Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

ph veel te hoog cola is ph3 +coca cola of pepsi ....

Recommended Posts

wel we zullen binnen een paar dagen weten of de cola zijn werk heeft gedaan of niet ,zijn ze dood dan staat er een ontkiemde papaya klaar om met 1 enkele pot verder te gaan

Kleuren ze bij dan kan iedereen een eitje gaan zuiggen :)

Maar het ene plantje waar ik gister al wat coke erbij heb gemengd ligt nog niet plat dus we zullen zien :D

 

Als er topjes op komen met het coca cola logo op dan weten we elk geval waardoor dat is :verrygood

 

Natuurlijk gaat dat plantje niet plat: een eenmalige verdunde cola gift is niet onoverkomelijk.

Maar als je bij voortduring blijft afzuren met cola, slibt je grond gewoon dicht.

Afzuren is niet moeilijk: fosforzuur, zoutzuur, azijnzuur, ongezoete rode en witte wijn tot zelfs maagzuur: alles is in meerdere of mindere mate geschikt.

 

Maar opgeloste suiker in cola is nu eenmaal kleverig, waardoor de grond een grote massieve klont wordt.

 

Cola-light zou misschien wel kunnen: die schijnt gezoet te zijn met aspartaam en niet met riet- of bietsuiker.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom moet je dan je kraantjes waater 24 uur laten staan dat is toch juist om het chloor eruit te krijgen ....

 

Chloor zit sinds 2005 niet meer in drinkwater. :verrygood

 

Volgens mijn test verslag toch wel hoor bbb ik zit in de pst zone 3de kolom 4de kolom is buitengebied hier

 

gallery_38549_16092_201067.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.lenntech.nl/elementen-en-water/...or-en-water.htm

 

In drinkwater zitten altijd wat andere stoffen. Zolang de concentraties van deze stoffen niet schadelijk zijn maakt men geen kosten om deze eruit te halen. Daarnaast zou 100% H2O zelfs zo schoon zijn dat het agressief is.

Wat je analyse dus laat zien zijn normale concentraties chloor die niet door het waterleidingbedrijf worden toegevoegd om het water te ontsmetten.

Dergelijke analyses kan je wel gebruiken om te zien of je uit je mest bepaalde dingen zou moeten laten omdat deze al in hoge concentraties aanwezig zijn. Voor NL geldt echter dat dit zelden tot nooit zo is. Het enige waar je wel wat mee kan is de hardheid van je water, maar dit ondervang je in de praktijk door je pH te meten en waar nodig te corrigeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drinkwater moet altijd enigszins basisch zijn.

Anders krijg je corrosie aan de koperen leidingen.

Zuiver drinkwater -H2O dus- zonder mineralen is niet te zuipen.

Probeer maar eens een glas gedestilleerd water te drinken.

Een ieder mag het lekker vinden, maar ik in ieder geval niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gast doe toch niet zo moeilijk, koop gewoon een fles PH min en een redelike PH meter van een paar tientjes.

 

En mensen die sarcasme niet snappen...... :verrygood

 

Veel plezier met de chloor discussie. :)

 

 

Ik beschouw mezelf niet als slim maar de inteligentie in dit topic komt niet verder dan een gemiddelde geestelijk gehandicapte.

 

 

Groetjes

 

Johnny

 

Drinkwater moet altijd enigszins basisch zijn.

Anders krijg je corrosie aan de koperen leidingen.

Zuiver drinkwater -H2O dus- zonder mineralen is niet te zuipen.

Probeer maar eens een glas gedestilleerd water te drinken.

Een ieder mag het lekker vinden, maar ik in ieder geval niet.

 

 

Jij drinkt zeker water van 3 euro per liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt, ik drink San Pelligrino.

Niet dat dit lekkerder is dan die kartonnen pakken Bar le Duc van de Aldi.

Alleen vind ik de naam en de verpakking veel eleganter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jij drinkt zeker water van 3 euro per liter.

 

:verrygood :)

 

klinkt eleganter , maar of je dat er ook van wordt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar maak ik me niet druk over.

 

Beschouw het maar als franje, meer is het eigenlijk ook niet.

 

Vergelijk maar een elegant opgemaakt bord in een goed restaurant met een bord voer in een vreetschuur.

 

In je maag wordt alles dooreen gehutseld en op de wc zie het verschil al helemaal niet meer.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen mensen Ik ben niet opzoek naar het meest zuivere water ter wereld ,ik poste die uitdraai enkel om aan te tonen aan BBB dat er nog steeds chloor in het water zit altans hier in belgie wel .... als je ooit vanuit nl een glasje belgisch kraan water hebt geproeft weet je het verschill wel

 

Ik ben nog steeds opzoek naar een duitse site waar ze hanna ph en ec meter in een set verkopen

ph- en + worden zoiezo besteld samen met een strip test setje zodat ik ook een controle heb op mijn cheap testertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het aangedragen lijstje staat nog steeds geen chloor!

 

Wel staan er verbindingen met chloor op:

 

- chloortoluron: dat zijn de resten van een herbicide;

- chloride: dat is chloor in de oxidatietoestand min 1 (NACIO)

 

Chloor is gewoon CI, atoomnummer 17 en dat komt in dat lijstje niet voor.

 

Mijn kennis van scheikunde is weliswaar niet meer optimaal (50 jaar geleden, dat ik de lessen volgde), maar nog wel voldoende om je te weerspreken.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB

Wel raar dat mensen dat niet weten ....

Kunnen ze zo opzoeken op wiki of bij hun waterleidingbedrijf...

Weer dat lezen hè ....

 

En mensen ... Chloor is geen Ph-... Evenmin als Cola.

De meeste weten inmiddels wie urbanGrower is :verrygood

 

CocaCola heeft trouwens een ph van 2,6! Daarom zit er zoveel suiker in.

 

En Pepsi is suikerwater..... (Smerig spul)

 

GroeneGroet,

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph- is geen unieke stof, maar geeft slechts de zuurtegraad aan van een of andere materie.

 

Je kan de pH verhogen met elk willekeurig zuur.

 

Citroensap = pH-

Appelsap = pH-

Azijn = pH-

 

Alles wat min of meer zuur smaakt of ruikt is pH-.

 

Zelfs je oksels als je niet al te vaak onder de douche stapt, zijn pH-.

 

Lik aan de binnenkant van je hand: daarvan is de pH 5.5 bij mannen en pH 5.3 bij vrouwen.

 

Vandaar dat vrouwen over het algemeen zuurder zijn dan mannen (vooral onderling) :verrygood

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja een week niet douchen om de ph preciezer bij te stellen (kan met ph strookjes onder de oksel ,, moet wel zeggen dat het alleen voor de die hards is weggelegd bedankt voor de toevoeging Xtreme... zou het bijna vergeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoeft geen week te duren. Reeds 3 uur na het douchen zijn je oksels weer pH-.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat moet ik zonder jou beginnen extreme hoe sneller hoe beter, wat je overhoud kan je opsparen en later weer gebruiken of evt verkopen als ph - suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag:Soms ruikt het leidingwater naar chloor

 

Ontsmetting van het leidingwaternet is absoluut nodig om besmetting met bacteriën tijdens het transport te voorkomen. Eén liter leidingwater mag 0,25 mg chloor bevatten, een kleine dosis die onschadelijk is voor de gezondheid. De chloorgeur die u soms ruikt, komt door verdamping.

Tip: bewaar het drinkwater in de koelkast, in een open fles of karaf, of voeg enkele druppels citroensap toe aan het water.

 

 

Staat zo letterlijk op de site van de water leverancier

Ook in het analyse rapportje hier staat de waarde volgens mij als vrije

chloorresten ug/l 250 ....

 

vrije chloorresten (Cl2)

Cl2

Chlorine

CAS Number : 7782-50-5

UN1017

-----------------------------------------

Chloortoluron is een herbicide op basis van een gesubstitueerd ureum.

Toepassingen

 

Chloortoluron wordt als gewasbeschermingsmiddel toegepast bij de teelt van gewone tarwe en gerst. De werking, na opname door de wortel, berust op het remmen van de fotosynthese op het niveau van fotosysteem II.

Gebruik en regelgeving

 

In de periode 2001-2002 is de Nederlandse waterwinning ten behoeve van drinkwater vanuit de Rijn een aantal keren gestopt omdat het gehalte van de herbiciden isoproturon en chloortoluron te hoog was. Vanaf 1 juli 2001 is de toepassing van chloortoluron in Duitsland verboden. In Nederland eindigde de toelating op 1 mei 2000; vanaf 1 mei 2002 geldt een verbod. In België, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland is het gebruik van chloortoluron toegestaan.[4][5] In 2008 waren in Duitsland weer twee gewasbeschermers met de stof in de handel.[6] In Oostenrijk is chloortoluron in geen van de toegestane middelen aanwezig.[7]

 

--------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraag:Soms ruikt het leidingwater naar chloor

 

Ontsmetting van het leidingwaternet is absoluut nodig om besmetting met bacteriën tijdens het transport te voorkomen. Eén liter leidingwater mag 0,25 mg chloor bevatten, een kleine dosis die onschadelijk is voor de gezondheid. De chloorgeur die u soms ruikt, komt door verdamping.

Tip: bewaar het drinkwater in de koelkast, in een open fles of karaf, of voeg enkele druppels citroensap toe aan het water.

 

 

Staat zo letterlijk op de site van de water leverancier

Ook in het analyse rapportje hier staat de waarde volgens mij als vrije

chloorresten ug/l 250 ....

 

vrije chloorresten (Cl2)

Cl2

Chlorine

CAS Number : 7782-50-5

UN1017

-----------------------------------------

Chloortoluron is een herbicide op basis van een gesubstitueerd ureum.

Toepassingen

 

Chloortoluron wordt als gewasbeschermingsmiddel toegepast bij de teelt van gewone tarwe en gerst. De werking, na opname door de wortel, berust op het remmen van de fotosynthese op het niveau van fotosysteem II.

Gebruik en regelgeving

 

In de periode 2001-2002 is de Nederlandse waterwinning ten behoeve van drinkwater vanuit de Rijn een aantal keren gestopt omdat het gehalte van de herbiciden isoproturon en chloortoluron te hoog was. Vanaf 1 juli 2001 is de toepassing van chloortoluron in Duitsland verboden. In Nederland eindigde de toelating op 1 mei 2000; vanaf 1 mei 2002 geldt een verbod. In België, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland is het gebruik van chloortoluron toegestaan.[4][5] In 2008 waren in Duitsland weer twee gewasbeschermers met de stof in de handel.[6] In Oostenrijk is chloortoluron in geen van de toegestane middelen aanwezig.[7]

 

--------------------------------

 

Jij hebt echt boter op je hoofd vriend....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh j sack waarom heb ik boter op mij hoofd

Omwille van wat de watermaatschappij zegt op hun site

omwille van wat een chemisch bedrijf uitlegd als cl2

of omwille van wikipedia die de verschillen in water kwaliteit aangeeft tussen verschillende landen :verrygood

 

Ik zuig in deze topic niks uit mijn duim en de cola of pepsi was meer sarcastisch bedoeld dan wat anders .de hoofd vraag hier was of cola elementen zou bevatten die de ph vermindering onbruikbaar zouden maken

 

Enigste nuttige antwoord wat ik hierop heb gekregen was dat de suikers erin het medium zouden gaan laten stollen ...

 

En tenzij ik het verkeerd heb is chlorine de engelse benaming voor chloor of ben ik het die daarin verkeerd zit

 

stomme opmerkingen maken kunnen we allemaal daadwerkelijk iets toevoegen aan een discussie kunnen er helaas een stuk minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een grote emmer vult met kraanwater en je laat hem een tijdje staan dan verdamt de chloor. Helemaal als je er een paar uur een brobbelaar inhangt.

Volgens mij is cola gemaakt met suikerstroop en dit 'stolt' veel minder dan gerafineerde suikers.

Als je de ph wilt verlagen en je hebt geen geld om ph- te kopen, dan kun je er ook in pissen. geef je meteen een stoot fosfaat mee. Vooral ochtend urine bevat veel fosfaat én urinezuur.

Werkt denk ik beter dan die cola.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leerzaam topic weer. Zeker als je oksels wil likken ...

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chloor is sinds 2005 in Nederland niet meer toegestaan als primair desinfectiemiddel. De waterleidingbedrijven behandelen het water nu met ozon of ultraviolet licht. Uv-licht breekt in combinatie met peroxide organische afvalstoffen af en maakt organische microverontreinigingen onschadelijk. Hierbij blijven geen schadelijke reststoffen achter in het water.

PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland gebruikt vanaf 2004 uv-licht om drinkwater te desinfecteren. Ook Evides (voorheen Waterbedrijf Europoort) heeft op de zuivering van Beerenplaat (Spijkenisse) een grote installatie voor uv-desinfectie in gebruik genomen.

 

Bron

 

 

 

 

@Weedyspeedy, kun jij de bron van je bericht #43 even vermelden ?

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

indd bbb in nederland is het niet meer toegestaan maar zoals altijd lopen ze hier ook mee achter in belgie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...