Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
newnewgrower

Ervaren ingevingen gevraagd!

Recommended Posts

Hallo mede forum gebruikers,

 

De naam zegt het al ik ben nieuw en moet nog een hele setup kopen. Nu ben ik deze set tegen gekomen.

 

http://www.desjop.nl/index.php?item=kweekt...189&lang=NL

 

Hierbij zit volgens mij alles wat ik nodig heb afgezien van de potten en grond. hierbij wil ik dan hebben:

 

Darkstreet Ds120

Davin schakelkast Dv12

phillips I.T.S. 400w

 

Nu zijn mijn vragen.

1. Is dit alles zo compleet aan te sluiten en klaar voor gebruik? iemand hier ervaring met zo een complete set?

2. de voeding die ik er gratis bij krijg volstaat dit voor 1 kweekje of adviseren jullie mij om er dan nog meer bij te halen, of zelfs gewoon weg te flikkeren en bijv sannies way te kweken? (veel goede dingen gelezen maar een gegeven paard niet in de bek kijken:P)

3. Medium: aarde. light mix? professional? met perliet? En merk: Plagron of iets anders?

 

Aangezien ik nog geen een kweek op mijn naam heb staan, wil ik ook rustig aan beginnen en niet te veel hoeven kloten met voeding,\

(weet niet of ik dit goed zeg, maar ik bedoel dat de waardes stabieler blijven) als ik kijk naar wat mensen van sannies shop gebruiken is dat ook altijd heel minimaal. Dit komt dan mede door die buffertabletten die ik overal zie voorbijkomen?

Maar goed overal lees ik dat je medium zeer belangrijk is en vroeg mij dus af (als ik deze set neem) wat dan de beste grond zou zijn in combinatie met deze voedings lijn.

Misschien heeft iemand ervaring met dit 'starterpakket'

 

Sorry voor de noob vragen maar daar is het beginners topic voor;)

 

Alvast bedankt,

 

Newnewgrower says have a green day

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweekje!

Volgens mij is 120 x 120 geschikt voor een 600 watter, 100 x 100 = 400 watt.

Er staat bij Plug & Play wat zoveel betekent als 'de stekker erin en gaan met die banaan'.

De voeding is prima, dat is verder heel persoonlijk..maar net wat je aanstaat.

Zelfde geldt voor het medium, en dat is ook afhankelijk van het soort en de fase waarin de plant is.

Stekje/zaailing = lightmix, allmix (voor de wat grotere plant) is niets meer dan lightmix met voor een x aantal weken voeding, perliet zorgt voor wat meer lucht in het substraat, Plagron is prima, ander merk kan natuurlijk ook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

die setjes zijn niet echt relaxed hoor.

het is echt voor mensen zonder budget.

de afzuiger is te klein en maakt veel herrie

de fancontroller doet zn werk niet goed.

zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen.

als je een paar keer gedraaid hebt ga je spullen vervangen voor spullen met een hogere kwaliteit en comfort.

hierdoor ga je ook makkelijker draaien en meer opbrengst hebben.

dan vraag ik me af of het de moeite is om dan te beginnen met een budgetversie of gelijk iets meer te investeren en het met luxe/goeie

spullen te draaien.

als je die tent koopt met een 1000m3 soft box en een goede fancontroller. 2x400 watt er in en draaien maar.

de opbrengst die je er de eerste keer uit haalt dekt die extra investering met gemak.

ik draai zelf ook naar alle tevredenheid met een 1,20x1,20 en heb er alles bij elkaar 760,- voor betaald maar dan echt alles uitgezocht zoals ik het wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Darkstreet Ds120

 

Begin maar alvast met een DR ipv een DS uitvoering, wordt je een stuk blijer van al die extra gaten in je tent :lol:

Bollende wanden zijn ook een stuk minder bij een DR dan bij een DS waar je alles zo vacuum trekt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat 10 ook al zegt,...beter elke keer wat kopen en meteen goed spul dan een set die qua hardware vaak niet eens op

elkaar aansluit.

Geduld is ook in deze een pre,.......enne pak liever een 600 watt dan een 400 watt,...schilt de helft aan lumen.

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf twee keer 400 watt op een oppervlakte van 1,44m2 (=1,20x1,20)

met een 1000m3 softbox wordt deze bij de mooie temperaturen die we tot nu toe hebben gehad ongeveer 30 graden max

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb zelf twee keer 400 watt op een oppervlakte van 1,44m2 (=1,20x1,20)

met een 1000m3 softbox wordt deze bij de mooie temperaturen die we tot nu toe hebben gehad ongeveer 30 graden max

2*250 op 1,2 750mh3 softbox houd het net op 29/30 met dit weer idd

 

 

alles los kopen is duurder maar het zzzzzzzzzoooooooooo waard,

 

goede controler maakt een heel verschil ook voor buisfans neem alsje egt een buisfan wil blijven gebruiken raad ik je een s-vent/uniteck aan, boven de 1200 mh3 kan je beter die 7,5 amp regelaar halen bij puc

 

eenigste complete tent die ik je aan kan raden is de killo knaller van puc, de rest mankeerd hier en daar wel wat aan

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal:P

 

 

@ Nesta Klopt moet 100x100x180/200 zijn en dan zaailingen:)

 

@ Lostchild Dankjewel zal er rekening mee houden. Alhoewel dat vacuümtrekken wel te verhelpen is met balkjes ertussen had ik gelezen. Maar liever niet!

 

@ De rest:P (sorry bn echt kapot en wil mn nest in)

 

Er is zoooo veel keuze overal. Ik denk dat ik het advies van 10 maar ga opvolgen! Gewoon zelf een setje samentellen. Aangezien ik zonder auto zit kan ik dit niet bij de shop samenstellen en moet ik het wel via internet laten bezorgen

Ik weet dat iedereen zegt als je het koopt koop het dan meteen goed. Maar wat als dat geld er niet is? dan moet je roeien met de riemen die je hebt!

Niemand toevallig nog een Z.G.A.N complete tent over?:lol: haha

Ik wil echt zoveel mogelijk de kosten drukken. want ben van plan volgend jaar een buitenkweek te gaan beginnen en t zou zonde zijn om een heeeele dikke set te kopen voor maar 1 kweek per jaar (in de koude koude hollandse winter) En aangezien ik in koude periode ga kweken zal ik met de temp niet zo veel last ondervinden denk ik, hoop ik?!

 

Nu ga ik snel maffen.

 

Bedankt voor de reactiess mensen! elke keer weer veel denkstof voor het slapen.

 

 

Groengroet Newnewgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heb je ongeveer een richtlijn van hoe ik het zou doen.

prijzen kunnen afwijken hoor maar met een beetje researchwerk en een paar mailtjes

naar een paar shops kan dit nog wel een stuk naar beneden denk ik.

de set kan zelfs nog uitgebreid worden met een 400 watter erbij.

dan heb je een beetje de basic met een maximaal rendement.

de 300,- die je extra zou investeren met de aanschaf van goede spullen zal zichzelf de eerste keer dubbel terug betalen

 

 

complete 600 watt set philips 80,-

fancontroller minigrower 2x600 170,-

afzuiger houten box 1000m3 100,-

slang 200mm 15,-

filter 1000m3 120,-

schakelbord minigrower 2x600 0,-

voeding 15,-

wortel 6,-

booster 30,-

ec meter temperatuur compenserend 60,-

aarde 6 zakken 30,-

potten 0.-

lighthangers 6 x 24,-

flens 4,-

tent ds120 120,-

------------------------------------------------

totaal 774,-

 

hmmm dat komt er niet zo uit te zien zoals ik had gehoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: koop voor die 120 euro van die tent gewoon wat hout en bouw een hok als je van plan bent t wat langer uit te houden en doe gelijk die afzuiger wat upgraden ben je gelijk opweg om een 2e lamp op te hangen :wub:

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ken wel gewoon tentje halen prijs drukken en na je eerste oogst beetje aanpassen niks mis mee en bij kleine tentjes ken je mischien even vragen of je van afzuiger ken wisselen.

Ik gebruik voor me 150 prima klima combo kit is in 2 standen en doet ze werk goed.

 

Groene groete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal:P

 

 

@ Nesta Klopt moet 100x100x180/200 zijn en dan zaailingen:)

 

@ Lostchild Dankjewel zal er rekening mee houden. Alhoewel dat vacuümtrekken wel te verhelpen is met balkjes ertussen had ik gelezen. Maar liever niet!

 

@ De rest:P (sorry bn echt kapot en wil mn nest in)

 

Er is zoooo veel keuze overal. Ik denk dat ik het advies van 10 maar ga opvolgen! Gewoon zelf een setje samentellen. Aangezien ik zonder auto zit kan ik dit niet bij de shop samenstellen en moet ik het wel via internet laten bezorgen

Ik weet dat iedereen zegt als je het koopt koop het dan meteen goed. Maar wat als dat geld er niet is? dan moet je roeien met de riemen die je hebt!

Niemand toevallig nog een Z.G.A.N complete tent over?:lol: haha

Ik wil echt zoveel mogelijk de kosten drukken. want ben van plan volgend jaar een buitenkweek te gaan beginnen en t zou zonde zijn om een heeeele dikke set te kopen voor maar 1 kweek per jaar (in de koude koude hollandse winter) En aangezien ik in koude periode ga kweken zal ik met de temp niet zo veel last ondervinden denk ik, hoop ik?!

 

Nu ga ik snel maffen.

 

Bedankt voor de reactiess mensen! elke keer weer veel denkstof voor het slapen.

 

 

Groengroet Newnewgrower

in mijn ogen is het zonde om 500 euro te besteden aan een tent die aan allekanten niet aan jouw wensen voldoet, dan beter meteen voor 700/800 een set samen stellen dat aan je eisen voldoet, en je er niet achteraf achter komt dat je van de 500euro 300 beter had kunnen besteden

 

@10 ph meter niet vergeten ? anders kan je die ec meter netzo goed achter wegen laten, combi meters zit je al snel op 150 euro ( prove me wrong)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo peepz

 

@ grow weed ja klopt ik hoor/lees het overal. Maar ik heb het gewoon niet. Ik ga niet op brood leven om een net iets dikkere tent of afzuiging te kopen. ik sluit me aan mij Ali Kan later altijd nog aanpassen als het geld er is,

@10 inderdaad elke keer als ik een lijstje samenstel schrik ik er ook steeds van wat het eindbedrag is:P

 

Nu heb ik een tip van een WF lid gekregen

http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras...sAction=asqSent

 

Softbox fan controller davin schakelkast. Dit ziet er wel redelijk uit toch. kijken of er toch nog wat van de prijs afkan.. dan zorg ik er meteen voor dat hij hier klaar staat!

 

Mvgr Newnewgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grow weed.

nee ik ben geen ph meter vergeten.

ik draai op aarde met voeding van woma en kijk niet naar ph.

gewoon ec aanmaken en draaien met die handel.

aan het einde van mn draai waardeer ik mn aarde op en ga ik weer verder.

draai rustig een paar jaar op dezelfde grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redelijk?

Ruim de € 550 waard en een DR uitvoering en qua advies en begeleiding 1 vd betere online GS met tevens een afhaal/bezorg mogelijkheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de flappen regelen en dan gaan we die set maar eens laten bezorgen! :) Kan ik eindelijk beginnen om een volwaardig lid van het forum te worden :verrygood haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ja want je bent al 17 daagjes lid inmiddels weer !! :verrygood

 

gewoon genieten

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die meters is niet al te nodig mischien ff lenen van iemand ik doe het voeden op gevoel. Plantje laat je wel zien wanneer je te veel shit gooit .

Groene groete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

ja want je bent al 17 daagjes lid inmiddels weer !! :verrygood

 

gewoon genieten

m

 

 

Ik zei toch ook te worden! het begint bij 1 en eindigt bij .......? newnewgrower here to stay! haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...