Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

newnewgrower

De smaak van je wiet beinvloeden?

Recommended Posts

Hallo peepz,

 

ben een jte aan het roken. Maar die smaakt me niet echt. (eigenteelt huisdealer) :wub:

Nu ben ik informatie aan het vergaren voor mn eigen kweek, en ik heb me al een tijdje afgevraagd of het mogelijk is om de smaak van je kweek te beïnvloeden anders dan het normale curen, of 'stressen' van de plant in de laatste week?

Zag net ook nog eens op een site een toevoeging met blueberry en een met strawberry. Zou dit echt helpen om de smaak zoeter te maken, of is dit onzin en geldtrekkerij? :D

 

Groenegroet

 

Newnewgrower :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding heeft vnl invloed op smaak als je niet goed spoelt in de laatste week/twee weken.

Stressen van de plant heeft geen invloed op smaak.

Toevoegingen met Blueberry of Strawberry? Ik denk dat je doet op pheno's die een hint van bessen of aardbeien in zich dragen maar als toevoeging? Ik ken het niet.

 

Er kunnen veel redenen zijn waarom een wietje niet smaakt.

Zelfs hetzelfde stekje, op verschillende manieren gekweekt kan heel verschillend smaken.

Op z'n minst zoek je een soort die je aanstaat, en probeer die zo goed en zorgvuldig mogelijk te kweken, drogen en curen voor het beste resultaat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel van Bac bloeivoeding is de vele (N) stikstof die erin zit,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen voeden indien nodig. Anders niet.

Een goed medium doet al genoeg.

Water en zon helemaal.

 

Dan komt de smaak na drogen en curen het best tot zijn recht.

 

Geloof maar dat curen, de smaak het meest maakt!

 

Geduld dus. Geen shopwiet die na een week drogen in de lades ligt daar. :lol:

 

PS Heb wel eens coca cola toegevoegd een jaar, kon niet echt verschil merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of bio voeden of chemisch, dat is t voornaamste in smaak, verschil tussen bio en andere bio voeding is er niet.

verschill tussen 2 hydro voedingen merk je ook niet.

verschil tussen hydro en bio is wel anders van smaak in je wiet.

 

het drogen is t belangrijkste om de smaak te behouden, wanneer je je plant met blad en al droogt blijven de sappen/harsen beter beschermd, hierdoor zal de wiet niet tever uitdrogen en kan t wanneer t droog is meteen in een zak zonder terug te slaan.

Op deze manier heb je de smaak van de wiet zelf en zal je altijd een lekker rokertje hebben.

 

elke andere toevoeging als cola, aarbeientroep oid is de grootste onzin op aarde, je plant kan t niet eens opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriend van me vertelde me eens dat stroop helpt

Het verbeterd de smaak rn bevat ook nog stikstof ofso.. je kan het altijd proberen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien? :lol:

 

Als jij vanaf de eerste tekenen bloei een 'smaakversterker' mee gaat geven, dan proef je dat toch echt terug in je eindproduct.

 

3 dingen waar je wel even op moet letten:

 

a. de smaakversterker voegt smaak 'toe' aan de smaak die er al is. Smaakt je wiet normaal gesproken naar kont en jij gooit er aardbei bij, dan wordt het eindproduct kont-aardbei (heb je dus een klote Amnees, dan noem je 'em de 'aambei' :wub: )

b. ratio! De een neemt het beter op dan de ander en al die flesjes hebben andere ingredienten en samenstelling, dus het is echt een kwestie van 'proberen'.

c. tot aan het eind mee blijven geven bij iedere voedingsbeurt!!! Dus niet 1x in heel de bloei of alleen de laatste week, want dat werkt niet.

 

Voor de rest is dat spul geschikt voor orale consumptie en koop je het bij de bakkerswinkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha ponix ik ga helemaal stuk hier! :wub:

 

maar goed

@nesta Nee het was echt een toevoeging wat je kon meegeven om je wietje zoeter te maken. Maar dit leek mij zo een onzin! daarom wou ik er nu ff het fijne van weten.

@blowsterke ik denk ook eerlijk gezegd dat dat het enige is wat je moet doen. Netjes je kweekje afronden niet te gek met voeding, en dan ER VANAF BLIJVEN:P haha denk dat dat t moeilijkst is voor iedereen ivbm Snelgeld :lol: of omdat je lekker op de bank die pot maar niet kan laten staan haha

@ polletje klinkt ook heel logisch zo :D bio voeding kun je een zachter en zoetere smaak mee bereiken neem ik aan? (uitgaande van een soortje met diezelfde soort smaak-eigenschappen)

 

Newnewgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je moet iets hebben dat de aanmaak van terpenen bevordert.Cola, aardbeienjam of iets dergelijks gaat daar niet voor zorgen.Melasse of zelfs zeezout tijdens de bloei alleen op aarde kan dit wel triggeren door de mineralen & spoorelementen die erin zitten.Melasse is niet toepasbaar op hydro.

 

Kweek je op hydro dan is vooral goed spoelen voor de oogst heel belangrijk.Kom de laatste weinig voor bij wiet in de shop, dat spoelen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm toch raar. Want je zou denken dat water zonder voeding goedkoper is toch?:verrygood of doen ze het zo lang mogelijk meegeven alleen voor dikke toppen? Ik snap niet dat een grower met een beetje zelfrespect zo zijn hele kweek kan verneuken. Het geld is leuk ja maar je wietje smaakt naar stront en het is toch zonde van je harde werk lijkt mij.. maarja zo zie ik dat:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht even dat dit een Overige en Zo thread was... terpetenen-triggerende zeezout mineralen.... :verrygood klinkt als ormus...

 

Biovoeding betere en zoete smaak...? :) "Anders", niet "beter". Over een paar weken is de Sugar Punch er weer, zoet en vele smaken vooral na een tijdje curen. Daar kan geen aardbei tegen op.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik dacht even dat dit een Overige en Zo thread was... terpetenen-triggerende zeezout mineralen.... :verrygood klinkt als ormus...

klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eh, zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien? :verrygood

 

Als jij vanaf de eerste tekenen bloei een 'smaakversterker' mee gaat geven, dan proef je dat toch echt terug in je eindproduct.

 

3 dingen waar je wel even op moet letten:

 

a. de smaakversterker voegt smaak 'toe' aan de smaak die er al is. Smaakt je wiet normaal gesproken naar kont en jij gooit er aardbei bij, dan wordt het eindproduct kont-aardbei (heb je dus een klote Amnees, dan noem je 'em de 'aambei' :) )

b. ratio! De een neemt het beter op dan de ander en al die flesjes hebben andere ingredienten en samenstelling, dus het is echt een kwestie van 'proberen'.

c. tot aan het eind mee blijven geven bij iedere voedingsbeurt!!! Dus niet 1x in heel de bloei of alleen de laatste week, want dat werkt niet.

 

Voor de rest is dat spul geschikt voor orale consumptie en koop je het bij de bakkerswinkel.

Heb je dit wel eens geprobeerd? Ik ben wel benieuwd of dit wat toe kan voegen.

In heel veel dingen worden stoffen toegevoegd om deze beter te laten smaken, al is het maar het zout op de aardappels, dus in theorie zou dit moeten kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...