Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moskoufiets

HESI voeding

Recommended Posts

Hallo mensen, ik gebruik al heel lang Plagron Bio voedingslijn. Het enige nadeel hiervan is dat ik de voeding met water niet te lang kan bewaren voor het gaat bederven. Nu wilde ik altijd al HESI gaan gebruiken maar is de HESI voeding wel biologisch? En hoe lang kan je deze bewaren als je het al aan je water hebt toegevoegd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom maak je dan niet gewoon de voeding aan die je ongeveer nodig hebt, doe ik altijd en dat beetje wat over blijft weer aanvullen met water, en vlak voor het water geven pas de voeding er weer bij, water geven, en weer aanvullen met water, gaat prima, hoef de ton bijna nooit schoon te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Moskoufiets,

 

Ik denk dat je dit probleem zult behouden als je écht biologisch wilt kweken. Het is nu eenmaal inherent aan biologies / organisch dat er geen of zeer weinig conserveringsmiddelen in zitten.

 

Ik kweek zelf met biobizz. Ook daar geldt hetzelfde. Niet langer houdbaar dan een dag / paar dagen. (afhankelijk van temperatuur). Ik maak mijn voeding per keer aan (maar vind dat

 

geen vervelend werkje).

 

Ik denk als je langer houdbare voeding wilt aanmaken je toch van het idee biologisch moet afstappen. Of het werk voor lief nemen.

 

Succes!

 

Smoking Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ik ook. Bijv groeivoeding 10ml op 10liter dan gebruik ik 1ml per liter. Probleem met Plagron is dat het snel bederft omdat het biologisch is. Volgens hun site blijft het 24 uur goed als het al gemengd met water is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik hy-pro hydro.

werkt perfect minimaal 4 dagen houdbaar kan ik je uit eigen ervaring vertellen. maar ik denk dat je het zeker wel een week kan gebruiken.

wel altijd je voedingsvat in het donker en met een deksel erop neerzetten met een circulatie pompje erin.19 tot 21 graden is ideaal.

 

edit: in mijn ogen is biologisch kweken toch onzin.

 

Biologisch kweken: Voed het bodem leven die dan op zijn beurt via allerlei chemische reacties de voeding pas vrijmaakt voor de plant.

Mineraal kweken : geef de plant wat hij op kan nemen(ionen) en klaar.

 

natuurlijk zijn er wel biologisch toevoegingen die wel helpen, denk aan stimulatoren, hormonen emzymen ect.

 

maar biologische macro en micro elementen vind ik echt onzin.

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat Hesi 'biologisch' is op de manier die jij bedoeld. :lol:

 

Anders mail je ze. Ik heb altijd van Siglinde antwoord ontvangen binnen 2 weken.

 

edit: in mijn ogen is biologisch kweken toch onzin.

 

'Organisch' vs 'Chemisch' discussie is idd een onzin discussie, maar dat komt doordat mensen een 'kamp' kiezen. Alsof alle bacterien etc ineens dood neer vallen als je een druppel minerale voeding gebruikt. Daarnaast is het ook een 'medium' afhankelijk iets en dan nog zijn er meerdere wegen naar Rome. Altijd al zo geweest.

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hypro in samenwerking met Aptus als je voor echte grammetjes wil gaan.

 

Jaren veel lijnen getest maar deze combi steekt er met kop en schouder boven uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop toch een zak zout, dat gedoe allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hypro in samenwerking met Aptus als je voor echte grammetjes wil gaan.

 

Jaren veel lijnen getest maar deze combi steekt er met kop en schouder boven uit.

 

Ferro analyse vast nog niet voorbij gekomen :lol:

 

Een (bio) minerale voedingslijn is even houdbaar indien gecirculeerd in vat, mede vanwege de chelatering en ph buffering en daar zit tussen de fabrikanten weinig verschil in.

 

Dat van .. ph en dan .. ec en klaar met mineraal is onzin overigens, net zoals stellen dat bio kweken onzin is.

Ik doe beide hier en bevalt me prima GHE vd kokos en BAC op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hy-pro met aptus is inderdaad een hele goeie combi.

 

 

@lost child mijn ervaring met biologische voeding is dat de pH nooit stabiel blijft. en als deze dan boven de 6.4 komt dan word het water troebel.

plus natuurlijk verstopte druppelaars

 

ik geef ook GHE op aarde maar ben bang dat het niet stabiel blijft in het voedingsvat en me drupelaars verstopt.

daarom gebruik ik op steenwol hy-pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio en ph regeling, onbegonnen werk en alleen als noodmaatregel.

 

Daar is FloraKleen weer voor als je GHE gebruikt, de leidingkjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die florakleen die moet je geloof ik eerst 3 dagen in je vat laten circuleren voordat je het mee mag geven als ik het goed heb.

het enigste wat ik via het voedingsvat(druppelaars) geef is:

-hy-pro hydro

-aptus super-pk

-BNzyme(30ml op 100L)

 

en daarmee blijft me voedingsvat stabiel gelukkig en geen verstopte druppelaars

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja die florakleen die moet je geloof ik eerst 3 dagen in je vat laten circuleren voordat je het mee mag geven als ik het goed heb.

 

blijft me voedingsvat stabiel gelukkig en geen verstopte druppelaars

 

:lol: zou wat zijn zeg, 3 dagen in vat. nee joh, 3ml en alleen Florakleen om mee te 'spoelen'

 

Mooi dat je geen verstoppingen hebt, de grootste kopzorg van een druppelaarkweker :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uitvallertje moet je altijd rekening mee houden he

 

en je hebt gelijk over die florakleen. haalde het door de war met mineral magic.

 

die moet je als het goed is paar dagen laten staan,roeren, filteren en weet ik het allemaal.

of mischien loop ik weer te spacen. ik zou het nou ook niet meer weten

 

amnesia ice-o-lator pffffff hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt veel te moeilijk weer :lol:

Gewoon een schepje in de pot bij aanplant onder de kluit.

 

GHE heeft erg weinig wat moet fermenteren etc voor gebruik, wel iets organic maar dat is ook gebruiksklaar :wub:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...