Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnihigh

Met wat afzuren ipv ph + / - ?

Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen waarmee i k het beste kan afzuren???

Het beste iets biologisch natuurlijk..

 

Vertrouw die producten uit de GS niet echt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft het trouwens zin om planten in volle grond afgezuurd water te geven?? Ze staan nml op grond van de gemeente haha maar ze gaan niet echt super, denk zelf ph niet goed is

 

Thx voor snelle reactie elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Geen dank

 

Deze kan ook, want heeft een pH van rond de 5.4 & is tevens goed voor het bodemleven.:lol:

 

2860-thickbox.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft geen zin in volle grond.

 

toevoegingen als melasse is ook beetje raar om je ph te doen, snap daar t nut niet van :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realiseerde ik me later ook polletje, maar goed baat het niet schaat het nie

 

Ken je erna ook nog een boterham mee smeren whahaha :lol: ???

Wel goeie tip hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
heeft geen zin in volle grond.

 

toevoegingen als melasse is ook beetje raar om je ph te doen, snap daar t nut niet van :lol:

Oh zeker wel zin, maar meten is weten.Met melasse sla verschillende vliegen in 1 klap.Toevoegingen van verschillende mineralen (Ca, Mg, Mn, Cu, Fe) + kalium & het verlaagt de pH, niet zo sterk als citroenzuur, maar toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroop schijnt ook te helpen??

Zelf nog nooit geprobeerd overigens..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom vertrouw je die producten er niet van ? of je nu de zuurgraad verandert met een biologisch product wat in mijn ogen helemaal geen zin heeft.

of met een chemisch goedje wat dezelfde werking heeft alleen dan beter. en het is zon minimale toevoeging .

 

En als een plant buiten staat is de PH zoiezo wel goed want het is regenwater wat er constant op valt en die is licht zuur .

dus ideaal voor plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de ph van regenwater is goed??

Misschien eens iets bedenken om voor volgend jaar het regenwater op te vangen want water aandragen in droge tijden was zowiso niet te doen :lol: ik ben niet zo van de chemische goedjes liever iets op me planten wat ik in principe kan drinken dan iets waar je van omkiept bedoel je rookt het uiteindelijk toch op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow,

 

Citroensap,natuurazijn,bronwater of cola voor PH-

Maerl kalk voor ph+

Wel ff meten natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph van regenwater is ongeveer 6.......

 

Edit:dubbel

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

De natuur gebruikt salpeterzuur. Volkomen anorganisch biologisch. Ook als bladvording wordt dit ingezet door moeder natuur.

Maar zij zet niet in op grote toppen helaas, maar veel blad. Dus salpeterzuur in de groei is best wel heel natuurlijk.

Fosforzuur is bruikbaar in de bloei, maar geen idee hoe de natuur dat regelt. Dan beter de melasse gebruiken en minder op de PH letten.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

melasse is goed voor t bodemleven(suikers, eten voor ze) leuk een ph van 5,4 maar de melasse meng je met kraantjeswater(ph7+) wat je bijgooi ph dus verhoogt.

 

t is als stroop en je hebt echt niet veel nodig (2 eetlepels ofzo)

dan zal je ph in de volle grond echt niet van dalen.

 

als je plant in de volle grond er niet goed uitziet is er vaak iets anders aan de hand dan ph.

 

als je een foto post kunnen we beter helpen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze denk ik voor wat ze zijn.. als regenwater toch goed is, ze zijn pas net in de bloei geschoten dus denk dat hetzowiso te laat is want zomer is niet veel meer

 

Zijn stekjes die over waren dacht ook geen vroegbloeier

Volgend jaar ga ik het beter aanpakken :lol: goede begin is halve werk

 

Thx voor hulp leuke producten om in toekomst eens aan een test te onderwerpen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Normaal is de pH van regenwater 5.5 & dat kan zelfs teruglopen in de stad naar 4.5 (zelfde als bij appelazijn).Melasse bevat ook zoals ik al eerder zei verschillende soorten mineralen + kalium, dat tevens goed is voor de plant & aanmaak van cannabinoiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Mag je ook ph- gebruiken voor aquariums?

Ik was vorige week namelijk in de GS om wat voeding e.d. te halen om eens een DWC kweekje te proberen en ben helemaal de ph- vergeten.

 

Nu heb ik bij aveve (terwijl ik er toch was) een busje ph min gekocht voor aquariums van het merk Flamingo.

Ik dacht jah als het voor waterplanten en vissen ok is zal het hier ook wel ok voor zijn zeker? Zolang het werkt is het ok toch?

Of ben ik daar mis in?

 

grz Broodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

Mag je ook ph- gebruiken voor aquariums?

Ik was vorige week namelijk in de GS om wat voeding e.d. te halen om eens een DWC kweekje te proberen en ben helemaal de ph- vergeten.

 

Nu heb ik bij aveve (terwijl ik er toch was) een busje ph min gekocht voor aquariums van het merk Flamingo.

Ik dacht jah als het voor waterplanten en vissen ok is zal het hier ook wel ok voor zijn zeker? Zolang het werkt is het ok toch?

Of ben ik daar mis in?

 

grz Broodje.

 

Heb ik wel eens zonder problemen gebruikt, wel spaarzaam toevoegen (net als bij de 'gewone' ph- overigens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zuur mijn kraanwater af met spuitwater.

 

is je ph waarde van het water te alkalisch (7-14)- zuur je hem af met spuitwater, dat is zuur (5.2) maar heeft verder geen additieven, buiten vanzelfsprekend Co2

 

maar hoera! de wortels kunnen dat opnemen en doen ze het niet, het schaadt niet

 

waarom azijn ed gebruiken als je gewoon je water kan aanlengen met water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik zuur af met filteren over turf .

alhoewel filteren ik heb een circulatiepomp in mn gieter hangen en daar gooi ik dan 1 o f 1 1/2 turfpellet in .

ik heb daar ooit eens een zakje van gekocht en daar kon je een vijver van 20.000 liter water de ph 1 volle punt mee afzuren .

dus kom ik via allerlij wiskundige formules in cominatie met wat natuur en scheikunde tot 1 a 1 1/2 pellet per gieter .

het zou te ver gaan dat exact hier uit te gaan leggen want tis voor de meeste mensen veels te droge kost vandaar .

ook hanteer ik nog steeds de regel dat heet water uit de kraan zachter is dan koud vandaar .

ga dit niet meteen bij je planten gooien want het moet wel ff afkoelen .

als het weer weer wat kouder is ga ik weer over op regenwater vandaar .

dat is nu niet te doen want als ik een regenton vol heb opgevangen is het na twee dagen al verrot als een putje .

dat is geen kloten waard met deze temps vandaar .

en ik weet ook niet of je planten een overkill aan turfzuur kunnen krijgen of dat het aan je grondje blijft hangen

en ook heb ik de ph van dit brouwsel nooit gemeten .

maar ze doen het er nog steeds op dus vandaar .

en turf is ook puur natuur maar dat is een krokodil ook en dat is ook een dier wat je beter niet tegen kunt komen vandaar .

dus vandaar dat ik afzuur met turf .

en vandaar geef ik het ook aan mn planten .

 

gewoon genieten

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorzichtig met wat je wenst Boefje, Mac kan wel eens besmettelijk zijn :verrygood

 

een van de eerste tekenen van Macius Errorius Degeneratievus is dat telkens als je niest je "Alowa!" schreeuwt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...