Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenthings

Zaadjes! Ik snap er niks van :S

Recommended Posts

Een hele goede middag!

 

Het is eindelijk zo ver! De tijd is aangebroken voor de dames om geknipt te worden. Naja dames?

 

Ik kom er zojuist achter dat de toppen 10 tallen zaadjes bevatten! Ik snap er niks van.. ik heb voor 10 weken lang elke dag mijn plantjes gecheckt en volgens mij geen hermafrodiet gespot. Kan het zijn dat de planten door een mannetje van heel ver weg zijn bestuift? Ik woon in Groningen (midden in de stad). Zijn er andere kwekers die het zelfde hebben meegemaakt?

 

De plant zit wel vol met bruine haartjes en ruikt wel lekker zoet. Is hij dan nog wel een beetje te roken?

 

Toch wil ik wel zeker weten dat het niet om een Herma gaat.. want als dat het geval is gebruik ik de zaadjes volgend jaar weer opnieuw.

Is het, ook als de plant gedroogd is, nog goed te zien of het een hermafrodiet is?

 

Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden :lol:

 

Nog een fijn weekend iedereen! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen ballen vind is het geen herma. Hebben ze in Groningen niet van die velden staan met vezelhennep?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er ook last van! het kunnen die velden vol met hennep zijn inderdaad.......maar het wordt wel erger heb ik het idee....vorige jaren was het niet zo erg.......

 

gr ejb

 

ps. met het zaad NIET gaan kweken volgend jaar, als het namelijk wel van de hennepvelden afkomstig is komt het je wiet dan niet ten goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar niet die zaden volgend jaar gebruiken.. Dan zal het wel een hennepveld zijn geweest :lol: . Het in ieder geval geen duizenden zaadjes! :wub:

 

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de wiet gewoon strippen en alsnog oproken als het er voor de rest goed uit ziet, heb wel vaker kwekers in de (binnen) stad horen klagen over dit soort taferelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk laten afbloeien!!!!! en dan als je gaat blowen zaden eruit peuteren......deed ik vroeger ook altijd.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zaadjes komen uit een zakje wiet van 5 gram uit de shop.

En er groeien nu 3 grote vrouwen van.

 

Komt allemaal goed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Sommige planten maken zonder manneke ook zaad aan ,wel niet zo veel maar toch ,dat is schijnbaar een mechanisme wat in sommige genen zit van de plant ,omdat ze bang zijn om geen nakomelingen te maken .

ik heb het ook maar eens gehoord van een zeer oude kweker ,die al 35 jaar kweekte ,of het klopt weet ik niet ,ik had dit jaar zelf ook zaad bij vrouwtjes waar geen ma te bekennen was .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar zaadjes tussen je wiet is niet zo'n probleem ,tijdens het rollen gewoon eruit plukken

Als je zoveel mogelijk zaad er al vantussen haalt na het drogen zal het wel mee vallen wss

 

Mss wel een idee om de volgende ronde je inkomende lucht ook te filteren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met verkeerde wind en lv kan heel nederland last hebbenvan de velden in groningen ;) hoe dichter op de bron hoe groter de kans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadje door je strot is toch geen probleem XD teken dat je niet zo hard moet trekken :P

 

Gelukkig geen last van die velden in groningen hier in be :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

 

 

verschillende locatie s in drenthe allemaal bevrucht behalve de haze waarvan mag joost weten.of van de zomer alle hennepvelden platbranden :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ergens ooit dat stuif uit de velden van Marokko over zee waaiden in planten die stonden in zuid Spanje.

 

Om een idee te geven dat het niet per see uit groningen hoeft te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chucka,

 

Drenthe kan ik me wel wat bij voorstellen, staan in de regio bij Exlo/Borger vele hennepvezel velden, succes gegarandeert binnen een km of 5 daarvandaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is de schuld van hempflax, en die blijft maar groeien in die regio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...