Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vinny Red

Secret Jardin 240x240, graag advies!

Recommended Posts

Zojuist te horen gekregen dat ik een heel mooi plekke voor tenminste 6 á 8 maanden kan krijgen om mijn hobby in uit te oefenen.

De ruimte is 330x330x240 en er zit een klein zoldertje boven.

Ik wil niet gaan breken, boren en meer van dat soort dingen dus wat heb ik bedacht!?

Een tentje! Dit is overigens nieuw voor mij en daarom vraag ik zo vriendelijk mogelijk om wat advies, op- en/of aanmerkingen over het door mij geplande.

 

Ik zit te denken aan een Secret Jardin DR II 240x240x200. 300x300 zou willen, enkel heb ik dan 30cm rondom. Erg krap en niet wenselijk en dus om die reden, 240x240.

Zijn die Secret Jardin tenten eigenlijk het beste van het beste? Of is er een algemeen beter bekend alternatief?

 

 

Een opsomming:

*6x600w Dimlux, Gavita of een ander soort EVsa. Kijken wat voor aanbieding de leverancier kan doen. Volgens mij is voor 6x600 prima de ruimte voor, aangezien ik het watervat en de ventilatie buiten de tent plaats.

*Easyrollers tbv. bevestiging lampen. Moet ik met zo'n tent qua ophanging ergens rekening mee houden?

*16x7 liter potten per lamp en één lamp per 80x80cm gem.

*Bewatering d.m.v. eb/vloed in een extra zeil strak gehouden door een betimmerde rand van 20 á 30 cm hoog.

*200 liter vat, past mooi buiten de tent. 6000liter pomp, en circulatiepomp. Hebben die zuurstofpompen daadwerkelijk zin???

*3000m3 afzuiging en 1500m3 frisse lucht. Beiden Torin en aangestuurd door een Twin SMS

*één 3000m3 Can filter of twee van 1500. ***Hier heb ik advies nodig. Twee stuks lijken mij beter in zo'n tent ivm. ruimte

*Verwarming is niet nodig, de tent staat in een apart te verwarmen ruimte.

*twee hangende ventilatoren voor luchtstroom (nodig in zo'n tent?)

 

Dit lijkt mijzelf prima inrichting, het enige waar ik mijn twijfels over heb zijn het aantal lampen in de tent, de tent zelf en het aantal filters.

Iemand die mij daarmee kan helpen?

 

ps. Ik kan er begin oktober in, vinden jullie het leuk als ik ook hier een kweekverslag van bij houdt of zijn twee tegelijk teveel van het goede?

Edited by Vinny Red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai gefeliciteerd weet pressies hoe het voelt als je eindelijk met je hobby aan de slag ken gaan .

Ik heb de zelfde afmetingen maar ik raad je aan om met 3 max 4 lampen te werken dit ivm hitte.

Aftuiging zou ik tussen 1500 kuub en de 2000 zitten.

Zorg voor een goeie afzuiger en ik zou voor 13l potten gaan en dan 8 per lamp.en 1 tip haal propegator setje voor het ontkiemen.

 

Groene goete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hou je het niet makkelijk en goedkoop als je maar max 8 maanden kan draaien?

 

ik zou gaan voor 300x300 tent (stukken meer opbrengst mogelijk als een 240x240)

100L vat is meer dan zat.

16 smartpots

6 x 600 watt

afzuigers zijn goed.

fan controller is kut

 

en 2 1500 filters is goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tent is prima toch? je kunt een intense kopen, die heeft 15 cm meer hoogte, en heeft een waterdichte bodem

6 x 600 w gaat prima vanaf oktober. snap niet waar al1070 zijn wijsheid vandaan haalt.

3000/3100 m3 afzuig is mooi. weet alleen niet of een standaard darkroom 3000m3 filter leuk vind.

 

kwa potten, weet niet wat je ervaring is. 9x18liter lijkt me makkelijker.

 

hoe hoog wil je vloeden?

 

voor een centimer of 5 heb je 400 liter nodig. 100L eb vloeden? ;)

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 x 600 w gaat prima vanaf oktober.

 

+1

 

Dimbaar, ......het hele jaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit in een kamertje van 215 bij 230 en heb er ook een 200x200 tentje staan werkt prima ruimte aan de zijkant heb je helemaal niet nodig (mits je in je tent rekening houd met dat je er ooit wel even doorheen wilt).

 

lal 6000 liter pomp ben je gek ? koop bij de conrad een laagspannings dompelpompje van 12~18 liter per min ruim ruim ruim voldoende. 15 €

bij te veel liter per min spuit je alles stuk.

Eb & Vloed gebeurd niet in 10 seconde

 

Zelf gebruik ik een 300 liter vat wat handig is voor de voeding in 1 keer te mengen. uiteraard een 400 liter circulatie pompje erin

 

Zelf heb ik ook de eerste keer 16 potten per m2 gedaan ;) big mistake :P

4 of max 9 potten per m2 is ruim voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn wijsheid komt van het roeien met de riemen die je hebt af.

Is nix mis mee als je wel gewoon wat koele lucht ergens vandaan hebt bij mij gaat het prima.

Dussss.

Prima als je meer weet of als ik het fout heb mij te corrigeren maar niet gelijk zo.

 

En weet je al wat je gaat halen.

 

Groene goete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha kijk! Daarom vind ik dit forum nu al gaaf! Alleen maar behulpzame reacties en geen ge-troll. Door onze hobby worden wij nu eenmaal leukere mensen!

 

@Amecheesia

De reden dat ik het niet "goedkoop" hou is omdat dat duurkoop is.

Na één oogst heb ik sowieso de kosten van de tent eruit. 8 maanden kan ik sowieso de ruimte gebruiken en wellicht kan ik het met een paar weken strekken zodat ik mooi 4 oogsten kan draaien. Na die tijd heb ik dan een heel leuk en redelijk handzaam setje liggen mocht het ooit weer van pas komen.

Wat is precies het punt met de SMSCom Twincontroller? Ik gebruik eigenlijk uitsluitend SMSCom SPC omdat ik niet beter weet.

 

@Jeice

Goed punt, nooit meer aan gedacht. Ik denk zelf aan een centimeter of 5 vloeden. Ik ga dan uit van 240x240x5. Kom ik op 288 liter. Maak er dus een 300 liter van. Kan ik er mooi 1 wegpompen.

Qua potten, hier moet ik dus nog het één en ander over leren, wat is er mis met 7l potten? Te klein? Ben niet zo'n pottenkweker!

 

@Budgetgrower

Hartstikke gek! Veel te veel geblowed! ;-) Ik gebruik eigenlijk altijd Gardena of Dab pompen van 5 a 6000 liter. Ik heb er in 10 jaar nog nooit één stuk gehad, dus het is meer mijn safe-choice. Overigens split ik naar 4 stukken zodat ik vloed vanaf elke hoek, dit maakt het wat minder en ik zet er vaak nog een kraantje tussen zodat, indien nodig, ik het iets kan temperen. Ook Eb&Vloed is compleet nieuw voor mij, ik zag er verder geen kwaad in hier een dikke pomp voor te gebruiken. Iedereen maakt mij hier toch sterk aan het twijfelen over een 300x300 tent, maar ik zit met een naar binnen slaande deur, ik had het idee al de tent zo te positioneren dat de deur gedeeltelijk in een opening van de tent slaat en extra isoleer door wat stroken zijl/doek/folie op te hangen in de tent, maar dit kan ik pas zien als de tent er daadwerkelijk staat, als het niet kan, ben ik zuur.

 

Ik denk nog steeds dat deze opstelling met 6 lampen moet kunnen. Warmte ben ik minder bang voor, er is genoeg afzuiging en genoeg frisse lucht. De Evsa's genereren geen warmte eigenlijk en frisse lucht komt rechtstreeks van buiten. Mocht ik problemen ondervinden besluit ik ter plekke toch 1 lamp uit te schakelen of 1 of meerdere wat te dimmen. Het voordeel is ook dat ik het klimaat waarin de tent sta kan regelen tot op een zekere hoogte. Warmtetechnisch slecht geïsoleerd en voorzien van radiatoren met thermostaatkranen.

 

Qua lampen kan ik via via een aantal gebruikten krijgen. Zijn half jaar ongeveer oud. Merk en type weet ik niet. Leken mij B.A.L. alleen stond dat er niet op, voor het geld waarvoor ik ze allemaal krijg kan ik amper twee Dimlux kopen, dus dat lijkt mij een goede deal. Uiteraard draai ik er nieuwe Son-t pitten in!

Ik denk dat ik morgen de 240x240 Secret Jardin tent ga halen. Kan ik deze het weekend even "test-opzetten" op zolder.

De afzuigers, filters en controller zijn op voorraad, kan deze zo halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ervaring met 220 liter in een 1,20 x 2,40 tent, zonder zelfd gebouwde vijver dus over de hele breedte van de tent en uitgedeukt.

dat gaf een mooie hoogte. denk dat 300 wel ok is als je een vijver bouwt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die inblazer van die smscom gaat niet uit als het te koud is.Deze wel.

 

en ik zou het toch beter goedkoop houden. als je niet precies weet wat je nodig hebt en wat je niet nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn deur ging ook naar binnen open, maar 2 halve scharnieren aan de andere kant van het deur kozijn en de deur verhangen is een piece of cake.

 

helaas gaat je deur hendel dan we naar boven open maarja kleinigheid houd je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deur verhangen een piece of cake ???

Dat ligt eraan of je een stompe of opdekdeur hebt B) ;)

Je slot zit dan ook aan de verkeerde zijde, en op de verkeerde hoogte :P

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deur verhangen een piece of cake ???

Dat ligt eraan of je een stompe of opdekdeur hebt B) :lol:

Je slot zit dan ook aan de verkeerde zijde, en op de verkeerde hoogte :wub:

 

Zoals ik zij kleinigheidje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...