Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
B_stung

sprinkhaan ?

Recommended Posts

srry dat ik miss met een domme vraag afkom maar heb alles geprobeert en weet het niet echt goed meer :s

ik heb gaatjes in men blaadjes en heb de trips er afgekrege biggrin.gif andere beestjes heb ik rond me pot met citroenella extract kunnen afweren ? ben er nu al drie weken tegen aan het strijden en ook al is het niet echt veel de gaatjes (niet rond maar gekartelt) blijven komen :S vandaag heb ik me tuintje voledig onderzocht en heb de vijanden van trips en bladluizen voltallig aangetroffe maar ook al is men gras kort, heb ik ook een twaalftal sprinkhanen verwijdert ... nu ik weet dat die beestjes bladeren en gras eten maar zijn die beestjes resistant tege de citroenella ? en kan deze dan ook de oorzaak zijn van die gaatjes ?

ik ben de site afgegaan en heb niets gezien over sprinkhanen :s

allesinds al vriendelijk bedankt ^^

 

gallery_29291_16164_1524185.jpg

gallery_29291_16164_4463379.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, het is simpel

 

Deze plantjes horen hier niet echt, dat betekend dat de natuur er van gaat eten. Hou het lekker bio makker en wat maken die paar gaatjes in je blad uit. Ik denk zeker te weten dat je met dat gif meer stress veroorzaakt zodat je opbrengst minder wordt dan wanneer je niks doet.

 

Zoals ik al zij, hou en bio. Laat ze mee eten en zie het als een teken van gezondheid. Die planten zijn zo lekker en goed voor je dat de natuur ook een hapje mee wilt weten.

 

Bon Apetite

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

wat maken die paar gaatjes nu uit? Ik verbrand meer bladoppervlak aan mijn lampen eender welke gegeven dag dat ik op 18/6 draai :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och dat valt nog mee met die gaatjes, ik heb blad met gaten zo groot dat je vinger er door kan en ik heb tig veel blad met tientallen kleine gaatjes..

 

Wel veel sprinkhanen gezien dit jaar, van die kleine groene bastards, en die schransen er goed er los als ze de kans krijgen..

Die kleine gaatjes van jou zijn nog lang niet schadelijk, maar het is niet fraai om te zien dat geef ik toe.

 

Komt helemaal goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet dat gif nooit goed is :P en wees gerust aales wat ik dan gebruik is bio :lol: behalve dan die citroenella maar dat is in een potje tusse de plante en de geur houd de beestjes weg.

de plantjes worden er niet door aangeraakt dat bedoel ik ;) ik heb nu ook al wat gezocht en heb gezien dat ik me idd niet echt druk moet make om die paar gaatjes maar wie wilt het liever niet perfect :D

zoude ze mis ook stress krijge van het potje met geur dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals een maat van me zegt, jenever ken tel.

 

Als je het niet zeker weet, haal hem lekker weg. Nu valt het wel mee met de beestjes met deze regen. Ik zou me nu meer zorgen om slakken maken. Staan je planten al een beetje in de bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citronella? Dat is zo'n middeltje tegen muggen, toch?

 

Wees gerust het zijn sprinkhanen. Ze eten allen het oudere blad, geen jong blad en zeker geen toppen.

 

Dus ga maar lekker slapen, het komt goed!

 

Groet, Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen ze staan nog niet in bloei , wat wel een beetje eigenaardig is maar niet te .

Ik weet dat meerdere er last van hebben en raar vinden maar ik weet ook dat moedertje natuur altijd al wat anders doet :P

dus ik stress me er niet om ;) slakken is vrij simpel koper draadjes onder de kant van de pot :lol: durven ze niet over :D

citroenella werkt ook tegen vliegjes en andere vliegende beestjes ook muggen is het proberen waard om ze zo te beschermen^^

het is de eerste keer dat ik het buiten waag ... is het abnormaal dan dat ze nog niet bloeien wilt ? of is het zoals met me hond ? die weet niet meer van stoppen . ze wisselt haar vacht ook meer dan drie keer omdat de seizoenen anders zijn misschien heeft me plantje het er ook wat moeilijk mee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips heb je niet, geen slakkenachtig spoortje in je blad te zien alleen die gaatjes die inderdaad van een sprinkhaan kunnen zijn en die eten niet alleen maar oud blad (zie

), in Afrika zijn ze erg blij met groepen van die rakkers :lol: Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...