Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
P H donner

Afghaan

Recommended Posts

Zo ja laat eens zien en waar komt ze vandaan?

 

Thanx!

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wel weer Afghaan willen kweken, is al weer 5 jaar geleden zoiets. ;)

Kom de echte niet vaak meer tegen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://sensiseeds.com/nl/cannabis-zaden/wh...bel/afghan-kush

 

is dit niet ''de echte ''

 

beschrijving :

 

De originele 'AK' uit het hart van het Hindu Kush gebergte waar zijn genotype geselecteerd en geperfectioneerd werd door de eeuwen heen tot de ultieme bron van cannabishars. Aromatische Noord-Indische charas en kleverige zwarte Afghani hasjiesj worden allebei uit Kush planten gemaakt – een ondergroep van de Indica familie die mogen aanzien worden als onbetwiste voorbeelden van die lijn.

Afghan Kush levert een grote opbrengst en behoudt zijn compactheid, vooral als klonen gebruikt worden. Kwekers die hun originele zaadplanten in bloei zetten zullen opmerken dat de plant opschiet bij de aanvang van de bloeitijd, te wijten aan de natuurlijke vitaliteit van de soort. De bladeren zijn breed en donkergroen. De toppen van de Afghan Kush ontwikkelen zich tot massieve, afgeplatte, met hars verzadigde juwelen van weldoende pure Indica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dit niet ''de echte

 

De "echte" rond deze contreien is alleen in stekvorm te krijgen, weet trouwens niet meer zeker of dat nou een Afghaan skunk was of een gewone Afghani.

 

Zelf bezig met de Deense Afghaan, nog niet veel te zien alleen, begint net wat bloei in te komen buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat je zegt BM. :lol:

 

Ik zelf heb in 2003 voor het laatst met de Skunk Afghaan gewerkt waar ik een top buiten oogst mee had(mooie zomer)deze bleek naar ik later achter kwam van TAW te komen.

 

Nu weet ik dat er nog ergens in een rond zwerft hier in nl vandaar mijn nieuws gierigheid. :wub:

 

Weet nog dat frobanken geen afghaan meer had in 2010.

Heb je de Deens afghaan uit zaad of stek?

 

Deze is denk ik als enigste van de deense genetica die te stekken zonder dat de auto gene de overhand hebben.?

Wat denk jij BlowMonkey?

 

@Blowsterke, Afghaan is een heerlijke buiten soort die de meeste binnenweed qwa werking doen verbleken.

Ik mis der :D

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hupla heeft (had? :wub: ) de RIP Afghaan.

Ik weet alleen niet of hij haar buiten heeft staan :D .

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Blowsterke had toch de Mazar-i-Sharif van RSC, maar jullie bedoelen zeker de soort die je tot het volgende dorp kon ruiken.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Afghani warriors. :lol:

 

Kheb zelf ook nog wat oude Afghaanskunk liggen van Dame Blanche trouwens. Tijdje geleden nog geprobeerd te ontkiemen, maar geen succes. Niks voor buiten alleen, begon pas in october een beetje te bloeien volgens mij. Stekkie wat ik ervan had overgehouden was een paar jaar geleden bezweken aan meeldauw infectie, zo ziek van. Zaad was destijds al moeilijk te ontkiemen, dus mag echt hopen dat de overige 30-40 zaadjes nog willen ontkiemen, want moet en zal ze vermeerderen.

 

De Deense heb ik uit zaad van '09 van frobanken, volgens mij stond er afghani '06 ofzo op. Vorig jaar een stek genomen van een paarse vrouw en een groene man, heb ik dit jaar weer staan. Zelfs het mannetje is geen probleem om te stekken, eigenlijk 1 van de simpelere plantjes die ik heb als het op stekken maken aankomt. Klein potje of weinig licht is ook geen probleem, geen bloeivorming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de skunk afghaan van TAW ook een paar jaar gehad,

diepe stoned for sure

vond het wel een lastige in resistentie toprot/meeldauw

Whazzup had m ook.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt eindelijk wat te zien, bloei zit erin bij de Deense Afghaan.

 

Stekkie:

gallery_4607_15913_1035201.jpg

 

Nakomelingen:

gallery_4607_15913_1477582.jpg

gallery_4607_15913_1165203.jpg

 

Mannetje wat ik heb overgehouden trouwens ook maar ff erop zetten:

gallery_4607_15913_1420757.jpg

gallery_4607_15913_304375.jpg

 

Deense Afghaan is trouwens echt een strekkie-strekkie-plant. Vooral ook omdat ik die paarse heb moest ik steeds denken aan Dj Short z'n verhaal over de "stretch indica" die hij in z'n Blueberry lijnen heeft gebruikt. Als er 1 soortje is die aan die omschrijving voldoet is het deze Afghaan wel. Paarse ruikt naar zoete geparfumeerde bramenjam, beetje vergelijkbare aroma's die de Blueberries afgeven.

 

Ook nog wat oude foto's van de Afghaanskunk dan maar. Ding moest wel 12 weken voor ze echt klaar was, haalde haar vaak om met 10 ofzo, echt afgebloeide foto's kan ik dan ook niet meer vinden. DB had mij meegegeven dat het Afghaan was, kwam er een aantal jaar later pas achter via slappy volgens mij dat het een Afghaanskunk was. :lol:

 

Stinky sweetskunk, beetje een afwasmiddelluchtje erdoorheen, maar ze rookte goed weg.

gallery_4607_7504_1335362.jpg

gallery_4607_7504_1502860.jpg

gallery_4607_7504_1154533.jpg

gallery_4607_7504_1356607.jpg

gallery_4607_7504_302633.jpg

 

Mis nog TAW pics eigenlijk. Zelf nooit gekweekt, maar zat mensen hier op het forum wel. Waar is iedereen met die TAWtjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de auto hindu kush van femaleseeds net omgehakt.......

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afghani van KCbrains telt zeker niet?

 

Edit: wat of wie is TAW (excuso)

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites
vond het wel een lastige in resistentie toprot/meeldauw

Whazzup had m ook.

grtz Weetje

 

Klopt meeldauw daar had ze last van, top rot dat jaar niet maar heb der ook maar een keer gehad en dat was een top zomer dus had er geen last van.

Heb toendertijd nog wel ergens op een forum wat foto's gepost van die skunkafghaan op guerilla maar die zijn er niet meer helaas.

 

@BM ,leuke info mooie foto's :lol:

Dat gestrek is idd vaag en non Afghaan zoiets heb ik nog nooit gezien... B)

 

@Leo, die telt niet, ik wil der buiten zien staan heb je daar foto's van?

Nee he'?.....dat weet ik B) :wub:

 

Ejb en Miramar, die tellen niet zoals al is gezegd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou.....jammer dan, dan rook ik toch lekker zelf alles op.. :lol:

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

2009 Afghan stek uit A'dam

gallery_7512_11569_2159892.jpg

gallery_7512_11569_2009671.jpg

gallery_7512_11569_522435.jpg

 

2011 Deense Afghan van DCF (foto van oktober, schoot echt niet op met deze 'vroege' Afghan en smaakte ook niet zo lekker)

gallery_7512_11569_370277.jpg

 

2012 Seedsman Afghan #1 (Hele rommelige bouw, lekker om te roken, mooie opbrengst maar niet de 'echte' Afghani)

gallery_7512_11569_1531880.jpg

 

2013 Afghan A'dam cut 4 weken bloei, vertoonde uit zichzelf eerste bloeiverschijnselen rond 1/8

gallery_7512_11569_1317710.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je input Nesta :verrygood

 

Die van dit jaar uit de troostraat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker PH :verrygood

Die van 2009 ook, waarschijnlijk dezelfde moeder of een die er heel veel op lijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff kijken...in 1987 tot en met 96 had ik daar vele vroege soortjes die er nu niet meer zijn. :D :verrygood

 

Maar in 2003 had ik daar die van TAW en in 2007 had ik ze ook maar die waren niet meer hetzelfde klaar in november....

Sind die tijd kom ik dr niet meer :)

 

Leuk dat ze nu redelijk vroeg zijn ben benieuwd. ;)

Hebbie een stek genomen?

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH from the old school :)

Nee geen stek van getrokken, had ik misschien moeten doen maar er lopen wat andere projecten.

Ben met Ortega bezig..die ruikt voelt smaakt en reageert beter dan die laatste Afghan..

 

Heritage: Ortega

Breeder: Nevil and Shantibaba

Category: The Naturals - Old school genetics

Family of breed: Basically full Afghan (NL#1 x NL#5)

Telt dat ook? :verrygood

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...