Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Vergiftiging in CO2 / opticlimate ruimte

Recommended Posts

Vlammetje blauw?

 

Geen bevochtiger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of stiekem toch de voeding ;) Gekheid..

 

 

Kunnen ze in dat Lab ook zien wat de vergiftiging kan zijn als je wat blad instuurt?

 

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen in dat Lab de lucht die bij de verbranding vrijkomt checken. Bladeren niet (zover ik weet).

 

Ik heb de kachel uit en wacht even tot vrijdag en kijk wat er is gebeurd.

 

De kachel is nagelnieuw. Ik haal hem er uit en check hem nogmaals even op de gasaansluiting vd keuken, dan kan ik het beter zien.

 

@Amnees

Ik heb meteen de eerste keer het folie eruit gehaald daar ik dacht dat dat het was.

 

Dan hoor is ook over OSB. Heeft iemand hier problemen mee gehad?

Ik heb elders een compleet hok in hok van OSB (met zwartwit folie erover). Niks aan de hand. Deze hier komen van dezelfde winkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wbt de onvolledige verbranding, ik meen dat er dan CO moet vrijkomen. Die meter van PUk gaf geen kik hierop.

*facewall/facedesk* true my bad,

Hoe ik op o2 kwam geen idee maar had CO moeten zijn

 

 

Bron Wikipedia

"OSB-platen worden geproduceerd door het gebruik van dunningshout. Bij de productie komt zo goed als geen afval vrij. Het weinige afval dient als brandstof, de schors wordt gebruikt in de tuinbouw. Terwijl bij spaanplaten 7 tot 9% lijm gebruikt wordt heeft OSB door de grote schilfers minder lijm nodig[bron?]. Daardoor beantwoorden de meeste OSB-platen aan de geldende normen voor kwalificatie E1 in verband met de formaldehyde-uitdamping. De gehaalde waarden (volgens de norm EN 120) liggen gemiddeld tussen 6,5 en 8 mg/"

 

Mischien heb je onbewust in je eene hok ontgaste plaat en in de andere niet ?

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ze in iedergeval helemaal dicht smeren met Latex binnenkort.

 

Bevochtiger is niet nodig, RH is 67% bij 29gr

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

als die kachel helemaal nieuw is,

kan het dan zijn dat de lak van de kachel nog aan het uitstoten is?

dus eerst flink laten knallen qua hitte en uitstoot

zodat die zichzlf "uitgebakken"heeft?

 

ken die apparaten niet dus mss slaat het nergens op, ;)

de gedachtewijze klopt echter wel.

grtz Weetje

 

gewone latex is (juist)erg ademend en sluit niet af,

acryllatex al wat beter

echter wordt mdf en spaanplaat alleen met lak/grondverf goed afgesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grondverf word het dan, wel waterbasis anders krijgen we straks weer problemen door de verf ;)

 

Er zit geen lak op de kachel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het gebruik van een bevochtiger (die met nevel) kan de vlam gelig worden door de waterdruppeltjes die door de lucht zweven.

je hebt er geen dus dat is t niet.

 

Osb zou geen probleem mogen zijn. Door het toevoegen van co2 gaan je huidmondjes ietsie dichter. Dat kan de verdamping remmen. Dat het probleem zich meer of minder voordoet bij co2 verhoging wil niet zeggen dat het aan co2 toevoegen opzich ligt. (je installatie/gas/etc,)

 

Het lijkt meer op een ethyleen probleem dat erger wordt als je co2 toevoegt. Is het probleem erger daar waar de lichtintensiteit hoger is? Heb je al een gezonde stek in voorbemeste aarde ertussen gezet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja een aarde-plant als graadmeter;goeie

dan de temp; die doet men toch altijd omhoog als er met co2 gewerkt wordt?

kan het zijn dat er hierdoor net een grenswaarde wordt bereikt in een materiaal?

om tot uitstoot te komen.

dat hebben we vaker gezien, ondermeer in combi met hotspots van de lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker

Daar waar de lampen hun krachten bundelen is het wel het ergste ja. Ik had ooit een Ethyleen vergiftiging door Linoleum en dit lijkt er op.

 

Het vreemde is alleen : 1e draai, 2 weken ok daarna vergeling. 2e draai sloeg niks aan en werden ze geel, 3e draai idem. 4e draai is de co2 kachel helemaal uit gegaan en is een klein lucht gaatje van buiten (80mm rond) als inblaas bijgemaakt. Tot 4 weken bloei niks anders dan anders. Co2 kachel ging aan en Beng alles gaat kapot.

 

Ik heb echt geen idee waarvan die ethyleen moet komen, ik heb geen zeil, de wanden zijn (onder het z/w folie) van gips. Er ligt laminaat in de kamer ernaast maar dat exact zelfde laminaat lag al eens ergens anders waar het geen enkel probleem gaf. Er is lambrisering in de kamer ernaast van plastic maar dat kan geen weekmakers geven want het is er gewoon 18gr kamertemp.

 

Er zit een ventilatiepijpje (met labyrint ervoor voor de lichtval) door het platte bitumendak. De eerste keer dachten we dat het daar mee te maken had (dus maakten we het dicht).

Toen wilde de planten nieteens wortelen.

 

Spookhuis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij de verbranding van gas kan naast Co2 ook ethyleen vrijkomen. Dat is dan als er iets niet helemaal goed is met de verbranding.

 

Ik kan niks vinden aan de kachel maar aan gas kan je nou eenmaal weinig zien, maar laat ethyleen nou net het gas zijn dat veel mensen met verkeerde vijverfolie nekt.

 

Hij belde me net en bood aan om hem te onderzoeken in een lab waar ze alles kunnen meten. ik mag dan een Propaan Brander meenemen in de plaats.

Het schijnt dat sommige fruitsoorten Ethyleen vrijgeven en als je slechts een paar stuks fruit in een ruimte zou leggen. Heavy shit dus dat Ethyleen.

 

Euhm .. ethyleen vergiftiging krijg je alleen als je planten al aan het doodgaan zijn in een hok met minimale afzuiging, plant produceerd dat ook maar met beetje afzuiging...

Wat ook nog kan (hier aan de hand, rubberfabriek en als de wind verkeerd staat) bedrijf in de buurt wat eea uitbraakt waardoor verhoogde concentratie van?

 

Lijkt mij geen Ethyleen vergiftiging maar een Formaldehyde achtig iets en dat werkt altijd als optelsom (komt vrij uit vloerbedekking of houtsoort ivm lijmen, MDF bij verwarming en vocht maar ook standaard vloerbedekking op de grond):

planten erin en niks aan de hand 1e 2 dagen, daarna stopt de groei/aanslaan een beetje en gaat alles in slow motion (het is dan al begonnen) en dan ga je maar vanuit pure wanhoop de bloei in en omdat ze dan in overdrive stand gezet worden heb je binnen 2wk al je groot schutblad opgekruld en aan de randen verbrand en gaat het uiteindelijk door naar je topblaadjes met een knalgele plant met iele toppen als gevolg.

 

Ethyleen vergiftiging krijg je andere verschijnselen dan dit, beetje Ethyleen kunnen ze best hebben, bij een zadenkweek stikt het ervan.

 

Bij mij was het Torsti die een gouden tip gaf.. je luchtdruk in de tent klopt niet en daardoor hakt alles er extra hard in, als de luchtromen te geforceerd zijn krijg je teveel onderdruk oid en dan wortelen ze niet en gaat je blad eraan en is elk beetje verkeerde stof in de lucht genoeg om ze te nekken, helemaal als er ook co2 is toegevoegd.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben naar Formalhyde gaan zoeken en heb gevonden dat OSB met en zonder gassen kan. Dat staat op de plaat aan de hand van een code.

Ik begin een beetje misselijk te worden ;)

 

Ga gelijk kijken wat erop staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik formaldehyde vermijden?

In afwerkingsmaterialen zoals MDF, OSB en spaanplaat zou een hoge concentratie kunnen voorkomen. Deze concentratie komt uit de lijm die ervoor gebruikt wordt. Je kan dus in huis beter natuurlijk hout gebruiken in plaats van gelijmde platen. Voor de gelijmde platen bestaan 3 klassen (E1, E2 en E3) waarbij E1 de kleinste hoeveelheid formaldehyde bevat. In België moeten alle bouwplaten klasse E1 zijn. Klasse E2-platen mogen alleen gebruikt worden voor meubels.

 

In een nieuwe kast zou de concentratie formaldehyde dus hoger kunnen zijn. De meubelpanelen worden echter vrijwel steeds voorzien van een afwerklaag. Hierdoor neemt de afgifte van formaldehyde sterk af. Een laag lak of kunststof kan de afgifte halveren.

 

Je kan de concentratie formaldehyde laag houden door:

de eerste dagen na het plaatsen van een nieuw meubel of nieuwe gordijn iets meer te ventileren;

Waterdicht vernis te gebruiken op de afwerkingsmaterialen

24 uur per dag te ventileren;

De temperatuur tussen 18 en 24°C te houden

De relatieve vochtigheid tussen 30 en 60% te houden

Geen MDF, OSB of spaanplaten te gebruiken in de buurt van een radiator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er nu al een aardeplant in?

Als je co² kachel uitzet ga je dan meer lucht verversen?

 

Tof van amnees om even te melden dat ondanks OC en co² nog hij geen superoogst heeft.

 

Als je opnieuw begint ga dan even tewerk zoals in je andere locatie en verander één voor één je parameters zo behoud je een beter overzicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nog geen aardeplant.

 

Ik ga aan de gang met een isolatie verf (grondverf ofzo) om de platen dicht te smeren zodra het rondje klaar is, duurt niet lang meer. Co2 kachel is uit.

Eenmaal klaar zet ik er een verse halve bos bloemen in (rozen), lampen aan en optie aan. Andere helft vd bos rozen gewoon in een andere kamer. Gaan ze dood dan is er nog iets, anders zit ik goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben naar Formalhyde gaan zoeken en heb gevonden dat OSB met en zonder gassen kan. Dat staat op de plaat aan de hand van een code.

Ik begin een beetje misselijk te worden ;)

 

Ga gelijk kijken wat erop staat.

Go hè wat zij ik op de vorige pagina al...

 

"Mischien heb je onbewust in je eene hok ontgaste plaat en in de andere niet ? "

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...