Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-..Stoney..-

Coffieshop's

Recommended Posts

Ik vind zelf dat er maar weinig coffieshop's zijn in Nederland en in lelystad is er nog geen eens 1tje maar ze willen er wel een gaan bouwen.....

 

en dat is natuurlijk wel relaxt...

 

 

maar hebben jullie wel eens van het soort Greenlady Gehoort want dat werd namelijk in een coffieshop's verkocht en was best goed spul.....

 

dus als er iemand foto's, of informatie heeft over het weed soort Greenlady zie en hoor ik het graag..

 

 

 

g

 

 

Stoney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg vaag topic opzich, maar ik ben het met je eens dat er eigenlijk te weinig shops zijn. Het is volgens mij ooit zo bepaald door het kabinet dat er op de 20.000 inwoners in een gemeente 1 coffeeshop moet zijn. In ieder geval is dat bij de gemeente waar ik woon dus niet het geval.. (De coffeeshop moet trouwens wel weer aan de eisen voldoen die aan coffeeshops wordt gesteld; dat maakt het opzich weer moeilijker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

swoosh bedoelde je net dat er op elke 20.000 inwoners een coffeeshop MOET zijn of was dat gewoon spreektaal want ander mogen ze er hier wel anderhalve bij bouwen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIJ HEBBEN 25000 INWONERS EN 2 SHOPS, EERDER 3 MAAR 1 IS VANWEGE EEN SCHIETPARTY GESLOTEN... :whistling JAMMER MAAR HELAAS, EN WE ZITTEN DICHT BIJ ZWOLLE DIE HEEFT ER EEN STUK OF UHHH BINNEHOF, SKY HIGH EN NOG 3, OF 4 WELKE WEET IK ZO NIET

.... STEENWIJK IS NOG DICHTERBIJ... MAAR DIE HEEFT ER MAAR 1 GELOOF IK, ALIEN IS DAT... WE HEBBEN IEDERGEVAL GENOEG HIER IN DE BUURT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon nu nog in Hilversum en in Hilversum hebben we iets van.. Nouja, minstens 10 coffeeshops.. Dus ik ben wel blij :D

 

Echter morgen ga ik verhuizen naar Amsterdam.. Daar ook geen coffeeshop nood :whistling

 

Trouwens, Green lady is wel lekker ja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

van die 20.000 is onzin want in de laatste 2 jaar zijn er tegen de 250 gesloten!!! er zijn er nu nog zo'n 650/700 over.. waarvan iets meer dan 300 in Amsterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites
van die 20.000 is onzin want in de laatste 2 jaar zijn er tegen de 250 gesloten!!! er zijn er nu nog zo'n 650/700 over.. waarvan iets meer dan 300 in Amsterdam

Zoek maar op Google naar Coffeeshopbeleid+20.000

 

Quote van een van de resultaten:

De gemeente stemt vraag en aanbod op elkaar af. Niet meer en niet minder coffeeshops dan nodig zijn. Te weinig coffeeshops leidt tot illegale en onzichtbare handel, te veel coffeeshops leidt weer tot onnodige overlast. In Nederland hanteert men in de regel de norm van één coffeeshop per 20.000 inwoners.

 

Dit is bij gemeente Kerkrade het geval, zie hier. Hier nog een voorbeeld van waar dit staat vermeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wordt er dus bedoeld MAXIMAAL 1 per 20.000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat denkj ik wel jaa maar dit topic hoort toch in: De koffieshop test

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het een richtlijn, maar het zou inderdaad maximaal 1 shop per 20.000 zijn :x

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu begin ik echt medelij te krijgen met mezelf :(

 

moet wel 14 km rijden ( helemaal naar H'wijk ) om bij een coffeeshop te komen.

 

heb ik drwel voor over ;)

 

#stampertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even ter nadere informatie: er zijn in Nederland 458 gemeenten, in 70% daarvan is géén Coffeeshop.

Het aantal Coffeeshops nu is ongeveer 750, ongeveer de helft van een aantal jaren geleden.

Er worden immers voortdurend shops om allerlei redenen gesloten.

Dit heeft tot gevolg dat de overgebleven Coffeeshops steeds meer klanten krijgen.

 

De grotere aanloop geeft natuurlijk meer drukte die als overlast wordt ervaren door buurtbewoners, hetgeen begrijpelijk is.

Dat leverd weer meer klachten op zodat gemeenten Coffeeshops steeds vaker als een probleem gaan zien.

 

Merkwaardig effect is dat sommige coffeeshophouders helemaal niet ontevreden zijn met het stelselmatig sluiten van collega Coffeeshops omdat dit hun ieder jaar meer klanten opleverd. Met Groen Vrij! zijn wij regelmatig geconfronteerd met shops die om die reden geen medewerking wilden verlenen.

 

Er wordt geschat dat 30-40% van de Nederlandse Softdrugs consumptie en handel tegenwoordig buiten de Coffeeshops om verloopt. Dit kan een verklaring zijn waarom steeds meer zeer jeugdigen worden aangetroffen met Cannabis.

Als deze jongeren hierover worden ondervraagd door justitie is het logisch dat ze als bron niet hun vriendelijke

"06- brommer leverancier" noemen maar "de Coffeeshop" omdat ze denken dat dat niet te traceren is.

Dat klopt, maar de Coffeeshops als geheel worden er wél op aangekeken.

 

Al met al een lastige vicieuze circel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles heeft z`n tijd.

die 16 en 18 grens mbt tot alcohol is terecht, invoering van een 21 grens voor cannabis zou de hele zaak bespreekbaar kunnen maken. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo'n leeftijdsdrempel zorgt er wel voor dat het minder toegankelijk is voor jongeren maar als je iets echt wilt hebben valt het altijd te regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...