Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mistersmoothie

blad word steeds geler please help!

Recommended Posts

Teveel water zoals je zelf asngeeft

Share this post


Link to post
Share on other sites
vroeger zei ik toen hadden ze deze lampen nog niet jongens ;) toen had ik 600 watt

 

ja ja, jij trok dus 900 gram (je zij tussen 600/900 gram) met een 600 watter..???? :P

en dan kan je nu niet eens je problemen oplossen, zou toch makkelijk moeten zijn voor 1 van de beste kwekers van nl lijkt me.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jij denkt dat als et water geven wel goed zit, en ik 18 uur laat voorgroeien dit niet meer gebeurd ?

 

3.0 ben jij altijd zo lastig :lol: 2 x 600 watt cooltubes in een g-tools kastje. beter help je me ipv afkraken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik niet.

Wel weet ik dat voorgroei een verschil maakt.

18liter potten zou ook al beter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus jij denkt dat als et water geven wel goed zit, en ik 18 uur laat voorgroeien dit niet meer gebeurd ?

 

3.0 ben jij altijd zo lastig :lol: 2 x 600 watt cooltubes in een g-tools kastje. beter help je me ipv afkraken :lol:

 

 

ja ben altijd zo lastig als ik nuchter ben ;) :D

maar dan kom je dus wel weer op mijn eerste post uit, 1200 watt en dan tussen de 600/900 gram is bar slecht..

 

maar je hebt wel gelijk, zal stoppen met lastig doen :P

succes hoop dat je er uit komt... :lol:

 

(ps het siert je dat je vriendelijk blijft :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik bak er ook niks van.....:P maar vind het zo leuk om te doen!

Ik ga maar weer voor de 3de keer dingen aanpassen en dan hopen dat het wel goed gaat !!!

Als iemand nog ideetjes heeft wat ik anders kan doen hoor ik dit graag !!!

 

3.0 fock you ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat weet ik niet.

Wel weet ik dat voorgroei een verschil maakt.

18liter potten zou ook al beter zijn.

is het niet zo dat mapito maar een bepaald aantal water vasthoud.....en de terugloop in loopt...kan het dan alsnog te nat zijn?!?! die maat van me geeft per beurt 50 ml minder water en dat gaat dus wel prima....zijn potten hebben wel een opstaand randje mijne hebben een platte bodem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water op de bodem laten liggen ? Bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Tim

hier ook poging op rfx gewaagd en kreeg exact zelfde, te nat.

 

De bladranden zijn in dit geval een heel duidelijke indicator dat dit gaande is en al langer ook :P

 

Cyclus aanpassen en je ph loopt ook op omdat je waarschijnlijk te maken hebt met een sterk ph bufferende voeding, heb je wel eens een kleine hoeveelheid aangemaakt, ph waarde gemeten en niet afgesteld en dag erna nog eens?

Zo kun je heel makkelijk achterhalen of de voeding die je hebt (te) sterk buffert waardoor je erop kunt letten en dit op tijd aan passen.

 

Bij altijd te nat is je ph waarde sowieso fucked, op een inert medium helemaal omdat de plant amper zelf wat kan regelen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor je reactie !

 

ik ga dat is proberen...dus ik maak 10 liter water plus voeding meet de ph waarde en de dag erna weer meten kijken wat er is gebeurd ?

Ik heb de voedings beurten al aangepast van 6 naar 3 x nu krijgen ze 600 ml per dag... even kijken hoe ze daar op reageren...daarna kan ik altijd nog nieuwe erin zetten want dan weet ik wat het probleem 100 % is geweest.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teveel water op de bodem laten liggen ? Bijvoorbeeld.

dat zou idd goed kunnen tim....als dit zo is is het natuurlijk makkelijk op te lossen!

Maar het is natuurlijk zo als dat mis gaat, gaat er veel meer mis idd wortels gaan kapot voeding nemen ze slechter op enz enz

Thnx voor uitleg weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weten jullie misschien of mdf wat ik gebruikt hebt voor et zeil op te leggen schadelijk is voor de plantjes ivm giftige gassen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is te warm....denk dat et bij die plaat max 27 word.....als et niet eerder 25 word de potten staan erop, hij word in iedergeval niet vochtig.

Had ook gelezen dat dat niet meer zo is, vroeger deden ze het er nog wel in weet alleen niet wat ik moet geloven, en stel dat er giftige gassen eruit komen is dit genoeg om de planten er zo uit te laten zien.......tis namelijk 1 bij 1 meter meer mdf zit er niet in !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je planten kunnen er door vergiftiging ook zo uit komen zien al krullen de baldranden dan veel sneller op ipv tipje naar beneden (been there done that, zowel zeil als veel te nat en da;s groot verschil).

 

Het is geen 'stofje' wat toegevoegd wordt, het is een gas wat vrijkomt uit de lijm waarmee de MDF verlijmt is (formaldehyde heet dat gas).

Zet eens een onbewerkte MDF plaat een dag of wat in een afgesloten kamer, fijn luchtje als je dan binnen komt :lol:

 

Heb je hier last van dan is het:

gezonde planten hok in, na 3dgn stopt de groei, aan blijven modderen en vanaf week 3 vergelen ze waar je bij staat en sterven ze af

water nemen ze niet meer op en boven de grond verbranden ze, dat goedje slaat zich op in plantsysteem en komt na ong. 3wk tot uiting.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er niet uit als vergiftiging, dat ziet er nog heftiger uit.. :lol:

wel is het mogelijk met mdf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad te lang/veel water en een te klein medium waardoor het zich allemaal sneller uit.. :P

en je moet zorgen dat je vat helder blijft, dat kan natuurlijk ook nooit goed zijn.

 

maarja als je me pb na je gekets van gister of eergister had gelezen wist je dat al.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb ik gelezen hoor :P en ik heb ook wat terug gestuurd :lol:

Ik heb gisteren een schoteltje er onder gelegd bij de eerste waterbeurt toen kwam er nog 125ml uitlopen....dus heb ik de stekker er uit getrokken, en ga vanavond weer kijken wat eruit komt bij de eerste water beurt...is dit een stuk minder kan ik het weer aan laten staan, en geeft die nog maar 3 x water ipv 6 x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan ik makkelijk fotos uploaden ?

Ik heb via mijn album wat geprobeerd maar dan moet ik per foto de link kopiëren ik snap niet hoe ik er een paar tegelijk doe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...