Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dalynx

Eerste binnenkweek 2x Jack Herrer 2x BlueBerry

Recommended Posts

je kan gwn de skunk gebruiken hoor

ik ontkiem altijd in een glas water 12/24 uur laat ik het daar in staan

drna tussen vochtige keukenpapier op schaaltjes 12/24 uur

en dan zijn ze klaar om in de grond gestopt te worden bij mij

 

een beetje schimmels toevoegen in het gedeelte waar je ze gaat stoppen

inwateren met bacto

en vervolgens onder de lamp 24/u drna 18/6 als ze zijn opgekomen

 

je kan ook die pitpots gebruiken wat je zelf handiger vind

 

als je dan met buffertabs werkt hoef je vervolgens alleen nog water mee te geven

dit hoef je niet af te zuren dus je hoeft niet veel te doen heel saai allemaal

 

enige waar je op moet letten is het bladstand

hangt het omlaag dan hebben ze water nodig

staan ze fier overeind dan geef je ze niks

 

de lamp verstel je om de paar dagen wnr je ziet dat de hoogste bladeren beginnen te krullen

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan gwn de skunk gebruiken hoor

ik ontkiem altijd in een glas water 12/24 uur laat ik het daar in staan

drna tussen vochtige keukenpapier op schaaltjes 12/24 uur

en dan zijn ze klaar om in de grond gestopt te worden bij mij

 

een beetje schimmels toevoegen in het gedeelte waar je ze gaat stoppen

inwateren met bacto

en vervolgens onder de lamp 24/u drna 18/6 als ze zijn opgekomen

 

je kan ook die pitpots gebruiken wat je zelf handiger vind

 

als je dan met buffertabs werkt hoef je vervolgens alleen nog water mee te geven

dit hoef je niet af te zuren dus je hoeft niet veel te doen heel saai allemaal

 

enige waar je op moet letten is het bladstand

hangt het omlaag dan hebben ze water nodig

staan ze fier overeind dan geef je ze niks

 

de lamp verstel je om de paar dagen wnr je ziet dat de hoogste bladeren beginnen te krullen

 

eerst en vooral bedankt voor de uitleg, goed dat je het mij stap voor stap uitlegt ik durf al eens door de regels te lezen,

ik hou niet zo van die pitpods ik steek ze recht de pot in,tot nu toe werkt het verdomd goed :D

de zaadjes zijn binne morgen of dinsdag de lijn dus ik kan morgen starten.

 

greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Highriser, je kan ze ook in koffie/thee schaaltjes ontkiemen met een klein laagje water. Of gewoon gelijk in watten/keukenrol.

 

Maargoed @ ts 5e poging al? kan je niet gewoon een makkelijk soortje nemen zoals Northem lights. of iets dergelijks? en gewoon rustig een beetje lezen en informatie vergaren?

 

Want dit gaat aardig in de kosten lopen zonder enigzins een opbrengst.. want telkens growen en geen opbrengst kweken. is gewoon GEEN kweek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk ik ga denk tegelijk met jou ook wat kiemen moet nog ff kijken wat het gaat worden ik heb die freebees van sannie

jackberry x mad s lijkt me wel wat

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk ik ga denk tegelijk met jou ook wat kiemen moet nog ff kijken wat het gaat worden ik heb die freebees van sannie

jackberry x mad s lijkt me wel wat

 

Ik heb ze vandaag geplant dus binnen een week of 2 a 3 ben ik terug met updates.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
is handiger als je eerder update zodat we evt problemen nog in de kiem kunnen smoren

 

Ok :lol:

 

Ze zijn vandaag alle 4* boven gekomen,

heb ze allemaal geplant met een beetje sannies bacto 0.5g/1 liter.

Ik ben van plan ze hier elke week wat van te geven op zaterdag.

 

Voor te beginnen heb ik ze in zaai en stekgrond gestoken van avevé,

ze staan onder een 400w Hps op 70cm ze zijn nog niet groot genoeg voor licht nodig te hebben,

de temperatuur schommeld over de volledige dag tussen de 20°-28° en de Lv tussen 40%-60%.

 

Als de plantjes eenmaal wat ouder zijn 3 a 4 weken plan ik ze in 11.5L Light Mix te zetten met wat sannies bacto,sannies buffertabs(2per plant) en tot slot Symbiosis mycorrhiza van sannie

tot er bloei voeding nodig is,

en wat ik van de fabricant van de zaadjes vernomen heb,

is dat deze autoflowers op 6weken pas bloeien,

zodoende een overpot op 3 weken zal moetten lukken.

 

Als ik wat vergeten ben let me know!

 

Greets,

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 min over gedaan om uit te vissen hoe ik een image uploade naar een nieuw album <-<

 

Dus,

 

Hier is de eerste foto ziet er goed uit heb ze 2x beetje water met bacto gegeven.

Die van links-onder vertoont een klein beetje gele bladpuntjes temp 26° Hps op 60cm (400)

 

Greets,

 

gallery_38340_16438_16491.jpghEdit: hoe kan ik deze afbeelding verkleinen in weergave?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 Zaad-plant

Om maar even aan te tonen dat het goed gaat en ik ze zoveel mogelijk met rust laat :innocent:

gallery_38340_16438_334217.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14

 

Ligt het nu aan mij of zijn die dikke witte haren al bloei verschijnselen?

Ik was relatief zeker dat deze pas op 6 weken bloeiden.

1tje blijft weer achter...

 

Edit:

 

Morgen overpot naar light mix met alle sannie toebehoren ik hoop dat het kleine plantje linksonder dan ook nog bijtrekt.

 

Greets.

gallery_38340_16438_11310.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

witte haartjes is inderdaad teken dat ze gaan bloeien, is wel snel hoor want ze zijn nog zo klein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus,

 

Net overgepot naar de sannies behandelde light mix,

vonden ze niet zo fijn =/

gallery_38340_16438_1043583.jpg

 

Ik zie wel degelijk topvorming vandaag op dag 17 dit is 13 dagen vroeger dan de fabricant van de zaadjes belooft...

Voor de volgende ronde : als ik mijn autoflowers laat uitkomen in van die pitpots mogen deze dan meteen sannie behandelde grond in?

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dus de huidige status van de dames:

Ik snap nog steeds niet waarom het bij 2 is fout gegaan de onderste twee zijn "redelijk de plant linksvanonder heeft gele brandwonden.

Dus ik ga hier nog enkele vragen plaatsen en hoop hierdoor meer te weten te komen:

 

1 Ik heb ze in 11.5L potten overgeplant is het de bedoeling dat ik bij overpotten ze water geef tot het vanonder er uit loopt of een bepaalde hoeveelheid?

 

2 Mag ik de plantjes na dat ik ze uit heb laten komen in de pitpots meteen in sannie behandelde light mix zetten in een pot van 11.5L?

 

3Wat doe ik zo verkeerd :| ik heb nu enkele pogingen gepost ik hoop dat het nu gaat lukken al zijn het er maar 2 =/

 

Greets,

Edit : Ik heb ze eens goed wat water gegeven tot het er onder uitliep en ze lijken er al wat bovenop te komen.

 

gallery_38340_16438_558184.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nog mooier,

 

de enige plant die degelijk groeide blijkt een mannetjes auto te zijn...

ik dacht dat dit niet kon?

vanavond foto

 

Edit bij nader inzien niet nodig ze zijn toch allemaal verpest op naar de volgende poging...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een tip….

 

Als je makkelijk foto's wil uploaden doe ik altijd een 2de tabblad openen en daar ga ik naar mijn Gallery. Op het eerste tabblad schrijf ik mijn verslag en als ik foto's wil uploaden ga ik naar blad 2 en kopieer de code en klaar is kees... :rolleyes:

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waren toch fem's die je gekocht had ? Kut man, met een opgeheven hoofd opnieuw probere. Je zei dat je nog Jack van Sannie liggen had= zaaien die handel. Deze zullen pakken stabieler zijn dan die je daarvoor had, deze kunnen ook wel tegen wat "stress".

 

IVM water geven, bedoeling is niet te veel en niet te weinig, daar ben je natuurlijk niets mee maar probeer op het gevoel. In het begin zeker niet teveel want je wortelsstelsel moet optimaal kunnen ontwikkelen, wanneer ze niet moeten zoeken naar water gebeurd dit dus niet.

 

Zaaien doe je best in een "arme" grond, dat weet je al, ik zou ze daarna overpotte,maar rechtstreeks moet ook wel lukken aangezien je lightmix hebt en wachten met voeden, in de grond zit alles wat ze nodig hebben. In de bloei kan je eventueel wat bijgeven.

 

Hopelijk heb je hier wat moed op opnieuw te gaan probere, eens je vertrokken bent ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waren toch fem's die je gekocht had ? Kut man, met een opgeheven hoofd opnieuw probere. Je zei dat je nog Jack van Sannie liggen had= zaaien die handel. Deze zullen pakken stabieler zijn dan die je daarvoor had, deze kunnen ook wel tegen wat "stress".

 

IVM water geven, bedoeling is niet te veel en niet te weinig, daar ben je natuurlijk niets mee maar probeer op het gevoel. In het begin zeker niet teveel want je wortelsstelsel moet optimaal kunnen ontwikkelen, wanneer ze niet moeten zoeken naar water gebeurd dit dus niet.

 

Zaaien doe je best in een "arme" grond, dat weet je al, ik zou ze daarna overpotte,maar rechtstreeks moet ook wel lukken aangezien je lightmix hebt en wachten met voeden, in de grond zit alles wat ze nodig hebben. In de bloei kan je eventueel wat bijgeven.

 

Hopelijk heb je hier wat moed op opnieuw te gaan probere, eens je vertrokken bent ..

 

(Opgeven voor het lukt doe ik toch niet,al kost het me 10 jaar voor ik het kan, dit is zowat de enige hobby waar ik plezier aan beleef...al lukt het niet geweldig :innocent: )

 

Voor de grond heb ik nu light mix,

ik heb ook een digitale tensiometer besteld dat ik niet teveel of te weinig water meer geef.

Ik heb ze nu in die bijgeleverde spongepots van sannie steken, echter heb ik helemaal geen perliet om ze op te zetten <-<

alternatief iemand?

 

ik ga ze vanaf de spongepots meteen in de sannie bewerkte grond steken (als dit een goed idee is tenminste?)

 

+ moet ik de grondmix al even klaar maken met de producten van de sannies starter kit en al een week vochtig houden voor bacterieleven of gewoon eens goed wateren als ik ze er in steek?

 

Greets,

 

Edit: nog eens een bedankje voor de hulp :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

check, die grondmix kan je inderdaad nu best al inwateren en de tijd geven om te ontwikkelen. Hier heb je volledig gelijk in. In plaats van perliet kan je gemakkelijk in de aveve een zak kleikorrels gaan halen,werkt evengoed, misschien vind je er ook een zak serramis, dit kan je ook gebruiken en is waarschijnlijk zelfs beter. Heb het toch al een paar keer gezien op dit forum.

 

Je hebt in elk gevoel al de goede mentaliteit, wordt alleen maar leuker als je een eerst oogst in het zicht hebt.

 

Welke ga je nu zaaien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu de sannie jacks in de spongepots steken dag 6 en ze beginnen eindelijk boven te komen :),

ik zal vanavond de grond prepareren dan zou ik ze volgende week kunnen overzetten.

 

Greets

 

Edit:

Zou ik ook nog als extra perfect start van sannie onder de lightmix doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen ervaring met perfect start, zou de grond zo laten, beter te weinig als te veel he, aangezien je grond de vorige keer ook iets te zwaar was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus...

Die spongepots heb ik er uit gepleurd 10 dagen en 1tje van de 5 was er recht de andere vier nog niet eens een wortel van 5 mm,

heb de zaadjes maar meteen in de grote potten zo gestoken en we zullen wel zien of ze zo goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom ben ik hier terug,

 

echter met goed nieuws deze keer!

Deze kweek is eindelijk (niet vlekkeloos) goed verlopen zaterdag volgen hier fotos van :)

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na lang geen tijd hebben gehad kan ik ze nu toch eindelijk posten,

voor autoflowers vind ik ze toch wel redelijk groot uitgeslagen.

Des te beter natuurlijk:

 

De kleinste van de drie:

gallery_38340_16672_1630991.jpg

 

 

De grootste wie ik bijna had omgelegd ivm hermafrodisme maar dat bleek niet nodig:

gallery_38340_16672_191894.jpg

 

De mooiste (naar mijn mening) :

gallery_38340_16672_2227462.jpg

 

En nog eens allemaal in het hok:

gallery_38340_16672_2775103.jpg

 

 

Ik geef ze nu 1gram bacto mee op het water om de 2 gieters van 10L.

elke dag een beetje B.A.C. voeding.

 

Voor de rest heeft sannies voeding deze kweek wel heeeeeel makkelijk voor mij gemaakt dikke plus voor sannie's products*

 

Greets.

 

Btw.:

 

No comment op de transfo en timer die er zo bij liggen naast het hok,

mocht er iets gebeuren hangt er 10L poeder ABC blusser boven en staat op 2 klinkers om verwarmde grond te vermijden.

Al zoek ik hier nog een brandveiligere optie voor enige tips zijn altijd welkom :)

 

Edit: Bijna vergeten te vermelden dat dit 3x autoflower super skunk van white label is op sannie bio lijn met als toevoeging perfect start.

 

+

 

Kan ik voor 4 planten niet beter upgraden naar een Dr120

Edited by Dalynx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...