Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HideTheQueen

Nederlandse wiettelers opgepakt in Zuid-Spanje

Recommended Posts

Nederlandse wiettelers opgepakt in Zuid-Spanje

 

Met de ontdekking van vijftien hennepplantages met 13.000 planten in dorpjes in de omgeving van Málaga heeft de Spaanse politie zaterdag zijn grootste marihuana-vangst ooit gedaan. Liefst 21 verdachten, het merendeel Nederlanders die de huizen en terreinen aan de Costa del Sol hadden gekocht of gehuurd, werden gearresteerd. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

 

Het bijzondere aan de operatie is dat Nederland en Spanje samen preventief onroerend goed in beslag namen: 23 woningen werden geconfisqueerd, waarvan 18 in Nederland. Samen vertegenwoordigen ze een waarde van 4,4 miljoen euro.

 

De Nederlandse bende kweekte de wiet met grote hoeveelheden tegelijk in Zuid-Spanje, om het vervolgens naar Nederland te vervoeren. Volgens de politie was de groep hiërarchisch opgezet, als ware het een maffia-organisatie. Iedereen had een eigen taak, van het stelen van elektriciteit voor de lampen op de plantages tot het transport naar Nederland.

 

Na die transporten werd omgekeerd xtc vervoerd van Nederland naar Spanje. Ook al het benodigde materiaal voor de plantages was uit Nederland afkomstig.

 

Naast de wietplantages en de woningen nam de politie ook 15 kilo Afghaanse wietpollen in beslag, plus twintig luxe auto's, meer dan 24.000 euro aan contact geld, een tiental horloges van grote waarde en bijna honderd mobiele telefoons. De plantages en woningen bevonden zich in bij buitenlanders populaire plaatsen als Fuengirola, Benalmádena, Coín en Mijas.

 

Link naar artikel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bericht is ook van 6-5-13, dus volgens mij is dat al gepost.

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dan is dat waarschijnlijk diegene die ik in mijn gedacht had

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh.. dom ik dacht dat ik altijd de datums bij de artikelen controleerde..

 

Iets teveel gerookt dus :)

 

De dag dat ik dat artikel plaatste had ik het op SlamFM in het nieuws gehoord..

dus denk dat er weer mensen zijn opgepakt, maar ik heb het verkeerde artikel geplaatst :verrygood

 

 

DIT was het juiste artikel:

 

 

Zes Nederlanders vast voor wietteelt in Spanje

Gepubliceerd: 2 sep 2013 12:52 Laatste update: 2 sep 2013 12:59 Algemeen

 

De Spaanse politie heeft in het zuiden van Spanje op drie locaties door Nederlanders

gerunde wietplantages opgerold.

De softdrugs waren bestemd voor de Nederlandse markt.

 

Zes verdachten, onder wie een echtpaar, hun zoon en schoondochter, zijn opgepakt.

Dat meldt het Spaanse ministerie van binnenlandse zaken maandag.

 

De wietplantages bevonden zich in drie huizen in de provincie Malaga, met in totaal 3400 wietplanten en driehonderd hallucinogene paddenstoelen.

Volgens de politie, die van een professionele kwekerij spreekt waar continu kon worden geoogst, lag er op de vloer van de woningen een tachtig centimeter dikke substraatlaag waarop de marihuana groeide.

 

De leeftijd van de zes Nederlandse arrestanten, onder wie twee vrouwen, loopt uiteen van 25 tot 58 jaar.

Ze worden verdacht van het in gevaar brengen van de volksgezondheid en van het illegaal aftappen van elektriciteit.

De aangetroffen installaties zouden voor elk van de drie plantages zo'n 65 duizend euro hebben gekost.

 

Door: Novum

 

LINK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...