Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abramovitsj

Jack Herrer onder 4x600 watt op Coco's slabs

Recommended Posts

Hoi hoi.

 

Zoals beloofd zal ik in totaal 3 kweekverslagen maken. 1tje van de Jack herrer, 1tje van Powerplant en 1tje van Northern Light. Allemaal op Coco's slabs.

Ik zal op een heel andere manier kweken dan "normaal" want op de normale manier lukt het me niet :wub:

Ik ben al anderhalf jaar aan het telen met zet zaadjes en ik moet toegeven dat het een enorm verschil is tussen kweken met zaad en kweken met stekken. Zeker als je met coco's slabs werkt. Met stekken kon ik gerust m'n planten nog 10dagen laten voorgroeien. Met zaad mag ik ze geen enkele dag op 18/24 zetten. ze krijgen dus vanaf het begin tot het einde 12 uur licht per dag. Verder heb ik een apparte tent waar ik m'n zaadjes in potjes aarde van 9 op 9 cm zet. na ongeveer een maand tot 35 dagen zet ik ze over in m'n bloeiruimte op de slabs. Dit gebeurt jammer genoeg niet in 1 keer met z'n allen want de ééne plant staat al flink in bloei en de andere plant nog niet.

 

Op slabs groeien je planten rapper dan op aarde. Ik mag m'n zaadplanten niet te vroeg op m'n slabs zetten in m'n bloeihok anders worden ze alsnog veel te groot en te breed en verstikken ze elkaar. Ik mag m'n zaailingen pas op m'n slabs zetten als ze al flink in de bloei staan.

 

Het is de bedoeling om veel lange planten bij elkaar te krijgen en dus geen bossige dikke planten te kweken. Hierdoor zullen het allemaal hoofdtoppen worden. m.a.w. deftige compakte plukken. En aangezien ik ze in m'n bloeiruimte zet als ze al flink in de bloei staan hoop ik om om de 6 weken te kunnen oogsten... zou dat dat geen primeur zijn :lol:

 

Het is de bedoeling om 28 planten onder 1 lamp te plaatsen. Aangezien ik 4 lampen heb zou ik er dus 112 in m'n darkroom moeten plaatsen. Helaas heb ik voor de jack herrer van Greenhouse (ben echt niet te spreken over greenhouse) te weinig planten overgehouden. De helft van de zaadjes is gewoon niet uitgekomen.... en dit is niet de eerste keer met zaad van greenhouse. Ik ga dus onder 2 lampen 56 planten zettens dus toch de volle 28 planten per lamp. de rest die ik nog over heb verdeel ik onder de andere 2 lampen. Het belangrijkste is dus om het totaal gewicht van de 2 lampen die elk 28planten tellen te weten. Op deze manier zou ik normaal gezien makkelijk 1g/watt moeten halen. Het wordt dus misschien toch interessant om m'n kweekverslagen te volgen... Al wil ik nog niet te vroeg victorie kraaien want ben al anderhalf jaar aan het sukkelen en heb nu EINDELIJK door hoe ik dat kl*te zaad moet hanteren.

 

Voor de rest kweek ik dus in darkroom tenten van 240 op 240. Als voeding gebruik ik atami coco's voeding A en B en dat is het.... Gewoon de basis zonder al te veel fikfak en commerciele wondermiddeltjes die veel te veel geld kosten. Wel zal ik misschien ook 1 kweek doen met pk 13-14 en 1 zonder... maar daar blijft het dan ok bij.

 

Genoeg verteld, hier de foto's:

 

Zoals je ziet staan de planten die ik nu op m'n slabs zet al flink in de bloei:

gallery_38591_16110_395724.jpg

 

gallery_38591_16110_1040772.jpg

 

De planten die ik in potjes van 9 op 9 cm heb laten opgroeien op 12/12 verpot ik nu in de zelfde potjes waarvan ik de bodem heb afgesneden. Zo kunnen de wortels in m'n slabs groeien.

gallery_38591_16110_644799.jpg

 

Onder 1 lamp staan telkens 4 slabs. Op elke slab staan 7 planten. 4 op 7 is dus 28 in totaal. Had Liever 5 op 6 gehad maar heb geen zin om nog aanpassingen te doen. Met de Northern Light die ik later zal hebben zal ik dit dus wel doen.

gallery_38591_16110_798283.jpg

 

gallery_38591_16110_418343.jpg

 

gallery_38591_16110_1759770.jpg

 

Zoals je ziet staan ze allemaal dicht op elkaar maar dat is goed ook, het worden toch smalle planten.

gallery_38591_16110_1163461.jpg

 

gallery_38591_16110_346958.jpg

 

 

 

 

En zoals ik dus al zei, het is de bedoeling om allemaal hoofdtoppen te krijgen zoals men kalasjnikova hier:

gallery_38591_16110_392456.jpg

gallery_38591_16110_1508268.jpg

 

Voila tot volgende week en hopelijk heb ik tegen dan een beter fototoestel dat ik wat scherpere foto's kan maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het er eerlijk gezegd niet zo goed uitzien, veel te veel leegte tussen de planten. Ik had ze er uit getrokken en was overnieuw begonnen.

 

Heb je flink lopen dieven of zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd m'n planten zijn te veel gestrekt, te veel plaats tussen de internodes. Waarschijnlijk omdat m'n potjes van 9 op 9cm allemaal tegen elkaar stonden en ze dus te weinig plaats hadden om in de breedte te groeien. Het is de eerste keer wel dat ze zo uitstrekken en dat ik zelfs stokjes nodig heb om ze recht te houden. Echter is dit voor mij niet belangrijk omdat ik dus wel degelijk lange smalle planten moet hebben. Komt allemaal goed!!

 

 

Of heb je het over de 2laatste foto's, haha ja dat is een mislukking er staan maar 9 planten onder 1 lamp maar ik wou gewoon ff tonen dat ik één en al hoofdtop wil.

Edited by Abramovitsj

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: het is normaal dat jullie zo reageren.

Je mag de foto's die je hier nu ziet niet bekijken zoals je ze die zou zien van andere kwekers.

Als je de foto's zo ziet zou je zeggen dat m'n planten al 3 weken in de bloei zitten en dat ze dus niet meer gaan groeien...

Geloof me maar... je zult wel zien dat ze nog enorm zullen evolueren op m'n slabs in mooie dikke hoofdtoppen.

Dus dit mag je niet zien als planten die al lang op m'n slabs zitten en al 3 weken in de bloei zitten maar je moet dit zien als Dag 1 in m'n bloeiruimte :wub:

 

Voor jullie slaat dit nergens op en voor mij voordien ook want het heeft anderhalf jaar geduurd om alle regeles van het kweken te verwaarlozen en op deze manier te werk te gaan. geloof me ze zullen nog GROEIEN

Edited by Abramovitsj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man er schijnt zoveel licht naast je planten ongelofelijk. Dat wordt echt niet veel voller meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap de bedoeling wel.

als je die toppen goed vet weet te mesten kan het gewoon een goeie oogst worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Man er schijnt zoveel licht naast je planten ongelofelijk. Dat wordt echt niet veel voller meer.

 

 

Echt wel geloof me. zaadplanten op coco's slabs... het is iets raars...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me dat je her en der wel wat kan verbeteren... ik ben benieuwd! je zou makkelijk over de 2 kg moeten kunnen komen.. lijkt me dat je aan einde van je ronden weet of het naar wens is gegaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd m'n planten zijn te veel gestrekt, te veel plaats tussen de internodes. Waarschijnlijk omdat m'n potjes van 9 op 9cm allemaal tegen elkaar stonden en ze dus te weinig plaats hadden om in de breedte te groeien.

 

Vreemd, ik heb altijd geleerd dat zaailingen gaan strekken omdat er te weinig licht is, of de lamp gewoon te hoog hangt.. jammer dat al je plantjes gestrekt zijn en je daardoor zo'n hoogte verschil hebt gekregen

 

hoe hoog hangt je lamp, een meter of zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) :D alleen al die potjes op die slabs vallen me al de schoenen van uit en dan nog maar niet gesproken over de rest... :verrygood Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kun je beter stokrozen gaan kweken. :verrygood

dit gaat echt helemaal nergens meer over..........

 

veel succes en sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou wel van dat gekut :verrygood

 

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou ook wel van dat gekut :)

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een weekje later op m'n slabs:

De meeste zijn nu tussen de 40 en de 65 cm. (jaja is natuurlijk niet moeilijk met al die strek :))

Hoop dat ik binnen hier en een dikke maand al kan oogsten. Dan zou ik in totaal er 6 weker over gedaan hebben... zou niet slecht zijn voor een Jack herrer :verrygood

Voor de rest hou ik m'n ec nog een paar dagen op 1,4 daarna op 1,6 Ik zal denk ik niet boven de 1,8 gaan want m'n smalle planten kunnen niet zo'n hoge ec verdragen heb ik al ondervonden in het verleden... vorige kweek tot op 1,7 gedraaid en ze zagen er mooi donkergroen uit tot op het einde.

 

gallery_38591_16110_235965.jpg

 

gallery_38591_16110_422202.jpg

 

gallery_38591_16110_347084.jpg

 

gallery_38591_16110_504789.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

opzich niet slecht (...)

 

Ik begrijp alleen niet precies heoe je rekend, want zaailingen kunnen idd direct op 12/12. dat betekend niet dat je ze laat groeien onder 12/12..ze groeien wel, maar dat bedoelen we er niet mee. Zaailingen komen max pas na 3/4 weken in de bloei. Het enige is denk ik, dat je ze vanaf 12/12 laat bleien, maar dat ze steeds naar een andere ruimte/ander licht worden gezet..

 

waarom niet ze bv 3 weken onder tl laten opkomen onder 18 uur licht 6 uur donker (zodat ze kunnen groeien) en als ze zo zijn zoals je wil..dat je ze dan verplaats naar die slaps en dat ze vanaf dan in de bloei worden gezet onder 12/12

 

je moet het zelf weten... ik ben het wel met BBB eens.. maar het is wel F%%king zonde, van je stroom..energie...je planten....je oogst..

(ik zag dat je ergens 122 onder 1200 watt hebt....ik heb maar 12 bv. Ikdenkdatdieblauwepettenzichhelemaalonderscheitenvanhetlachenalszebijjoubinnenko

men (afkloppen dat dat natuurlijk niet gebeurd)

 

Ik zou sommig advies van sommige wel ten harte nemen..

 

......:popcorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk man die lange palen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MRT Beter is natuurlijk onder TL maar dat kost me Geld en Energie... Niet dat ik te lui ben maar over hier en een kleine 6 maanden ga ik alles opdoeken dus ik vind het niet waard om er nog zoveel moeite voor te doen.

 

En wat de SMURFEN betreft. Justitie zit hier in Belgenland toch ietsje ander in elkaar. Het aantal planten dat je hebt en de hoeveelheid drugs dat je verkoopt doet er niet echt toe... tenzij dat het over containers gaat natuurlijk... maar als je hier gepakt word met 1 kg. of 10 kg (volgens mij zelfs gelijk wat voor drugs) . Business is business voor het Gerecht.

 

De regel voor drugsdelicten is Als je voor de eerste keer gepakt word dat je 3 maanden zit. Als je voor de 2 keer gepakt word 6-tot12 maanden en voor de 3de keer weet ik eigenlijk niet maar denk dat je dan wel de choco bent.

 

Ikzelf ben al eens gepakt geweest met 50 planten. Heb 3 maanden in voorarrest gezeten en een jaar later werd ik veroordeeld tot 15 maanden gevangenisstraf die omgezet was in een alternatieve werkstraf van 200 uur + nog een geldboete van 12.500 euro. waarvan 5500 euro direct te betalen. als ik binnen de 5 jaar niet terug in aanraking kom met justitie laten ze het bij die 5500 euro. anders moet ik alsnog de rest van die 12500euro betalen.

 

 

 

Wat ik geleerd heb in het gevang is dat je als belg beter kunt gaan voor de 10 kg ipv. 1 !!!

Beter 1 Jaar vollebak en dan stoppen dan 5 jaar doordoen op het gemak tot je gepakt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me niet zo slim om de plantjes in die potjes te laten zitten. De wortels kunnen nu alleen uit de gaatjes aan de onderkant van het potje groeien en niet opzij. Beetje zonde van die slabs.

 

Edit: zie dat je de onderkant eruit hebt gesneden. Maar dan nog, wortels groeien opzij en naar beneden.

Edited by Jan de Ripper

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm... :P

 

nja hoe zou jij het dan doen?? :lol:

als je ze op steenwol kweekt of je hebt stekken op steenwol moet je ze er toch ook op pluggen en groeien je wortels toch ook eerst naar beneden?

Wortels zoeken toch hun weg overal zolang er plaats is of ben ik nu zo dom ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...