Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obiwan

Cannabis kan allergie voor fruit en groenten veroorzaken

Recommended Posts

Over de negatieve effect van bepaalde vaccinatie zullen we maar zwijgen zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het de hele tijd over "stoffen" en "bepaalde stoffen", kunnen ze niet gewoon aangeven wat precies allergische reacties veroorzaakt dan? Heb hier nog nooit van gehoord en ik geloof er geen fuck van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een klunsenverhaal

hoeveel verhal;en ken je niet van mensen die (weer) honger krijgen door cannabis

verhoogt bewustzijn ook op het gebied van voeding, dat wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad gezeik. Ze gaan mjn niet zeggen dat ze studie hebben gedaan op 100 mensen en alle 100 of meeste toch toonde dezelfde allergische reactie?? Je kan pas iets concluderen als iedereen op de dezelfde manier gaat reageren.......ik doen een studie op 100 mensen om van mijn sterkste wiet te proeven, van de 100 /90 zullen onmogeljk verder kunnen = Dat is een assertieve Studie. Conclusie ; Wiet maakt u stoned. En dat geldt voor iedereen

 

Maar deze studie voor wie geldt dat eigenlijk?

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das de eerste keer dat ik van zoiets door gebruik heb gehoord of gemerkt

De meeste eten juist meer fruit sappig en makkelijk ,wasted een banaantje eten heerlijk XD

 

Maar goed volgens die studie is dit dus ook met tabak en latex dus jointje rollen met tabak en wiet en dan neuken met een condoom en je eet geen fruit meer :lol:

Ach ja ze komen wel met meer van die onderzoeken tegenwoordig waarbij je denkt of ze niet te lang boven de pesticieden hebben gehangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het principe klopt wel, als je ergens langdurig aan blootgesteld wordt of inneemt kan je daar een allergie voor ontwikkelen.

 

Alleen zouden dan de onderzochte mensen ook een allergie moeten ontwikkelen voor de cannabis zelf.

Dat lees ik er dus niet in terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zo n onzin heb ik nog nooit gehoord.

Ik ben juist van al mijn allergieen af.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Stress is een grotere veroorzaker van allergieën door overactivering van de bijnieren.Je krijgt dan teveel IgE in je bloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus gewoon prutswerk

valt nix van te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebeurt er als je eiwitten verbrand? dan is er geen eiwit meer...... :D eiwitten verdampen ook niet........

Dus dit gaat alleen op als je cannabis vers consumeert,als het gedroogde cannabis betreft zitten de eiwitten toch vast in de vezelmatrix?,en zijn(langzaam) uitgedroogd om de functies van het eiwit te behouden zou je het moeten vriesdrogen toch? :wub: wie vriesdroogd er nou zijn wiet?da's wel de ultieme manier van geforceerd drogen :lol:

 

Dikkere fabeltjes bestaan niet geloof ik......

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Qua allergieen is deze op dit moment de ergste

 

Ambrosia artemisiifolia, mooie plant, maar erg vervelend op dit ogenblik.

 

Ambrosia_plant_arnold_van_vliet-1-.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I call BullShit.

 

Teminste, volgens de manier die de onderzoekers voorstellen.

 

Dit is net zo iets als die New-Zealandse studie die zegt dat je IQ met 8 punten kan dalen als je Cannabis consumeert. Het is zeer moeilijk bij zulke zaken een causaal verband te vinden (en hard te maken!) omdat er zoveel variabele factoren zijn die je nu eenmaal niet goed in rekening kunt nemen.

 

Het is wel een manier voor de Universiteit Antwerpen om onderzoeksgelden binnen te krijgen.

 

Dit is overigens oud nieuws... Die publicatie is ergens in het voorjaar al verschenen als ik mij niet vergis en heeft toen ook in de krant gestaan. Eind juni is er een symposium over geweest op de UA.

 

Zoals hier al eerder gezegd is : door het feit dat je het anders consumeert (rookt) dan andere producten waar je allergisch voor bent (bvb noten) kan niet rechtstreeks dezelfde conclusie getrokken worden ivbm het eiwit dat de allergie zou veroorzaken.

 

Allergisch zijn aan Cannabis is dus wel mogelijk, alleen volgens mijn (bescheiden) mening niet door oorzaak van dat eiwit.

 

 

Wel kan je allergisch zijn voor de cannabinoiden in hun zure (acid) vorm, wanneer de plant nog volop in de bloei is en de harsen dus visceus en vers zijn.

Je kan dan contactdermatitis (netelroos, jeukende huiduitslag) krijgen.

 

Deze laatste allergische reactie krijg je overigens niet alleen door de zuren lijkt mij. Er zijn enkele soorten Cannabis die aan de zijkanten van het blad miniscule weerhaakjes hebben (zoals brandnetel!). Hierdoor kan je dus ook uitslag krijgen.

 

Toevallig is een van mijn soortjes een soort waar ik allergisch voor ben: de Sweet Pink Grapefruit (SPG- Breeder Steve's cut van Spice of Life).

 

Zo ziet het er uit onder een microscoop:

 

- Met bovenbelichting, 40x vergroot:

 

gallery_24012_15154_75698.jpg

 

- Met onderbelichting 40x vergroot:

 

gallery_24012_15154_8970.jpg

gallery_24012_15154_2621.jpg

 

- Individuele weerhaak, onderbelichting, 100x vergroot:

 

gallery_24012_15154_54375.jpg

gallery_24012_15154_25544.jpg

 

 

 

Dus conclusie:

 

ja, je kan allergisch zijn voor cannabis. Meestal komt dit voor als een allergische reactie van de huid bij aanraking van delen van de (verse) plant.

 

Allergisch worden voor fruit en citrus door het roken van cannabis? Dat lijkt me zeer sterk, én ver gezocht.

Eerder werd zelfs geopperd dat familieleden van cannabisconsumenten door passieve inhalatie van de rook ook een fruitallergie konden krijgen en zelf hun kinderen.

Gaan de researchers niet iets of wat 'overboard'?

 

Kunnen ze niet beter hun tijd besteden met het onderzoeken hoe cannabinoiden kanker doen afsterven?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel kan je allergisch zijn voor de cannabinoiden in hun zure (acid) vorm, wanneer de plant nog volop in de bloei is en de harsen dus visceus en vers zijn.

Je kan dan contactdermatitis (netelroos, jeukende huiduitslag) krijgen.

 

Deze laatste allergische reactie krijg je overigens niet alleen door de zuren lijkt mij. Er zijn enkele soorten Cannabis die aan de zijkanten van het blad miniscule weerhaakjes hebben (zoals brandnetel!). Hierdoor kan je dus ook uitslag krijgen

Cannabis dezelfde eigenschappen als een brandnetel? Allergisch voor cannabinoiden met een koolstof atoompje, maar zonder niet? De allergenen zijn geoxideerde terpenen, ben nog ooit in de literatuur iets tegen gekomen over een allergie voor cannabinoiden, in zuurvorm of niet. Als iemand dat kan vinden, show me the money.

 

Die "weerhaakjes" bevatten geen cannabinoiden, dus allergisch voor het cannabinoiden-zuur wat eruit komt, nee, dat kan niet. Die dingen heten cystolith trichomes en bevatten weinig anders dan calcium nogwat. Er is wel getheoriseerd wat de functie is, maar dat zijn hypotheses, meer niet.

 

Net zoals dit onderzoek, correlatie is geen causatie.

 

Aan de topic starter, kan je het artikel niet gewoon plaatsen in het topic zelf in plaats van alleen een link te posten? Die links verdwijnen en veranderen vaak ook na een tijdje, dan weet niemand straks meer waar het over gaat. Stuk handiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede info BM!

 

Had het niet over het verband tussen CB's en die weerhaakjes. Mogelijks worden daar wel andere stoffen door uitgescheiden. Heb je literatuurlink toevallig? want heb me al suf gezocht....

 

Aangezien ik het over de cannabinoiden in zure vorm heb, is dat niet geheel onaannemelijk dat een 'zuur' voor irritaties kan zorgen. Heb trouwens ook even de beste prof een mail gestuurd. Hij wist mij te vertellen dat er zeker contactdermatitis mogelijk is bij cannabis. Alsook allergie voor de pollen (lijkt me wel logisch). Alleen wist hij niet uit te leggen hoe of wat. ... beetje downer dus.

 

Maar het kan dus wel zijn (ook nog niet bewezen, maar wordt wel bekeken/onderzocht) dat de zuurvariant van de cannabinoiden bij contact met de huid wel irritaties kan opleveren (en dan heb ik het niet over met je vingers aan je bloeiende toppen zitten). Loop bvb maar eens tussen een bos bloeiende planten in bloot bovenlijf.

 

 

Thx man!

 

Grtz

 

Trouwens... cystolith trichomes is iets anders dan ik op de foto heb...

 

de cystolith trichomes zijn dit: http://www.acupuncturebrooklyn.com/wp-cont...ioica-hairs.jpg

en dit: http://www.unodc.org/images/odccp/bulletin...mg002_large.gif

 

Dat lijkt er wel op, maar is niet hetzelfde aangezien de locatie van deze haakjes. Ik heb ook andere soorten gechecked en nog geen gelijkenis tegengekomen...

 

Dus zal verder moeten zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekie zegt ook bullshit...

 

Aflatend bewijs bewijst dat er geen effectief bewijs is

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dit waar is

dan is het makkelijk waar te nemen in de allergie cijfers per land

 

NL: 5,3 % gebruikers

Engeland 10,4 %

Italie 16 %

 

Dus de allergien moeten zich in omgekeerde volgorde manifesteren.

En wij komen er in NL goed vanaf met zo weinig gebruikers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn ervaring moet ik zeggen dat dit gewoon bullshit is..

 

Ik heb me eens laten testen op allergieën en de volgende zaken werden me verteld:

  • Huisstofmijt: extreem overgevoelig (tot wel 500 keer gevoeliger als "normaal")
  • Graspollen: matige overgevoelig
  • Katten & honden: matige overgevoelig

 

Heb er medica voor gekregen maar moet die amper nemen, en als ik ze toch beslis te nemen merk ik er niet veel van.

Verder rook ik al +5 jaar dagelijk en dat helpt me veel beter bij symptomen van allergie.

 

Mensen moeten eens gaan inzien dat wiet het beste medicijn is dat er bestaat

Ik ken niets dat nog maar in de buurt komt van effect dat een lekker topje bij mij heeft op ziekte/allergie/stress/...

Helaas krijgt het gewoon zo'n slechte bijklank overal

 

Ik ontken zeker niet dat er ook slechte eigenschappen zijn maar dat heeft vaker te maken met de persoon zelfs als met wiet, namelijk de manier waarop je wiet gebruikt bepaald in grote mate hoe erg die slechte eigenschappen tot uiting komen.

Hele dagen op de bank hangen en blowen bv, maar als je nadenkt weet je goed genoeg dat dat leidt tot demotivatie/depressie.

Maar als je de hele dag op de bank blijft hangen zonder te blowen krijg je uiteindelijk gewoon juist hetzelfde...

Het is dus simpelweg het gedrag dat de bepalende factor is, blowen versterkt gewoon je gevoel en het ligt in je eigen handen welk gevoel je erdoor laat versterken.

 

Het verschil is gebruik of misbruik van wiet, jij beslist dit zelf want wiet is niet verslavend op zichzelf! Hoe hard anderen het ook beweren, tuurlijk als je elke dag chocolade eet dan ga je dat ook blijven doen & dat is ongeveer hetzelfde bij iets als wiet

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we als community het er over eens dat de allergie op zich wel bestaat? Maar dus niet door het consumeren van... eerder door aanraking of in contact komen met...

 

?

 

 

Kan wel zeker zeggen dat ik volgende verschijnselen wel al heb gehad (meermaals en bij herhaling specifiek gechecked op soorten in verschillende omstandigheden):

 

Hooikoortsachtige symptomen, snotteren en niezen dat het geen naam meer heeft.

Netelroos (jeukende uitslag)

 

 

Het eerste kwam voor bij het verwerken van grote aantallen droog materiaal. Dit was echter enkel het geval voor 2 specifieke soorten (van alle soorten die al droog door mijn handen zijn gegaan -zijn er wel wat). De netelroos heb ik vooralsnog enkel bij die ene soort, de SPG.

 

Dr. Ebo wist me te vertellen dat het zeer zeker soortspecifiek is (dus voor de ene soort wel allergisch zijn en de andere niet). Zou zoiets zijn als een appel-allergie : voor Granny Smith wel en voor Jonagold niet.

 

Over dat 'eiwit' dat verantwoordelijk is om ook een fruitallergie te ontwikkelen valt wel nog t een en t ander uit te leggen volgens mij... Dat is de bullshit.

 

 

Trouwens, een cannabisallergie is zeldzaam en komt slechts sporadisch voor.

 

Tijd voor een tweede mailronde aan de beste professor.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar kleine aanvullingen volgens de woorden van de beste professor.

 

- Er bestaan waarschijnlijk (!) 2 varianten van cannabisallergie: een via inhalatie en een via contact. (bij de huidcontactvorm bestaan nog 2 onderverdelingen : trage en snelle reactie)

 

 

Dan vroeg ik hem of eventueel gebruik van pesticiden er toe kan bijdragen. Hierover het volgende:

 

- Het onderzoek wijst alsnog niet in de richting van pesticiden. Concreet betekent dit dat het probleem (de allergie) zich niet zal voordoen met synthetische THC, … Tenzij ook voor deze stof allergie gaat optreden.

 

==>> dus betekent dit dat je voor natuurlijke THC wél een allergie kunt ontwikkelen??

 

 

 

Toch maar eens dieper op deze zaken ingaan. Jullie horen het hier nog.

 

qua relevante literatuur ivbm allergie en cannabis raadde de beste professor volgende bronnen aan. Misschien hebben de onderzoekers onder jullie er wat aan.

 

 

1: Larramendi CH, López-Matas MA, Ferrer A, Huertas AJ, Pagán JA, Navarro LA,

 

García-Abujeta JL, Andreu C, Carnés J. Prevalence of Sensitization to Cannabis

 

sativa . Lipid-Transfer and Thaumatin-Like Proteins Are Relevant Allergens. Int

 

Arch Allergy Immunol. 2013 Jul 31;162(2):115-122. [Epub ahead of print] PubMed

 

PMID: 23921252.

 

 

 

 

 

2: Nayak AP, Green BJ, Sussman G, Berlin N, Lata H, Chandra S, ElSohly MA,

 

Hettick JM, Beezhold DH. Characterization of Cannabis sativa allergens. Ann

 

Allergy Asthma Immunol. 2013 Jul;111(1):32-7. doi: 10.1016/j.anai.2013.04.018.

 

Epub 2013 May 22. PubMed PMID: 23806457; PubMed Central PMCID: PMC3726218.

 

 

 

 

 

3: Owen KP, Sutter ME, Albertson TE. Marijuana: Respiratory Tract Effects. Clin

 

Rev Allergy Immunol. 2013 May 29. [Epub ahead of print] PubMed PMID: 23715638.

 

 

 

 

 

4: Ebo DG, Swerts S, Sabato V, Hagendorens MM, Bridts CH, Jorens PG, De Clerck

 

LS. New food allergies in a European non-Mediterranean region: is Cannabis sativa

 

to blame? Int Arch Allergy Immunol. 2013;161(3):220-8. doi: 10.1159/000346721.

 

Epub 2013 Mar 15. PubMed PMID: 23549061.

 

 

 

 

 

5: Tessmer A, Berlin N, Sussman G, Leader N, Chung EC, Beezhold D.

 

Hypersensitivity reactions to marijuana. Ann Allergy Asthma Immunol. 2012

 

Apr;108(4):282-4. doi: 10.1016/j.anai.2012.01.008. Epub 2012 Feb 8. PubMed PMID:

 

22469452.

 

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had het niet over het verband tussen CB's en die weerhaakjes. Mogelijks worden daar wel andere stoffen door uitgescheiden. Heb je literatuurlink toevallig? want heb me al suf gezocht....

[snip]

Trouwens... cystolith trichomes is iets anders dan ik op de foto heb...

 

de cystolith trichomes zijn dit: http://www.acupuncturebrooklyn.com/wp-cont...ioica-hairs.jpg

en dit: http://www.unodc.org/images/odccp/bulletin...mg002_large.gif

 

Dat lijkt er wel op, maar is niet hetzelfde aangezien de locatie van deze haakjes. Ik heb ook andere soorten gechecked en nog geen gelijkenis tegengekomen...

 

Dat zijn wel degelijk cystolithic hairs/trichomes, of ik moet het allemaal verkeerd hebben begrepen. Dat eerste plaatje is van een brandnetel, er zijn wel honderden verschillende soorten cystolithic hairs over verschillende soorten genomen, die van cannabis zien er allemaal uit zoals jij ze ook op de foto hebt gezet. Dat 2e plaatje wat je linkt is trouwens wel cannabis, komt uit het volgende artikel:

The trichomes and glands of Cannabis sativa L:

http://www.unodc.org/unodc/en/data-and-ana...ge005.html#s020

Micromorphology of the epidermic surfaces of female plants of Cannabis sativa L:

https://www.unodc.org/unodc/en/data-and-ana..._4_page005.html

 

Nog wat forensic science plaatjes:

http://www.thetruthaboutforensicscience.co...al-examination/

 

En Forensic Aspects of Cystolithic Hairs of Cannabis Sativa and Other Plants:

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&am...bGE&cad=rja

 

Was dus calcium carbonaat waaruit ze grotendeels bestaan, zat zelf in m'n hoofd met oxalaat, maargoed.

 

Aangezien ik het over de cannabinoiden in zure vorm heb, is dat niet geheel onaannemelijk dat een 'zuur' voor irritaties kan zorgen. Heb trouwens ook even de beste prof een mail gestuurd. Hij wist mij te vertellen dat er zeker contactdermatitis mogelijk is bij cannabis. Alsook allergie voor de pollen (lijkt me wel logisch). Alleen wist hij niet uit te leggen hoe of wat. ... beetje downer dus.

 

Maar het kan dus wel zijn (ook nog niet bewezen, maar wordt wel bekeken/onderzocht) dat de zuurvariant van de cannabinoiden bij contact met de huid wel irritaties kan opleveren (en dan heb ik het niet over met je vingers aan je bloeiende toppen zitten). Loop bvb maar eens tussen een bos bloeiende planten in bloot bovenlijf.

 

Ik vind het in ieder geval een stuk aannemelijker dat geoxideerde terpenen de oorzaak zijn van de meeste allergische reacties bij cannabis, niet cannabinoiden in zuurvorm. Kijk bijvoorbeeld eens naar limoneen, veel voorkomende terpeen in aardig wat soortjes.

 

Not only oxidized R-(+)- but also S-(-)-limonene is a common cause of contact allergy in dermatitis patients in Europe:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17026692

Selected oxidized fragrance terpenes are common contact allergens:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15932583

 

Als je nagaat dat limoneen ook de meest voorkomende terpeen in veel citrus vruchten is, tsjah, dan vind ik die link eerlijk gezegd makkelijker gemaakt dan verhoogde eiwit concentraties. Niet dat het totale onzin hoeft te zijn hoor, ik vind het gewoon een nogal voorbarige conclusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet wel zeggen dat ik laatst ongelofelijke jeuk kreeg toen ik m'n Latex pakje een dag aan heb had, en ik blow, 1 en 1 = 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...