Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bjoitte

Eerste kweek 5xPP onder 400w HPS

Recommended Posts

Hallo mede growers,

 

Dit is mijn eerste kweek en eerste kweekverslag. Dus commentaar, tips en feedback zijn meer dan welkom.

 

Ik kweek 5x powerplant (aarde 18l plagron lightmix) onder een 400w HPS. De kast is 90 bij 90 bij 180 met 420 m3 afzuiging met thermometer/fancontroler en een carbon original 500m3 koolstoffilter.

Ik heb een lumatek EVSA gekocht zodat ik in de groeifase eerste week de lamp instel op 200 watt(18/6) , 2e week 300 watt(18/6). Derde week heb ik de lamp ingesteld op 400watt en de tijdschakelaar op 12/12.

 

Als voeding heb ik een starterspakket van plagron, bio pakket voor 1 m2.

- Alga grow (Heb ik niet gebruikt om overvoeding te voorkomen)

- Power-roots wortelstimulator (gebruik ik elke watergeef beurt op 1 in de week na)

- Alga bloom (gebruik ik nu een week halve tot 3/4 dosis, bouw het rustig op en geef ene keer alleen thee volgende keer thee met voeding dus om en om)

- Greensensation (pas gebruiken vanaf derde week bloem)

- Vita-race (gebruik ik 1 keer per week als de lamp net uit is ruim op de bladeren spuiten/vernevelen)

 

Ik heb de eerste twee weken alleen wortelstimulator gegeven en vanaf week drie ook bloeivoeding(halve dosis). Op de doos staat dat je het water niet hoeft af te zuren, ik kreeg toch het idee dat de dames kraanwater met voeding minder prettig vinden dan de Pickwick English blend met een vleugje Plagron biovoeding. Waarschijnlijk wil ik binnenkort een PH meter aanschaffen zodat ik de ph waarde kan meten en onder controle kan houden, of maakt dit -zoals de doos zegt- bij biovoeding niet veel uit?

 

Ik heb de stekjes ontvangen op d.d. 07 augustus, heb ze 2 weken in de groei gehad en staan nu een week op 12/12.

 

Ik heb inmiddels al wat beginnersfouten gemaakt. Eerst teveel vocht, daarna te weinig vocht en iets teveel voeding. Maar heb dat volgens mij nu redelijk onder controle. Het minst leuke beginnersfoutje is dat ik met mijn tabakklauwen aan de blaadjes heb gezeten. Na een hoop research denk ik dat daardoor mijn dames besmet heb met het mozaiek virus.

 

Ook heb ik in het begin last gehad met het hooghouden van de luchtvochtigheid. De kast staat op een zolder dus het werd daar redelijk warm waardoor de ventilator 19 uur per dag volle toeren draaide, hierdoor daalde de luchtvochtigheid en had ik af het toe moeite om die omhoog te brengen en te houden. Luchtvochtigheid is nu stabiel rond de 55-60% op een temperatuur van 28-29,5 graden en snachts 22-24 graden.

 

Ik zal proberen wekelijks een update te geven (en morgen ochtend een update met daglicht), en ik hoop dat jullie tips voor me hebben.

Ik heb wat foto's gemaakt:

 

 

gallery_38538_16098_1267251.jpg

Stekjes 3 dagen binnen

 

gallery_38538_16098_283423.jpg

Na 12 dagen groei

 

gallery_38538_16098_946771.jpg

Close-up dag 12

 

gallery_38538_16098_1068382.jpg

Dag 19

 

gallery_38538_16098_1066228.jpg

Mozaiek virus?

 

 

Excuses dat sommige foto's gedraaid zijn of op de kop staan, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Op mijn pc staan de foto's goed gedraaid zeg maar. Maar zodra ik ze upload worden de foto's gedraaid. Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaan goed! en inderdaad TMV .

is niet erg en zal je opbrengst niet erg schaden.

 

veel succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 25

 

@cannacaine:

Thanks!

Ik heb gelezen dat het ervoor zorgt dat je minder bladopppervlakte hebt waardoor kans op minder opbrengst. Zover ik zie zitten de dames niet helemaal onder de TMV, maar een paar blaadjes per plant, dus ik hoop inderdaad dat het de opbrengst niet teveel schaadt.

 

De dames gaan goed... ik geef heb ze deze week om de dag 600ml per plant met voeding en dan 1 keer in de week zonder voeding. Vanaf vandaag heb ik 800ml per plant gegeven omdat ik merkte dat ze vannochtend, toen ze weer gevoed werden, dat ze een beetje slap hingen.

De lamp staat sinds woensdag op 440 watt en afstand boven de dames aangepast naar 44cm. Temparatuur tussen de 26-28 overdag en 22-23 snachts, luchtvochtigheid rond de 45-49%.

Ik heb nog geen beestjes of ongedierte gesignaleerd, hoop dat ze wegblijven.

 

Ik wil ze morgen of overmorgen gaan dieven maar tot hoe hoog kan ik dat het beste doen? De bovenste toppen die het oppervlakte bedekken laten en alles wat onder het "topveld"zit weghalen?

 

Hoeveel zullen ze nog in hoogte groeien? Ik heb nog zo'n 40cm voor de lamp, kan ik misschien iets meer van maken maar vraag me af op het voldoende is.

 

Foto's:

 

Groepsfoto lamp aan

gallery_38538_16098_322696.jpg

 

Groepsfoto lamp uit

gallery_38538_16098_17373.jpg

 

Skyline

gallery_38538_16098_1063454.jpg

 

Top

gallery_38538_16098_627454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had ze beter een paar daagjes langer kunnen groeien. net als wat je zegt hoe meer bladoppervlakte hoe meer opbrengst.

maar als je licht op de grond hebt is dat verlies.

ideaal is als geen enkele lichtstraal de grond raakt en elk blaadje die geen licht opvangt weg geknipt is.

krijg je een tapijt met toppen !

 

EDIT: je krijgt in iedergeval geen fluf je eerste keer! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man hier even je zou takkennkunnen pakken die beetje in schaduw staan en die doormiddel van een touw in het licht te trekken zal je opbrengst tog nog goed zijn.

 

 

Groene groete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al1070

Ik heb nu met touw een paar toppen voorzichtig naar een deel gebracht waar er licht door de bush-bush de grond raakte. Toppen zijn nu beter verdeeld, nog niet helemaal tevreden maar zou niet weten hoe ik het beter kan doen. Wel grappig om te zien dat wanneer de top schuin hangt hij binnen een paar uur al zichtbaar richting het licht buigt.

 

@ cannacaine

Ik had op advies(steklevernacier) de dames in bloei gezet, de volgende keer wil ik langer voor groeien en met een scrog net werken.

Ik heb de meeste toppen en bladeren weg gehaald waar geen licht op viel... Komt best veel vanaf?

 

 

Zal deze week wel even foto's maken van het resultaat.

Bedankt voor je reacties en tips!

Edited by Bjoitte

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's:

 

Na het dieven, heb alle weggehaaldd waar geen licht op scheen.

gallery_38538_16098_31137.jpg

 

Toppen geprobeert beter te verdelen, zoek de verschillen :verrygood

gallery_38538_16098_1148156.jpg

 

Top

gallery_38538_16098_2017160.jpg

 

Top 2

gallery_38538_16098_211731.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt allemaal mee ik zie het zo overal kan nu goed licht bij ik zou mischien ff die boven foto goedgelijkend en paar grote fanleaves weg halen 7 stuks ofsow zodat die andere toppen goed inhet licht staan.

 

Groene groete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

is tog wel een grapje hoop ik al1070?

 

je kan overal doorheen kijken, er zit al nauwelijks blad.

 

@Bjoitte, je bezetting had wel wat beter gekund, tip voor de volgende keer :verrygood

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het nie over de hele bedekking ik bedoel je kan Ien dat sommige takken onder blaadjes staan en de toppen worden bedekt door bladeren van takken die groot genoeg zijn ik zie het probleem niet zo.

Zeg ik nou kaalplukken die handel akkoord maar ik zie dat er niet is gedieft dan mag je tog wel die toppen ook in het licht zetten.

Groene groete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer eens tijd voor een update.

 

Mijn dames staan 27 dagen in bloei. Alles gaat redelijk, er is één ding waarmee ik zit en waarvan ik het erg lastig vind om vast te stellen wat het probleem is. Het gaat om een bladprobleem, een aantal bladeren worden geel en de steeltjes/nerven worden paars (zie foto's):

gallery_38538_16098_2156771.jpg

 

gallery_38538_16098_1060541.jpg

Ik zat zelf te denken aan een voedingstekort?

 

Er is daarnaast 1 topje waarvan de haren bruin beginnen te kleuren, is dat normaal gezien het maar 1 top is en ze nog 4 á 5 weken moeten?

gallery_38538_16098_1800336.jpg

 

gallery_38538_16098_2270721.jpg

 

gallery_38538_16098_2052766.jpg

 

 

@ miami

Toen ik je bericht las en daarna de foto's en het hok bekeek was ik inderdaad ook wel van mening dat er erg weinig blad zat... Al had ik wel het idee dat je een beetje een geflatteerd beeld kreeg van de werkelijkheid doordat de foto in een hoek genomen is en niet recht van bovenaf, dessalnietemin heb je gelijk en denk ik dat ik er verstandig aan doe de volgende keer scrog te doen of gewoon 9x 11l potten pakken?

 

Volgens mij is het nu beter bedekt met blad?

gallery_38538_16098_2675393.jpg

gallery_38538_16098_1824192.jpg

 

@al1070

Zat inderdaad nog wat blad waar geen licht op kwam, heb het blad laten hangen en de topjes waar geen licht op kwam verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt een tekort opgelopen door overvoeding!

 

 

Tekort door overvoeding, door overvoeding neemt de plant bepaalde voedingelementen niet danwel minder op? Welk tekort en hoe kan ik dit oplossen? Gewoon een week alleen water, geen voeding, geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal maar een flesje fismix biobizz en een flesje mg van goldlabel.

 

Per liter

 

0.25 ml mg

1.5 ml fishmix

 

Dan 5 dagen geen voeding.

 

Daarna herhalen.

 

Met een 2 weken zal het wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt een tekort opgelopen door overvoeding!

 

 

Tekort door overvoeding, door overvoeding neemt de plant bepaalde voedingelementen niet danwel minder op? Welk tekort en hoe kan ik dit oplossen? Gewoon een week alleen water, geen voeding, geven?

 

 

gallery_38750_16199_1333607.jpg kijk hier eens naar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update.

 

Het gaat volgens mij de slechte kant op met mijn dames, en ik vrees dat mijn eerste kweek minder mooi word dan ik had verwacht. Steeds meer bladeren worden geel en vallen na een paar dagen naar beneden, en ze groeien niet bepaald hard.

 

Ik heb een fles Gold Label Mg en een fles biobizz fishmix gekocht en vervolgens de verhoudingen gegeven conform het bericht van The-Predator, vrijdag had ik de spullen binnen en heb ik de eerste dosis gegeven vandaag de tweede en overige dagen water. Alleen het lijkt dat het er niet beter op wordt? Ik heb gelezen dat het geven van magnesium vrij snel zichtbaar is bij de plant, echter lijkt het er niet beter op te worden? Het is misschien dom dat ik het zeg, maar ik heb nooit de maximum dosis voeding gegeven ik heb gemiddeld de helft van de dosis gegeven, en zit daarom te twijfelen of het niet gewoon een voedingstekort is.

 

@Mujito

Zien der een stuk beter uit! Mooi man!

 

Foto's:

gallery_38538_16098_992081.jpg

 

Foto blad met flits (wit licht)

gallery_38538_16098_382203.jpg

 

Zelfde blad zonder flits(kamerlamp licht)

gallery_38538_16098_814020.jpg

 

Van boven

gallery_38538_16098_789444.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ze te nat staan! koop een tensio of voel eens aan je potten of ze niet te zwaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel water geef je je dames nu? aantal ml/liter per dag/2dagen?

 

Euhm 500ml per 2 dagen misschien 50ml meer. Ik check wel of het onderin de pot droog is.

Edited by Bjoitte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...