Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lucky strike

2x per jaar oogsten outdoor

Recommended Posts

-Ik heb een leuk idee in mijn hoofd zitten. En ik vroeg me af of het mogelijk is.

 

-Ik heb als kweekruimte een tunnelkas van 5m x 10m, met een nokhoogte van 2.20 m. Dus de planten mogen niet te hoog worden. Dus om die reden heb ik het afgelopen jaar vanaf 15 juli verduisterd tot 15 augustus.

 

-En toen bedacht ik me een mooi plan om 2x per jaar te kunnen oogsten.

 

De uitvoering:

 

-Half maart tot half april de planten binnen voor groeien. Zodat je een mooie voorsprong heb tegen de tijd dat ze naar buiten gaan.

 

-Half april tot begin mei in de kas verder laten groeien zodat ze de kas goed kunnen vullen.

 

-En dan begin mei beginnen met verduisteren. Ik gebruik hierbij zwart plastic. (ik ben nog op zoek naar een beter matriaal)

Ik verduister rond 18:00 uur en als het goed donker is haal ik het zeil weer weg.

 

-Dan heb je als het goed is 8/9 weken later je oogst dus rond begin tot mid juli.

 

-Ondertussen start ik 1 maand voor de oogst een nieuwe ronde planten. Die direct na de oogst in de kas worden geplant.

 

-Die weer 2 weken laten groeien voor het verduisteren. En dan mid tot eind juli begin je weer met verduisteren tot de lichturen goed zijn. (minder als 13 uur per dag)

 

-En dan heb je 8/9 weken na het beginnen met verduisteren je 2de oogst. Dus half tot eind september. (het weer is dan ook nog redelijk dus niet veel kans op toprot)

 

Dit is natuurlijk een theorie en ik heb het nog niet uit kunnen proberen. Dus ik wou eerst even de mening van jullie weten of dit een succes kan worden.

 

En ik weet ook niet hoeveel planten ik dan nodig heb om de ruimte goed te kunnen vullen?

 

 

Hopelijk heb ik het zo duidelijk genoeg uitgelegt.

 

 

Mvg Lucky strike

Share this post


Link to post
Share on other sites

In theorie kan het maar moet je wel een kas hebben waar in je LV kan sturen. De 1e oogt zal je de hele ronde moeten verduisteren, als je een tunnel kas gebruikt en daar een zwart zeil over doet om te verduisteren is gegarandeerd rot in de laatste weken. De eerste 4 weken gaat nog wel zoals je zelf hebt ervaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al aan autoflowers gedacht? Dan moet je niet verduisteren

 

Qua potentie zijn ze er de laatste tijd hard op vooruitgegaan..

Doe gewoon een indoor fem-zaadkweek en zaaien maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zzzJansen Ik kan ook gewoon al het voorgroeien buiten de kas om doen. Dan kan ik 3 rondes draaien met planten die een bloeitijd hebben van 8/9 weken. Want ik wil natuurlijk wel kwaliteit hebben (wel goed idee trouwens)

 

@Johnny_Sack De kas is goed geventileerd. ik heb zelden toprot en ik heb nu de kas ook vol. Daarom ben ik ook opzoek naar iets waarmee ik kan verduisteren wat ook goed ventileerd.

 

@K3 4 eva Ik vind de opbrengste en kwaliteit van auto's nog te laag. En ik heb er wel 100 nodig om de hele kas vol te zetten. En dat is gekkenwerk.

 

 

-Iemand ook enig idee hoe groot een stek is na 6 weken groei. En de groei die je nog krijg na het verduisteren. (8/9 weken groei dus)

 

-En iemand misschien nog een goed idee over het matriaal wat je kan gebruiken voor het verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een stek half april naar buiten gooit vliegt ie gegarandeerd in de bloei net niet genoeg lichturen.zou je paar uurtjes bij moeten verlichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15x per jaar outdoor oogsten is ook mogelijk ;)

Discipline.

Met verduisteren.

Geen autoflowers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een stek half april naar buiten gooit vliegt ie gegarandeerd in de bloei net niet genoeg lichturen.zou je paar uurtjes bij moeten verlichten.

 

Is dat zo, heb je dat zelf ervaren?? In het volgende kweekverslagje (pagina 3) hebben die jongens hun voorgegroeide zaadlingen op 17 april gepoot en geen last gehad van te vroege bloei, ik ga ze aankomend jaar afhankelijk van de weersverwachting ook tegen die tijd naar buiten gooien........... > http://www.jointjedr...a-2013!!!/page3

 

Of is er hier verschil tussen zaailingen en stekken? Lijkt mij raar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

15x per jaar outdoor oogsten is ook mogelijk ;)

Discipline.

Met verduisteren.

Geen autoflowers.

Zo is dat.

Velen zijn U voorgegaan.

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 x 5 planten oogsten zonder al te veel plantjes in je tuin:

 

Rond 1 maart 5 Fem autoflowers binnen voortrekken en eind maart naar buiten zetten in een kasje.

Die zijn dan rond 1 juni klaar.

 

Ondertussen trek je binnen 5x (niet autoflower) stekjes of fem zaad voor die half mei naar buiten gaan en je gaat verduisteren als je de AF's hebt geoogst, rond 1 juni.

Die zijn dan rond eind juli/begin augustus klaar afhankelijk van de soort.

 

Voordat ze in bloei gaan maar zo laat mogelijk trek je daar wat stekjes van en die laat je groeien tot 1 augustus/of je haalt rond half juli 5 stekjes bij je stekkenboer/of je popt rond die tijd nog 5 Fem autoflowers.

Die ga je verduisteren tot 1 september (als je AF's doet natuurlijk niet verduisteren) en verder kun je de natuur haar werk laten doen.

 

Dan zijn die rond 1 oktober klaar en heb je maximaal gebruikt gemaakt van je outdoor zomer met een klein beetje hulp van een voortrek hokje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny_Sack De kas is goed geventileerd. ik heb zelden toprot en ik heb nu de kas ook vol. Daarom ben ik ook opzoek naar iets waarmee ik kan verduisteren wat ook goed ventileerd.

 

Ja dat is slim van je, maar niet supermakkelijk denk ik.

 

Ik denk dat je met gewoon puur een zeil of doek of iets dergelijks niet ver zal komen. Een stukkie Gore Tex? Nee ff zonder te bellen of te plakken, ik denk dat je aan de klus zal moeten. Je kan een luchtstroom creëren door een inlaat en uitlaat in je verduisterings systeem in te bouwen. Er dienen minimaal twee gaten in het systeem te zitten, inlaat en uitlaat. Dan denk ik de inlaat laag en uitlaat hoog komt te zitten. Een inlaat is niet zo moeilijk denk ik. Gewoon een gat in de grond die met een boog uitkomt in je kweekdeel. Uitlaat is complexer maar lijkt me zeker mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...