Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abramovitsj

112 x Powerplant op coco's slabs

Recommended Posts

maar alleen als je de gehele 100% deelt door 2 en dan er 50% bij op telt, anders klopt er geen zak van...

zou jij toch moeten weten digi.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;#entry1216207

 

kom ik toch maar aan 0,7 of ben ik nu zo dom?

 

En als ik maar met 4 slabs werk maar het zou beter zijn om met 6 slabs te werken per lamp.

Wil dat toch zeggen dat ik 1/3de niet benut (die 2 slabs die ik er zou moeten bijzetten 4 + 2)

Nu werk ik met 4 slabs mocht ik met 6 slabs werken zou ik dus met die 2 extra bakken aan de helft meer komen (2 meer)

 

2 is toch de helft van 4??? 4 bakken/slabs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gaat dit eigenlijk over? Snapte hem niet meer na dat gedoe met de halve potten :).

 

 

Ik heb altijd last van lange stengels. Ik zet er nochtans 3 ventilators op.

Het is je hier al een paar keer gezegd. Je lampen hangen te hoog, dan steekt je plant haar energie in het zoeken naar licht. Hang ze wat lager en je plant kan zich meer focussen op wat belangrijkere zaken.

 

ik vul m'n potjes al anderhalf jaar volledig en telkens na drie weken als ik ze verpot is de helft ongeveer volledig geworteld maar er kunnen gerust nog wortels bij, van de andere helft komen de wortels nog niet tot het einde.

HAHAHAHAHA wat een logica. Waarom vul je niet gewoon de hele pot? Het gaat erom dat je plant de ruimte heeft om meer wortels te kunnen aanmaken. Hoe groter de wortelsysteem hoe groter je plant, hoe groter je toppen. Ik vind dat je niet echt gepaald efficiënt bezig bent. Waarom worden buiten planten die in de vollegrond staan enorme struiken? Je plant moet genoeg ruimte hebben om een sterke wortelsysteem te ontwikkelen. Op jou manier zal dat niet zo goed gaan.

 

Zie hier m'n ppp nu net vandaag 21 DAGEN in HALF gevulde potjes... het zijn zaden en ik geef dan ook geen wortelstimulator.

En een wortel stimulator kan je ook gewoon voor zaadplanten gebruiken. Vele hier gebruiken het voor hun kleine zaailingen. Dan gaat het echt snel. Je moet maar zelf weten. En bij het overpotten word het zeker aangeraden om een wortelstimulator te gebruiken.

 

m'n zaailingen zijn nu 51 dagen oud.

Ze hebben 36 dagen gestaan op 12/12 in kleine aardepotjes in een apart hok

Nu staan ze zo'n 15 Dagen op m'n coco slabs.

Wat heeft dat voor nut eigenlijk? Ik probeer je niet te beledigen of wat dan ook, maar ik wil best wel weten waarom op deze manier? Ik zelf heb geen ervaring met coco slabs. Maar ik denk dat het meest logische is wat je kan doen, direct op de cocos zetten nadat ze 1 week oud zijn. Gezien cocos toch geen meststoffen bevat kan het geen kwaad lijkt mij. Dan hoef je niks te verpotten en bespaard je plant stress.

 

Oooh ja, even nog meegeven dat m'n zaailingen van begin tot einde 12 uur licht krijgen. Ik sla met dit zaad de 18 uur groeiperiode weg...

Je kan de groeiperiode niet overslaan, wel inkorten. Je plant gaat sowieso groeien in het begin zonder dat ze toppen aanmaakt. Dat zie je ook in de eerste week van de bloeifase. Pas als je topvormingen begint te zien dan is je plant in de bloei fase.

 

man man man. Wacht eerst eens FATSOENLIJK af ipv. me te bekritiseren met negatief gezeik waar NIEMAND iets aan heeft.

 

Ik heb al 7 jaar ervaring en ik heb nu EINDELIJK een methode gevonden om met zaad VEEL en SNEL te kweken.

De bedoeling is om zelfs in 5 weken te kunnen oogsten en liefst nog met 1gr/watt

 

Dat er te veel plaats tussen de internodes zit is niet erg. Het zullen uiteindelijk allemaal dikke hoofdtoppen worden van zo'n 60 a 80 cm...

Al heb je 70 jaar ervaring dat zegt niks. Dat er veel plaats tussen de internodes zit is wel erg. Je plant heeft veel energie gestoken in het zoeken naar licht, dit kon ze beter gebruiken voor haar groei en bloei. Dan krijg je ook dikkere compacte toppen. Ik weet zeker dat jij kleine fluffy toppen gaat krijgen. Echt zonde, het had een mooie kweekje kunnen worden. Op de manier waarop jij kweekt zal je die 1 gram per wat echt niet halen. Reken maar uit.

 

- Jij maakt gebruik van 4 * 600W = 2400watt.

- Jij hebt 122 planten in je hok staan en je hoopt op een opbrengst van 2400gram.

- Nou dat betekend dat je dan 2400 door 122 moet delen. Dus je zou 2400/122 = 21,42 gram droog per plant moeten halen.

- Het droog gewicht is ongeveer 20% van het nat gewicht dus je zou dan 21,42 * 5 nat per plant moeten halen. Kom je ongeveer uit op een natgewicht van 107,1 gram.

 

Als ik zo naar je toppen kijk dan denk ik eerder dat je rond de 40 gram nat uit komt per plant.

 

Jadasveel heeft wel gelijk. Want je bent echt heel dom bezig want het kan bezig. Vooral met die ruimte, en een paar aanpassingen hier en daar van je kweekmanier dan pak je echt veel. Je laat je plant voorbloeien in kleine potten, als ze zo zie dan denk ik dat het 3,5 liter potten zijn die je voor de helft hebt gevult. Je plant heeft geen genoeg ruimte om lekker veel wortels te ontwikkelen. Zoals ik eerder schreef hoe groter je wortels hoe groter je planten zullen zijn.

 

Je laat ze eerst voorbloeien op aarde voor zoveel dagen en vervolgens zet je ze op cocos slabs. Ik vraag me af of wat wel nut heeft. Kan je ze netzo goed in de potten laten.

 

Als ik jou was had ik in zo een ruimte gewoon een paar 50liter potten genomen. En dan gewoon 1 plant per pot doen. Dan krijg je pas enorme planten met enorme toppen. Ik weet dan zeker dat je opbrengst veel hoger zal zijn dan deze kweek. Meer planten betekend niet altijd meer opbrengst. Dan zou je niet eens zoveel geld kwijt zijn voor het aanschaffen voor zaad.

 

En voor dat geld wat jij hebt verspild aan zaad, 700 euro voor 180 PPP zaadjes. Kon je 320 PPP zaden halen bij growerschoice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En voor dat geld wat jij hebt verspild aan zaad, 700 euro voor 180 PPP zaadjes. Kon je 320 PPP zaden halen bij growerschoice.

 

Daar wou ik niet eens aan beginnen in mijn berekening :lol:

Maare moskoufiets :) :P :) :D :wave: doe jij boeken schrijven in je vrije tijd :rofl

 

Ps ik doe de mijne omhakken na al een week in de bloei fase .... zodra ik de laatste spoeling heb gedaan :rofl

 

Wortel stimulator ..Rhizotonic enz gaat indd perfect voor zaailingen ik geef het de mijne mee van start top halverwege de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jadasveel:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;#entry1216207

 

kom ik toch maar aan 0,7 of ben ik nu zo dom?

 

En als ik maar met 4 slabs werk maar het zou beter zijn om met 6 slabs te werken per lamp.

Wil dat toch zeggen dat ik 1/3de niet benut (die 2 slabs die ik er zou moeten bijzetten 4 + 2)

Nu werk ik met 4 slabs mocht ik met 6 slabs werken zou ik dus met die 2 extra bakken aan de helft meer komen (2 meer)

 

2 is toch de helft van 4??? 4 bakken/slabs?

 

Je reageerde toch op mij dat mijn beste score 0.7g p w is? Reken maar uit 10.3kg op 10.8kw met 160 stuks. Jij hebt straks hoop je 1.5 met 112 stuks.

 

Maar nogmaals ik wilde je je fouten laten inzien door hier te posten. Kan zoveel beter, maar je doet alsof je het licht heb uitgevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er ook een linkje naar dat verslag jadasveel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Speedy: Hahaha, nee ik kan echt veel ouwehoeren. Kan je nagaan als ik een papegaai als huisdier zou hebben, wat die dan niet zou kunnen :)

 

Ik weet dat zaad geld kost maar om zoveel geld uit te geven voor zo een kweek is toch zonde. En dat zaad kan je dan beter in bulk aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het enige wat die papegaai zou roepen is.....

 

HOU JE ... NOU EEN KEER !!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet dat zaad geld kost maar om zoveel geld uit te geven voor zo een kweek is toch zonde. En dat zaad kan je dan beter in bulk aanschaffen.

 

Ok. Welke zaadleverancier raad je me dan aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En voor dat geld wat jij hebt verspild aan zaad, 700 euro voor 180 PPP zaadjes. Kon je 320 PPP zaden halen bij growerschoice.

 

Een wilde gok hij gaat voor growerschoice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stond ook in mijn vorige post. www.growerschoice.nl of www.wietzaadjes.nl Rede waarom jij de jackpot hebt betaald is omdat jij zaad van een "merk" hebt gekocht. Kan je beter huismerk zaad nemen, kom je veel goedkoper uit. Ik gebruik zelf ook altijd huismerk zaad en daar komt altijd een heerlijke wietje van af.

 

Vul die potten gewoon zoals iedereen het doet. Vergeet die coco's slab. Gewoon ontkiemen, 1 a 2 weken voorgroeien en dan overzetten in wat grotere potten, en dan de bloei in knallen. Met zo een grote ruimte zou ik gewoon een paar 25 liter potten gebruiken. Dan krijg je enorme planten met grotere toppen dat compenseert weer. Dan heb je niet eens zoveel zaad nodig.

 

Als je het slim had gedaan had je zoveel geld bespaard en hogere opbrengsten behaald. Je loopt echt heel wat grammen mis. Maar dat hebben ze je hier ook verteld. Je beweerd dat jij sneller oogst dan een vriend van je, maar hoe zit het met je opbrengst en kwaliteit vergeleken met zijn wiet?

 

Met die 700 euro had je beter een hele voorgroei TL setup kunnen aanschaffen. Voorgroeien op TL bespaard een hoop centen vergeleken met voorgroeien onder een HPS lamp.

 

Het enige wat je nog nu zou kunnen doen is je lampen wat lager hangen. Rond deze kweekje lekker af. En begin helemaal opnieuw, met het advies van de leden hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens toch, als iemand nu graag werkt met zaad van een respectabele breeder en zo weet waar hij aan toe is ipv op commercieele schaal 'een lekker wietje' te kweken :lol:

 

2e:

SOG is ook een kunst, waarom nu weer dat grote potten en voorgroei verhaal waar je (als je in weken rekent) bijna 1-1 zal lopen maar je hok een stuk langer vol hebt staan met minder planten en als er dan 1 uitvalt is het meteen feest :(

 

Ene is echt niet beter dan andere, beide leiden naar Rome ;)

 

@abramo

Vindt dit nog steeds een erg vaag verslag hoor, bloeiweken die voor geen meter kloppen, geswitch van hok ed kan er niet veel van maken. Planten zien er aardig uit maar dat mag ook wel ergens week 6 bloei met goede zorg.

 

Misschien nog makkelijker als je zo bloeiweken gaat tellen bij direct op 12/12 met zaailingen:

zodra de 1e witte haren gaan verschijnen is het bloeidag 1 en dus week 1 want pas dan is het florigeen actief, voor die tijd is het gewoon voorgroeien met minder lichturen waardoor je minder ruimte nodig hebt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft geen zin om te denken dat ze direct in de bloei gaan als je ze direct op 12/12 zet. Want de eerste drie weken zit ze van nature in de groeifase. En in deze fase kan je haar beter zoveel mogelijk licht geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat 1e betreft heb je gelijk, 2e sla je de plank volledig mis, lees je eens goed in svp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze heeft wel een donkere periode nodig. Maar als je kan kiezen tussen 18 uur licht of 12 uur dan zou ik voor de 18 gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bullshit. Volgens mijn leermeester mag je volgens de methode van min. 32 planten per vierkante meter niet 1 dag meer dan 12uur licht geven per dag. anders gaan je planten een soort groeihormoon aanmaken en dat kun je beter laten want ze worden nu al veel te groot !!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat dezelfde leermeester die zegt dat je je potjes maar half moet vullen en dan zo een maand moet laten staan ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dat dezelfde leermeester die zegt dat je je potjes maar half moet vullen en dan zo een maand moet laten staan ...

 

*proest* verdorie speedy weedy, heel mijn scherm onder het bier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy_Weedy: Geen grap, dat is echt precies wat ik zelf wilde posten. Haha. Nee dat is de leermeester die hem elke keer voor €700,- zaden verkoopt :lol:

 

Maar effe serieus. 32 planten op 1 vierkante meter? Laat jij ze soms in potten van 3.1CM voorgroeien? Dat is wel een hele rare manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :D

My bad kon het ni laten :lol:

Mss dat het tijd is om dan maar een zakje over je scherm te trekken :( ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat die gast is lekker kweken mensen, of jullie nou gelijk hebben of niet... het word een beetje oud in dit topic.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt eh 3.0

bedoel men kan hier blijve comment op geve; als die gast nu het best kweekt op deze manier. Het is eens anders dan die amnees en 600w

en als je dan perse comment wil geve doe het dan op een leuke manier ipv hem steeds opnieuw af te krake en te zage over doe halfgevulde potten het is het eindresulaat dat telt;oordeel op het einde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...