Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-sjaak-

9x Amnesia op kwx-1

Recommended Posts

Hey mensen,

 

Hier mijn 2de kweek op kwx, het zijn 9 amnesia geworden in een dr 120. Ik heb de stekken in 11 liter potten gezet hier passen er precies 9 van in mijn wasmachine lekbak.

 

setup

Dr120 tent

lumatek dimbaar 600watt

afzuiger 500m3 softbox

inblaas 250m3 softbox

Phresh 500m3 filter

schakelkast davin dv12

bluelab combo ph,ec meter

HM-digital ec meter

9 keer 11 liter potten met kwx-1

De potten staan in een wasmachine lekbak van 70x70x10.

 

Voeding

Hypro A & B

Hypro spraymix

Puk nutrients Xtreme crop

Puk nutrients Xtreme roots

Woma afharder Nr.3

eventueel wat aptus camg-boost

 

Ik heb vandaag de potten ingewaterd zonder eerst te spoelen met afgezuurd water, de drain die ik terug kreeg was ph 5,7 en ec 1,44.

De stekken gedompeld in pvp tegen spint.

Ik ben van plan om ze te toppen en ongeveer 1,5 a 2 weken op 18/6 te houden.

De potten hadden iets voller gekund maar dat komt nog wel van de week.

 

24-8

Dag 1 groei

 

gallery_6585_16083_1578074.jpg

 

gallery_6585_16083_2330980.jpg

 

gallery_6585_16083_359701.jpg

 

gallery_6585_16083_1717031.jpg

 

gallery_6585_16083_2005044.jpg

 

gallery_6585_16083_1207541.jpg

 

extra doorvoer gemaakt met 2 kunststof flensen voor de inblaas

 

gallery_6585_16083_1094946.jpg

 

Er licht nu ook een plastic zeiltje over heen voor hoge lv en de lamp staat op 400 watt op iets meer dan een meter hoog.

Ik zal van de week ook foto's maken als het licht uit is.

 

Tips hoor ik graag!!

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sjaak, leuk dat je weer een verslag bij houdt.

 

met welke waardes heb je ingewaterd?

 

hier nog medium bovenop gooien heeft geen enkele zin de wortels groeien niet naar boven.

 

succes weer ! hopelijk geven de afzonderlijke potten en iets meer voorgroei je een mooie opbrengst

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ingewaterd met een ph van 5,3 en een ec van 1,3 ongeveer.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes weer sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn niet de mooiste, maar dat zegt niets weet ik persoonlijk, de mooiste ronde was met de lelijkste stekken. :lol:

Succes Sjakie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet helemaal lekker

Er zijn maar 4 stekken goed aangeslagen en staan er goed bij 1 is een beetje twijfel geval en de rest ziet er niet uit en hangt slap.

De temp en de lv zijn gewoon goed dus ik heb bij een stek die er het slechts uit zag voorzichtig wat kwx rond om weg gehaald en deze is totaal niet geworteld 1of 2 worteltjes groeien maar de kwx in :lol:

Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen , misschien de 4 die er wel redelijk uit zien overpotten in me oude 25 liter potten en een week extra groei geven. Denken jullie dat ik met 2 a 2,5 week groei met 4 planten een dr120 vol ga krijgen?

 

Nieuwe stekken halen gaat ook niet echt lukken binnen 1 week want als het langer gaat duren kom ik niet uit met mijn vakantie in november :wub:

 

wat zouden jullie doen?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat foto's

 

die op de eerste 2 foto's zijn denk ik niet echt meer te redden maar die op de laatste 3 foto's zien er wel wat beter uit en daar wilden ik dan eigenlijk mee verder gaan in 25 liter potten.

 

gallery_6585_16083_230463.jpg

 

gallery_6585_16083_752011.jpg

 

gallery_6585_16083_881973.jpg

 

gallery_6585_16083_96316.jpg

 

gallery_6585_16083_2238077.jpg

 

Ik vind het wel vreemd misschien komt het omdat ik ze meteen heb ingewaterd en niet eerst met afgezuurd water heb gespoeld maar dan vind ik het raar dat de helft wel aanslaat en de andere helft niet...

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjaak, 1e 2 foto's zien eruit als te weinig water.

 

Wat is jou water regime? Allicht moet je op kwx de 1e week om de dag even van boven wateren.

 

Ik zou helemaal niets doen, kijken welke planten het goed gaan doen, die voldoende voorgroei geven en afbloeien. Komt wel goed.

 

Succes.

 

ps: hebben je stekken trips/spint (laatste foto middelste blad)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar dacht ik ook aan, gister heb ik ze ook wat water gegeven van boven af rond het stekblokje (dus niet erop) maar denk niet dat het hier aan licht vorige ronde heb ik ze 1 week geen water gegeven en toen pas voor het eerst gevloed en dat ging ook gewoon goed.

 

Ok dan laat ik ze voorlopig nog maar even zo staan en kijk ik het nog even aan.

Spint zullen ze waarschijnlijk wel weer hebben maar ik heb ze voordat ik ze plante ondergedompeld in de pvp.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, weet niet hoeveel water je hebt gebruik om in te wateren. De bovenlaag is tijdens een kweek op steenwol vlokken altijd uitgedroogd. Ik gebruikt circa 15 liter per 18 liter pot om in te wateren.(incl voeding) Misschien wat veel, maar zo spoel je de restzouten van de kweek ervoor ook gelijk naar beneden.

 

PVP werkt overigens niet curatief, dus zou een ander middeltje halen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!!

 

4 zijn maar geworteld de rest heeft het niet gered.

Ik denk dat ze te lang bij de growshop hebben gestaan, nu ik er over nadenk waren de stekblokjes ook helemaal uitgedroogd en de wortels denk ik ook. Ik had hier verder niet echt meer opgelet maar dit bedacht ik me later pas en ik kan verder ook niks bedanken wat er anders fout is gegaan.

 

Ik heb toch maar een paar nieuwe stekken besteld en deze waren veel mooier geworteld en hadden geen uitgedroogde stekblokjes.

Ik heb ze in vijver net potjes geplant en ben van plan ze hier ongeveer een week in te laten staan en dan de mooiste over planten in de kwx en hier nog een tijdje op laten groeien.

 

gallery_6585_16083_1175192.jpg

 

gallery_6585_16083_1583486.jpg

 

gallery_6585_16083_2210459.jpg

 

de nieuwe stekken

 

gallery_6585_16083_1782177.jpg

 

gallery_6585_16083_83171.jpg

 

gallery_6585_16083_2186131.jpg

 

gallery_6585_16083_510463.jpg

 

gallery_6585_16083_91864.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sjaak,

 

Jammer van de stekken, het zag er veel belovend uit.

Hoe ga je het nu doen dan? De stekken die er nu in staan zijn dan toch veel groter dan de nieuwe?

 

Nog ff een vraagje.. ik heb ook een wasmachine lekbak aangeschaft en heb ook 9 11liters staan alleen past het er niet mooi in.

Nu keek ik op verschillende site's naar de maten van 11 liters, je hebt ze van 25cm en 23 in de breedte, welke heb jij?

Ik die van 25 en dan past niet netjes in de lekbak. Lekbak is 70 bij 70 :lol:

 

Latersss

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn potten zijn 23 x 23 cm, jij hebt misschien de 11liter potten die wat steviger zijn en een dikkere rand hebben? Want die zijn volgens mij wat groter.

 

De stekken die er nog staan gaan de vuilnisbak in, ze zijn uiteindelijk wel aangeslagen maar hebben zoon achterstand dat het toch niks meer gaat worden, ik heb ze nog wel laten staan maar ze zijn zoon 30 cm. Normaal zouden ze na zo lang op 18/6 te hebben gestaan al ongeveer tegen het plafond aan zijn gegroeid.

 

De 8 nieuwe stekken op de netpotjes gaan wel goed ik ga ze dit weekend over zetten op de kwx. Ik heb nog 3 cheeseberry zaadjes geplant om samen in een pot te zetten en misschien een stek van te knippen als er een beetje mooie plant tussen zit voor de volgende kweek maar dat zie ik nog wel. Ik heb een keer eerder een cheeseberry gekweekt en dat werd een aardig dikke top die erg lekker rook en opbracht.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat niet helemaal lekker

Er zijn maar 4 stekken goed aangeslagen en staan er goed bij 1 is een beetje twijfel geval en de rest ziet er niet uit en hangt slap.

De temp en de lv zijn gewoon goed dus ik heb bij een stek die er het slechts uit zag voorzichtig wat kwx rond om weg gehaald en deze is totaal niet geworteld 1of 2 worteltjes groeien maar de kwx in :lol:

Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen , misschien de 4 die er wel redelijk uit zien overpotten in me oude 25 liter potten en een week extra groei geven. Denken jullie dat ik met 2 a 2,5 week groei met 4 planten een dr120 vol ga krijgen?

 

Nieuwe stekken halen gaat ook niet echt lukken binnen 1 week want als het langer gaat duren kom ik niet uit met mijn vakantie in november :P

 

wat zouden jullie doen?

 

Mvg Sjaak

 

Een beetje laat maar als de ec van je mapito hoger is dan de ec van het stekblokje dan trekt de mapito het stekblokje droog.

Waarom gebruik je geen startblokken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amecheesia De stekblokjes waren al uitgedroogd voordat ik ze had geplant, ik weet bijna zeker dat het hier aan lag dat ze niet aansloegen.

Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om startblokken te gebruiken, ik denk dat de stekblokjes ook te groot zijn voor startblokken.

 

 

 

Vandaag heb ik de stekken in de kwx gezet, ze staan nu 1 week op de netpotjes.

De kwx heb ik eerst gespoel mat afgezuurd water en daarna ingewaterd met extreme crop, extreme roots en hypro a & b en de drain was ph 5,7 ec 1,25.

 

 

14-9

Dag 7 groei

 

gallery_6585_16083_485273.jpg

 

gallery_6585_16083_888591.jpg

 

4X cheeseberry

 

gallery_6585_16083_1121567.jpg

 

gallery_6585_16083_1052391.jpg

 

gallery_6585_16083_565125.jpg

 

Ook heb ik een nieuwe fancontroller van puk support

 

gallery_6585_16083_1038320.jpg

 

ik zal van de week nog wat foto's maken met de lamp uit.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjaak. Je hebt eerst je kwx verzadigd met kraanwater en daarna ingewaterd met een laag ec. Denk dat je weer erg licht blad krijgen vanaf de start

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt startblokken met groot en klein gat.

als je die gewoon een nachtje of 24uur laat weken met 1ml NoBurn op 1l water

 

hebben ze elke rond in ieder geval ff een zoutloos medium om op te starten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update!!

 

de laatste keer dat ik heb gevloed was met een ec van 1,35 en toen kreeg ik 1,45 terug, vandaag wil ik ze gaan vloeden met 1,3.

Ik heb ze vandaag getopt en ben ook van plan om de klok op 12/12 te zetten vandaag ze hebben nu wel lang genoeg gegroeid om de tent vol te krijgen denk ik.

Ze zijn mooi donker groen de foto's zijn alleen met de lamp aan gemaakt het is nog niet gelukt om foto's te maken met de lamp uit

 

 

 

24-9

Dag 17 groei

 

Voeding Hypro a & b, extreme crop en extreme roots

 

Ze hangen een beetje maar dat komt door dat ze een tijdje uit de tent hebben gestaan, ik ze heb getopt en nog een sproeibeurt met pvp heb gegeven.

 

gallery_6585_16083_1666160.jpg

 

gallery_6585_16083_1041369.jpg

 

gallery_6585_16083_1397431.jpg

 

De cheeseberry gaan wat sloom maar ik kijk wel wat het word.

 

gallery_6585_16083_2043322.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat zier er al stukken beter uit Sjaak.

 

Hoe bevalt de fan-controller van PUK?

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miami de fan controller bevalt me erg goed houd me tent mooi op temperatuur en heb geen last van een brommende afzuiger ofzo.

 

 

Update!!

 

De laatste keer heb ik ze gevloed met een ec van 1,35 en kreeg 1,37 terug de ph krijg ik telkens terug op 5,9/6,0.

Ik heb alleen last van spint, ze willen maar niet kapot ik heb toen ik de stekken binnen kreeg ze al gedompeld in de pvp en daarna nog 3 keer bespoten met pvp normaal was dompelen in de pvp al genoeg en had ik nergens last van. Ze zitten vooral op 1 plant die er nu ook een stuk minder mooi uitziet als de rest.

Ik heb wel nog wat Bayer Masai zal ik dit anders een keer gebruiken of weten jullie iets anders wat goed werkt?

 

2-10

Dag 8 Bloei

 

Voorste rij in het midden is de spint plant.

 

gallery_6585_16083_1762198.jpg

 

Deze top brak af toen ik bezig was met knakken en buigen, maar het lijkt erop dat ie het nog wel gaat redden.

 

gallery_6585_16083_118532.jpg

 

gallery_6585_16083_1451551.jpg

 

gallery_6585_16083_1002050.jpg

 

gallery_6585_16083_69607.jpg

 

gallery_6585_16083_265578.jpg

 

gallery_6585_16083_1597224.jpg

 

gallery_6585_16083_189845.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!!

 

1 van de cheeseberry was een mannetje 1 is een vrouwtje en de 1 andere zijn nog onbekend.

 

De spint is niet kapot te krijgen ik heb ze al bespoten met een dubbele dosis bayer masai, elke plant uit de tent gehaald en onder en bovenkant van het blad rijk bespoten maar het heeft gewoon geen effect B)

Weet iemand nog een goed middel ?

 

voeding Hypro a & b en extreme roots

 

Ph gegeven 5,6

Ec gegeven 1,45

 

Drain Ph 6,0

Drain Ec 1,47

 

Ik was net te laat met foto's maken dus ze zijn met de lamp aan gemaakt.

 

13-10

Dag 19 Bloei

 

gallery_6585_16083_645018.jpg

 

gallery_6585_16083_1514971.jpg

 

gallery_6585_16083_1455328.jpg

 

gallery_6585_16083_153141.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wasmachine lekbakken hebben in het midden toch een vierkante ophoging?

Krijgt die pot die daar staat dan niet minder water als de rest ?

En staat de rest dan niet scheef , zo half op de ophoging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen,

 

Ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om mij kweekverslag bij te houden.

Hier toch nog de eindopbrengst voor de geinteresseerde.

 

8 x Amnesia is 410 gr geworden en de 3 x Cheeseberry samen 50 gr.

 

Van de cheeseberry ga ik binnenkort samen met het knipafval en wat fluf van de amnesia bho maken.

 

gallery_6585_16083_558571.jpg

 

gallery_6585_16083_1752435.jpg

 

gallery_6585_16083_929323.jpg

 

Ik heb wel nog een vraag.

Ik krijg dit weekend nieuwe amnesia stekken en wil deze voor laten groeien op grodan 10x10cm startblokken maar waarmee moet ik deze inwateren en hoelang? Ik lees hier namelijk veel verschillende dingen over.

 

Zat zelf t denken aan 24 uur van te voren in een bak met ph 5,2 en ec 1,4 ?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel nog een vraag.

Ik krijg dit weekend nieuwe amnesia stekken en wil deze voor laten groeien op grodan 10x10cm startblokken maar waarmee moet ik deze inwateren en hoelang? Ik lees hier namelijk veel verschillende dingen over.

 

Zat zelf t denken aan 24 uur van te voren in een bak met ph 5,2 en ec 1,4 ?

 

:tu

 

GEEN kraanwater (dus water aanzuren tot 5.5 en daar de blokken mee inwateren/weken) en de blokken niet uitknijpen (maak je structuur kapot). Ook geen bio zooi want dan gaat je ph op de loop.

EC waarde 1.2/1.3 is net ff wat beter.

 

Je planten waren in het begin erg licht, beide rondes zelfde.. kijk eens terug naar hoe ze waren op 10x10 aarde potjes en de kort daarna al toen je ze op de kwx zette en, ken je wat van leren voor komende ronde, goed begin (zeker op inert) is halve werk :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was van plan om ze met een ec van 1.4/1.5 in te wateren omdat hier de ec van het kraanwater al redelijk hoog is 0,7 namelijk.

Maar moet ik ze wel 24 uur laten weken in voedings water of korter? IK lees veel verschillende dingen van 24 uur tot even onder dompelen.

 

@Lostchild

Ik denk dat ze licht zijn geworden doordat ik de kwx heb gespoeld met kraanwater en daarna pas heb ingewaterd met voeding.

Ik ben dit ook niet van plan volgende ronde en water meteen in met voeding.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...