Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Taaimans

Hallo uit Thailand

Recommended Posts

Zoals beleefd is ga ik mij even voorstellen.

 

Ik gebruik de handle Taaimans, ben 41 en woon in Bangkok, Thailand met mijn vrouw en natuurlijk hou ik ook van een rokertje.

Ik koop het nooit. Te veel risico.

 

Is hier nogsteeds zeer illegaal, maar door voorzichtig te zijn kan het net. We hebben 3 planten in de tuin staan. Van een Thai vriend gekregen die zelf ook was begonnen met kweken op zijn enorme stuk land.

 

De planten die wij nu hebben staan sinds april of mei in de grond. Zijn nu net boven de 2 meter hoog. Ik heb twee ervan moeten toppen omdat ze te hoog werden. Sinds een week of twee voorzichtig aan het bloeien. Gelukkig zijn ze allemaal vrouwtjes. Maar wat gaat het traag. Probleem is waarschijnlijk dat ze de straatverlichting "zien" en een spaarlampje van de buuf.

Ik weet wel dat Thai een bloeiperiode heeft van 16 tot 20 weken.

 

De zoekfunctie al veel gebruikt maar zal dat wel meer doen. Is lastig om info te vinden die voor mij van toepassing is.

Ik ben aan het proberen om stekjes te maken van de twee topstukken die eraf knipte (schuin jawel). Heb geen stekpoeder, dus gewoon in een bakje water. Nog geen wortels te zien.

 

Zal later een paar fotos plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat je er bij komt, en dat helemaal uit thailand :verrygood

hoe illigaal het daar is weet ik niet, maar ik weet wel dat je daar beter op je tenen kan lopen

ik hoop dat je snel advies krijgt ivm het stekken van de planten

ik zou zeggen wees voorzichtig, en geniet van je rokertje

welkom iig :)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom,

 

De stekjes kan je ook direct in zaai/stekgrond doen, dan wortelen ze daar in.

Zo doe ik het altijd.

 

Eerst in een glas water kan ook, maar dan duurt het langer.

 

Veel forumplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swa dee grap Taaimans

 

En tjok dee met je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. We hebben 3 planten in de tuin staan.

2. Zijn nu net boven de 2 meter hoog.

3. Probleem is waarschijnlijk dat ze de straatverlichting "zien" en een spaarlampje van de buuf.

Dan zien of ruiken anderen mensen de planten ook. :verrygood

 

 

In mijn ogen ben je gek,...om zoveel op het spel te zetten voor zo'n kut jointje, maar het is jou leven. :)

 

Ik wordt liever in nederland gepakt met 1000 planten dan in Thailand met 1 ! :D

 

Succes, en veel plezier op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D :verrygood

 

:)

je hebt sowieso een paar hydroshops in BKK, dus stekpoeder kunstmest etc is er zeker te krijgen, sowieso vinden veel thai tuinieren een leuke hobby, als echt een winkel zoekt moet je het me vragen maar ik moet dan even heel diep zoeken, ergens bij een metro station in een straat......

 

ben ooit een keer op een koninklijk project geweest, waar diep verscholen een behoorlijk veld met planten bleek te staan, mijn thaise vriend die mee was trok echt helemaal wit weg en we moesten ook heel snel weg, kennelijk toch iets meer beladen dan in nederland

 

ook wel eens sigaretten gekocht die vol zaten met weed, spul was redelijk maar schofterig duur

misschien wel gewoon genaaid qua prijs, maar ik vond het nou ook niet helemaal de meest geweldige plek om even actief met de hobby in de weer te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. We hebben 3 planten in de tuin staan.

2. Zijn nu net boven de 2 meter hoog.

3. Probleem is waarschijnlijk dat ze de straatverlichting "zien" en een spaarlampje van de buuf.

Dan zien of ruiken anderen mensen de planten ook. :verrygood

 

 

 

 

Ik wordt liever in nederland gepakt met 1000 planten dan in Thailand met 1 ! :)

 

Succes, en veel plezier op het forum

 

Beter hier gepakt met 1000 kilo coke dan daar met 1 gram wiet volgens mij..

 

Ik zou het niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je centen in huis hebt,.. Ga je niet met je leven spelen...

 

Iemand de film '13' gezien ? Is hetzelfde spelletje .

 

Wel grappig... Hier mag t niet ,o o o o o en daar ben je zwaaaaaaaaaaaaar en letterlijk de LUL.

Die daarna niet meer overeind komt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou op passen man voor je weet zit je levenslang in thailand :verrygood :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch algemeen bekend in thailand moet je nie fokke met drugs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens aan zaad van een autoflower te komen, b.v. een auto AK 47 is ook best nog wel smaakvol en redelijk sterk.

Ik heb ook meestal wel een paar autoflowers in de tuin staan , enkel autoflowers mede door de (straat) verlichting s'nachts.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. We hebben 3 planten in de tuin staan.

2. Zijn nu net boven de 2 meter hoog.

3. Probleem is waarschijnlijk dat ze de straatverlichting "zien" en een spaarlampje van de buuf.

Dan zien of ruiken anderen mensen de planten ook. :verrygood

 

 

 

 

Ik wordt liever in nederland gepakt met 1000 planten dan in Thailand met 1 ! :)

 

Succes, en veel plezier op het forum

 

Beter hier gepakt met 1000 kilo coke dan daar met 1 gram wiet volgens mij..

 

Ik zou het niet doen.

Allereerst, bedankt voor alle leuke welkomst berichten.

 

En, zo erg is het nou ook weer niet. Zoals iemand al zei, als je maar contanten in huis hebt. Dat wil niet zeggen dat ik mij goed besef wat de risicos zijn. Er komt nauwelijks geur van de planten en er zijn sommige mensen in de straat die het al weten. Die vonden het wel grappig. Ze zeiden dat de bladeren lekker zijn in een spaciale soort noodle soep. Boot noodles. Geen idee.

Er zijn wel veel Indiaanen verhalen over wat er met je gebeurt mocht je gepakt worden. Daar gaat het nu niet meer om.

 

Ik snap alleen niet wat ik verkeerd doe. Veel van de bladeren worden geel. Geef ik te veel of te weinig water/voeding? Slechte aarde?

https://www.wietforum.nl/uploads/1378235543/gal...151_1006613.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1378235543/gal...6151_258470.jpg

Edited by Taaimans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent aan de late kant met stekken.

Je kunt beter stekken snijden in de groei.

Stekken van bloeiende planten krijg je moeilijk aan het wortelen.

Overigens vind ik het risicovol wat je doet.

 

Ik heb geen hoge pet op van het rechtssysteem in Thailand.

 

De vader van een vriend van mij had aldaar 2 huizen.

Naar het schijnt kan een buitenlander geen grond kopen in Thailand: dus werd de grond op naam gezet van de Thaise vriendin van de vader.

De eigendom van de vader bestond dus uit een opstalrecht voor de gebouwen.

Na het overlijden van de vader verdomde de vriendin het recht van opstal over te dragen.

De vriend is een vermogen kwijt geraakt aan advocaatkosten, maar naar de huizen kan hij fluiten.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Lekker weer, lekker eten & vriendelijke mensen.Mijn favoriete bamboe-bong mag helaas niet meer openlijk verkocht worden, heb ik van Thaise vrienden begrepen.

 

Mooie foto's :) ben trouwens dol op Thaise wiet & eten (vooral TOM YAM KUNG), maar :verrygood op dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bent aan de late kant met stekken.

Je kunt beter stekken snijden in de groei.

Stekken van bloeiende planten krijg je moeilijk aan het wortelen.

Overigens vind ik het risicovol wat je doet.

 

Ik heb geen hoge pet op van het rechtssysteem in Thailand.

 

De vader van een vriend van mij had aldaar 2 huizen.

Naar het schijnt kan een buitenlander geen grond kopen in Thailand: dus werd de grond op naam gezet van de Thaise vriendin van de vader.

De eigendom van de vader bestond dus uit een opstalrecht voor de gebouwen.

Na het overlijden van de vader verdomde de vriendin het recht van opstal over te dragen.

De vriend is een vermogen kwijt geraakt aan advocaatkosten, maar naar de huizen kan hij fluiten.

Mbt de tips ovr stekken, dank je wel. Ik heb de twee stekken weggegooit. Gebeurde niks.

 

Je hebt gelijk dat het risicovol is. Begin weer te denken om ze maar om te hakken. Een vriend van mijn vrouw heeft veel betere omstandigheden voor het veilig en goed verbouwen van wiet. Heeft 24000m2 aan grond in de middle of nowhere met een hydrokas in aanbouw.

Daarbij, is het bij ons nooit 100% donker. De buuf heeft 2 TL lampen buiten 's nachts aan staan die best fel licht geven direct onze tuin in. Het wil maar moeizaam bloeien. Is al 3 tot 4 weken maar op een paar lagere takken aan het bloeien. De planten op de grond van de vriend gingen veel sneller.

 

Ik heb ook geen hoge pet van het "rechtssysteem" hier.

 

Het soort verhaal over de huizen is mij bekend. Ik zit hier al 5 jaar.

Edited by Taaimans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou je maar overkomen !

De tering.......

Is het geloof ik niet waard....

Hier in NL weet je van te voren wat je te wachten staat,daar niet!

En handig dat je contanten hebt maar een Europeaan Zullen Ze waarschijnlijk compleet leegzuigen

En je daarna bedanken met 8jaar staatahotel en je daarna pronto het land uitschoppen.

 

Ik zou ze ook uit de grond trekken..

 

GroeneGroet,

 

Urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou ze ook uit de grond trekken..

 

GroeneGroet,

 

Urbangrower

Heb ik ook gedaan vandaag. Planten zijn om, wat er enigzins op tops leek heb ik geknipt.

Ik heb wat in the magnetron gestopt om te drogen, weet ik is niet goed, maar er zit wel wat werking in.

 

Dat was het dan. Mocht ik bij de vriend wat gaan verbouwen dan post ik wel wat weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...