Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jadasveel

co2 toevoegen groei

Recommended Posts

Ik heb wat gezocht, maar ik vroeg me toch af wie ervaring heeft met co2 toevoegen in de groei nadat de stekken al geworteld zijn. Ik heb mijn ppm op 900 staan icm 28gr, lijkt een perfecte combi, lv rond de 70.

 

Wat zijn nou de voor en tegens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ze voorbij de lamp groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat ze voorbij de lamp groeien.

 

Volgens mij deed polletje ook co2 vanaf het begin op groei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat amnees zegt klopt beter niet doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 doe je alleen in de bloei, in de groei met voldoende verse lucht aanvoer krijgen ze meer dan voldoende.

doe je het wel strek en dan na omzetten naar 12/12 dubbele strek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
co2 doe je alleen in de bloei, in de groei met voldoende verse lucht aanvoer krijgen ze meer dan voldoende.

doe je het wel strek en dan na omzetten naar 12/12 dubbele strek.

 

Voorheen deed ik t na twee weken 12/12. Beter niet doen in groei dus.

Wel sneller doen in bloei of hetzelfde aanhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gehoord dat wanneer je in de groei al co2 toevoegt

de plant zo snel gaat groeien dat de bladeren en scheuten zich niet eens helemaal

en volledig ontwikkelen ? een de buitenkant wel, maar van binnen is alles nog niet gereed.

Heb trouwens ook een vraagje...

 

Heb alvast een co2 sensor opgehangen, en die meet met licht aan 320ppm

en met licht uit 850ppm. heb nog niets verder aangesloten (heater)

 

is t normaal dat de ppm zo hoog is in de donker periode?

Stoten de plnten dit uit? En is t met licht aan beduidend lager dan 400ppm

aangezien de planten dit weer opnemen?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er een beetje wat je wil....

 

Kweek je blaadjes en stelen, of kweek je bloemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ligt er een beetje wat je wil....

 

Kweek je blaadjes en stelen, of kweek je bloemen?

 

Helemaal geen co2 toevoegen tot week 3 bloei? Dit deed ik vorige x.

Zag dat polletje het vanaf het begin deed, dus daarom mijn vraag.

Of is 600 wel acceptabel?

 

Met 900 waren ze in een dag flink gegroeid zeg, de tering. Mn stekker er gelijk uitgetrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eerste week groei 500 toegevoegd en gisteren overgegaan naar 550

Bij overschakelen bloei ga ik naar 600 en voer het dan elke dag 20 op tot aan de 900.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees heeft een leuke foto als voorbeeld van olanten die langs je lampen afgroeien!!

 

Laat eens zien nees :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan gewoon vanaf het begin CO2 geven en ook gewoon 1.000ppm.

En ja, met CO2 groeien ze domweg harder, dus de kwekers die het snappen geven bijna geen groei of zetten minder planten op een vierkante meter. Het is onzinnig om de CO2 te knijpen omdat het te hard groeit, je moet je schema aanpassen. Als de planten te veel strekken is een remmiddel ook nog een goede optie, hiermee rem je namelijk voornamelijk de strekking en bijna niet de aangroei van massa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook hier co2 zodra ze in de grote potten staan....

het duurt allemaal al zo lang, knallen met die hap :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beweringen van Dr. Dog kloppen als een zwerende vinger!! Ik kweek nu al behoorlijk lang met co2 icm OC en heb eigenlijk vanalles geprobeerd op dit vlak. En eigenlijk is het zo dat als je geen Co2 toevoegd tijdens de groei je uiteindelijk een lagere opbrengst hebt. Een Haze doe ik dan ook meestal maar 1-3 dagen op 18 uur. Hetgeen wat belangrijk is dat je je schema aanpast aan je Co2 concentratie. Mijn planten schieten eigenlijk nooit door tot voorbij de plant alhoewel ik wel verschil zie tussen war de stekkenboeren aanleveren. De een reageert er soms wat anders op als de ander. Dus je moet t voor jezelf uitproberen en daarbij is ook belangrijk dat 1 keer doorschieten geen regel maakt.

 

Succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
De beweringen van Dr. Dog kloppen als een zwerende vinger!! Ik kweek nu al behoorlijk lang met co2 icm OC en heb eigenlijk vanalles geprobeerd op dit vlak. En eigenlijk is het zo dat als je geen Co2 toevoegd tijdens de groei je uiteindelijk een lagere opbrengst hebt. Een Haze doe ik dan ook meestal maar 1-3 dagen op 18 uur. Hetgeen wat belangrijk is dat je je schema aanpast aan je Co2 concentratie. Mijn planten schieten eigenlijk nooit door tot voorbij de plant alhoewel ik wel verschil zie tussen war de stekkenboeren aanleveren. De een reageert er soms wat anders op als de ander. Dus je moet t voor jezelf uitproberen en daarbij is ook belangrijk dat 1 keer doorschieten geen regel maakt.

 

Succes!!!

 

Bedankt jongens voor jullie inzichten. Ik heb na de klok omschakelen 900ppm toegevoegd, nu na drie weken zijn ze super totaal geen strek ook. Lekkere bomen dat wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...