Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abramovitsj

Jack Herrer onder 4x600 watt op Coco's slabs

Recommended Posts

Van sommigste planten krullen m'n bovenste blaadjes zoals een klauw naar beneden Ook zijn die bovenste blaadjes 1 vingerig. zie foto's. Ik zie dat meer planten er last van beginnen te krijgen. Hoe KOMT DIT?

EC van mn voeding is 1,4 en ph 5,5.

De EC van m'n drain is 1,4 en ph 5,6

 

Zien er anders goed uit.

 

foto's:

gallery_38591_16179_947599.jpg

 

gallery_38591_16179_60117.jpg

 

gallery_38591_16179_60117.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leg eens wat meer uit over je watergifte, hoeveel water krijgen ze per dag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In tegenstelling tot andere hydrokwekers die 5 tot ... watergiften geven, geef ik er maar 1 :lol:

 

Ik vertrouw die secondetimers voor geen meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In tegenstelling tot andere hydrokwekers die 5 tot ... watergiften geven, geef ik er maar 1 :lol:

 

Ik vertrouw die secondetimers voor geen meter.

 

 

Ook in 7 jaar geleerd zeker dat dat het beste is?

 

Hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

Ik zeg niks, want ik geef ook maar 1 keer per dag water op cocos :P

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ik gooi eens in 3/4 dagen een plens water op mn blokken. Denk dat niemand dat doet op steenwol slabs. Maar mijn bladeren zijn ok.

Zou zelf ook niet weten wat de oorzaak hier van is. Hopelijk kan iemand anders je dat vertellen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoeveel water krijgen ze dan ? wat je ongeveer het waterverbruik per m²

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er prachtig uit Abramovitsj :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch niet slecht hé voor planten die nog maar 2 weken in m'n bloeiruimte staan? ;)

 

Leuk man, ik kan ook oogsten als mn planten 5 weken in mn bloeiruimte staan. Dat ze daarvoor in een andere ruimte stonden tellen we natuurlijk niet mee ;).

 

Ik vind het er maar armoedig uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch niet slecht hé voor planten die nog maar 2 weken in m'n bloeiruimte staan? ;)

 

Tja, wat wil je nou horen, dat je super kunt kweken?

Volgens mij kan je beter wat beter voorgroeien ipv op halve potjes en elke keer overzetten.

Ik vind het er niet bijzonder fraai uitzien.

 

En hoelang hebben ze in een andere ruimte voorgegroeid?

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje jammer dat sommige mensen op dit forum alleen maar andere mensen kunnen affakkelen ipv wat opbouwende kritiek te geven waar iemand wat mee kan, er word door de poster meerdere malen gezegd dat z'n plantjes niet optimaal zijn en te ver gestrekt zijn, waarom daar dan over door blaten, hij heeft het zelf ook al door.

 

Valt me steeds meer op dat er een steeds grotere groep hier op het forum denkt dat wietforum er is ter meerdere glorie van zichzelf, ipv een hobby forum waar je elkaar helpt en met elkaar lol maakt.

 

Waarschijnlijk een hoop gevalletjes klote baan en thuis ook geen ruk te vertellen, dus gaan we maar andere mensen bashen.

 

Jammer hoor, geef kritiek en draag een mogelijke oplossing aan, heb je geen oplossing dan is je kritiek nutteloos, hou dan lekker je snuit en ga je plantjes water geven ofzo.

 

Niet iedere kweker is een afgestudeerde bioloog of heeft zoveel ervaring dat hij aan de stand van de bladeren precies kan zien wat er met z'n plantjes aan de hand is.

 

Onthoud goed dat niemand als kweek professor is geboren maar met vallen en opstaan het kweken heeft moeten leren, denk daar aan voordat je iemand afbrand.

 

 

@Abramovitsj

 

Komt volgens mij vast nog wel goed, 't is niet zo erg als wat andere mensen beweren, een Jack Herrer is een goede gever en wanneer je geen grove fouten maakt kan je best nog wel een leuke omzet scoren, een gram de watt zal het alleen niet worden.

 

Gewoon lekker door kweken en die ego trippertjes lekker negeren.

 

Ohwja ongeveer 95% van de forum leden liegt keihard over z'n omzet, 't is ongeveer het zelfde als met vissers latijn, trek er ongeveer een derde deel vanaf en je zit goed met de werkelijke omzet, de personen die niet liegen zijn eigenlijk ook de mensen waar je naar moet luistereren, de rest papegaait hun gewoon na, alleen dan zonder de inhoudelijke kennis en kunde.

 

Cheers and keep em green,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hoelang hebben ze in een andere ruimte voorgegroeid?

 

 

Naar mijn beste begrip van dit verslag hebben ze 3 weken in die half gevulde potjes gestaan en zijn dan in bodemloze half gevulde potjes in de slabs gegaan waar ze nu 2 weken in verblijven

onder continue 12/12 licht

 

Welke week reele bloei dit is ;) ;)

Ik gok dat we nu aan week 6 aangekomen zijn na ontkiemen van het zaad ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beetje jammer dat sommige mensen op dit forum alleen maar andere mensen kunnen affakkelen ipv wat opbouwende kritiek te geven waar iemand wat mee kan, er word door de poster meerdere malen gezegd dat z'n plantjes niet optimaal zijn en te ver gestrekt zijn, waarom daar dan over door blaten, hij heeft het zelf ook al door.

Misschien omdat die zelf een beetje hoog van de toren blaast en maar blijft doorzagen over zijn supersnelle kweekkunsten?

 

Valt me steeds meer op dat er een steeds grotere groep hier op het forum denkt dat wietforum er is ter meerdere glorie van zichzelf, ipv een hobby forum waar je elkaar helpt en met elkaar lol maakt.

 

Waarschijnlijk een hoop gevalletjes klote baan en thuis ook geen ruk te vertellen, dus gaan we maar andere mensen bashen.

 

Jammer hoor, geef kritiek en draag een mogelijke oplossing aan, heb je geen oplossing dan is je kritiek nutteloos, hou dan lekker je snuit en ga je plantjes water geven ofzo.

 

Niet iedere kweker is een afgestudeerde bioloog of heeft zoveel ervaring dat hij aan de stand van de bladeren precies kan zien wat er met z'n plantjes aan de hand is.

 

Onthoud goed dat niemand als kweek professor is geboren maar met vallen en opstaan het kweken heeft moeten leren, denk daar aan voordat je iemand afbrand.

Volgens mij is er wel degelijk advies gegeven en zijn er vragen gesteld, maar als je dan alleen maar antwoorden krijgt over hoe goed die wel niet is en hoelang die het zo al wel niet doet en altijd 1 op 1 draait, tja dan ga je cynische opmerkingen krijgen.

 

 

Ohwja ongeveer 95% van de forum leden liegt keihard over z'n omzet, 't is ongeveer het zelfde als met vissers latijn, trek er ongeveer een derde deel vanaf en je zit goed met de werkelijke omzet, de personen die niet liegen zijn eigenlijk ook de mensen waar je naar moet luistereren, de rest papegaait hun gewoon na, alleen dan zonder de inhoudelijke kennis en kunde.

 

Cheers and keep em green,

Pieterpost

Zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beetje jammer dat sommige mensen op dit forum alleen maar andere mensen kunnen affakkelen ipv wat opbouwende kritiek te geven waar iemand wat mee kan, er word door de poster meerdere malen gezegd dat z'n plantjes niet optimaal zijn en te ver gestrekt zijn, waarom daar dan over door blaten, hij heeft het zelf ook al door.

 

Beste Pieter, er zijn veel meer tips gegeven dan enkel strek. Ook is meermaals het advies gegeven om opnieuw te beginnen, ook met minder plantjes. Alle tips worden in de wind geslagen omdat meneer deze kweekmethode in 7 jaar heeft ontwikkeld en hij 1gr/watt haalt.

 

Valt me steeds meer op dat er een steeds grotere groep hier op het forum denkt dat wietforum er is ter meerdere glorie van zichzelf, ipv een hobby forum waar je elkaar helpt en met elkaar lol maakt.

 

Hoe kom je erbij dat mensen hier posten ter meerdere glorie van zichzelf? Waarom denk je dat mensen de tijd nemen om in zijn forum te posten? Om hem duidelijk te maken dat hij verkeerd bezig is.

 

Waarschijnlijk een hoop gevalletjes klote baan en thuis ook geen ruk te vertellen, dus gaan we maar andere mensen bashen.

 

Heel weinig te vertellen hier en geen baan ;), maar gelukkig ben jij de koning ter rijk en heb je een wereldbaan!

 

Jammer hoor, geef kritiek en draag een mogelijke oplossing aan, heb je geen oplossing dan is je kritiek nutteloos, hou dan lekker je snuit en ga je plantjes water geven ofzo.

 

Oplossingen zijn zo vaak gegeven, maar meneer blijft hameren op zijn 1gr/watt, 7 jaar kweekervaring en zijn zogenaamd snellere afbloeiers. Er is al vaker gezegd dat hij opnieuw moet beginnen, minder plantjes pakken (stekjes) en dus minder risico. 9 planten per lamp is ruim voldoende, 1x toppen.

 

Niet iedere kweker is een afgestudeerde bioloog of heeft zoveel ervaring dat hij aan de stand van de bladeren precies kan zien wat er met z'n plantjes aan de hand is.

 

Hij kennelijk wel, ik hoor niet anders dan dat hij deze kweekmethode in 7 jaar heeft ontwikkeld :(.

 

Onthoud goed dat niemand als kweek professor is geboren maar met vallen en opstaan het kweken heeft moeten leren, denk daar aan voordat je iemand afbrand.

 

Tips jongen, tips. Niks afbranden, ja het schiet wellicht wat door maar iedereen zit hier met de beste bedoelingen.

 

hwja ongeveer 95% van de forum leden liegt keihard over z'n omzet, 't is ongeveer het zelfde als met vissers latijn, trek er ongeveer een derde deel vanaf en je zit goed met de werkelijke omzet, de personen die niet liegen zijn eigenlijk ook de mensen waar je naar moet luistereren, de rest papegaait hun gewoon na, alleen dan zonder de inhoudelijke kennis en kunde.

 

Jaja, jij komt dus hier eventjes 95% van het forum uitmaken voor leugenaar. Jij hebt wel een heel hoge pet op van jezelf zeker?

 

Ik had ook gelogen over m'n 10 kilo van 10.8kw, sorry ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

amai gezellige bedoening hier op het wf ;)

 

Dat ik alle raad in de wind sla is wel waar. Ik probeer hier een kweek te tonen met Veel planten die vanaf begin tot einde op 12 uur licht staan en die ik rap kan oogsten doordat ik ze pas in m'n bloeiruimte zet als ze al mooi in de bloei staan zonder voorgroeien.

 

Ik blaas zeker niet hoog van de toren maar als iedereen hier blijft zeggen dat ik opnieuw moet beginnen en dat het op niets trekt omdat ik niet teel volgens de traditionele manieren van kweken dan moet ik me wel verdedigen en zeggen dat ik al 7 jaar ervaring heb en ergens toch wel weet wat ik doe.

En ja er kan nog veel verbeterd worden zoals die half gevulde potjes en dat strekken... (werkpuntje voor de volgende keer)

Maar stop aub om er over door te drammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij blijft drammen dat je vlot kan oogsten, bullshit, duurt net zolang als bij een ander die gelijk op 12/12 staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een stek zou je toch juist sneller kunnen oogsten bij direct 12-12 omdat ze sneller in de bloei schieten, dus ik snap het ook niet helemaal.

 

okay de reacties zijn erg negatief maar dat roep je wel over jezelf af wanneer je bepaalde grootspraak hebt.

 

we wachten rustig af toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jij blijft drammen dat je vlot kan oogsten, bullshit, duurt net zolang als bij een ander die gelijk op 12/12 staat.

 

Ik kan ook vlot oogsten, jij ook hoor ;).

 

Maar het is wel leuk dat hij de weken waar ze ergens anders staan niet meetelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zinloos, een berg verplaatsen is makkelijker. hij wil niet luisteren houdt maar vol dat zijn manier gaat werken. Prima, laat maar eens dikke resultaten zien.

@ pieterpost, dikke onzin wat je zegt. hij zelf is degene die roept 7 jaar ervaring te hebben en laat dat vervolgens niet zien. een simpel bladprobleem herkent ie niet eens! wie zaait zal oogsten en je oogst wat je zaait. kortom als hij een lading kritiek krijgt ligt dat aan hemzelf niet aan anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel, sorry maar ik vind het geen advies om iemand te vertellen dat hij maar overnieuw moet beginnen, slabs zet je meestal wat meer planten neer maar ik ben het er mee eens dat 120 wel een beetje te veel van het goede is, maar met heel veel planten kweken is ook een methode, wanneer je op 100% 12/12 kweekt kan je er best een stuk of 24 op 120X120 zetten, ligt ook aan het soort plant, een santa maria en een double fun lenen zich uitstekend voor deze manier van kweken en je heb nog het voordel dat je geen zijtakjes hoeft te knippen ook alleen de hoofd cola

 

 

Waarom is hij volgens jou verkeerd bezig, volgens mij zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en is niet jouw of mijn manier zaligmakend.

 

Ik wil niet zeggen dat jij post ter meerdere glorie van jezelf maar er zijn er meer dan genoeg die dat wel doen, kan wel namen gaan noemen maar das zinloos, wie de schoen past trekt hem aan en zo niet dan hoef je jezelf niet aangesproken te voelen.

 

Over mijn baan kan ik kort zijn, ik heb de allerbeste werkgever ter wereld, ik ben namelijk eigen baas ;) en heb het ondanks de crisis niet slecht, thuis, tja ook daar heb ik niet echt wat over te klagen.

 

als mensen kiezen om je advies te negeren kan je ook gewoon denken dan niet. Soms ben je het niet met elkaar eens en dat hoeft ook niet. Ook is het zo dat sommige mensen hun kweek hier posten omdat ze er trots op zijn, het is dan een beetje lullig als er dan een paar gasten langs komen en je kweek affakkelen.

 

Ook is het gebruik van zijn kleine potjes om in voor te groeien niet vreemd, maar zelfs handig, als je dubbele potjes gebruikt die je in elkaar schuift en de binnenste de bodem uitknipt, kan je zonder je wortels te beschadigen je plantjes overpotten (ik doe dit al jaren).

 

Om je vraag of ik een hoge pet van mezelf op heb te beantwoorden, nee ik draag namelijk geen pet das beneden mijn stand ;)

 

 

wat betreft het liegen over omzet, dat gebeurt met dezelfde reden als dat men een nieuwe auto koopt omdat de buurman er ook een heeft gekocht, we kunnen toch niet voor de buurman onderdoen!!! stel je voor zeg dat je niet uitblinkt in je hobby en dat je buurman een onsje meer draait onder een lamp.

 

Ik draai om en nabij tussen de 400 en 450 gram onder een 600 watt lamp en das niet super volgens de forum bezoekers hier, wanneer ik in m'n vaste sjoppie kom en daar een gesprekje aanknoop met verschillende mensen die al een paar jaartjes kweken dan vertellen die gewoon zonder blikken of blozen dat er niets mis is met zo'n omzet per lamp. wat ik probeer te zeggen is dat een hoop mensen zich groter/beter voordoen dan ze in werkelijkheid zijn en dat ze door hun eigen onzekerheid niet aan anderen durven toegeven dat ze het kweken niet zo goed beheersen als ze zouden willen.

 

zinloos, een berg verplaatsen is makkelijker. hij wil niet luisteren houdt maar vol dat zijn manier gaat werken. Prima, laat maar eens dikke resultaten zien.

@ pieterpost, dikke onzin wat je zegt. hij zelf is degene die roept 7 jaar ervaring te hebben en laat dat vervolgens niet zien. een simpel bladprobleem herkent ie niet eens! wie zaait zal oogsten en je oogst wat je zaait. kortom als hij een lading kritiek krijgt ligt dat aan hemzelf niet aan anderen.

 

 

Wat jij zegt is dikke onzin dude, als ik mezelf als voorbeeld neem, toen ik 5 jaar werkzaam was in de IT was ik in mijn veld van expertise een heleboel mensen met meer dan 15 tot 20 jaar ervaring qua kennis al ver voorbij. met kweken ben ik daarentegen niet zo succesvol als ik zelf zou willen ondanks dat ik ook al een jaartje of 8 kweek, kortom we zijn niet allemaal geweldig in het kweken, en waar de ene persoon in uitblinkt is de andere persoon misschien wat minder kundig in.

 

en het bladprobleem wat hij heeft is klauw, oorzaak niet met zekerheid te zeggen maar een combinatie van verschillende klimatologische omstandigheden en genetica, sommige planten hebben er heel veel last van andere planten weinig tot geen last, als jij de oplossingen weet ben je super slim want niemand op het forum of welk ander kweekforum weet hier de exacte oplossing voor.

 

Ook is zijn manier van kweken helemaal niet zo vreemd, zaad planten die alleen maar en 12/12 lichtregime gewend zijn maken een stuk minder zijtakken aan en wat ze aan zij takken aanmaken zit meestal direct rond de hoofdtop, hierdoor is het knippen ook een stuk eenvoudiger. wel moet je er een stuk meer neerzetten dan met stekken gebruikelijk is. Als je eens verder zou kijken dan www.wietforum.nl dan zou je dit weten.

 

Ook vraagt hij niet om je mening/kritiek, ik kan nergens in zijn posts vinden dat hij vraagt om meningen en of kritiek, toch aarzelt er niemand om zonder blikken of blozen ongezouten zijn kweek die er ondanks de verbeter punten helemaal niet zo slecht uitziet als hier door meerdere mensen word beweerd genadeloos af te branden. ji bent er vast zoals zo velen tegenwoordig, een die niet van z'n ouders heeft geleerd dat je je mening alleen geeft op het moment dat iemand er expliciet om vraagt en dat het ongevraagd ventileren daarvan niet netjes is, helemaal op het moment dat je alleen maar ongevraagde kritiek geeft zonder ook maar met een mogelijke oplossing te komen.

 

Cheers en keep em green,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

begrijpend lezen is een kunst... HIJ is degene die roept ik heb zeven jaar ervaring en weet wat ie doet. zoals ik zei, hij is dus degene die dat niet laat zien. dan kan je kritiek verwachten. niet om mijn mening gevraagd? wat een drogreden, dan moet je ook niet posten op een forum, punt. geen oplossingen? hij slaat ze in de wind, niet mijn woorden, zijn woorden.

er is door vershillende mensen aangegeven wat zijn verbeter punten zijn. ook nog eens onderbouwd. vervolgens laat ie ons lullen en zijn wij degene die alleen maar erop uit zijn om de sfeer te verzieken? PieterPost, je lult onzin van de allerbovenste plank.

 

er zullen nu inderdaad een hoop mensen graag zien dat ie op zijn bek gaat, hoe harder hoe beter. ik ben nog steeds benieuwd wat ie laat zien. alleen gezien hoe het nu al loopt, heb ik er weinig vertrouwen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...