Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Abramovitsj

Help. Mijn bovenste blaadjes krullen naar beneden

Recommended Posts

Hoi.

Ik kweek op coco's slabs. M'n planten staan nu ong. in week 2 op m'n slabs maar van sommigste planten krullen m'n bovenste blaadjes zoals een klauw naar beneden. zie foto's. Ik zie dat meer planten er last van beginnen te krijgen. Hoe KOMT DIT?

EC van mn voeding is 1,4 en ph 5,5.

De EC van m'n drain is 1,4 en ph 5,6

 

Zien er anders goed uit.

 

foto's:

gallery_38591_16179_947599.jpg

 

gallery_38591_16179_60117.jpg

 

gallery_38591_16179_60117.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zie ik het verkeerd maar het blad op de 2e foto linksonder klauwt niet alleen maar kartelt ook omhoog. Ook zit er veel ruimte tussen de vingers van de bladeren.

Weet niet hoe veel watt je er boven hebt en hoe dicht die er op hangen maar dat zou er goed mee te maken kunnen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ja, de planten die het verst van m'n lamp staan hebben er ook last van en die staan wel meer dan 70 cm. van m'n lamp

Temperatuur is 31° LV: 50%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat te enthousiast geweest met N (stikstof)? Dat wil ook nog wel eens klauw bladeren geven bovenin de plant. Een waterprobleem is het in ieder geval niet want dan zou de gehele plant het symptoom vertonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt tog echt meer op lichtstress.

waarschijnlijk staat de klok van je schakelkast niet goed ingesteld of komt er vals licht in je hok tijdens de donker periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook je tijdsklok even checken :lol:

lijkt idd op lichtstress

 

ze staan er ook helemaal niet gelukkig bij!

allemaal 1vingerige bladeren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi voorbeeld van reveggen wat je niet wilt.

 

Waarom 31C in je tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwa ja... ik vind temperatuur niet zo'n belangerijke parameter om in de gaten te houden.... de meeste planten doen het nog zeer goed onder de 37°

 

En wat die lichtstress betreft,

Kan het ook zijn omdat ik m'n zaailingen vanaf dag 1 op 12/12 zet??? herinner me nu net dat ik die éénvigerige blaadjes ook bij m'n vorige ronde had toen ik ook de switsh maakte om mijn zaailingen vanaf dag 1 op 12/12 te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: :P

 

 

(je tent niet openmaken tijdens de donkerperiode helpt wel, word een mooi veldje herma's vrees ik)

Edited by digi

Share this post


Link to post
Share on other sites
bwa ja... ik vind temperatuur niet zo'n belangerijke parameter om in de gaten te houden.... de meeste planten doen het nog zeer goed onder de 37°

 

Volledig logische redenatie, hoe bepaal je of ze het nog goed doen?

Ze groeien nog, of je kunt ze nog water en voeding geven zonder dat alles verbrandt?

 

Als het echt 37C is doen je planten helemaal niks behalve alles dichtzetten om zichzelf niet op te verdampen.

 

Klimaat is na genetica het belangrijkste wat er is, is dat niet in orde heb je niks aan medium/voeding en zorg want de plant kan nooit optimaal presteren omdat voortdurend de fotosynthese wordt geremd (daar groeit de plant van en gebeuren al die wonderlijke dingen).

Een temperatuur van 37C doet ook de LV enorm dalen waardoor je een fohnwind in je tent krijgt wat ook weer snel leidt tot bollend blad omdat ze verdamping moet remmen.

 

Je bent vast niet blij dat het buiten nu ineens 10C kouder is, lijkt me eerder dat je temperatuur meting niet helemaal in orde is :P

Ook was je er vast nog niet van op de hoogte dat teveel voeding en hoge temperatuur voor doorschieten kan zorgen in de bloei waardoor je, als de topvorming al begonnen is alsnog een 'vegetatieve spurt' krijgt en later mogelijk rot en ook nieuwe 1 vinger blaadjes en hangend blad/gevoelige planten?

 

Maak het jezelf makkelijk: zorg dat je genetica en klimaat in orde is dan pas kun je zaken echt uitsluiten, nu is het van alles een beetje vrees ik en waar begin je (1 ding regelt zich al sinds deze week, die 37C haal je nu niet zomaar meer :lol: ).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild, ben ik niet helemaal met je eens.

 

Ik heb een hokje en daar is het altijd rond de 35 graden met de lampen aan en haal daar gemiddeld toch 0,8 gr/watt met lampen uit 1912 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je het minder warm hebben zou je misschien eens over de gram komen :lol:

 

ts ga geen grote oogst verwachten hiervan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klimaat is na genetica het belangrijkste wat er is, is dat niet in orde heb je niks aan medium/voeding en zorg want de plant kan nooit optimaal presteren omdat voortdurend de fotosynthese wordt geremd (daar groeit de plant van en gebeuren al die wonderlijke dingen).

 

Alles boven de 28C (in blad gemeten en bladtemperatuur onder lamp is altijd hoger) doe je jezelf en de plant tekort mee als je niet wat extra co2 aan sleept en met bakken licht werkt zoals wij doen.

 

klik

 

Bij mij komt het niet boven de 28C uit :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou je het minder warm hebben zou je misschien eens over de gram komen :lol:

 

ts ga geen grote oogst verwachten hiervan

 

 

Ja daar ben ik mee bezig in het andere hok, maar eerlijk gezegd zit ik daar gemiddeld niet veel hoger, dus nog veel te leren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...