Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wietsmoker93

Allergisch voor wiet?

Recommended Posts

Hey ik vraag het toch maar een keer.

Als ik dus wiet heb verkruimelt met m'n hand en dan met die hand bijvoorbeeld op mijn arm krab, dan krijg ik meteen jeuk en bultjes.

 

Iemand die hier ook last van heeft?

En is het erg of niet? want ik ben een dagelijks blower.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wietforum2013

Kweet niet wat ze in uwe wiet draaien, maar ik zou toch maar stoppen met die TL-wiet te blowen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan voorkomen, ook als je eerst niet allergisch was (of geen reacties had).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even naar de dokter, krabje en enige tijd later weet je het zekur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zittten er geen chemicalien op of in je wiet . die de reactie triggeren ...?

 

een natuurlijk bloempje lijkt me geen jeuk te veroorzaken ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

niezen enzo maar uitslag had Krasi toch niet?

hier ook niezen en last vd ogen en neus prikkels etc bij sommige soortjes, ligt aan de terpenen cocktail die je voorgeschoteld krijgt volgens mij en die is soms (te) intens.

 

huiduitslag heb ik nog niet gehad van wiet, gelukkig maar want ik jaag er nogal wat doorheen en ik rook en HPS en TL wietjes ;)

 

een natuurlijk bloempje lijkt me geen jeuk te veroorzaken ....

 

:P

er zijn ontelbaar veel blommetjes die je graag willen overtuigen van het tegendeel, misschien is het wel aandeel limoleen oid wat een reactie bij hem triggert waar het op canna aankomt?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk ook dat ik tijdens het knippen van wietplanten erg veel last krijg van jeukende armen.

Volgens mij ben ik er ook allergisch voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks met chemicaliën oid te maken, gewoon een allergische reactie.

Ik heb het idd ook, bultjes en jeuk, bij aanraking van planten en of droge wiet.

Droge wiet geeft idd bij ook niesbuien en zelfs kortademigheid.

Is gewoon "normaal" zo`n allergische reactie.

Ik ben btw ook extra gevoelig voor de uitwerking, 2 haaltjes staat gelijk aan 1 joint bij een normale wietroker.

Iig niks om je zorgen te maken, beschermende kleding dragen en in mijn geval een mondkapje of filtermasker bij het knippen van de wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg dat er niemand allergisch voor, intolerant dat wel,

 

allergiën zijn dodelijk zoals pinda, selderij, dreft,

 

ook bij mij gaan me armen inderdaad jeuken als ik bijvoorbeeld aan het knippen ben, en royalmedic onderandere heb ik al last van als ik er maar langs vrijf,

 

 

elmo ga jij eens een brandnetel bloem tegen de groei richting in strelen, en es kijken of die bloempjes niet prikken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Sommige etherische oliën kunnen een huidreactie geven.Algemeen bekend in de aromatherapie.Ga maar eens met je vinger in je ogen wrijven tijdens het knippen, heb je gelijk pret voor 2.Kan erover mee praten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
elmo ga jij eens een brandnetel bloem tegen de groei richting in strelen, en es kijken of die bloempjes niet prikken :D

 

;) :P B) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zijn ontelbaar veel blommetjes die je graag willen overtuigen van het tegendeel, misschien is het wel aandeel limoleen oid wat een reactie bij hem triggert waar het op canna aankomt?

 

Ik denk dat je Limoneen en/of Linalool bedoelt, 2 bekende terpenen die vaak allergische reacties kunnen veroorzaken als ze oxideren.

 

allergiën zijn dodelijk zoals pinda, selderij, dreft,

 

Er zijn zoveel verschillende soorten allergieën en allergenen, hoeft niet allemaal dodelijk te zijn. ;) Brandnetel heeft iedereen trouwens last van, dat is een irritant. Je kan het pas een allergische reactie noemen als een minderheid er last van heeft, (meestal paar % van de bevolking).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de planten van balkon naar binnen zet en ik de bladeren tegen me armen krijg dan heb ik allemaal rode bultjes.

En als ik het rook rode ogen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde kwam ik eergisteren achter. Planten aan het inspecteren, overal jeuk. Geen bultjes though.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook, wiet is niet voor niks familie van de brandnetel. Als ik het verkruimeld en dan aan men neus wrijf

of ogen, heb ik heel de avond plezier. Jeuk, lopende neus en dikke ogen.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
wiet is niet voor niks familie van de brandnetel.

 

Dat is al jaren niet meer zo. Brandnetel is geen familie van cannabis, kwestie van verkeerd geclassificeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat de ruwe haren aan het bladoppervlak (katten eten niet voor niks graag canna blad) bij sommigen voor die allergische reactie zorgen met weet ik veel wat voor stofje wat dan vrijkomt, eigenlijk net zoals bij brandnetels?

 

Kan natuurlijk ook nog dat je eigen cannabinoiden systeem het niet veelt, al die prikkeling :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook...altijd bultjes en jeuk op mijn armen nadat ik met planten bezig ben geweest :lol: gelukkig geen last met droge wiet :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk onderzoek..... Ze weten het alleen nog niet zeker .....

 

WTF heb je er dan aan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is vorige week uitvoerig op de belgische tv geweest. Ze hebben vermoedens grenzend aan zekerheid. Deze zaak gaat verder onderzocht worden door een doctoraatsstudie. Interessante materie lijkt mij....

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof niets van dat artikel.

 

Als je spreekt over 'bepaalde stoffen', maar ze niet vermeld, dan heb je helemaal geen stoffen 'bepaald'

 

Nu het is een feit dat veel mensen een gevoeligheid hebben aan natte wiet en vaak ook droge. Er is een heel ander topic bezig over net hetzelfde.

 

wat nog mag vermeld worden is dat proteïnen niet tegen hitte kunnen. Dus als je meent allergisch te zijn aan cannabis, probeer het zo weinig mogelijk rechtstreeks te behandelen (neem een grinder ofzo) en niet 'rauw' verbruiken; kook het in tot space of rook het, maar als je vermoedens hebt over gevoeligheid/allergie zou ik geen tinctuur gaan gebruiken.

 

verder is toenemende allergie echt geen zaak van de cannabisteelt, maar wel van de industrialisatie, verontreiniging en vooral de luchtvervuiling van de steden.

 

Baekie niest constant van de hooikoorts in Antwerpen, maar als Baekie 2000 meter boven de zeespiegel zit in een dorp met 40 inwoners heeft 'ie er geen last van. Nogthans zijn dezelfde bomen daar in massa aanwezig, stuiven die in massa en ademt Baekie dat in in massa. Ben ik dan allergisch aan pollen? Neen. Ik ben niet allergisch; ik heb - zoals velen - een schijnallergie die voortvloeit uit aan de geïnhaleerde pollen bevestigde luchtvervuiling.

 

Het is niet omdat de EU de grenswaarden voor PPM fijn stof heeft vastgelegd dat ons lichaam daar mee akkoord gaat... en het is niet omdat we bepalen dat de luchtkwaliteit 'voldoende' is, dat daarom de baardmos hetzelfde denkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...