Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

licht op 24/24.. hoe lang kan ik dit aanhouden

Recommended Posts

Eerte kweekje gestart en voor de makkelijkheid laat ik de lamp 24 op 24 draaien , nu heb ik overal wel gelezen en opgevangen dat het geen probleem moet zijn

Helaas kan ik nergenst terug vinden wanneer je dan welmoet omschakelen naar 18/6

Zijn er btw ook bekende nadelen van dit licht regime waar iemand van weet of door te testen heeft ondervonden

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

24/24 of 18/6 is voor de groei.

12/12 voor de bloei

 

Ik ben geen voorstander van 24/24 een plantje heeft ook zijn donkere periode nodig, ik zou dus voor 18/6 kiezen tijdens de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24/24 of 18/6 is voor de groei.

12/12 voor de bloei

 

Ik ben geen voorstander van 24/24 een plantje heeft ook zijn donkere periode nodig, ik zou dus voor 18/6 kiezen tijdens de groei.

 

Ok dus in principe zou ik dan 24 kunnen aanhouden de gehele groei periode ,plantje zal hier niet door gestressed worden ....

Of belangrijke stoffen niet kunnen aanmaken wegens geen donkere periode :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
24/24 of 18/6 is voor de groei.

12/12 voor de bloei

 

Ik ben geen voorstander van 24/24 een plantje heeft ook zijn donkere periode nodig, ik zou dus voor 18/6 kiezen tijdens de groei.

 

Ok dus in principe zou ik dan 24 kunnen aanhouden de gehele groei periode ,plantje zal hier niet door gestressed worden ....

Of belangrijke stoffen niet kunnen aanmaken wegens geen donkere periode :lol:

 

 

Zou je je pasgeboren baby ook de eerste paar maanden koste wat t kost wakker houden dan? Een denk je dan óók nog dat ie daar gezonder en sterker van opgroeit?

 

Men zegt dat de enige stomme vraag, de vraag is die je verzuimt te stellen. Maar soms helpt het om gewoon je boeren verstand effe aan te zetten....

 

Just my two n00by cents...

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet dat hij in de donker periode meer wortels gaat aanmaken en extra reserves opneemt voor de lichtperiode.

het zal dus je plantje uiteindelijk remmen als hij de reserves opheeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt af van je plafondhoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad groeien ze trager en kun je zaadplanten dus remmen, ze worden immers wel volwassen. Dus een flinke haze kun je indimmen. Ik doe het alleen bij het stekken om zo de temperatuur constant te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant heeft net zogoed nachtrust nodig zoals jij. Zover mij bekend doen ze het een dag of 3 max en alleen om ze aan te laten slaan.

 

Of dat weer een wietfabeltje is weet ik niet maar ik doe het niet. Geduld is een keyword met kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok duidelijk ,word dus weinig gedaan hier :lol:

Zal het temperatuur schema er eens op naslaan wanneer ik ze dan het beste wat slaap kan geven

Als ze wat kleiner worden dan normaal is niet echt erg die mistys worden volgens de zaad doos 70 cm breed en het kastje is maar rond dat formaat :wub:

 

Maar als het wortel vorming drukt dan gaan zo om op 18/6

 

thx voor de uitleg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steks staan hier 3dagen 24uur lang onder hps.....

De rede...

 

Constant klimaat... Lv goed te houden... En om wortel te schieten ...

Het voordeel voor mij is dat ik geen zeiltje hoef te spannen of een bevochtiger moet gebruiken.

 

Daarnaast krijgen ze de eerste 4 dagen ook niets te drinken..

DAARNA knallen ze als een Hollands nieuwe!

 

Ik doe nooit meer anders .

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook niet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ja mannen das met de stekken :) als ik hier zo verwend was had ik ook wel voor die optie gekozen wss

helaas beetje moeilijk aan te komen hier

 

De eerste week van de seeds is voorlopig nog geen probleem gebleken op continue hps alles blijft in die tijd indd wel heerlijk stabiel

Kan zelfs bijna zien wnr je moet watergeven aan de lv stand binnen :)

 

Heb ze nu op dag 9 wel omgeschakeld naar 19/5 wegens een paar droge puntjes en wat gele uitslag op de blaadjes :D

Was uitgeschoten met de toevoeging van de voeding en dacht dat het weinig problemen kon geven :)

 

Paar minuten later kwam ik hier dus een topic tegen waarin ston eerste 2 weken geen voeding geven ,en daarna 1x per week :verrygood

Dus heb het complete schema maar omgegooid door te stoppen met de groei voeding te geven voorlopig en de tonic en zym te beperken tot 2 x in de week

 

Kan het kwaad om de plantjes nu de eerste dagen zo droog mogelijk te laten worden en dan terug te wateren als normaal - de voedings shot

Of beter meteen wat liter water door de pot gooien om de spoelen heb er ongeveer een 2 a 3 ml teveel voeding in gemengd voor dit begon ;)

 

Zit ik goed met de gedachte dat deze blad problemen komen door die jump shot van voeding ....

gallery_38549_16092_230722.jpg

gallery_38549_16092_291655.jpg

gallery_38549_16092_504155.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor grond is dat ??

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat voor grond is dat ?? :verrygood

 

qwa grond is het een kleine mix geworden potten gevuld met grow mix van eu growshop met een canna professional plus toplaagje van om en om 5 a 8 cm dik om de potten af te vullen

 

Die canna pro plus heeft wel een wat groffe struktuur

 

Grow mix weinig info daarover dit zit aan de onderkant van de pot

grow mix

 

Canna Professional Plus

canna pro +

CANNA Terra Professional Plus is samengesteld uit 100% organische grondstoffen.

 

De kwaliteit van de verschillende elementen is van het allerhoogste niveau. Er wordt onder andere gebruik gemaakt van zeer hoogwaardig witveen. Ter vervanging van perliet is er biologisch boomschors van de Franse zee Den toegevoegd. Deze laat enzymen vrij met een natuurlijke anti-schimmelwerking. Het medium wordt gestoken in plaats van geschaafd. Hierdoor behoudt het haar structuur. Dit levert een ideale luchtwaterhuishouding.

 

CANNA Terra Professional Plus bevat sporenelementen en chelaten, die ervoor zorgen dat de plant beter wordt beschermd tijdens de groei.

 

CANNA Terra Professional Plus is voorbemest met voedingspreparaten. Het bevat alle noodzakelijke elementen voor de plant, zodat men de eerste week geen voeding hoeft te geven.

 

Bovendien geeft CANNA Terra Professional Plus een snellere groei en doorworteling, waardoor de plant eerder immuun is voor ziektes en ongedierte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat voor zaadjes ? , want dat zijn toch niet moeders mooiste als ik eerlijk moet zijn.

 

Met voeding zou ik zeker nog 2 weken wachten, voorlopig gewoon water :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat voor zaadjes ? , want dat zijn toch niet moeders mooiste als ik eerlijk moet zijn.

 

Met voeding zou ik zeker nog 2 weken wachten, voorlopig gewoon water :)

 

 

Ik heb 2 x misty en 2 x papaya's ontkiemd en beide soorten zijn feminized een ervan is dood gegaan en daar ik ze alle 4 in hetzelfde potje water heb ontkiemd :verrygood

 

misty fem

Misty is mainly Indica and closely related to the well known White Widow but compared to White Widow this little lady has a shorter blooming period with a large yield.

Strong solid leaves have a lime green fresh color and the plant itself doesn't get very big but grows bushy to the sides.

Nice thick fluffy buds emerge and like icing on the cake the layer of resin gives them an attractive appearance.

Although it is possible to grow Misty outdoors under positive and stable weather conditions she's at her best growing indoors, there you can grow more plants with limited space.

The smell she produces when in flowering phase can be defined as skunk musk while when you smoke Misty it gives a smooth puff and gets you into a sativa influenced energetic buzz that stays with you for an unlimited amount of time.

gallery_38549_16092_15653.jpg

 

Papaya feminized seeds

Papaya feminized seeds are wonderful if you like the sweet sticky kinds of cannabis, they really live up to their name.

A beautiful full bush of indica sweetness will appear, filled with sticky crystal filled buds that smell promising.

She grows really well indoors but the typical papaya promise will come true when she is grown outdoors, either way she won't turn out as a disappointment.

The scent Papaya is spreading while in bloom is a perfect mixture between sweet and spicy what gives a good indication about how the buds are going to taste.

Her amazingly strong characteristics help this strain resist mold and/or disease of any kind.

You can have high expectations about this sweet strong strain, the effect from consuming the buds is very strong with a heavy stoned feeling that keeps you in a couch lock for a while.

This combination of delicious taste, heavy effect with thick smoke makes Papaya loved and wanted by every cannabis lover around the globe and sure is worth the effort !

gallery_38549_16092_6593.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij is het haver ..... :verrygood

 

Haver is niet zo grof hoor , ik geloof meteen wat ze erbij zetten dat de schors gekapt word man wat een brokken zaten daar tussen XD

de grond die in de potten is gegaan heb ik wel de meeste brokken wat uit elkaar getrokken de meeste waren zo groot als over sized marshmellows

Had zoiets van als mij zaadje tijdens de eerste dagen op een van die dingen stuit kunnen we het vergeten ,wel en lekker luchtig grondje dat wel ook wat vochtig uit de zak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

speedy, ik heb een foutje gemaakt in mijn vorige post. dit moest zijn HPI. is een erg goede lamp om je planten op 24 uur licht te houden onder constant +- 26/27 graden. onder hps merk je dat ze t niet leuk vinden en aan slaap toe zijn, door slaphangend blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedy, ik heb een foutje gemaakt in mijn vorige post. dit moest zijn HPI. is een erg goede lamp om je planten op 24 uur licht te houden onder constant +- 26/27 graden. onder hps merk je dat ze t niet leuk vinden en aan slaap toe zijn, door slaphangend blad.

 

Thx wss zullen ze de hpi niet zo'n probleem vinden daar deze ook bedoeld is voor de groei inplaats van de hps wat eigenlijk bedoeld is voor de bloei

Maar totdat ik dat extra kickje voeding had bijgegeven ie niet opgelet dat de vul buis nog gevuld zat met voeding alvorens het tankje leeg te kappen in de fles ,hebben deze 3 plantjes er maar weinig hinder door gehad

 

Te zien aan de achterste 2 vonden ze het zelfs wel lekker :)

 

Dus een der volgende keren zal er een zaadje opnieuw zo beginnen onder de 24 uur hps ,zal niet de volgende ronde worden want die is al net uitgekiemd :verrygood een apparte papaya om te weten welke plant nu welke is zeg maar

deze gaat onder de tl in de pc kast en hopen dat die deze niet uitgroeid alvorens deze kweek is afgelopen of is doodgegaan

 

Ik ga er ook maar vanuit dat ik goed zit in de richting van dat het blad probleem overvoeding is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...