Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DutchGreen

Paddo’s in bos kweken.

Recommended Posts

Hallo,

Een vriend van mij heeft nu zijn eigen paddo’s gekweekt en dat zag er goed uit en werkte goed! (Eerste keer paddo’s gedaan)

Nu had ik zelf het idee om ze thuis te kweken met zon kant en klaar kweeksetje.

Klik

Zou ik deze na het wateren gewoon ergens in het bos kunnen zetten met de zak eromheen? ergens rond eind september?

Of heeft iemand anders een idee om stealth te growen? want ik woon namelijk nog bij me ouders thuis :/.

Mvg, Dutchgreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Ik denk niet dat dit goed zal komen temperatuur zal aan de lage kant zijn, mensen kunnen je setje vinden enz...

Moest ik dit proberen zou ik en spuit bestellen van deze paddestoel : Volgens Paul Stamets, auteur van Psilocybin Mushrooms of the World, is de Psilocybe azurescens de krachtigste van de tryptamine-bevattende paddestoelen. Deze soort bevat tot 1.8% psilocybine, 0.5% psilocine en 0.4% baeocystine, met een gemiddelde van 1.1% psilocybine en 0.15% psilocine.

 

En op deze manier ongeveer lijkt me niet zo heel moeilijk : In tegenstelling tot de meest paddestoelen die binnen gekweekt worden, kan deze soort uitstekend buiten gecultiveerd worden. Hij groeit zeer goed op houtsnippers. In de noordwestelijke delen van Europa is de lente de beste tijd om met de buitenkweek te beginnen. In zuidelijk Europa, waar er een warmer klimaat heerst, is September tot December de beste periode om hiermee te beginnen.

 

De sporen in deze spuit worden gebruikt om eerst rogge te inocculeren. Wanneer de rogge gekoloniseerd is, kan het gebruikt worden om houtsnipper gebroed te maken, dat vervolgens in een tuinbedje met verse houtsnippers vermengd kan worden. Aangezien er bij het kweken van deze paddestoel wat meer komt kijken dan bij andere soorten, wordt de Psilocybe azurescens vooral aanbevolen voor ervaren kwekers. Instructies voor het kweken van deze paddestoel kunnen gevonden worden op MushMush en Mushplanet. Zodra het mycelium het tuinbedje doorgroeit heeft, is het echter vrij makkelijk in stand te houden, en kun je deze zeer krachtige paddestoelen jaar in jaar uit oogsten.

Edited by L1ss3rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op urbanshrooms vind je ook enkele soorten die je hier buiten kan kweken.

De buitensoorten zijn idd de sterkste, het is wel moeilijk om er voor te zorgen dat het broed niet besmet geraakt,

of er geen andere paddenstoelen op groeien. Je kan het broed wel al kant en klaar kopen, dan moet je enkel nog een bedje maken en afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hopen dat je bedje ook al niet is gekoloniseerd met iets anders. Valt niet mee om zelf buiten te kweken.

Als je levend hout hebt dat direct gebruiken kan een uitkomst zijn. Dat is vaak nog niet gekoloniseerd omdat schimmels op dood hout leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja gewoon zoeken naar koeien wei en plukken maar haha :P hier in de buurt zijn er genoeg

Ken je niemand waar je het neer kan zetten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ga nu naar heides waar Schotse hooglanders, wilde paarden, en ander wild rond loopt. Ongerepte natuur, daar kun je nu zelf goed plukken. Leer wel goed de psilocybe semilanceata kennen en vraag hulp bij determinatie als je twijfelt.

 

zelf heb ik erg goeie ervaring met zacht gras te midden van heide velden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...