Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Is bij mij meestal niet veel, wij knippen praktisch alles.

Zelf een keer geprobeerd van afval/fluf wat te maken, ene grote mislukking :lol:

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker vol prutser, knallen.

 

beter niet teveel fluf in de zak. mensen denken vaak zonde om gewicht weg te gooien. totdat je prijs met 30c daalt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nou eens alle fan leaves en takken apart weg gooit.

en de kleinere bladeren en knipafval bewaard.

mag je van mij de wasmachine wel ff lenen.

is toch per 400gr afval ongeveer 40 gr ice-o-lator, zonde om weg te gooien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja alles in verhouding he, meestal zijn ze heel erg tevreden over de kwaliteit als over hoe het eruitziet.

 

Ik twijfel nu alleen nog of ik nog meer ppm moet gaan geven, de ene zegt max 900 a 1000, daarna moet je eigenlijk temp omhoog gooien en wordt het snel fluf.

Anderen zeggen weer dat dat onzin is en zeggen opschroeven naar 1500 en gewoon 30 graden aanhouden. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen ervaring met co2.

 

weet voor mezelf alleen dat je geen harde toppen oogst van donkergroene planten. dus op tijd je ec omlaag.

 

je geeft nu ec 2.0?? voor een haze.. schijnt een trend te zijn hoge ec, maar ik geef nogsteeds liever een puntje lager dan dat ze nodig hebben, dan teveel.. en ik ben heel tevreden met de "plok" die ik hoor in de emmer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou gewoon het schema aan, ze geven aan 1.8 in deze fase als het water 0,5 is, bij mij is het water 0,7, dus hou gewoon het schema aan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok het ec van je water is wel wat hoger maar schema's volg ik nooit want die zien je planten niet en weten niet hoeveel ze verdampen.

Wat doe je in week 7/8/9? of wat zegt je schema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste twee weken alleen afgezuurd water met extra enzymen.

 

Ik ben niet zon ster in het lezen van de plant, dus dan is het schama volgen volgens mij het veiligste/beste om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je enzymen toevoegen in de laatste 2 weken als je juist wil spoelen.. ??

enzymen maakt juist weer voeding los uit je aarde/wortels wat dan dus alsnog in je eindproduct terecht komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ik ook niet, eigenlijk niet eens voor de smaak. Wil gewoon aan de planten zien dat ze t moeilijk hebben. Denk dat het het hele afbloeiproces ten gunste komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enzymen laatste weken normaal gesproken alleen voor hergebruiken aarde.

 

Temp en lampen dimmen aan het eind. Co2 verschillen de meningen over. Maar als je wel co2 tot aan het eind geeft dan sowieso proberen de temp lager te krijgen dan wat je voorheen had.

 

En het zit inderdaad een stuk voller. Kan verschillende oorzaken hebben in jouw geval maar als ik je vorige rondje zo zie dan had je langer voor moeten groeien. Nu je co2 geeft misschien zelfde voorgroei-tijd als toen. Komt het wel vol waarschijnlijk.

 

Hoe lang denk je door te gaan? Of kijk je gewoon naar de planten omdat er nu geen pijl meer op te trekken is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das echt een hele mooie opset !! Leuk om te zien

Precies waar ik van hou.

 

Vraagje ik kreeg op aarde(amnesia) altijd korte maar wel hele dikke toppen en ik zie dat jij van die mooie lange toppen krijgt,is daar een manier voor om langere toppen te krijgen ?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 3.0 ik hergebruik en wat mijn ervaring is, is dat als je de pot nat wegzet met enzymen de laatste twee weken de wortels lekker afgebroken worden na omhakken en het dus makkelijker weer netjes te mengen is.

 

@ Supernoob, ja iedereen doet het weer anders :-)

 

@ Cityboxer, vorige keer co2 tot aan het einde meegegeven, deze ronde stop ik twee weken voor de oogst.

Ik ga uit van bloeidagen nadat ik de schakelfout heb hersteld, dus ze moeten nu nog 46 dagen ongeveer :lol:

 

@ Wietbladeren, ik zou het niet weten, misschien andere strain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan ook wel maar dan moet je ze wel weg zetten als je ronde klaar is, en niet de laatste 2 weken van je kweek met de planten er nog in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook altijd enzymen tot het einde.

behalve 2 dagen voor de oogst, dan krijgen ze onafgezuurd water van ongeveer 17 graden.

 

werkt top dan komen de voedingsgebrekken mooi opzetten rond oogsttijd

Share this post


Link to post
Share on other sites
die geven wel meer aan.. ;)

 

Ja en dat is natuurlijk allemaal onzin :lol:

Ik doe het al een tijdje zo en gaat goed, dus waarom zou ik het veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zeg ik niet pruster, zeg alleen dat het niet altijd het beste is wat wordt aangegeven op die schema's...

 

en waarom veranderen ??? omdat het altijd beter kan, ook bij jou.....

o nee je doet het al een tijdje he... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ben nu eenmaal geen plantenlezer, dus hou ik het schema aan en dat gaat goed, dat jij dat dan weer anders interpreteerd is jouw probleem, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo goed als jij he ;)

Van jouw verslagen leer ik iig niks, wat die zijn er niet :lol:

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

nounou pruts niet zo aangevallen he ;)

 

er worden je gewoon harde/smakelijke toppen gegund :lol: enzymen breken trouwens geen gezonde wortels af..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, ik ben nu eenmaal geen plantenlezer, dus hou ik het schema aan en dat gaat goed, dat jij dat dan weer anders interpreteerd is jouw probleem, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo goed als jij he :D

Van jouw verslagen leer ik iig niks, wat die zijn er niet :D

 

 

tjonge jonge wat zijn we weer vriendelijk.. ;)

geef dan gelijk aan in je topic dat je geen meningen wil maar alleen schouderklopjes...

 

en klopt 3.0 heeft geen verslagen.. :lol:

nou van mij heb je ieder geval geen last meer.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij breken de emzymen zelf niks af maar helpen ze de bacteriën en schimmels bij processen als een katalysator waardoor het sneller gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...