Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

Nog maar een vraagje. Eerste kweek ooit dus ben een beetje bang dat ik de dames om zeep heb geholpen (eerst doen dan pas vragen....wat een idioot soms).

Ook ik heb last van Spint, gisteren tijdens mijn zoekronde in een boxer short wat van die kleine terroristen gevonden(strip altijd lekker half naked, houden de dames van zo een godelijk plofbank lichaam die tussen de bladeren heen wandelt).

 

Had nog een flesje PVP staan waarmee ik ze heb ondergedompeld @ dag 1 en een flesje van bij de praxix (Pyrethrum vloeibaar) want bayer masai mag niet verkocht worden ofzo ivm het bijen seizoen?

Volgens de voorschriften een druk spuit gevuld met 1 liter water en de dames hun behandeling gegeven.

 

Mijn vraag: Kan dit kwaad? Hoeveel Liter per m2 is eigenlijk "normaal" Niet dat ik in het vervolg overdoseer ofzo. Kon het nergens vinden.

Alvast bedankt voor de moeite!

 

EDIT:

 

Ps: Ze staan nu al 11dagen op 12/12 en ik zie de eerste haartjes langzaam al verschijnen. Kan ik de dames over 3 dagen weer behandelen met een chemisch coktailtje of mag dat eigenlijk nu niet meer ivm met top rot? En dus na deze behandeling op het beste hopen en een Buisje roofmijt kopen?

Edited by DaYajYi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze bedoelen ermee dat je je planten ermee moet spuiten. Dus tot ze gewoon nat zijn. Voor de hoeveelheid zou je de bijsluiter moeten lezen. Ze beginnen pas echt met het vormen van toppen als ze al 2 weken in bloei zijn. Ik zou je LV aan de lage kant houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze bedoelen ermee dat je je planten ermee moet spuiten. Dus tot ze gewoon nat zijn. Voor de hoeveelheid zou je de bijsluiter moeten lezen. Ze beginnen pas echt met het vormen van toppen als ze al 2 weken in bloei zijn. Ik zou je LV aan de lage kant houden.

Thanks! Ja dat had ik ook al begrepen vroeg me alleen af hoe nat is nat..dus als in een litertje op 1m2 eerlijk over de dames verspreiden of 2L etc. Maar ik kijk het wel ff aan, zondag nog maar een keer en paar dagen daarna wat roofmijt uitzetten. Hopelijk blijft het dan binnen de perken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roofmijt na het spuiten? Kan je beter je geld aan mij geven.

Had begrepen dat je na een dag of 5 weer veilig roofmijt uit kan zetten? Dus niet gelijk na het spuiten maar 5dagen erna? Of is het dan ook nog te vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roofmijt na het spuiten? Kan je beter je geld aan mij geven.

Had begrepen dat je na een dag of 5 weer veilig roofmijt uit kan zetten? Dus niet gelijk na het spuiten maar 5dagen erna? Of is het dan ook nog te vroeg.

 

Zou ik niet doen, kans dat ze zo dood zijn en weggegooid geld.

 

Tevens zijn die beestjes geldklopperij, ken niemand die van zijn spint af is door die rakkers. Als je spint hebt werkt alleen spuiten, maar ook dat werkt niet super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel, waar heb jij dan wel ervaring mee wat wel goed werkt? OF is het allemaal gewoon meer van bestrijden om ze iig niet helemaal hun gang te laten gaan? Iemand nog input over tot wanneer je kan sproeien? Hoever in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jadasveel, waar heb jij dan wel ervaring mee wat wel goed werkt? OF is het allemaal gewoon meer van bestrijden om ze iig niet helemaal hun gang te laten gaan? Iemand nog input over tot wanneer je kan sproeien? Hoever in de bloei.

 

Ik sproei tot een week of 2 a 3 voor de oogst. Als de toppen dik zijn moet je het ook niet doen, toprot. En als je toppen hebt zorg dat er ventilatie is als je spuit.

 

Ik heb deze ronde al 5x gespoten met van alles en nog wat, promenal, mix met vertimec, ardap en nu weer er II gehaald. Je komt nooit helemaal van die pleurislijers af, je houdt het enkel een beetje in toom.

 

Volgende ronde eerst twee dagen mn lampen aan zonder afzuig laat die fokkers maar uitdrogen. En flink platspuiten alles met oplossing spiritus zeep.

 

Zodra je die lijers hebt is het dwijlen met de kraan open....

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jadasveel, waar heb jij dan wel ervaring mee wat wel goed werkt? OF is het allemaal gewoon meer van bestrijden om ze iig niet helemaal hun gang te laten gaan? Iemand nog input over tot wanneer je kan sproeien? Hoever in de bloei.

 

Ik sproei tot een week of 2 a 3 voor de oogst. Als de toppen dik zijn moet je het ook niet doen, toprot. En als je toppen hebt zorg dat er ventilatie is als je spuit.

 

Ik heb deze ronde al 5x gespoten met van alles en nog wat, promenal, mix met vertimec, ardap en nu weer er II gehaald. Je komt nooit helemaal van die pleurislijers af, je houdt het enkel een beetje in toom.

 

Volgende ronde eerst twee dagen mn lampen aan zonder afzuig laat die fokkers maar uitdrogen. En flink platspuiten alles met oplossing spiritus zeep.

 

Zodra je die lijers hebt is het dwijlen met de kraan open....

Grr, kleine terroristen. Ben er bijna zeker van dat het via een buddy komt. Kwam laatst ff op bezoek om een updatje te geven..hele oogst mislukt @ week 5bloei. was ie een weekje niet geweest ivm vakantie kwam terug en bam gewoon letterlijk alles volgewebt. Vast wat met zich mee gebracht :/

 

Hopelijk overleef ik het, spannende eerste kweek zo haha. Eerst tropische temperaturen als een gek lopen sproeien met water en proberen de temp in toom te houden en nu weer die beesten. Volgende ronde de tent grondig schoon schrobben als het zover komt. Thanks bro!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jadasveel, waar heb jij dan wel ervaring mee wat wel goed werkt? OF is het allemaal gewoon meer van bestrijden om ze iig niet helemaal hun gang te laten gaan? Iemand nog input over tot wanneer je kan sproeien? Hoever in de bloei.

 

Ik sproei tot een week of 2 a 3 voor de oogst. Als de toppen dik zijn moet je het ook niet doen, toprot. En als je toppen hebt zorg dat er ventilatie is als je spuit.

 

Ik heb deze ronde al 5x gespoten met van alles en nog wat, promenal, mix met vertimec, ardap en nu weer er II gehaald. Je komt nooit helemaal van die pleurislijers af, je houdt het enkel een beetje in toom.

 

Volgende ronde eerst twee dagen mn lampen aan zonder afzuig laat die fokkers maar uitdrogen. En flink platspuiten alles met oplossing spiritus zeep.

 

Zodra je die lijers hebt is het dwijlen met de kraan open....

Grr, kleine terroristen. Ben er bijna zeker van dat het via een buddy komt. Kwam laatst ff op bezoek om een updatje te geven..hele oogst mislukt @ week 5bloei. was ie een weekje niet geweest ivm vakantie kwam terug en bam gewoon letterlijk alles volgewebt. Vast wat met zich mee gebracht :/

 

Hopelijk overleef ik het, spannende eerste kweek zo haha. Eerst tropische temperaturen als een gek lopen sproeien met water en proberen de temp in toom te houden en nu weer die beesten. Volgende ronde de tent grondig schoon schrobben als het zover komt. Thanks bro!

 

Dat bij je buddy kan nooit zomaar in een week gebeurd zijn :P, die klootzakken zitten er al langern.

 

Als het echt erg wordt kan je ook gewoon de webben stofzuigen van je toppen.

Ja spint neem je zo mee...en trek jij je lucht van buiten?

 

Ja met de temperaturen van afgelopen tijd is heerlijk voor de spintjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jadasveel

Niet direct van buiten, gewoon uit huis maar al dat verse lucht komt wel via raam openingen etc binnen.

JA zei ik ook al, hij is vast gewoon lui geweest. Ik ga de strijd gewoon aan. 1 of ander Bioloog moet gewoon een Super roofmijt ras ontwikkelen, genetisch gemanipuleerd. een ware jager. 5x zo groot, 10x zo snel, 100x zo meedogenloos, Rambo roofmijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat spuiten,spuit dan wel meer dan 1x. dag1, dag4 en dag8 heb ik altijd begrepen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spul mengen in een grotebak water en alle planten even kopje onder,lege kamer even spuiten dan ben je er wel van af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
want bayer masai mag niet verkocht worden ofzo ivm het bijen seizoen?

 

 

En das geheel terecht,...beter dat ze die troep helemaal verbieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps: Ze staan nu al 11dagen op 12/12 en ik zie de eerste haartjes langzaam al verschijnen. Kan ik de dames over 3 dagen weer behandelen met een chemisch coktailtje of mag dat eigenlijk nu niet meer ivm met top rot? En dus na deze behandeling op het beste hopen en een Buisje roofmijt kopen?

 

Spul mengen in een grotebak water en alle planten even kopje onder,lege kamer even spuiten dan ben je er wel van af.

 

not gonna happen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je de hele boel gaan ontsmetten. Tenminste dat is wat een maat van me soms doet als hij er last van heeft. Daarom kweek gewoon lekker uit zaad. Zaad heeft echt veel voordelen vergeleken met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij moet je de hele boel gaan ontsmetten. Tenminste dat is wat een maat van me soms doet als hij er last van heeft. Daarom kweek gewoon lekker uit zaad. Zaad heeft echt veel voordelen vergeleken met stekken.

 

Als je er weinig nodig hebt en er makkelijk bij kan wel ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah dan zal je moeten kiezen he. 500 zaadjes vs 500 stekkies. Ik weet vrijwel 100% zeker dat als je 500 zaden koopt bij een goede breeder je korting kan krijgen uiteindelijk ben je dan misschien 2 euro per zaadje kwijt. Even duur als een stek. Het enige nadeel is dat je ze moet ontkiemen en dat er een paar tussen zitten die niet ontkiemen. Maar je krijgt wel potentiële wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps: Ze staan nu al 11dagen op 12/12 en ik zie de eerste haartjes langzaam al verschijnen. Kan ik de dames over 3 dagen weer behandelen met een chemisch coktailtje of mag dat eigenlijk nu niet meer ivm met top rot? En dus na deze behandeling op het beste hopen en een Buisje roofmijt kopen?

 

Spul mengen in een grotebak water en alle planten even kopje onder,lege kamer even spuiten dan ben je er wel van af.

 

not gonna happen ;)

 

 

Dan blijf toch lekker in je spint zitten,je kan je wel wat in de rondte spuiten daar krijg het toch nooit 100% mee weg,ze zijn hier na 6weken bloei nog wel eens kopje onder gegaan.

niks aan het handje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze zijn hier na 6weken bloei nog wel eens kopje onder gegaan.

niks aan het handje.

 

;)

als je het niet zelf consumeert niet nee, wat een ander aan troep in zijn lichaam krijgt door deze werkwijze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag voor de tweede keer een badje gegeven, aankomende donderdag nog een keer en dan zitten we in week 3.5 van de bloei. Wat raden jullie aan? DAn nog wekelijks een keer zo een chemisch coktail tot aan week 5 (heb begrepen dat het dan tegen de tijd van het oogsten allemaal weg is?, wil natuurlijk geen gif straks wegdoen..) En een week daarna flink wat roofmijt los laten om het die laatste paar weken in toom te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het uitzetten van roofmijt nadat je gewas kop onder spintjes zit ook als de put dempen nadat het kalf verdronken is.die 10 roofmijtjes moeten volgens sommigen op 24 h bv 100.000 spintjes vernietigen.preventief uitzetten bij de eerste mogelijkheid die aanwezig is wil je controle houden over een plaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Tevens zijn die beestjes geldklopperij, ken niemand die van zijn spint af is door die rakkers. Als je spint hebt werkt alleen spuiten, maar ook dat werkt niet super.

 

Die beestjes werken zeer zeker wel, alleen vergeten we volgens mij als cannabiskwekers dat de cyclus van de plant vele malen korter is als gewassen waar de beestjes eigenlijk voor bedoeld zijn (glastuinbouw)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...