Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StoneTwisted

Plant groei manipulatie

Recommended Posts

Vorige maand stond er in de Softsecrets een interessant informeel

stuk over, Toppen, Fimmen, lolly Popping, Scrog, SuperCropping en Sog en low stress training en high stress training.

 

Oftewel plant manipulatie,

iets wat echt hier op het forum thuis hoort.

 

Waarschijnlijk is het stuk bij u en andere al bekend maar het is een goed stuk stamp vol info.

 

Klik op de foto en nog een keer in de galerij en het is leesbaar,...Ehh moet je wel even eerst inloggen.

 

gallery_15034_4311_466607.jpg

gallery_15034_4311_718171.jpg

gallery_15034_4311_308769.jpg

gallery_15034_4311_183697.jpg

gallery_15034_4311_325611.jpg

gallery_15034_4311_418238.jpg

 

 

Als dit erop mag blijven staan wil ik het ook nog wel eens netjes uittikken.

 

 

Ben benieuwd :lol:

Edited by StoneTwisted
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dank is groot! Altijd fijn een beetje kennis erbij en andere visies op bepaalde zaken :P

:lol:

Mrweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal voor een newbie als ik! Alles netjes uitgelegd, dit zal straks heel erg van pas komen wanneer ik ga starten!

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een dezer dagen tik ik hem even netjes uit en plaats hem samen met bijbehorende foto's in de growguide,

dit omdat dat uitzoomen niet helemaal schijnt te werken.

 

Komt goed , ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar ik bezig mee ben is misschien ook een leuke. JOG. Jungle of green. Eigenlijk is het een beetje LST achtige iets. Je laat de plant in de breedte groeien door de stengels rond om de pot te laten groeien. Op die manier krijgen de kleine toppen ook veel verlichting dus dan worden ze groter. ipv 1 grote top krijg je er meerdere.

 

Bron:

http://forum.growkind.com/showthread.php?t...en#.UkmuzdK-2So

 

101.jpg

Foto is niet van mij. (komt van de bron pagina).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Main lining is ook wel interessant om eens naar te kijken, in de States zijn ze alweer ff bezig met deze techniek, en op sommige NL en Europese fora al opkomend.

Ff Googelen en gij zult vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En waar ik bezig mee ben is misschien ook een leuke. JOG. Jungle of green. Eigenlijk is het een beetje LST achtige iets. Je laat de plant in de breedte groeien door de stengels rond om de pot te laten groeien. Op die manier krijgen de kleine toppen ook veel verlichting dus dan worden ze groter. ipv 1 grote top krijg je er meerdere.

 

Bron:

(foto's gewist

Foto is niet van mij. (komt van de bron pagina).

 

gallery_37674_16172_15953.jpg

 

dat is zoooooo 2010 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Eigenlijk is het een standaard concept. Je plant zodanig afbinden en buigen zodat de kleine toppen voldoende licht krijgen. Nu heb je me toch wel aan het denken gezet, welke methode zou dan het meest opleveren.

 

@3.0: Ik loop achter met de wiet mode :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kraci bedoeld is iets heeel anders, heb me er net even over gebogen en details waar je op moet letten zijn best pittig

Mooi linkje en tutorial

 

Key is om de nodes recht tegenover elkaar te krijgen, zoals jij het bedoeld blijf je dominante vertekkngen houden

Het klopt wel ong wat je zegt, alleen dat is erg zwart wit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat main-lining ziet er interessant uit. Opzich een methode die wat meer groeitijd vergt ten opzichte van de gebruikelijke manieren omdat je elke keer toch redelijk wat terugtopt en daarbij ook wat bruikbaar blad weghaalt.

 

In feite komt het in een latere fase wegdieven van de minder noodzakelijke zijscheuten en blad op hetzelfde neer. De beter presterende zijscheuten komen meestal aardig op dezelfde hoogte uit als je de mains 2 keer topt is mijn bescheiden ervaring. Het is dan ook de vraag welke vorm efficiënter is.Het feit dat je met main-lining puur de main scheut behandelt, daar is natuurlijk wel iets voor te zeggen en daarom in elk geval het proberen waard! Ik zou het dan persoonlijk in combinatie doen met supercroppen in plaats van het lst-stijl vastbinden, zodat de stam en de branches allemaal lekker dik worden :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er zeker interessant uit. Pagina gelijk gedownload :). Dat ga ik zeker proberen bij de eerst volgende ronde. Bedankt voor je link. Het lijkt wel kappertje spelen met planten :) Als er een instantie bestond dat voor de planten op zou komen dan hadden deze mensen de doodstraf gekregen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leerzaam stukje tekst. eens kijken wat ik ga doen in een komende TL kweek.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel zou dit schelen qua hoogte denken jullie?

 

Mvg,

Frank

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige maand stond er in de Softsecrets een interessant informeel

stuk over, Toppen, Fimmen, lolly Popping, Scrog, SuperCropping en Sog en low stress training en high stress training.

 

Oftewel plant manipulatie,

iets wat echt hier op het forum thuis hoort.

 

Waarschijnlijk is het stuk bij u en andere al bekend maar het is een goed stuk stamp vol info.

 

Klik op de foto en nog een keer in de galerij en het is leesbaar,...Ehh moet je wel even eerst inloggen.

 

gallery_15034_4311_466607.jpg

gallery_15034_4311_718171.jpg

gallery_15034_4311_308769.jpg

gallery_15034_4311_183697.jpg

gallery_15034_4311_325611.jpg

gallery_15034_4311_418238.jpg

 

 

Als dit erop mag blijven staan wil ik het ook nog wel eens netjes uittikken.

 

 

Ben benieuwd B)

 

Hoi ik kan het artikel niet vinden is het mogelijk dat je m een linked?

 

thanx alvast. Addi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...