Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Canna1

Herma's vanuit het niets!

Recommended Posts

2 PowerPlant uit Fem zaad, 2e week bloei. En wat blijkt, volgens mij Herma's ;)

 

gallery_38184_16063_6811.jpg

gallery_38184_16063_3101.jpg

gallery_38184_16063_60191.jpg

gallery_38184_16063_85994.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure Power Plant zaden van High-supplies

 

@wietland

 

En zo aan de bladeren te zien heeft die het toch wel naar het zin ;)

gallery_38184_16063_2312657.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouch...

 

wel mooie bladeren, maja daar heb je weinig aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd planten staan er top bij, voor het eerst aan de gang en uitproberen met Sannie's bio producten tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kgeloof dat al die zaadboeren er last van hebben he.

van de greenhouse tot rqs en highsupplies.

je hoort het best veel de laatste tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@10

 

Ben juist overgegaan van stekken naar zaad.

Stekken zijn de laatste tijd ook om te ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dat is klote, net early bud fem. van high-supplies geoogst. Nul problemen gehad en mooie bossige struiken met harde toppen.

Effe mailtje met foto sturen, kijken wat ze doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra kastje inelkaar zetten met 18 uurs tl bakje, reguliere zaden kopen, alles nummeren , voorgroeien , en stekken van elke plant nemen als de voorgegroeide planten in de bloeiruimte gaan.

Selecteer op geur, smaak ,high en opbrengst: maak van dat plantje een moeder, en fuk de stekkenboer.

 

REGULIERE ZADEN KOPEN DUS

 

sensi whitelabel, anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
REGULIERE ZADEN KOPEN DUS

 

Nee, deze!

 

Hier kun je een selectie vinden van onze beste Feminized cannabis zaden, top kwaliteit voor een zeer schappelijke prijs.

 

U mag de hoogste kwaliteit feminized zaden verwachtten omdat we alleen met de beste en bewezen genetica werken.

Voor meer informatie over de soorten en hun eigenschappen kunt U vinden op Wietforum.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

die heeft ook herma problemen op zn tijd.

daarom zeg ik, volgens mij heeft iedereen er wel eens last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

hitte kan ook een oorzaak zijn ?

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

hitte en stress zorgt voor herma ja, veel meer herma tijdens zomer dan winter.

 

ik zou nog geen schrik krijgen en de balletjes in de voorbloei oksels verwijderen. Zolang je geen ballen in de toppen krijgt zit je goed.

Redelijk voorkomend verschijnsel dat fem planten ballen in oksels aanmaken en verder perfect vrouwelijk blijven.

 

Zolang de topvorming normaal verloopt en er dan geen ballen ontwikkelen zit je goed, daarbij eenmaal verwijderd komen deze in de oksels ook niet terug.

 

Altijd afwachten hoe erg het is, zou lullig zijn om je plant te verwijderen wanneer die normaal het bloeistadium doorloopt omdat die enkele balletjes aanmaakt.

 

Daarnaast zorgt de kweekmanier ook voor meer of minder kans op herma, want iedereen denkt dat ie pro is, maar stresst de plant ondertussen en dan krijg je hermas..

 

groets

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Licht)Stress is het fabeltje dat zaadboeren gebruiken om ongestraft ongeteste zaden te kunnen verkopen.

 

Ik had wat bananen in mijn Newbluediesel fem, maar geen zaad, en die is nu uit de shop.

En over de Shackzilla fem van Sannie niets dan lof.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog geen 100den fem zaden gekweekt. de 100 ga ik wel redden. ik heb bij 3 planten op het einde een banaantje is mogen vinden...

 

nooit last gehad van een slecht kiemprecentage of herma's.

 

belangrijk is dat je op een betrouwbaar adres je zaden koopt en van een gerenomeerd FEM bedrijf!!! je hebt een hoop leuke regulierenboeren slecht een enkel van die leuke boeren/breeders kan fatsoenlijk FEMs maken.

 

nog nooit klachten gehad met

 

green house seeds

 

dna gentics

 

big budha seeds

 

budha seeds

 

dina fem

 

sweet seeds

 

regulier zaad is voor mij niks kan nog 2 x zoveel zaden gaan zetten en bij te veel koude nachten een veel hoger percentage mannen ;)

 

dan nog liever uit stek :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergoed Sannie een verneukte oogst, mocht je alsnog hermas krijgen??

 

Daarom , reguliere zaden : kan je ook nog een beetje breeden , en welicht ook je eigen zadenbankje opzetten

 

bij het zetten van zaden maak je idealiter gebruik van een voorgroeizone met vloerverwarming ; dat drukt het aandeel mannetjes aanzienlijk.

 

 

 

 

REGULIERE ZADEN KOPEN DUS

 

Nee, deze!

 

Hier kun je een selectie vinden van onze beste Feminized cannabis zaden, top kwaliteit voor een zeer schappelijke prijs.

 

U mag de hoogste kwaliteit feminized zaden verwachtten omdat we alleen met de beste en bewezen genetica werken.

Voor meer informatie over de soorten en hun eigenschappen kunt U vinden op Wietforum.nl

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp is geen probleem geweest, in de stress schieten van de plant lijkt me vrij klein, deze staan vanaf de start op dezelfde plek niets mee gebeurt en zijn ook niet verzet.

Er staan ook nog een paar Fem Jack Herer bij, deze hebben overigens nergens last van.

Geen storing gehad met verlichting, temp etc.

 

@turtle power

 

Zal de ballen eraf halen, en is kijken wat er gaat gebeuren in de loop van de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

meneer jansen regulier zaad heeft geen herma's ;) ?

 

hou tog op daar kan het net zo goed bij fout gaan.

 

net als dat 'zelf' breeden trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites
hitte en stress zorgt voor herma ja, veel meer herma tijdens zomer dan winter.

 

ik zou nog geen schrik krijgen en de balletjes in de voorbloei oksels verwijderen. Zolang je geen ballen in de toppen krijgt zit je goed.

Redelijk voorkomend verschijnsel dat fem planten ballen in oksels aanmaken en verder perfect vrouwelijk blijven.

 

Zolang de topvorming normaal verloopt en er dan geen ballen ontwikkelen zit je goed, daarbij eenmaal verwijderd komen deze in de oksels ook niet terug.

 

Altijd afwachten hoe erg het is, zou lullig zijn om je plant te verwijderen wanneer die normaal het bloeistadium doorloopt omdat die enkele balletjes aanmaakt.

 

Daarnaast zorgt de kweekmanier ook voor meer of minder kans op herma, want iedereen denkt dat ie pro is, maar stresst de plant ondertussen en dan krijg je hermas..

 

groets

dikke onzin! juist kou zorgt voor herma's met hoge temp heb ik nog nooit een herma gehad en ik kan er meerdere! warmte is echt niet de oorzaak!!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stress is altijd de oorzaak, en zeker het overdreven warme weer van de laatste tijd was een grote stressfactor! te warm of te koud, te veel voeding, lichtlekkage 's nachts....stress is stress

 

ik weet een tentje waar 2 soortjes instaan, beide fem zaad. Exodus Cheese van GHS en OG Kush 'huismerk'.

Dit is al de 3e ronde die hij draait met exact dezelfde setup en DEZELFDE zaadjes, ( vorig jaar in één keer gekocht )

Vorige 2 rondes 1x keer 1 Herma met de OG kush, de Exodus cheese was elke keer hermavrij.

 

Nu komt het :

 

deze ronde ruim 3 weken problemen met hoge temp, 35+ graden in de tent , 's nachts 27 graden, ondanks ventilatie in én uit vol open.

Planten zijn kleiner en vooral de stam is dunner als normaal.

En ja hoor.... ALLE OG kush hebben naast haartjes nu ook ballen , en 2 van de Exodus Cheese ook....

 

Gewooon puur van dat warme weer de laatste tijd.

Kan gewoon niet anders, de vorige keren ging het wél goed, zelfs 's winters met nachten van 13 graden voor de plantjes.

 

Ik wil geen reclame maken, ik heb nu ervaring met meerdere zaadboeren, maar Chapeau voor Greenhouse Exodus Cheese, ja oké 2 Herma's, maar véél meer die het NIET zijn, terwijl écht alle 'huismerk' OG Kush zijn omgekapt ( ballen = opzouten, castreren geloof ik niet in )

 

Ik denk wel een aanrader voor de beginnende kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf aardig wat ervaring met zaad en fem zaad. Mij het herma leed ook niet bespaard gebleven. Ook van zaad van betrouwbare adressen zoals Sannie.

 

Ik vind dat het hele Fem verhaal gedeeltelijk een kwalijke zaak van breeders. Ja herma's ontstaan grote deel door stress, maar wie draait er nou een 100% stress loze ronde elke keer? Er zijn zo veel factoren waardoor herma's kunnen ontstaan dat het bijna onmogelijk is om die helemaal uit te sluiten, zeker als beginner.

 

Breeders weten dit ook wel maar iedereen verkoopt tegenwoordig voornamelijk FEM dus dan kan je ook niet achter blijven zakelijk gezien. Dus moet je als kweker eerst een paar keer op je bek gaan om dit in te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een risico die je idd moet incalculeren.

 

Anders moet je , weer net als vroeger, uit regulier zaad een stuk of 25 wegzetten, en dan aan het eind maar hopen dat je 12 vrouwelijke hebt... maar kunnen er ook 5 zijn, of 21.

Ik weet gewoon graag waar ik zo ongeveer aan toe ben.

Met stekjes heb je dit natuurlijk niet, maar ik ben als de dood voor beestjes die meeliften.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Elk milieu kan herma's geven, maar wil je ballen verkomen, gewoon een anjer in een pot in je kweekhok zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...