Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

ph veel te hoog cola is ph3 +coca cola of pepsi ....

Recommended Posts

Guest elmanito

In NL wordt water behandeld met UV, maar chloortoevoeging wordt idd niet meer toegepast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ga maar eens drinkwater kelders van een gemiddeld ziekenhuis onderzoeken...ja daar zit chloor in en niet een beetje...heb het voor mijn oude werk moeten doen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chloor is sinds 2005 in Nederland niet meer toegestaan als primair desinfectiemiddel.

 

Hier zit volgens mij het verschil, het mag niet meer als primair desinfectiemiddel, maar dat wil niet zeggen dat het er niet meer in zit..

Maar hier kan je lezen waar drinkwater aan moet voldoen :-)

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0030111/geld...9-2013#BijlageA

 

Ik ben geen chemicus, maar zie toch diverse chloor en chloriden die zijn toegestaan.

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
dan ga maar eens drinkwater kelders van een gemiddeld ziekenhuis onderzoeken...ja daar zit chloor in en niet een beetje...heb het voor mijn oude werk moeten doen!!!!

Ziekenhuizen zijn altijd een bron van infectiehaarden, dus niet zo gek dat er nog chloor wordt toegepast.Algemeen wordt hier het water wat gewoon bij je thuis uit de kraan komt, niet meer gedesinfecteerd met chloor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken, kwam heel vaak op de waterzuiveringen ...heb er genoeg gezien :verrygood :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als er chloor is toegepast, kan je dat ook proeven & ruiken.Rotterdams water werd vroeger altijd chloor toegevoegd, tegenwoordig UV.Dat water komt bij Evides vandaan.Bij mij komt duinwater uit de kraan, ook niet behandeld met chloor.Wat verders in het land gebeurt bij bv Vides, zou je na moeten vragen, maar officieel net als wat BBB eerder zei, wordt het niet meer toegepast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke boel hier, 3 pagina's replies voor een fles Pepsi :verrygood

 

Parels voor de zwijnen maar goed:

 

Speedy weedy ik ga je iets bijbrengen:

 

Je kan water perfect afzuren zonder cola of citroensap of ph-

 

Je kan water gewoon afzuren met - hier komt 'ie - : nog water!

 

2 vloeistoffen met verschillende zuurtegraad zullen na het mengen 1 zuurtegraad hebben die het logaritmische gemiddelde is van de hoeveelheden.

 

Anders gezegd: Baekie is ook Belg, en Baekie zuurt zijn kraanwater af met EVERYDAY SPUITWATER VAN DE COLRUYT

 

Ons kraanwater heeft ph 7.8-8.0 at any given moment. De halve liter flesjes spuitwater van de colruyt hebben een PH die vermeldt staat aan 5.2.

 

Ik quote mijzelf van een jaar geleden: (mijn actuele zuurtegraad was toen 7.9, vandaag is ie 8.2)

 

C1.V1 + C2.V2 = C3.(V1+V2) Waar C1 = PH 5.2, C2 = PH 7.9, C3 = PH 6.0

 

Ph 5,2 = 10 -5.2 ; Ph 7.9 = 10-7.9 en PH 6.0 is logischerwijs 10-6.0

 

V1 = volume water ph 5.2, V2 = volume water ph 7.9 EN (V1+V2) is 1 liter

 

...........

 

157 ML ph 5.2 (fleswater)

843 ML Ph 7.9 (kraanwater) =

1 L ph 6.0

 

omdat het logaritmisch verloopt heb je relatief weinig spuitwater nodig om af te zuren

 

Ik gebruik geen Ph-, ik gebruik uitsluitend water. Volgens mij is dat natuurlijker als bepaalde zuren in het water gooien.

 

Het punt is, wat je ook gebruikt, gebruik iets 'neutraal', liever als vloeistoffen waar je een hele steak in kan oplossen in 48 uur.

 

Als er op de ingrediëntenlijst van je vloeistof een halve wegenkaart van Europa aan stoffen staat (E202 E210 E338 en ga zo maar door...) moet je het niet in het wortelmilieu van je planten werpen.

 

... en dat geldt ook voor je eigen keelgat trouwens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja indd baekelandt ik had al het idee toen ik dit topic opende dat het wel zoiets zou worden maar goed ,altijd leuk om wat besproken te krijgen ;)

En te duidelijkheid ik had het over coca cola pepsi is om de wc mee schoon te maken :)

 

En ik geef je zeker gelijk al die wegen markeerders is niet goed voor de wortels en je keel wil niet weten wat er allemaal in je kruiden mixjes zit verwerkt :verrygood

 

De cola was eenmalig nu gebruik ik geconcentreerd citroen sap paar druppies erin em ph zakt mooi ..beter een paar druppels citroen dan een halve liter cola

 

Maar kga je tip van het bruiswater eens proberen zal wss nog wel iets beter zijn indd ,ik dacht alleen dat ik dan elke week zoveel liter bruiswater moest gaan meenemen :D

 

Wel grappig dat meer dan de helft van voorgaande post het over het chloor in het water in nl hebben daar ik dit al in een van de eerste opmerkingen duidelijk had gesteld dat het niet meer gebruikt werd daar

 

Doe jij je kraanwater ook laten luchten voor het aan de plantjes te geven of direct van de tap naar de dames ...

Mijn flessen staan 24 uur open en dan staat het niet gevulde deel van de fles onder de bellen ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan water gewoon afzuren met - hier komt 'ie - : nog water!

 

2 vloeistoffen met verschillende zuurtegraad zullen na het mengen 1 zuurtegraad hebben die het logaritmische gemiddelde is van de hoeveelheden.

 

Anders gezegd: Baekie is ook Belg, en Baekie zuurt zijn kraanwater af met EVERYDAY SPUITWATER VAN DE COLRUYT

 

Ons kraanwater heeft ph 7.8-8.0 at any given moment. De halve liter flesjes spuitwater van de colruyt hebben een PH die vermeldt staat aan 5.2.

 

:D ;) :)

:verrygood :)

 

ik ben toch zeer praktisch en vindt al die toverformules die fabrikanten je proberen wijs te maken echt grenzen aan oplichting

maar hier had ik echt nog niet aan gedacht!

wat een logica en goede oplossing zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Euh j sack waarom heb ik boter op mij hoofd

Omwille van wat de watermaatschappij zegt op hun site

omwille van wat een chemisch bedrijf uitlegd als cl2

of omwille van wikipedia die de verschillen in water kwaliteit aangeeft tussen verschillende landen :verrygood

 

Ik zuig in deze topic niks uit mijn duim en de cola of pepsi was meer sarcastisch bedoeld dan wat anders .de hoofd vraag hier was of cola elementen zou bevatten die de ph vermindering onbruikbaar zouden maken

 

Enigste nuttige antwoord wat ik hierop heb gekregen was dat de suikers erin het medium zouden gaan laten stollen ...

 

En tenzij ik het verkeerd heb is chlorine de engelse benaming voor chloor of ben ik het die daarin verkeerd zit

 

stomme opmerkingen maken kunnen we allemaal daadwerkelijk iets toevoegen aan een discussie kunnen er helaas een stuk minder

 

 

Het enige nuttige antwoord in dit topic is dat je niet zo cheap ass en amateuristisch moet doen. PH min en een goede PH meter kost niets en zullen je resultaten ook doen verhogen. Dit soort debiele topics is alleen maar misleidend voor beginners die wel serieus aan de slag willen en niet een 1 of andere half gebakken mcgyver oplossing willen gebruiken.

 

WTF gebeurd er met het niveau van het forum de laatste tijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is net als in de maatschappij, je hebt gewoon veel verschillende lagen van mensen...

leef en laat leven, ieder zijn ding johnny :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Euh j sack waarom heb ik boter op mij hoofd

Omwille van wat de watermaatschappij zegt op hun site

omwille van wat een chemisch bedrijf uitlegd als cl2

of omwille van wikipedia die de verschillen in water kwaliteit aangeeft tussen verschillende landen :verrygood

 

Ik zuig in deze topic niks uit mijn duim en de cola of pepsi was meer sarcastisch bedoeld dan wat anders .de hoofd vraag hier was of cola elementen zou bevatten die de ph vermindering onbruikbaar zouden maken

 

Enigste nuttige antwoord wat ik hierop heb gekregen was dat de suikers erin het medium zouden gaan laten stollen ...

 

En tenzij ik het verkeerd heb is chlorine de engelse benaming voor chloor of ben ik het die daarin verkeerd zit

 

stomme opmerkingen maken kunnen we allemaal daadwerkelijk iets toevoegen aan een discussie kunnen er helaas een stuk minder

 

 

Het enige nuttige antwoord in dit topic is dat je niet zo cheap ass en amateuristisch moet doen. PH min en een goede PH meter kost niets en zullen je resultaten ook doen verhogen. Dit soort debiele topics is alleen maar misleidend voor beginners die wel serieus aan de slag willen en niet een 1 of andere half gebakken mcgyver oplossing willen gebruiken.

 

WTF gebeurd er met het niveau van het forum de laatste tijd?

:) mods, alsjeblieft zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is net als in de maatschappij, je hebt gewoon veel verschillende lagen van mensen...

leef en laat leven, ieder zijn ding johnny :verrygood

 

Dat is waar Sticky maar een jaar geleden had dit soort debiele topics niet tot 3 pagina's onzin discussies geleid maar zou er meteen gezegd worden dat hij normaal moest doen en fatsoenlijke shit moet kopen en basta.

 

Het niveau binnen het indoor gedeelte op dit forum is echt hard achteruit gegaan.

 

Veel plezier met 0,1 gram per watt kweken Speedy, vooral niet luisteren naar mensen met meer ervaring.

 

Euh j sack waarom heb ik boter op mij hoofd

Omwille van wat de watermaatschappij zegt op hun site

omwille van wat een chemisch bedrijf uitlegd als cl2

of omwille van wikipedia die de verschillen in water kwaliteit aangeeft tussen verschillende landen :)

 

Ik zuig in deze topic niks uit mijn duim en de cola of pepsi was meer sarcastisch bedoeld dan wat anders .de hoofd vraag hier was of cola elementen zou bevatten die de ph vermindering onbruikbaar zouden maken

 

Enigste nuttige antwoord wat ik hierop heb gekregen was dat de suikers erin het medium zouden gaan laten stollen ...

 

En tenzij ik het verkeerd heb is chlorine de engelse benaming voor chloor of ben ik het die daarin verkeerd zit

 

stomme opmerkingen maken kunnen we allemaal daadwerkelijk iets toevoegen aan een discussie kunnen er helaas een stuk minder

 

 

Het enige nuttige antwoord in dit topic is dat je niet zo cheap ass en amateuristisch moet doen. PH min en een goede PH meter kost niets en zullen je resultaten ook doen verhogen. Dit soort debiele topics is alleen maar misleidend voor beginners die wel serieus aan de slag willen en niet een 1 of andere half gebakken mcgyver oplossing willen gebruiken.

 

WTF gebeurd er met het niveau van het forum de laatste tijd?

;) mods, alsjeblieft zeg

 

Ja jij bent ook zo'n hoogvlieger..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik luister wel naar mensen met ervaring j sack helaas wanneer iets niet is onderbouwd door of ervaring of een uitleg gaat het er bij mij moeilijk in

 

En hoe nutteloos de hele discussie ook mogen wezen omtrent de cola is het toch gebleken dat niet iedereen zo denderend op de hoogte is qwa zijn water

 

En zijn er hier en daar toch nuttige ervarings tips boven gekomen naar mijn mening wat de vele pagina's bs de moeite hebben gemaakt

 

Enne een goede ph meter kost niks ..... toch leuk wanneer iedereen dit zegt maar je nergenst een hoekje hebt in dit ervaren forum over welke meters je waar voor een goede prijs kan kopen ..ik heb een ph meter voor niks gekocht en daar krijg je dan de reactie op dat die waardeloos is

 

Dus zoals ik al eerder zei onderbouw iets of laat het lekker zoals het is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat prikding heb je totaal geen kut aan ... Na 2 weken is ie stuk en de waardes kloppen helemaal niet .

Voor onze hobby is het compleet ruk! Maar dat was al duidelijk.

 

Er is zat info over Ph meters te vinden... En ga anders gewoon eens naar een bloeiwinkel(growshop)

Bakkie koffie en slap lullen en met goed spul maar huis gaan...

De shops bieden ze aan van 40 tot 400 euro ...

Ik gebruik een eutech testr2 die kost 100 euro....is snel en te ijken op 3 punten . 4,7,10

 

In onze hobby moet die meier ook niets meer maken .

Zonder poen kan je geen poen maken.

 

Lang leve VITENS ...nix geen chloor of ander loog ...

Inplaats daarvan gebruiken ze actieve koolstoffilters en andere technologie.

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even langs de growshop .... je ziet wel welke mensen echt verwend zijn he die nederlanders in eigen land :verrygood

 

Heb er helaas nog maar weinig gezien hier en met bartje zijn nieuwe status op weed zal het niet snel gebeuren ook :D

Jammer genoeg moet ik daarvoor dus wss een tripje maken naar nl ,wat het voor mij dus makkelijker maakt om het online te bestellen

Heb de ph meters zelfs al bij conrad gevonden voor een 46 of 64 euro van voltcraft met 2 ijkpunten nogsteeds aan het zoeken naar die duitse growshop die een combo hanna pakket verkoopt 80 euro voor setje ph/ec en ijkvloeistof

 

En je hebt gelijk zonder poen maak je geen poen ,verwacht dan ook geen uber kwaliteit van die prik meter maar een testje van 16 euro kan er wel vanaf

De regelbare pc fan op de lamp heeft me al meer gekost ;)

Maar zoals de cola bijzuring wegens gebrek aan goed en betaalbaar moet het maar ff zo voorlopig

Nu ff naar de winkel wat verschillende watertjes gaan uitzoeken :)

 

btw om een ph van de pot aan ph 8 terug naar 6 te krijgen zuur je je water dan tot bv 4 en dan bij kappen zodat het in de pot mengt tot een ph van ~6 of gewoon je water naar 6 zuren en blijven mengen elke dag ??

 

Alvast bedankt Ziet er een intressant metertje uit die eutech 2 al gevonden voor 80 euro

Maar zullen zine hoe dit meterje zich gaat houden momenteel mocht ik de aarde kweek toch opgeven na deze rit heb ik teminste geen honderden euros aan meters voor niks gekocht tenzij deze echt de geest gaat geven de komende weken dan bestel ik een digitale

 

[edit] net paar flessen spa gehaald ph 6 volgens etiket op de fles ,cheap ass metertje erin gemikt ... ph 6

Voorlopig dus een makkelijke manier van de meter te testen :)

Nu ff spa contacteren of ze geen pallet water willen leveren XD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is die bron niet bij jouw in de buurt dan ? :)

 

Ja maar is zo ver om da water heen en weer te slepen :verrygood

Kga de citroen methode nog een week testen met een flasje spa als controle voor de meter

Als dit tegenslaat groeien de dames maar op spa bronwater op voor de rest van de tijd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

spa is 7% bronwater, 93% gefilterd kraanwater :verrygood

 

maar goed dit terzijde

 

Doe jij je kraanwater ook laten luchten voor het aan de plantjes te geven of direct van de tap naar de dames ...

 

beide. Ik geef het in principe direct, maar ik vul altijd een 5 liter fles die dan open blijft staan. Die zuur ik af na het vullen en moet meestal 24-48 uur later voor een puntje of 0.3 gecorrigeerd worden.

 

Ik verkies momenteel kraanwater omdat er extra kalk in zit en Hericules wel houdt van kalkrijke bodems :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of iemand weleens de moeite heeft genomen om de ph van Spa te meten, maar hier kwam het rond de 7.5 uit, redelijk in de buurt van Utregs kraanwater. Regenwater kwam na directe opvang uit rond de 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet of iemand weleens de moeite heeft genomen om de ph van Spa te meten, maar hier kwam het rond de 7.5 uit, redelijk in de buurt van Utregs kraanwater. Regenwater kwam na directe opvang uit rond de 6.

 

Ik heb de spa gemeten met mijn goedkoop ph metertje en die gaf precies ph 6 aan zoals het o pde label ook aangeeft 7,5 is ongeveer het kraanwater hier :verrygood

 

@Beakelandt - ik vermoed dus jij maakt 5liter in een keer klaar bewater de plantjes meteen en wat overblijft daar kom je dan een dag of 2 mee rond

 

Je laat het dus niet express luchten voor gebruik .altijd mooi meegenomen als het iets toevoegd aan de grond natuurlijk :) en kalk uit de kraan is natuurlijk makkelijk ook XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy weedy...

Wat is dat voor handtekening foto? Is nogal vervelend.

Volgens mij mag dat ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja er mocht een afbeelding toegevoegd worden daar als die niet te groot was ....

Anyway Heb het speciaal voor jullie aangepast ....

 

Was qwa formaat wat aan de grote kant indd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...