Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

ph veel te hoog cola is ph3 +coca cola of pepsi ....

Recommended Posts

Vandaag eindelijk mijn ph moisture meter binnen gekregen

Meteen het voedings water gemeten ph 7,5 -8 :verrygood

Wegens gebrek aan ph- en het probleem dat ik die ph kaart van verschillende dingen in huis niet meer kan vinden

Zijn we maar met wat cola aan de slag gegaan ph tot de 6,5 gekregen toen was de fles vol

 

Nu de vraag dus hoeveel cola mix is teveel voor de plant .....

kan ik cola blijven bij kappen tot de ph normaal is zonder de plant voor andere problemen te stellen ????

 

En was het pepsi cola of coco cola met een ph van 3 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met cola kun je inderdaad de zuurgraad omhoog brengen, maar je voegt dan wel suiker toe aan je medium.

Daar krijg echt geen zoete toppen van, maar wel een plakkerig dichtgeslibd medium.

Met azijn of citroenzuur kun je ook de zuurgraad verhogen.

 

Overigens wordt de PH weergegeven in een negatief logaritme: een PH van 6 is tien keer zuurder dan een PH van 7, een PH van 5 is 100 keer zuurder dan een PH van 7 enzovoort.

Dus als je van een PH van 8 terug wil naar en PH van 6, dan verlaag je de zuurgraad niet, maar je verhoogt hem.

Een PH van 8 is dus niet veel te hoog, maar veel te laag.

Een PH van 8 is zelfs niet zuur maar licht basisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jezus een liter ph- kost 7 euro

 

Ik weet het maar heb het momenteel niet in huis en ik zit met geel kleurende bladeren :verrygood

 

Dit is dus ook maar eits om het even mee te regelen totdat de ph- en + is aangekomen

Beter een beetje cola suiker in de grond dan een plant die op de grond ligt :)

 

Beter dus wat citroen sap gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu pas vandaag je meter in huis hebt zoouden dan die paar dagen echt verschil maken tot een fatsoenlijk ph - in huis is :verrygood bezint eer gij begint...

en is die ph moisture meter zo n prik ding van 3 euro bij de tuinhandel ? in dat geval gewoon niet gebruiken en gewoon zo verder gaan

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die paar dagen gaan het indd niet maken maar alle beetjes helpen natuurlijk :)

Is geen prik ding van 3 euro van bij de tuinhandel :D

Is een prik ding van 10 euro van ebay ;) CLOCK

 

Enkel te gebruiken wnr er licht op schijnt :)

Ben al op zoek naar een andere daar ik de achterkant heb open gebroken opzoek naar de plek waar de batterij hoort te zitten :verrygood

chinese rotzooi maar het geeft toch een idee hoe en wat momenteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die cheap ass meters daar kloppen de waarden vaak niet van, afzuren met cola. :verrygood

 

 

Man man man, les 1 hoe moet het niet bij jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu hebben we dus een niveau 0 ...... :verrygood

 

Ga LEZEN kerel.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azijn zou ik niet doen want dat wordt juist gebruikt als huismiddeltje om je onkruid te verdelgen. Dat gaat dan wel om hogere concentraties, maar better safe than sorry :verrygood

 

Niet dat cola nou zo'n puik idee is, maargoed het is niet mijn hok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ben je opgelicht met die meter van 10 euro...voor t zelfde geld had je een fles ph min gehad en die meter...maarja dan had je ph min gehad en wist je nog niets...gewoon maken wat er te maken is en volgende keer bio....geen gefuck met meterstjes als je niet weet wat je doet..

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Azijn zou ik niet doen want dat wordt juist gebruikt als huismiddeltje om je onkruid te verdelgen. Dat gaat dan wel om hogere concentraties, maar better safe than sorry :verrygood

 

Niet dat cola nou zo'n puik idee is, maargoed het is niet mijn hok!

 

Azijn heeft een pH van 3: dat is dus 10.000 keer zo zuur als een medium met een pH van 7.

Onkruid kan daar dus niet tegen.

Echter als je cola of citroensap over het onkruid giet, kan dat er evenzeer niet tegen.

Alleen de wespen komen op het suiker in de cola af.

In pH- zit overigens vaak fosforzuur.

Ook daar is geen (on)kruid tegen gewassen als je dat onverdund gebruikt.

 

Geen scheikunde in je vakkenpakket gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die cheap ass meters daar kloppen de waarden vaak niet van, afzuren met cola. :verrygood

 

 

Man man man, les 1 hoe moet het niet bij jou.

 

We steken ons nog ene op johnny :) :D

 

Als ik ze bewater vanuit de blaas scheelt het water plus het is zuur is gelijk de ph goed, ik gebruik kaarsen ipv lampen scheelt in stroom en zet het raam open om de wietgeur kwijt te raken,, ojaa ik schijt erin voor een juiste ec waarde en heb gelezen da ik zo geen voeding hoef te geven..... urban kan het weten LEZEN,, moet je wel je bril opzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ xtreme: Ik vind het tof dat je de boel verheldert, maar zo'n bijdehante opmerking aan het eind is dan weer een beetje overbodig.

 

Hoe dan ook, ik vind de beide alternatieve opties om af te zuren nogal beunhaas, that's it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sok, een zuur is geen zelfstandige stof maar een hoeveelheid chemische energie. Er bestaan vele zuren: fosforzuur, salpeterzuur, azijnzuur, citroenzuur, maagzuur enzovoort.

In principe zou je zelfs je voedingswater kunnen afzuren met braaksel.

Je kunt zuren minder zuur maken door deze te vermengen met water.

Dan verminder je de zuurgraad.

Je kunt zuren zelfs neutraliseren door er een base aan toe te voegen.

Vroeger bij scheikunde voegden we soda toe aan zoutzuur.

NA2CO3 (soda)* HCl (zoutzuur) = NaCl (zout) + H2O (water). De vrijkomende C-(koolstof)atomen binden zich aan de vrijkomende O2 (zuurstof)atomen en verdwijnen als CO2 in het milieu.

Dan houd je alleen water en een bodempje zout over.

Met een lakmoespapiertje of een rode koolblad controleerden we de zuurgraad en het water was gewoon drinkbaar (weliswaar met een zout smaakje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter helemaal niks met het water doen dan aanzuren met die "meter". Helemaal niet met rotzooi zoals cola

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met cola kun je inderdaad de zuurgraad omhoog brengen, maar je voegt dan wel suiker toe aan je medium.

Daar krijg echt geen zoete toppen van, maar wel een plakkerig dichtgeslibd medium.

Met azijn of citroenzuur kun je ook de zuurgraad verhogen.

 

Overigens wordt de PH weergegeven in een negatief logoritme: een PH van 6 is tien keer zuurder dan een PH van 7, een PH van 5 is 100 keer zuurder dan een PH van 7 enzovoort.

Dus als je van een PH van 8 terug wil naar en PH van 6, dan verlaag je de zuurgraad niet, maar je verhoogt hem.

Een PH van 8 is dus niet veel te hoog, maar veel te laag.

Een PH van 8 is zelfs niet zuur maar licht basisch.

 

Bijna goed;

Een pH van 8 is wel te hoog, omdat de zuurgraad daarmee te laag is. Het gaat een beetje tegen het gevoel in omdat je zou denken dat het een oplopende schaal is van niet, naar heel zuur van 1-12. Echter hij loopt juist van zuur naar neutraal naar basisch. Ik kan even geen voorbeeld noemen van iets wat mensen als basisch ervaren, maar loogen, zoals kalium en natriumloog zijn wezelijke bestanddelen van zeep en zorgen er bijvoorbeeld voor dat vetten oplosbaar zijn.

Voor het telen van de meeste planten geldt in deze dat de pH dient te zitten tussen 5,5-6,5 een pH van 7 is neutraal dus het is eigenlijk en licht zuur milieu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fles SPA was toch PH 6?

 

dat zou goed kunnen indd de enigste waarvan ik het kon vinden was cola dus heb ik een oude fles coke gemengd om het ph wat naar beneden te drukken :) perfect is het niet maar het werkt xd

vroeg me enkel af of teveel cola geen andere problemen ging geven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chloor is ook een goede Ph- vervanger.

Meen je dit serieus?

 

Chloor :verrygood Waarom moet je dan je kraantjes waater 24 uur laten staan dat is toch juist om het chloor eruit te krijgen ....

of heeft dat geen invloed op de ph die verdamping ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chloor is ook een goede Ph- vervanger.

Meen je dit serieus?

 

Chloor :verrygood Waarom moet je dan je kraantjes waater 24 uur laten staan dat is toch juist om het chloor eruit te krijgen ....

of heeft dat geen invloed op de ph die verdamping ...

Daarom mijn vraag. Chloor aan je planten geven is al heel snel schadelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel we zullen binnen een paar dagen weten of de cola zijn werk heeft gedaan of niet ,zijn ze dood dan staat er een ontkiemde papaya klaar om met 1 enkele pot verder te gaan

Kleuren ze bij dan kan iedereen een eitje gaan zuiggen :)

Maar het ene plantje waar ik gister al wat coke erbij heb gemengd ligt nog niet plat dus we zullen zien :D

 

Als er topjes op komen met het coca cola logo op dan weten we elk geval waardoor dat is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom moet je dan je kraantjes waater 24 uur laten staan dat is toch juist om het chloor eruit te krijgen ....

 

Chloor zit sinds 2005 niet meer in drinkwater. :verrygood

 

Man,man,man wat ben jij aan het kutten !

 

Ik snap niet wat er nou zo moeilijk aan is.

 

1. Vul een pot met aarde, en flikker er gewoon kraanwater in

2. Druk je ontkiemde zaadje in de grond, en hang die lamp 60cm boven zijn harses

 

Persoonlijk zou ik opnieuw beginnen,....ontkiem dan meteen meer zaden, dan kun je na selectie met de beste planten verder gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...