Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
windsurfer87

kleine kweek

Recommended Posts

Hallo,

 

Eindelijk vinden mijn ouders het goed dat ik wietplantjes ga kweken. Het is niet veel maar 1 of 2 plantjes vinden ze nog wel kunnen (ach ja je kan niet alles hebben :) ). Ook met de stroom zitten ze aardig te zeiken, het zit dus niet mee allemaal :) . Maar ondanks dit alles wil ik het toch doorzetten dan maar 1 of 2 plantjes.

 

Het hok is ongeveer 75cm x 75cm x 1m. Zouden hier 2 planten in passen? Mijn grootste zorg is eigenlijk de verlichting, mijn pa wil namelijk niet dat we hoge rekeningen krijgen. Is het mogelijk om tenminste 1 plantje te kweken onder 2 tl-buizen van (lach niet :D ) 8watt (ongeveer 40cm) per stuk?

 

Zoja, hoeveel wiet zal er dan ongeveer van af komen en van welke kwaliteit zal dit zijn (ik ben van plan white widow zaadjes te bestellen)? Het is dus niet de bedoeling om flink te kweken (dat kan ook niet), maar ik wil het in ieder geval een keer ervaren.

 

Danke Sjeun :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik heb het expiriment van Harry67 gelezen en moet hem mijn complimenten geven :whistling . Alleen het grote verschil zit hem in het aantal watt dat ik minder heb. Ik ben namelijk van plan om 16watt voor 1 a 2 planten te gebruiken. Is dit niet TE weinig?

 

Ook heb ik op het forum deze how-to gelezen http://www.wietforum.nl/editie6/index.php?...38&hl=ontkiemen.

 

Hier staat dat de groeifase ongeveer 1 week moet zijn, maar bij het expiriment van Harry67 duurt deze 8 weken! Komt dit ook door de planten of alleen door het licht? Want anders zal het bij mij wel helemaal lang gaan duren (of helemaal niet lukken) voordat mijn plant\en klaar is\zijn met de groeifase.

 

mijn dank is groot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het aantal; watt is ongevver het aantal gram dat je er af haalt, 16 watt, je ben ook nog een beginner dus reken op 12 gram.... Niet de moeite waard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mogelijk om het licht van tl-buizen en spaarlampen te combineren (met de juiste kleurnummers natuurlijk)?

 

edit: gloeilampen moest natuurlijk spaarlampen zijn :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
het aantal; watt is ongevver het aantal gram dat je er af haalt, 16 watt, je ben ook nog een beginner dus reken op 12 gram.... Niet de moeite waard...

ik ben 't met je eens dat 't niet zoveel wiet is, maar als je geinterreseerd ben in kweken en 't is je enige optie is 't zeker wel de moeite waard, van 't kweken van die 12 gram kun je namelijk net zoveel leren als van 't kweken van een paar ons, en aangezien de kosten te verwaarlozen zijn is 't dus zeker aan te raden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom dat hij in de winkel heb je spaarlamopen van 24 watt kleur 33 die werken dat toch net zo goed als een tl van 18 watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn wette werkte de spaarlamp wel want ik kweekte eerst alleen met tl toen deed ik er een paar spaarlampen bij en toen groeiden ze vreel mooier en toen ik ze weg hield groeide ze weer kut

Share this post


Link to post
Share on other sites
naar mijn wette werkte de spaarlamp wel want ik kweekte eerst alleen met tl toen deed ik er een paar spaarlampen bij en toen groeiden ze vreel mooier en toen ik ze weg hield groeide ze weer kut

Welke kleur licht gebruikte je? Was dit in de groei of bloeifase?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Mijn advies is:

 

Maak je hokje ongeveer 40x40 cm anders heb je te weinig licht.

Neem een wit plankje en schroef daar 3a4 spaarlampen van 13 watt/kleur 827 onder (voor de groeiperiode zou kleur 33 beter zijn maar 827 gaat ook)

Als afzuiger voldoet een flinke pc fan of een badkamer ventilator

Neem een curver box oid. en zet daar 4 steks in, 3 weken voorgroeien en twee keer toppen, dan een week of 8a9 afbloeien (van de plant soort afhankelijk)....opbrengst bij een geslaagde oogst ligt dan tussen de 20 en 40 gram droog.

Lampen constant zo laag mogelijk boven de planten hangen (ong. 1a2 cm)

Zuinig aan doen met water geven.

 

Groeten Harry

 

ps: bij 4x13 watt is het stroomgebruik incl fan ongeveer 100Kw, wat betekend dat je bij een Kwh prijs van 0,15€ ongeveer 15€ aan stroomkosten kwijt bent voor de gehele kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 2x8watt gebruikt ben je alleen voor je ww zaadjes al meer kwijt dan het je ooit zal opleveren. en compacte flouros zijn zeker wel beter dan tl buizen.

 

pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...