Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stoner123

Wat als het nou niks wordt in de nazomer?

Recommended Posts

Wat als het nou niks wordt in de nazomer?

Ik heb een autoflower staan waar ik net al toprot heb ontdekt, ondanks ik er goed voor zorg en er veel moeite in steek om de plant droog te houden.

Als ik thuis ben en het regent gaat de plant gelijk onder een afdakje.

Maar nu heb ik ook nog planten die nog niet in de bloei staan. ( net als vele anderen hier op het forum )

En dat zal dan wat worden zeg...

 

Dus.. wat zijn de optie's ?

Wat doen jullie eraan?

Ik zie Blowsterke verduisteren, dat is al een optie.

Een kas bouwen kan misschien ook.

Zijn er ook mensen die hem met een slechte nazomer naar binnen halen en er een lamp boven hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen halen en lamp lijkt me mss nog de beste optie.

Toprot ga je niet kunnen vermijden volgens mij door ze enkel uit de regen te halen , toprot is een samengang van vochtigheidsgraad in de lucht en en Temp. koude en vochtige lucht is niet goed.. ;)

 

De rechtstreeks neerslag is niet perse de hoofd oorzaak. doet er zeker geen goed aan..

 

verduisteren gaat indd ook , maar snachts moet je de plastic ook terug weghalen. want de plant geeft damp en die blijft anders heel de nacht ook onder de plastic gangen.

Met de zelfde rottigheid als gevolg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb ook altijd geklooi met autoflowers.

Maar als ze nu al rot hebben, is het een zwak soort, lijkt mij.

Vooruitzichten zijn goed dus......succes verder met de rest.

Autoflowers is niet echt mijn ding, je moet er mazzel mee hebben.

.

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het voldoende zijn om gewoon een hps lamp te gebruiken met een tijdschakelaar ?

Zonder tent en afzuiging...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het dan misschien keihard gaan stinken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, maar dan moeten we niet er met de gebakken peren bij gaan zitten.

Er zal toch vast wel een oplossing zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren met een AF is niet de beste optie.

Een AF is gebaat bij zoveel mogelijk licht uren, zet je die op 12/12 doe je jezelf en de plant te kort.

Belangrijk is om te zorgen dat ze droog blijven, of snel droog worden als ze nat zijn geworden (ventilator/fan).

Rot wegknippen en hopen dat het zich niet verder verspreidt..

En dat allemaal voor die paar luttele grammekes die er van een gemiddelde AF afkomt..

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ineens weet ik het. Als het dit jaar niks meer wordt dan volgend jaar maar eens wat echte buitenplanten neerzetten. Er zijn er zat die nu nog maar een week of drie moeten of zelfs al bijna klaar zijn. Andere soorten kunnen gewoon goed tegen vocht.

 

Dus, zoeken. lezen, plannen en dan volgend jaar goed beslagen ten ijs treden. (prachtige zin he)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een autoflower kan je het beste in mei - juni planten, dan hebben ze de meeste lichturen, wat een autoflower leuk vindt.

 

De ene soort is rotgevoeliger als de andere.

 

In een tent buiten heb je ook meer kans op rot door de luchtvochtigheid daar. Heb het ook al gehad dit jaar, gelukkig maar zeer beperkt.

 

Je kan ze altijd binnen afbloeien, als het te gortig wordt doe ik dat zelf ook.

 

Ook kan je ze achter het raam zetten om vochtigheid te voorkomen.

 

Succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf momenteel een party tent voor mijn bloeiende dames, is een mooie open constructie met alleen een dakzeiltje, zodra het weer slecht word schuif ik de tent erover.

En als het hard gaat waaien gebruik ik touw en stoeptegels om de boel te verstevigen.

Maarja ik spendeer momenteel veel tijd thuis, dus kan me in principe constant op het weer aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut he, autoflowers, kut he, buiten kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook een oplossing Datsensi.

Alleen jammer dat ik niet zo veel thuis ben.

Op moment staat die in een secret jardin onder een 250watt hps.

 

Inderdaad Amnees, helemaal mee eens het is allemaal kut.

 

En wietland heeft ook een goed idee, denk dat ik dat ga doen met de 2 andere buitenplanten in potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het niks wordt deze nazomer?

 

Dan heb je soms minder wiet en meestal wat minder thc in de wiet, fluffy noemen ze dat in het aller ergste geval.

Als je andere problemen hebt heb je ergens anders iets verkeerd gedaan, verkeerde plantkeuze bijvoorbeeld, of een te vochtige kas bijvoorbeeld.

 

Succes deze nazomer! Uiteraard willen we allemaal een mooie nazomer! ;)

 

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verduisteren met een AF is niet de beste optie.

Een AF is gebaat bij zoveel mogelijk licht uren, zet je die op 12/12 doe je jezelf en de plant te kort.

Belangrijk is om te zorgen dat ze droog blijven, of snel droog worden als ze nat zijn geworden (ventilator/fan).

Rot wegknippen en hopen dat het zich niet verder verspreidt..

En dat allemaal voor die paar luttele grammekes die er van een gemiddelde AF afkomt..

:lol:

 

 

Had hier wat automazar kwam 28gram gemiddeld het plantje af droog,en kwalitatief goeie wiet.dus deze zullen binnen onder onder goeie omstandigheden toch gauw een 50gram het plantje doen,maar ja als je geen tientje per zaadje wil geven houd het op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verduisteren met een AF is niet de beste optie.

Een AF is gebaat bij zoveel mogelijk licht uren, zet je die op 12/12 doe je jezelf en de plant te kort.

Belangrijk is om te zorgen dat ze droog blijven, of snel droog worden als ze nat zijn geworden (ventilator/fan).

Rot wegknippen en hopen dat het zich niet verder verspreidt..

En dat allemaal voor die paar luttele grammekes die er van een gemiddelde AF afkomt..

:D

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;#entry1204186

Ik heb zeker zo'n 70 gram van mijn automatic mega bud greenlabel B) had errrug veel zon hier.

Zit hem nu te roken, hijs lekker maar moet nog even curen.

Eerste auto :lol:

 

Had hier wat automazar kwam 28gram gemiddeld het plantje af droog,en kwalitatief goeie wiet.dus deze zullen binnen onder onder goeie omstandigheden toch gauw een 50gram het plantje doen,maar ja als je geen tientje per zaadje wil geven houd het op.

Ik had het zaadje notabene gratis gekregen bij mijn bestelling :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een serre is ideaal om ze toch binnen af te laten bloeien, gaat wel ten koste van de opbrengst... anders misschien onder een hps als je er de moeite voor wilt nemen..

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op moment dtaat de autoflower onder een hps.

Mijn buitenplanten zijn pas in de bloei zag ik net, hoop dat ze het goed doen.

Het is wel een fijne gezonden bos geworden :lol: nu nog de bloei afmaken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste mensen zijn het buiten seizoen begonnen (tenminste vanaf april) met 2 maanden achterstand. Ondanks de tropische hitte die we gehad hebben denk ik niet dat dat de 2 maanden achterstand goed maakt.

 

Mijn plantjes zijn zo groot dat binnen afbloeien geen optie is, dus ik heb er al rekening mee gehouden dat de laat bloeiers dit jaar niks gaan opleveren.

 

Ik heb 3 Big Bangs staan die alle 3 pas net aan het bloeien zijn, als volgende maand het weer omslaat heb ik niks en dat is pech maar helaas..

 

Mother nature gave cannabis the finger this year....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...