Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ignarus

Vraagje over genectics

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb juist mijn eerste kweek van 6 X white widow uit zaad achter de rug. Het resultaat viel echter tegen, zowel op het gebied van kwaliteit als van kwantiteit. De plantjes stonden in een DR120 tent met Gavita pro 600 en goede afzuiging. Er werd gebruik gemaakt van de canna voedingslijn volgens het standaard voedingsschema. De plantjes werden geoogst na +- 60 dagen op 12/12 regime. Op dat moment waren de meeste trichomen 'milky'.

 

Wat ik denk dat er mis is gegaan met de kweek:

  • potten waren te groot / te weinig voeding gegeven in verhouding met pot (1 liter per 2 dagen op pot van 15 liter)
  • planten hebben 1 dag kurkdroog gestaan
  • planten hebben vaak in te vochtige lucht gestaan (+80%)
  • planten hebben soms te koud gestaan (17 °C)
  • tijdens de donker periode stond de afzuiging uit
  • planten waren geinfecteerd door bladluizen

 

Wat er mis was met het resultaat:

  • slechts 1 plant had normale grote toppen ontwikkeld, de rest had slecht kleine toppen
  • geen zichtbare kristallen op de bladeren / toppen
  • veel toprot
  • de kwaliteit van de uiteindelijke wiet heeft weinig 'punch' (weinig high)

 

Nu vraag ik me natuurlijk af wat ik mis heb gedaan :lol:

Ik vraag me vooral af of de mindere kwaliteit van de wiet komt door slechte genetics van de planten of door de slechte verzorging. Ik heb namelijk nog stekjes van 1 van de planten maar 'k weet nu niet goed of ik ze nog durf gebruiken voor de volgende kweek.

 

Iemand die mij hier wat advies over kan geven?

 

gr,

Willem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen ga is een stuk of 100 kweekverslagen lezen.ik denk dat je daar meer aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd.......LEZEN......

 

Vooral als het je eerste post is . :lol:

 

En... Aan de zaadjes zal het niet liggen ...gok ik zo..

Das onkruid..

 

een kweek is pas mislukt als je er geen reet van hebt opgestoken . :wub:

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blind de voedingslijn aanhouden is de eerste grote fout,...je dames bepalen wat ze willen qua hoeveelheid voeding

niet de fabrikant,.... :lol:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten van 15 liter te groot? Zo groot is dat niet hoor. En 1 liter per twee dagen in een 15 liter pot klinkt mij als vrij veel.

 

Ik ben van mening dat je juist wel een voedingsschema moet volgen als je net begint. Je weet immers nog niet wat er allemaal speelt en zo ben je wat meer verzekerd van een goede keuze. Als je meer ervaring hebt kun je zel dingen gaan aanpassen.

 

Maar vooral die lv is een probleem. Die moet je gaan oplossen. Ik zou sowieso gaan beginnen met 24 uur per dag af te zuigen. Heb je ook minder rot.

 

Voor de rest veel lezen en wellicht een kweekverslag posten. Dan krijg je veel hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ik had de meeste kweekverslagen op wietforum al wel gelezen, maar het zelf doen is nog altijd wel een beetje anders. Veel is verkeerd gegaan doordat de tent in een kot zonder ramen in de tuin heeft gestaan. Hierdoor was het klimaat echt niet onder controle te krijgen. Voor volgende kweek gaat de tent in huis en komt er een kweekverslag.

 

Als ik het goed begrijp ligt de slechte kwaliteit van de wiet dus niet (ook) aan de genetica van de planten. Dus kan ik normaal gezien mijn volgende kweek doen met mijn stekjes.

 

Merci :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had de meeste kweekverslagen op wietforum al wel gelezen

 

Echt waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het goed begrijp ligt de slechte kwaliteit van de wiet dus niet (ook) aan de genetica van de planten. Dus kan ik normaal gezien mijn volgende kweek doen met mijn stekjes.

Klinkt een beetje als wishful thinking. Niemand kan hier vandaan jou vertellen hoeveel invloed 'de genetica van de planten' mee heeft gespeeld. Een stek neem je van een moeder waarvan je weet dat ze goed is, zodat je niet voor verassingen komt te staan.

 

Je zegt in je eerste post "en goede afzuiging" maar dat betwijfel ik.

 

"tijdens de donker periode stond de afzuiging uit" en "planten hebben vaak in te vochtige lucht gestaan (+80%)" zegt al genoeg.

 

Als de moeder ook zo behandeld is zou ik opnieuw beginnen. De "meeste kweekverslagen lezen" is tijdverspilling, beter ff in bouw forum of verslagjes van mensen met soortgelijke (maar dan complete/betere) setups doorlezen.

 

Succes de volgende poging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekjes komen wel van een gezonde moeder die enkel werd gewkeekt om als moeder te dienen. De stekjes hebben er wel lang over gedaan om te wortelen, +- 3 weken. Weet niet of dit kwaad kan.

Qua afzuiging was het denk ik idd niet zo'n goed idee om de afzuiging tijdens de donker uit te zetten.

 

Aangezien het toch een redelijke investering van tijd en geld is wilde ik gewoon weten of het beter was om nieuw zaad te bestellen ipv terug dezelfde planten te gebruiken. Ik vind het gewoon vreemd dat de wiet (ook al is het niet veel) er heel normaal uitziet maar weinig high effect heeft.

 

Volgende kweek zal toch wat zorgvuldiger moeten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

60 dagen op 12/12 is veels te kort te vroeg geoogst .

 

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow,

17 graden is way to cold man!

goede buffer in je aarde?(plagron bio supermix werkt goed)

Luister idd naar je planten,je moet ze 'lezen' en zien wat ze nodig hebben.

Sensi Seeds zegt ook tegen mij dat hashplant met 6 weken klaar is,>heb ik nog nooit meegemaakt>bij mij is het eerder 8/9 weken. :D

Hangt ervanaf hoe goed of slecht ze het doen,doen ze het heel goed en gaan ze nog even door? zolang ze gaan gaan ze,hebben ze achterstand? dan moeten ze ook nog even door :lol:

nooit omleggen als ze nog teveel witte pistels hebben/maken,en je trichomen kunnen beter meer amber zijn dan milky want al heb je alleen nog maar milky trichomen en geen ambere ertussen dan heb je ook nog teveel clear trichomen ertussen,en dus niet rijp B)

Gewoon binnen een plekje maken voor je tent,meer temp. is meer ontwikkeling(28 graden) en houd die afzuiger aan anders condenseert het vocht uit de ruimte s'nachts op de lamp/kap(koudste oppervlak) en dan ben je toast! kortsluiting! :wub:

Gewoon hetzelfde weer zetten,daar heb je al 1x ervaring mee B)

Dus blaim de genetica niet zo snel haha ;) ,suc-6 met je next grow!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...