Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wakki

Buik griep

Recommended Posts

Hey

 

Zou hier even mijn persoonlijke ervaring willen delen over het gebruik van wiet bij buik griep zodat het andere mensen misschien kan helpen :D

 

Ik ben 3 dagen geleden ziek geworden, het begon allemaal met een licht onwel gevoel en hoofdpijn (niet prettig in je herexamens..)

De volgende dag werd ik helaas wakker met een wat misselijk gevoel en nog steeds hoofpijn, toen is het snel naar erger gegaan tot op het punt dat ik 's avonds met buikkrampen in foetus houding in bed lag :wub:

Ben iemand met een sterke maag, kan wel op 1 hand tellen hoe vaak mijn maag van slag was dus dit was zeer uitzonderlijk..

Heb toen de hele nacht amper kunnen slapen en moeten overgeven => not fun :lol:

 

De dag nadien had ik nog steeds veel last ondanks medicijnen tegen de maagklachten (motilium & imodium), toen heb ik dus 's middags beslist om een joint te roken en ik moet zeggen dat het me vrij veel heeft geholpen.

Ik had namelijk al meer als 1,5 dag amper iets kunnen eten, had ook helemaal geen eetlust meer maar na het roken kun ik terug iets licht eten

De maagklachten zijn vandaag, dag 3, ook zo goed als volledig weg, een joint verlicht de ergste klachten enorm en geeft mijn lichaam terug rust.

Voor mijn luchtwegen doet het me ook goed, geen loopneus meer en terug relatief open sinussen.

 

Qua hoeveelheid rook ik nu 1 tot 2 joints per dag, roken voor het slapen gaan helpt ook goed in dit geval

Moet er wel bij zeggen dat ik een dagelijkse roker ben, 2-5 joints ongeveer

 

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

Rook altijd wel een joint als ik ziek ben & in staat ben om te roken, en dat heeft me altijd wel goed gedaan.

 

Grtzz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat goed helpt is kokosolie ongeraffineerd.Het Norovirus is niet zo dol op monolaurine de omgezette vorm van laurinezuur.

Sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt dat altijd zo lekker om te blowen terwijl je ziek bent van een griepje ofzo.

Vaak heeft bij mij zo'n griepje een lichtelijk wazig spacend effect, waar ik zelf altijd wel van kan genieten terwijl ik ziek ben.

Maar met een joint erbij wordt deze space extra versterkt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook vaak buikkrampen, paar keer per jaar dat ik niet rechtop kan lopen en idd de foetushouding ken ik maar al te goed!

 

Wat ik je voor de volgende keer aan kan raden is omeprazol, 1 capsule per dag gedurende 10 dagen en je bent er meteen vanaf(ik na een dag al maar maak wel de kuur af)

 

Grtz;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omeprazol, is dat niet alleen op recept te krijgen? Zo was dat bij mij wel destijds :wub:

Ik zou wel ff opletten welke dosering je neemt. Want deze caps zijn er in veel verschillende doseringen, en bij te hoge doseringen kan je last van verstopping krijgen.

Je krijgt er dan ook darmkrampen bij :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja op recept, maar als je met klachten naar je huisarts gaat kan je het zo krijgen, het werkt echt goed bij mij (maag en darmstelsel problemen)

 

nog nooit problemen ondervonden van die aard

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omeprazol is ook zonder recept verkrijgbaar, in 10 en 20 mg.

Hogere doseringen (40 mg) moeten op recept, maar 2x 20 is in principe hetzelfde als 1x 40 (op extra vulstoffen na).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...