Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

kan ik 2 naast elkaar gelegens tentjes welke om en om draaien

Recommended Posts

beste medeforummers,

 

Ik wil 2 tentjes naast elkaar zetten en vroeg mij af of die dan af te zuigen zijn door 1 box (wel 2 filters welke dan met een t of y stuk op 1 box worden aangesloten)

tevens wil ik de warmte van het tentje wat dag draait gebruiken voor de verwarming van de nacht kant en vice versa.

 

Hoe te doen of een absolute afrader?

 

De tentjes zijn 2 dr 1.50 met beiden een gavita pro 1000.

 

de dames worden elders voorgegroeid en gaan dus gelijk op 12/12 zodat ik de kachel aansluiting op mijn schakelkastje kan gebruiken voor 1 van de lampen zodat ze tegelijkertijd in/uit schakelen en er geen te hoge spanning op de groep komt.

 

De box zal dan naar mijn mening minimaal 2500M3 moeten zijn of kan ik met minder genoegen nemen? ruimte waar de tenten staan is vrij koel.

Graag jullie mening.

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan je de kachelaansluiting niet gebruiken voor een lamp omdat daar geen relais tussen zit.

 

Edit: Zinsopbouw.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

In welke tent had je de voeler vd fancontroller gedacht?

 

Beter 2 tentjes apart regelen om niet voor verassingen te komen staan, 1 fuckup op wat voor vlak dan ook en met de inblaas/uitblaas die je rondpompt ben je zo het haasje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij kan je de kachelaansluiting niet gebruiken voor een lamp omdat daar geen relais tussen zit.

 

Dat is inderdaad vaak het geval :lol:

Je zult de schakelkast open moeten maken om te zien of het kachelcontact wel of niet via een relais schakelt wordt.

(bij twijfel kun je altijd een foto posten)

 

Dan heb je ook nog het volgende probleem:

Je heb1 je maar 1 temperatuur sensor op je fancontroller,.......hij kan dus maar bij 1 tent de warmte registreren

 

(shit, het verlorenkindje is me net voor :P )

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te moeilijk denken :lol: alles kan als je maar lang genoeg nadenkt over een oplossing :P

 

Probleem 1: afzuiging zorgen dat het juiste tentje wordt afgezogen.

Oplossing: lastig zou je al moeten denken aan een Y-stuk met daarin een magnetisch/mechanisch bediende klep.

 

Probleem 2: aanzuiging door het juiste tentje naar het juiste tentje

Oplossing: probleem 1 heeft dit al voor je opgelost en door simpelweg een 200mm buis tussen de tentjes te plaatsen kan via het warme tentje naar het koude tentje toe afzuigen.

 

Probleem 3: temperatuur sensor

Oplossing: nog 1 temperatuur sensor draadje bestellen + 3 weg stuk die kan switchen en die via een schakelaar mee te laten switchen met de lampen.

 

Probleem 4: je watergifte systeem.. ? en anders nog wel 2 andere problemen waar je later tegenaan loopt.

Oplossing: 2x simpelere afzuiging halen en allebei op hun eigen regelaar aansluiten en cross via via aanleggen.

 

Oplossing: tentje 1 en 2 door middel van een 200mm of meerdere andere slangen aan elkaar verbinden en dan in elke een afzuiger.

 

De afzuiger van tentje 1 -> filter afzuiger 1 in tentje 2 plaatsen en de sensor in tentje 1 --> dit geeft als effect dat de warme lucht van tentje 1 door tentje 2 wordt heen gezogen om daar gefilterd en afgevoerd te worden.

 

De afzuiger van tentje 2 -> filter afzuiger 2 in tentje 1 plaatsen en de sensor in tentje 2 --> dit geeft als effect dat de warme lucht van tentje 2 door tentje 1 wordt heen gezogen om daar gefilterd en afgevoerd te worden.

 

Nu heb je alles dubbel maar wel save en makkelijker.

2 tentje via 1 filter en 1 afzuiger en 1 (e)vsa en 1 relais kan wel maar dan moet je echt met mechanische schakelaars gaan werken die kleppen omzetten of afsluitluikjes voor filters weg trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...