Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sssst...!

Verbrand blad door....

Recommended Posts

Gasten,

 

Ik heb vd week vertimec gespoten op planten die een week zichtbare bloei hebben. Nu heb ik last van verbrande blad punten.

 

Planten zijn in totaal vanaf zaad 4,5 weken jong. EC 1.4 en ze staan in nieuwe rfx. Het lijkt me sterk dat ze last hebben van de EC. Daarom vraag ik me af of het met de vertimec te maken heeft? Het is (nog) niet heel erg.....maar het viel me vd week ineens op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd fototje :verrygood

 

1 week zichtbare bloei? dan spuit je geen vertimec meer!

zou ik iig nooit doen!

 

kan je op goedkopere manieren kanker krijgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd fototje :verrygood

 

1 week zichtbare bloei? dan spuit je geen vertimec meer!

zou ik iig nooit doen!

 

kan je op goedkopere manieren kanker krijgen!

 

Met alle respect 1 week zichtbare bloei is alleen maar bloei haartjes. Geen bloemen. In mijn geval zijn ze dan vanaf zaad pas vier weken jong. De plantjes zijn dan pas 20 cm of zo.

 

Zal vt weekend een foto maken. Ik hanteer een eb/vloed systeem. Vt weekend maar een x spoelen met EC 1.2. Ik heb dit keer Ferro groei voeding voor het eerst. Iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowiezo beter geen rommel als vertimec gebruiken,....alternatieven zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd fototje :verrygood

 

1 week zichtbare bloei? dan spuit je geen vertimec meer!

zou ik iig nooit doen!

 

kan je op goedkopere manieren kanker krijgen!

 

Met alle respect 1 week zichtbare bloei is alleen maar bloei haartjes. Geen bloemen. In mijn geval zijn ze dan vanaf zaad pas vier weken jong. De plantjes zijn dan pas 20 cm of zo.

 

Zal vt weekend een foto maken. Ik hanteer een eb/vloed systeem. Vt weekend maar een x spoelen met EC 1.2. Ik heb dit keer Ferro groei voeding voor het eerst. Iemand hier ervaring mee?

 

kan je wat meer info geven, bijv welk soortje je hebt staan.. had je van tevoren niet al verbrande bladpunten? ec1.2 is voor een haze bijv redelijk hoog zo vroeg al

 

like i said een fotootje doet wonderen en dan komen er wel meer reacties.

 

Eb&Vloed, mapito?

 

ferro voeding nog nooit gebruikt sorry

 

grtz;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat ik een TE hoge dosis heb gegeven. Iets van 0,5 tot 1ml per liter.

 

Nu dan de foto's proberen:

gallery_36144_16152_1223386.jpg

 

gallery_36144_16152_1902868.jpg

 

gallery_36144_16152_1267876.jpg

 

Volgens mij is het lastig te zien op deze foto's....

 

Soortje is Master Kush fem uit zaad uiteraard :-) 12/12 all the way. En dit is vierde week vanaf zaad eerste week zichtbare bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga maar is spoelen met enzymen en afgezuurt water 6.2 pH doet bij mij wonderen na 2 dagen dit herhalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit lijkt me geen ec-probleem.

zou wel eens goed aan die vertimec kunnen liggen dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er valt niets te spoelen. De rfx ligt pas 1,5 week in de kratjes en de ec is niet hoger geweest dan 1.4 (inwateren en gebruikelijke vloed dosis). Ik denk ook dat het de vertimec is. Maar het vemde is dat de nieuwe bladeren er ook last van lijken te hebben. Ik heb recent de planten nog een keer goed nat gespoten met wat cannacure en soort van spoel vloed gedaana van EC 1,2. Er zit niets anders op dan de aankomende dagen alles even aankijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk kan het aan de Vertimec liggen alle systematische insecticides gaan door je blad om overal te werken dus als je teveel geeft kan het altijd dosis is 0.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden ze meteen naar de klote zijn of herstellen ze vanzelf weer als je teveel vertimec heb gebruikt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...