Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

moskoufiets

Opstelten wil burgers bespioneren met drones

Recommended Posts

Opstelten wil burgers bespioneren met drones

 

Burgers zien binnenkort waarschijnlijk steeds vaker onbemande vliegtuigjes met camera's boven hun tuin vliegen. Dat wil minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD). Hij doet een wetsvoorstel over 'flexibel cameratoezicht' met drones.

 

Volgens het plan vallen drones onder 'de reikwijdte van het wetsvoorstel'. De minister noemt het 'niet ondenkbaar' dat de inzet van 'rijdende of vliegende camera's noodzakelijk is ter handhaving van de openbare orde'. Daarbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan situaties waarin grote mensenmassa's bij elkaar komen in de publieke ruimte.

 

Volgens Opstelten kan het daar 'uit het oogpunt van handhaving van de openbare orde noodzakelijk zijn om vanuit de lucht te monitoren hoe groepen mensen zich binnen een bepaald gebied verplaatsen'. "Op die manier kan effectief en tijdig worden voorkomen dat de handhaving van de openbare orde in gevaar komt doordat te veel mensen op hetzelfde moment bij elkaar komen", zo stelt Opstelten.

 

Wat een uitkomst

Volgens de minister is het onmogelijk om bij verhoogde kans op verstoring van de openbare orde doorlopend politieambtenaren of boa's in te zetten. Dan bieden drones uitkomst. Gemeenten mogen volgens het plan zelf kiezen welke vorm van cameratoezicht wordt ingezet, zolang dit proportioneel is.

 

Opstelten wil verder dat toezichtcamera's gemakkelijker worden verplaatst. Nu duurt dat vaak lang, omdat de burgemeester daarvoor specifieke procedures moet volgen. Dat moet anders, vindt de minister.

 

Privacy niet belangrijk

Volgens Opstelten is de privacy van burgers niet in gevaar. Opstelten stelt dat de burger juist gebaat is bij deze vorm van ordehandhaving. Wel moet de 'handhaving van de openbare orde altijd zorgvuldig worden afgewogen tegen het individuele recht van burgers op bescherming van hun persoonlijke levenssfeer'.

 

Op 12 september staat een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer gepland over het onderwerp 'drones'.

 

Bron: http://www.nieuws.nl/algemeen/20130821/Ops...eren-met-drones

 

Oh oh Ivo hoe lang gaat het duren voor je in een gekke gesticht komt? Die gast is helemaal gek geworden. Gaat lekker hier in NL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry kon het niet laten. Martin Luther King riep eens ooit "I Have a dream". Nou wat zal Ivo Opstelten roepen?

 

20p60z8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wanneer gaan ze hier vergunningen uitgeven om op drones te schieten zoals in Colorado.:lol:

 

Daarbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan situaties waarin grote mensenmassa's bij elkaar komen in de publieke ruimte.

 

Straat bbq met tig aantal drones erboven.Moet niet gekker worden. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, massaal uit de lucht knallen maar!

Die drones zijn volgens mij niet erg beschermd tegen licht geschut, zou ze "onnodig" zwaar maken :wub: :lol: :D

 

Vuile rat, die Opstelten, steeds meer & meer onder een "onschuldige" dekmantel onze privacy volledig wegvegen

Eigenlijk jullie privacy want hier in BE is het gelukkig nog niet zo een vaart aan het lopen dat we ons luchtafweergeschut terug moeten boven halen B)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overdrijven is natuurlijk ook een vak.

 

Je zou maar in de stad wonen waar zon fijne voetbalploeg kampioen wordt, en er komen 100.000 vandalen naar de huldiging die dan zoals gewoonlijk weer compleet uit de hand loopt waarbij weer bezittingen van een ander gesloopt worden, nou dan mogen ze van mij die drones inzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaal geen privacy meer in dit KUT land.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overdrijven is natuurlijk ook een vak.

 

Je zou maar in de stad wonen waar zon fijne voetbalploeg kampioen wordt, en er komen 100.000 vandalen naar de huldiging die dan zoals gewoonlijk weer compleet uit de hand loopt waarbij weer bezittingen van een ander gesloopt worden, nou dan mogen ze van mij die drones inzetten.

Die drones zijn niet eens veilig. Er zijn al een paar ongelukken gebeurd door die drones. Vaak vliegen ze heel hoog, hoe zit het dan met luchtverkeer? Je zou maar in een vliegtuig zitten waar een drone in de motor beland. Tjah ... VVD en haar veiligheid.

 

Hooligans had je altijd al. En al zetten ze drones in, het maakt geen ruk uit. Als ze willen rellen dan gaan ze rellen ongeacht wat er hangt. Dus het is gewoon een fabeltje dat meneer Ivo heeft verzonnen.

 

En over wat voor veiligheid hebben ze het? Serieus wanneer is er ooit in NL iets gebeurd waarvan je denkt een drone had het kunnen voorkomen? Bedoel je soms die fictieve terroristen waar ze het altijd over hebben? Nou, er zijn geen terroristen in NL. De overheid heeft het gewoon zelf verzonnen om de burgers bang te maken, zodat ze kunnen instemmen met dit soort spionage praktijkjes.

 

Enige reden waarom deze varkenskop drones wilt gebruiken is omdat hiervoor nog geen wetten bestaan, en met de huidige surveillance camera's heb je dat dan weer wel. En "je hebt toch niks te verbergen"? Nou, als ze dat zeggen dan zie je maar weer dat de overheid vrijwel elke inwoner als crimineel beschouwd. Waarom mogen wij niet in Ivo's huis kijken? Hij heeft toch niks te verbergen?

 

Het enige wat deze debielen doen is gewoon geld verspillen. Wietpas, nieuwe parkeer automaten waarbij je met je chipknip moet betalen terwijl de chipknip word afgeschaft (mogen ze weer alle automaten gaan vervangen), OV chipkaart, DigiD en zo kan ik nog wel doorgaan over met wat deze mongolen hebben gefaald (en blijven falen). Bijna alle EU landen zijn al uit de crisis behalve Nederland. Nou nou de VVD doet haar werk goed.

 

Ik snap verder ook niet waarom wij Nederlanders deze onzin gewoon accepteren. Het zou mooi zijn als er een grote protest zou komen in Den Haag. Gewoon lekker iedereen die het zat is, blowers, growers, asielzoekers, krakers vrijwel iedereen die getroffen is door deze schijt VVD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo kan je alles bagataliseren he.

 

Er gebeuren ook ongelukken met auto's, vliegtuigen, stroom, ook allemaal maar afschaffen?

 

Hooligans maar der gang laten gaan? die drones bij zulke evenementen inzetten verhoogt de pakkans.

 

Tuurlijk er zijn hier geen radicalen en ook geen terroristen, droom lekker verder.

 

Ze vallen onder dezelfde wet als surveillancecameras, lees het maar eens goed.

 

Ach ja ze maken fouten genoeg, jij gelukkig niet he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij weet jij niet eens waar je het over hebt. ga je auto ongelukken nou vergelijken met inbreuk op privacy? Ten eerste wat betreft hooligans. Een stadion verbod en snelrecht werkt effectief en het is veel goedkoper.

 

Radicalen. Serieus? Wanneer is hier ooit een aanslag gepleegd? Ik hoor alleen maar dingen in de media "we hebben een verdachte opgepakt". Ja toch zo kan ik ook een sprookjesboek gaan schrijven.

 

Drones vallen niet onder de camera wetten. Er komen zoveel vragen uit de Tweede Kamer die er duidelijke wetten over willen. Daarom dacht meneer varkenskop Ivo er gebruik van te kunnen maken.

 

Wie maken fouten? De overheid? Het grappige is al deze onzin dingen gaat ten koste van onze belastingcenten.

 

Jij bent gewoon de natte droom van elke dictator, weer zo een typische overheid slaaf. Als je toch zo braaf bent geef dan ook gelijk al je centen aan de VVD, of nee beter laat Ivo maar eens wat zien van je groene hobby. Je weet echt niet waarover jij het hebt. Ik kan me echt ergeren aan mensen als jij die zomaar dingen lullen. Ga eerst je huiswerk doen voor je hier wat komt posten.

 

Begin maar hier mee:

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnen...Nederland.dhtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij leeft in een droomwereld, jij begint over ongelukken, niet ik, welke inbreuk op de privacy, filmen ze je in je achtertuin, nee, het gaat over inzetten bij grote evenementen (leren lezen)

Snelrecht en stadionverbod werkt inderdaad, moet je wel bewijzen hebben, laat dat nou net het doel zijn van die drones op grote evenementen.

 

Geen radicalen?

Pim fortuin, ring any bells, geen radicalen, je moet eens minder blowen.

 

Elke camera valt nu onder diezelfde wetten, Opstelten wil die regels versoepelen, omdat verplaatsen volgens de huidige wetten erg lastig is (nogmaals leren lezen)

Als je het met iemand niet eens bent ga je gelijk schelden, lekker volwassen.

 

Ja de overheid maakt fouten, dat kost belastinggeld ja, maar jij maakt natuurlijk nooit fouten, dat kost ook iemand geld, meestal je baas.

 

Ik ben zeker geen slaaf van de overheid, ik heb ook geen vvd gestemd, ben het ook niet eens met hun visie, maar alleen maar zeiken achter je toetsenbord is zo makkelijk.

Jij weet het vast allemaal beter :lol: :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drones kunnen ook voor ongelukken zorgen, hebben ze wel rekening gehouden met het luchtverkeer? Dus volgens jou mag er een vliegtuig crash ontstaan door het gebruik van drones? Wat ben jij nou voor genie.

 

Nee heeft niks met evenementen te maken. Hij heeft letterlijk gezegd:

 

‘Vast cameratoezicht is momenteel aan allerlei regels gebonden, waardoor er niet snel geschakeld kan worden.’ En dan ook nog deze quote: ‘Opstelten wil dat burgemeesters en wethouders zelf over de inzet van de camera’s kunnen beslissen, zonder dat de gemeenteraad daar eerst over hoeft te vergaderen.’

 

 

http://motherboard.vice.com/nl/read/hoe-iv...itiestaat-maakt

 

De gemeentes mogen ze gebruiken als ze dat willen en wanneer ze dat willen.

 

Pim fortuin: vermoord door een Nederlander. Was gewoon een man actie. Vertel mij nu eens met je kinder logica hoe een drone dat had kunnen voorkomen? Waar zijn die zogenaamde radicalen waar ze het over hebben. Weer zo een Amerikaanse spelletje, terror dit terror dat maar we zien ze nooit. Lekker vaag, wel een mooie truuk om de volk bang te maken.

 

Hoe kan je nou een fout van een burger vergelijken met een fout van de overheid (die miljoenen euros kost). Ja je komt wel als een VVD'er over. Ik heb je niet uitgescholden, ik heb je uitgemaakt voor een overheid slaaf (wat je ook duidelijk bent), dat zijn twee verschillende dingen.

 

 

http://www.nieuws.nl/algemeen/20130822/Zor...kken-met-drones

 

Met de drones waarvan minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) de inzet wil uitbreiden om burgers in de gaten te houden zijn al meerdere ongelukken gebeurd. D66-Kamerlid Gerard Schouw maakt zich zorgen, schrijft Metro donderdag.

 

Met de Raven, een drone van ruim twee kilo, zijn vijf ongelukken gebeurd. Drie keer ging het om een bedieningsfout en twee keer om een technisch mankement, blijkt volgens de krant uit gegevens van de ministeries van Defensie en Veiligheid en Justitie. Eerder waren er al vijf incidenten met de Nederlandse Sperwer in Afghanistan.

 

Schouw vindt dat Opstelten niet voorbij moet gaan aan de 'fysieke gevaren'. "Als er met dergelijke professionele toestellen al iets fout gaat, dan moet je er toch helemaal niet aan denken dat straks iedere boa met een afstandbediening dat soort vliegtuigjes boven het publiek laat vliegen", aldus het Kamerlid in de krant.

 

Luchtverkeersleiding Nederland erkent volgens Metro de gevaren van drones. "Er is een zeer reële kans dat ze op een hoogte vliegen waar ook vliegtuigen zich bevinden", zegt een woordvoerder in de krant.

 

Als het aan Opstelten ligt mogen gemeenten burgers straks in de gaten gaan houden met de onbemande vliegtuigjes. Oppositiepartijen D66 en GroenLinks zijn fel gekant tegen het flexibel cameratoezicht met behulp van de vliegtuigjes met het oog op de privacy. Met bespieden van burgers heeft het plan echter niets te maken, verzekerde de bewindsman woensdag.

 

Over veiligheid gesproken. Ga je nog een vrijwillige donatie geven aan je VVD maatjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je, als jij alleen maar kan schelden als iemand een andere mening heeft, succes, dan heeft een discussie geen zin, ik ga me daar niet toe verlagen

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals: Ik heb je niet uitgescholden, ik heb je uitgemaakt voor een overheid slaaf (wat je ook duidelijk bent), dat zijn twee verschillende dingen. (leren lezen). Ik heb je NIET uitgescholden, ik heb je uitgemaakt voor een overheidsslaaf. Daar is niks ergs aan. Dat is bijna het zelfde als je iemand voor een homo uitmaakt. Ook niks ergs aan want mij hebben ze altijd op school geleerd dat het niet erg en juist heel normaal is om een homo te zijn. Dus het is geen belediging. Ben trouwens gewoon hetero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jij bent waarschijnlijk weer zon zielige uitkeringstrekker die de hele wereld en maatschappij de schuld geeft van zijn situatie, maar zelf te lui is om daar iets aan te veranderen, en dus lekker elke gelegenheid aangrijpt de maatschappij af te zeiken die hem verzorgt :lol:

 

Losers noemen ze dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskofiets jij bent duidelijk wat te para.

 

Ik woon in de middle op know ware in het Noorden van het land, het dicht bij zijnde politie bureau is 5 dorpen verder en ook nog eens bijna nooit bemand. Denk je nu echt dat ze hier drones over laten vliegen? :lol:

 

Ik weet niet of jij ooit gevlogen hebt maar een vliegtuig vliegt toch echt hoger dan een drone die voor observatie doeleinden wordt gebruikt.

 

drone.jpg

 

 

Deze worden alleen voor aanval missie gebruikt tegen moslim fundie's, zijn niet geschikt om te observeren om redenen die je zelf ook wel kunt bedenken.

 

armed_Predator-490x273.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou maar in de stad wonen waar zon fijne voetbalploeg kampioen wordt, en er komen 100.000 vandalen naar de huldiging die dan zoals gewoonlijk weer compleet uit de hand loopt waarbij weer bezittingen van een ander gesloopt worden, nou dan mogen ze van mij die drones inzetten.

 

Ja, dan kunnen ze achteraf precies zien wie wat kapot heeft gemaakt. :lol: Mosterd na de maaltijd en het verhoogt je veiligheid dus NIET. Dat is sowieso het probleem met 'toezicht', want het weerhoud mensen er niet van om in vol ornaat op youtube te verschijnen terwijl ze op een ander z'n hoofd staan te springen met een groepje, dus echt 'effectief' is het niet (vraag maar aan die gozer met dat kapotte hoofd!).

 

Zo'n drone is gewoon een gadget, niet meer, niet minder. En reken maar dat Ivo gewoon in je tuin wil kijken om zeker te weten dat je geen wietplanten hebt staan, zeker als het voorwendsel 'criminaliteitsbestrijding' al aan de zijkant op dat ding gestickerd is.

 

Die gozer zit gewoon 's avonds met een stijve plaatjes van drones te bekijken in de folder van de fabrikant. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou maar in de stad wonen waar zon fijne voetbalploeg kampioen wordt, en er komen 100.000 vandalen naar de huldiging die dan zoals gewoonlijk weer compleet uit de hand loopt waarbij weer bezittingen van een ander gesloopt worden, nou dan mogen ze van mij die drones inzetten.

 

Ja, dan kunnen ze achteraf precies zien wie wat kapot heeft gemaakt. :lol: Mosterd na de maaltijd en het verhoogt je veiligheid dus NIET. Dat is sowieso het probleem met 'toezicht', want het weerhoud mensen er niet van om in vol ornaat op youtube te verschijnen terwijl ze op een ander z'n hoofd staan te springen met een groepje, dus echt 'effectief' is het niet (vraag maar aan die gozer met dat kapotte hoofd!).

 

Zo'n drone is gewoon een gadget, niet meer, niet minder. En reken maar dat Ivo gewoon in je tuin wil kijken om zeker te weten dat je geen wietplanten hebt staan, zeker als het voorwendsel 'criminaliteitsbestrijding' al aan de zijkant op dat ding gestickerd is.

 

Die gozer zit gewoon 's avonds met een stijve plaatjes van drones te bekijken in de folder van de fabrikant. :wub:

 

 

Ik vind dat wat te para, kijk maar in de link waarin het principe van inzetten genoemd wordt.

Natuurlijk is het qua vandalisme enzo een beetje mosterd na de maaltijd, maar kijk eens inderdaad naar de situaties waarbij iemand zomaar in elkaar getrapt wordt, zonder cameras waren die gasten nooit gepakt. (dus is het wel degelijk effectief) misschien niet altijd preventief, maar iig wel bewijsmateriaal.

Maar het is nooit goed, hangen er cameras is het gezeur over privacy, hangen ze er niet en je vrouw/dochter/zoon/broer wordt compleet lens getrapt dan schreeuwt men weer om diezelfde cameras.

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLIK .......... :lol: :wub: Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites
hangen ze er niet en je vrouw/dochter/zoon/broer wordt compleet lens getrapt dan schreeuwt men weer om diezelfde cameras

 

Dat is mij veels te parra. Ik heb jaren in de bijlmer gewoon, bij het Verrijn Stuartweg station. Daar heb ik nooit onveilig gevoeld, dus de rest van NL al helemaal niet. :wub:

 

Vraag je eens af waar een hoop van die camera's dan in godsnaam hangen? Idd. bij gelegenheden waar mensen enorme hoeveelheden alcohol consumeren waardoor ze hun emoties niet meer in bedwang kunnen houden. Jeuh, we hebben nu bewijsmateriaal wat alcohol met mensen doet en nu kunnen we ze bestraffen! :lol: Maar je hoofd zou maar kapot getrapt worden door dat soort lui, dan schreeuwt met gewoon om HELP! Niet om een camera. Complete BS, schijnveiligheid en de oorzaak wordt niet aangepakt en zelfs doodgezwegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon niet doen, is beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hangen ze er niet en je vrouw/dochter/zoon/broer wordt compleet lens getrapt dan schreeuwt men weer om diezelfde cameras

 

Dat is mij veels te parra. Ik heb jaren in de bijlmer gewoon, bij het Verrijn Stuartweg station. Daar heb ik nooit onveilig gevoeld, dus de rest van NL al helemaal niet. :D

 

Vraag je eens af waar een hoop van die camera's dan in godsnaam hangen? Idd. bij gelegenheden waar mensen enorme hoeveelheden alcohol consumeren waardoor ze hun emoties niet meer in bedwang kunnen houden. Jeuh, we hebben nu bewijsmateriaal wat alcohol met mensen doet en nu kunnen we ze bestraffen! :lol: Maar je hoofd zou maar kapot getrapt worden door dat soort lui, dan schreeuwt met gewoon om HELP! Niet om een camera. Complete BS, schijnveiligheid en de oorzaak wordt niet aangepakt en zelfs doodgezwegen.

 

Ja natuurlijk moet men het bij de bron aanpakken, probleem is alleen dat als er iemand tegenwoordig om hulp roept bijna niemand komt helpen, waarom niet, voorbeelden genoeg van mensen die doodgeslagen zijn die iemand wilden helpen, en dat wordt weer uitgebreid in de media vermeld, dus helpt bijna niemand meer.

En als ik heel eerlijk ben, ik heb ook een keer een dame geholpen die door haar vriend in elkaar werd getrapt, gozer een paar trappen verkocht en weggejaagd, politie gebeld, die kwam uiteindelijk na 1,5 uur, maar inmiddels had ze onze hele huiskamer al ondergekotst, ze wilde geen aangifte doen en politie ging zo weer weg en liet de dame gewoon bij ons achter :wub:

uiteindelijk wil je dan iemand niet op straat schoppen dus breng je haar thuis waar der vriendje opendeed met een mes in zijn handen.

 

Dus de volgende keer loop ik ook door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het eens met ponix en moskoufiets.

Ze praten alleen over hoe het ingezet kan worden.

Niet wat ze ermee doen.

De wereld staat in brand vertel je de waarheid zoals snowden ben je een terrorist.

Schend je mensen rechten en steel en lieg je ben je een bezorgde overheid.

Fuck dat bepaal zelf wel wat ik goed en slecht vind en wat ik eet en rook.

Ik sterf liever vrij dan gevangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ponix, ik ben dan wel benieuwd wat jij dan zou doen betreffende de oorzaak aanpakken.

 

De maatschappij verhard gewoon, mensen denken dat ze tegenwoordig alles maar kunnen zeggen, kijk alleen al in dit topic naar de antwoorden van moskoufiets (en ja ik maak me daar ook schuldig aan)

Beledigingen, brutaliteit schijnen tegenwoordig heel normaal te ziin, en steeds jonger krijgt men een grote mond tegen ouderen, spullen van anderen zijn voor hele volksstammen ook niks waard.

Internet is daar naar mijn mening ook debet aan, want ik vraag me dan af of mensen hetzelfde zouden zeggen face to face?

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
het gaat over inzetten bij grote evenementen (leren lezen)

Zou je denken met Peppie & Kokkie aan het hoofd, bezig met het ontwikkelen van Justice Streetview :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...