Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenevinger85

Bio aardbeitje onder kunst licht ;)

Recommended Posts

Heel mooi hok en spullen en soortje :lol: al zou ik ter preventie van ongedierte de voorgroei potjes buiten hebben gezet .

Heel veel succes en hopelijk word het een succes ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi: Ze hebben nu 3 dagen op rij elk een halve liter gehad van boven met de broeskop. Tensio's, die op zeg 2/3 van de bodem zitten beginnen nu eindelijk een beetje terug te lopen. De ruimte innemen doen ze zeker!

 

@ Sok: Ik heb zo een vermoeden dat deze toch ook wel wat minder veg hadden mogen hebben hehe. Oppervlakte is namelijk al vol!

 

@ Donnie: Snoeien zal gewoon nodig zijn. Zal vanavond of morgen weer foto's laten zien dan zul je het met me eens worden denk ik :wub:. ze gaan redelijk gelijk op dus hooguit knak of top ik de sprinters.

 

@Pacman83: Het kwam zo uit, voorgroeitentje was al druk :lol: . Als ik weer uit femzaad ga werken, en ik neig te zeggen dat dat weer gaat gebeuren, dan worden ze onder tl gekiemd en onder 400W hps voorgegroeit in wat grotere potten ook.

 

update:

Temps lampen aan 28/29C, lampen uit 20/21 C. LV 50/60%

Bladtemps 24/25 C, ze beginnen nu zelf goed te koelen. Eerste week veg liep het nog wel s op naar 28/29C waardoor regelmatig een koude douche nodig was.

A-wings hangen nog gewoon bovenin op diepstralen en blijven daar lekker hangen.

 

Tensios van de 500mBar over 3 dagen teruggebracht naar de 300. Tensios zitten redelijk diep dus daarboven zal het iets vochtiger zijn geweest omdat we van boven gewaterd hebben. Zal ze nog 1x van bovenaf wateren dan kunnen ze wel een waterbeurt van onder aan.

 

Vanochtend hebben ze een spuitbeurtje gehad met bladvoeding en auxine. Vanavond gaan ze stuk voor stuk eruit voor een eerste scheerbeurt en controle. Als ik mij niet vergis zijn ze nu met de 8ste internode bezig en de eerste 2 zitten elkaar nu in de weg, en we moeten nog een paar weken. Als ze uit het hok zijn krijgen ze direct een grondige spuitbeurt met Neemtonic. (OF IS DAT TE KORT OP DE BLADVOEDING/AUXINE??)

 

Misschien zetten we er dan ook een stokje naast vast. Ik zal ook 3a4 potten eruit laten en de boel zn definitieve plek geven met een betere verdeling. De potten moeten natuurlijk geschakeld staan. Van die planten die eruit gaan zal ik de wortels eens bekijken,

 

Tot nu toe lekker zorgeloos en vind het prachtig. Blijven mooi bossig ook met de lamp zo hoog. Blad is gezond groen en die dikke stelen bevallen me ook wel. tov stekken tonen ze gewoon veel vitaler en dat geeft wel rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dieven zie ik als een noodmaatregel.

 

wanneer je planten elkaar tegenkomen in de breedte krijg je strek en een overvol bladerdek straks.

 

ik zou het nog een weekje aankijken, en dan beslissen of je er evt een paar uithaalt.

 

maarja, dat ben ik. misschien gaan ze minder hard dan ik denk.

 

Zelf zie ik dieven voorals als een methode om de kwaliteit van het eindproduct te verhogen. fluf is niet te knippen laat staan te verkopen.

de 3-5 planten die ik op de korrel heb blijven staan tot ze de anderen in de weg gaan zitten, dan beslis ik of ze eruit gaan of niet.

 

Dieven doe ik doorgaans op een 9 weken bloeier uit stek die ik ken eind wk2/begin wk3, dan kan ik redelijk inschatten wat ik van de verdere ontwikkeling kan verwachten en kan dan bepalen wat ervan kan.

kan ik een verschil verwachten met zaadplanten?

 

Tensios gaan inmiddels erg hard richting de 200/220,bladtemp ook vrij hoog dus vanavond eens een beetje water geven en een douche.

 

 

Fluf heb je niet/heel weinig wanneer je op tijd schakelt. Wat nu gaat gebeuren dat de mooie topjes in het midden ook bedekt gaan zijn met bladeren, lijkt me niet de bedoeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon al gaan dieven de de grootste aan de zijkanten zetten.

 

zo rem je ze een beetje in de breedte en krijg je straks mooiere volle toppen.

je moet ze niet gaan toppen nu, knakken liever ook niet, gewoon dieven als ze te breed worden.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie kamer! ik ga zeker volgen, zal zeker een lekker wietje worden! :D

ben nu zelf bezig met mijn eerste kweekje, alles verloopt goed enkel dat ze een beetje slapjes zijn aan de zijkanten waar ze de tent raken en daar zit ik nu een beetje over te piekeren :s maarja..

 

succes met je plantjes! B)

 

groetjes :wub:

had ik ook... klein ventilatortje bij de stammetjes doet wonderen;) de dames houden van frisse voetjes :lol: (bij mij wel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dringen geblazen, kan je ze een beetje in toom houden, het zal nu wel hard gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het dringen wordt beter paar eruit gooien zodat er wat ruimte komt.

 

x2 Had hij al veel eerder moeten doen op aanraden. Want nu gaan ze ook strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's geven wellicht een iets vertekend beeld, ben er ook geen held in :wub:. Maar het valt allemaal nog wel wat mee.

 

Tijdens t dieven zijn er 4 uitgevlogen. 2 kwamen gewoon niet mee en van 2 was de aarde nog zeikenat in vergelijking met hun zusjes. Dat gaat misschien in een later stadium problemen geven en aangezien de rest toch iets ruimte erbij mocht hebben heb ik die er dus ook uitgeknikkerd.

 

Bij de lange slungels heb ik de stam iets geknepen en dat geeft nu een beetje resultaat, de ondergroei en de kortere planten beginnen beter mee te komen. Verschil is er wel. internodes van 10cm en dus best veel strek tot internodes van 3 a 4 cm.

 

@ supernoob: Ik laat ze bewust zolang als het kan staan. 4 a 5 eruit is altijd het plan geweest maar hou ze er liever zolang mogelijk in voor het geval dat er gekke onvoorziene dingen gebeuren en de ruimte toch niet lekker gevuld wordt. Iets te laat eruit halen gaat nu eenmaal beter dan ze vanuit een vuilniszak later weer terug zetten :lol: Bij mn laatste ronde uit stek bijvoorbeeld liepen ze allemaal 100% met elkaar op tot in week 2 ineens een deel compleet stil bleef staan in. Fijn zon partij stekken van 2 moeders van verschillende genetica! (grrrrrr enzo)

 

De lampen heb ik een paar dagen lager gehad en dat vonden ze niet fijn,werden wat slapjes dus weer omhoog. Met de verschillen die er zijn zullen ze zowiezo hoger op diepstralen moeten hangen.

 

Wel heb ik 1 tegenvaller: ik heb vandaag toch weer zon vuile geel-zwarte hufter gevonden. Kon er echt maar 1 vinden maar we weten..., dus die plant extra hoog geschoren en spuiten als de lampjes uitgaan. geen idee of t een overlever is of dat ie van buiten meegekomen is maargoed, ik verwacht dat het wel onder controle te houden is.

 

zal proberen morgen wat foto's met licht uit te maken dan hoor ik jullie oordeel wel :D

 

Groeten van de groene vinger

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Johnny_Sack: Dank je kerel, erg mijn best op gedaan ook B)

 

Wat is je redenering als ik vragen mag? Ik zal je in ieder geval de mijne geven, hou je vast :wub: ik zal even mijn 'brainfart' zoals de jongelui dat tegenwoording noemen op je loslaten

 

Als het over de keuze stek/zaad gaat is die vrij voor de hand liggend: ik heb spint in het hok gehad die je als je ze kunt trainen als waakhond kunt houden. Zo groot, veel en "taai" dat ik de opbrengst eerder in Grspint/W dan Gr/W kon uitdrukken. En ik ken mn middelen wel maar ik kon ze er gewoon niet uithouden. Wat dat betreft komt het kostenplaatje er bijkijken: dit zaad kost 3x zoveel als een (mijn) stek maar daar tegenover staat de som van geinvesteerde tijd&energie x kosten bestrijding x onzekerheid van effect bestrijden x frustratie.

 

je ruimte tot 100% moeten uitsoppen en met name de potten, slangen, buizen etc moeten ontdoen van welke vorm van beestjes dan ook kost tijd.100% uitroeien is ondoenlijk. je probeert het wel maar feitelijk lukt dat gewoon niet wat je ook doet. De enige echte remedie is wachten tot je de cyclus van spint doorbroken hebt. Dat kost dus teveel tijd en start je dus weer met een nieuwe ronde waar de inmiddels overlevende resistente spint een comeback maakt. ergo: elke ronde wordt het effect van bestrijden minder.

 

Daarnaast is er de betrouwbaarheid van levering: door de jaren heen toch al menig maal mee moeten maken dat de stekkenboer werd gepakt, dus zo weer een week verder dan geplanned, op een ander soortje. Ook hebben ze wel eens mijn stekken aan een ander meegegeven: kun je weer achteraan sluiten. opzich ben ik niet zon stressert maar als dat gebeurt rond je zeer zorgvuldig geplande vakantie in jaren dan wordt je daar wel even ziek van. Ook de keren dat de stekken overduidelijk van verschillende moeders kwamen dragen bij aan de overweging om nu eens een ander pad te kiezen.

 

Het risico van een eventuele mindere opbrengst uit zaadplanten is het experiment wel waard. en dat is het ook. voor mij althans. Dit is niet voor niets het hobbyhokje :D

Uit je manier van omschrijven denk ik op te kunnen maken dat je dit te groot vindt voor een zaadkweek? Heb ze al wel "iets" groter gezien?

 

 

Dan het Femzaad: tov regulier zaad is er enkel voordeel? het hele herma argument is wat mij betreft niet van toepassing. mijn laatste rondes uit mobydick stekken hadden had ook onderontwikkelde bananen en zelfs een onderontwikkeld zaadje her en der..is het risico uit femzaad zoveel groter gemiddeld genomen is de vraag die ik mezelf dan stel. ik merkte het niet eens op enkel op de overtuiging dat het bij stekken niet bestond?

 

Het gaat mij grotendeels om de efficiente van een kweek: of ik nu mn planten moet checken en behandelen op spint en andere ellende of die enkelijke mannelijke trekken moet herkennen, ik denk dat die rekensom in mijn voordeel uitvalt.

 

en, ook wel belangrijk, je wilt ook wel eens wat anders. stekken de pot inschoppen wordt ook saai hoor! het begon ooit eens als hobby..hield me van de straat en uit de echte ellende.( jawel opstelten ik had een echte boef kunnen zijn) en wil die nostalgie van vroegah weer beleven.

 

 

Yo beetje late reactie. :lol:

 

 

Ik snap je frustratie over spint, dat is ook 1 van de redenen dat ik eerder dit jaar weer overgestapt ben naar Fem zaad. Maar helaas elke ronde wel herma's gehad, 1 ronde pas heel laat en op tijd opgemerkt en weinig schade, andere ronde helaas eerder herma's en te laat opgemerkt dus alles bevrucht. Toen moest ik 2 weken eerder oogsten omdat je andere beginnende zaadjes in de toppen zou vinden, het heeft het me gewoon een hoop opbrengst gekost.

 

Waarom ik niemand zou adviseren om in dit soort grote hokken met fem zaad te gaan draaien heeft 2 redenen. Als je een klein hok hebt met 5 plantjes kun je de planten veel beter controleren. Als het bij jou straks helemaal vol met toppen staat dan is het vrij lastig om alles echt goed te controleren, helemaal in het midden.

 

Reden 2 als het straks wel fout gaat (Ik hoop het uiteraard niet voor je) dan zit je met 3 kilo wiet vol met zaad die je eventueel niet kunt slijten. Als je met 1 400 lampje draait en je hebt een paar honderd gram die je toch zelf op gaat roken is dat niet zo'n probleem.

 

Wat mijn tussen oplossing is is zelf moeders houden en stekken maken! Moedertje uit zaad dus geen gratis spint van de onbetrouwbare stekken boer. Je kunt zelf de mooiste Pheno er uit zoeken met de eigenschappen die jou aanspreken. Het scheelt ook nog een hoop centen, ook al draai je niet zo groot dan bespaar je op jaar basis toch een vakantie. En het is nog leuk ook om je eigen stekkenboer te spelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou kom er nu wel achter dat ik me er goed in vergist heb. Ben even op vakantie geweest en waar ik dacht dat ik het onder controle had...staan er nu een paar sletten van 110cm! op me te wachten WTF MAN haha.

 

Dus ja. Morgen wordt het dieven, knakken, buigen en verhuizen want de grotere die ik aan de buitenzijde heb neergezet blokkeren zo de luchtstroom van de luchtverdeelbuizen en ondervinden straks ook windstress..

 

Het is omdat het zo uitkwam maar vanzelfsprekend gaan we zoiets dus niet meer buiten optrekken maar gecontroleerd onder tl. Ik dacht er ook maar verstand van te hebben.Mijn alter ego heeft ergens een steek heeft laten vallen lijkt het. :verrygood (grapje, hoeven jullie niet te snappen)

 

Niet getreurd, we gaan ermee aan de slag morgen en het is zowiezo al een leerzame ronde voor mij, dus per definitie is er winst al is het wellicht niet in klinkende munt :)

 

morgen ook fotos. zegt wellicht meer dan dit zwetsverhaal hehe.

 

mvg. dgmv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het dringen wordt beter paar eruit gooien zodat er wat ruimte komt.

 

x2 Had hij al veel eerder moeten doen op aanraden. Want nu gaan ze ook strekken.

 

:verrygood

 

 

 

 

het handige van een verslag is dat je geen fouten hoeft te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice: Ik had je gelijk gegeven als het merendeel dezelfde verschijnselen had vertoont. Het gaat echter over 6 stuks die buitensporig strekken.

 

Update:

Maar, er is een gevalletje herma ellende. Ik ga hier tot ik een gezonde discussie met de leverancier heb gehad mij niet verder over uit laten. Ik wil me niet schuldig maken aan overhaaste conclusies.

 

TZT zal ik er nog een woordje over loslaten

 

MVG

De groenevingeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat mijn tussen oplossing is is zelf moeders houden en stekken maken! Moedertje uit zaad dus geen gratis spint van de onbetrouwbare stekken boer. Je kunt zelf de mooiste Pheno er uit zoeken met de eigenschappen die jou aanspreken. Het scheelt ook nog een hoop centen, ook al draai je niet zo groot dan bespaar je op jaar basis toch een vakantie. En het is nog leuk ook om je eigen stekkenboer te spelen!

 

Als je al een hok met spint hebt, dan kun je nu wel met eigen moeders beginnen. Maar gegarandeerd dat je de spint blijft houden. Dus dit verhaal gaat denk ik niet meer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, om deze af te sluiten.

 

De update:

 

Van de 45 planten hebben we 12 volle herma's ontdekt, deze zijn per direct de composthoop opgegaan.

17 stuks waren twijfelgevallen waarmee ik de gok niet heb genomen en zijn er ook uit gegaan.

16 stuks zijn tot nu toe helemaal schoon en staan inmiddels in een tent onder 2x400W en gedijen goed. Moest een hoop buigen en knakken want ik heb ze gewoon echt teveel door laten schieten. (les geleerd)

 

Deze test is gedaan om een eerste batch nieuw zaad te testen op kwaliteit, want dat is nu eenmaal nodig voor ze de markt opgaan. Aan het eind van het verhaal kom ik niets tekort en wordt het achter de schermen zeer netjes opgelost.

 

Er is uitgebreid contact geweest over de oorzaak en daar zijn we nog niet helemaal uit. Verdere testrondes zijn dan ook nodig om zaken uit te sluiten en tot een conclusie te komen. Ik vermeld dit maar even om niet onnodig slechte reclame te maken terwijl er geen harde conclusies zijn.

 

Er valt mij vermoedelijk naar eigen zeggen ook wel iets te verwijten namelijk, en dat zijn de lichturen die we hadden tijdens het opgroeien buiten. Het was uit noodzaak en inmiddels is dat probleem getackeld; voorgroeitentje met TL en een plekje daarvoor zijn voor elkaar.

Licht is nu eenmaal een bekende hermafactor en ik ben daar niet voorzichtig genoeg mee omgesprongen vermoed ik. Van ong 15-16 lichturen buiten naar 18 uur onder volle bak HPS kan de trigger geweest zijn. Zoals gezegt er wordt verder getest.

 

Het is jammer dat zeker maar je kunt op termijn gerust weer een testje van mij verwachten met het femzaad van Spliffseeds, we hebben ons oog in ieder geval laten vallen op de megaPP en evt een 2de soortje. We zullen het zien.

 

Groet de groenemiddelvinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het zo moest lopen, tis mij ook wel overkomen, en meerdere hier op WF, soms doe je er niets aan.

Het kan idd vele oorzaken hebben, het is iig altijd goed dat de breeder coulant met de zaak omgaat, het is tenslotte zo dat kweker en breeder het met elkaar moeten doen, dus goede service is belangrijk, dat kenmerkt een breeder en dat gaat van mond op mond.

 

Heb je nog foto`s van de nog staande planten?

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Johnny_Sack: Dank je kerel, erg mijn best op gedaan ook ;)

 

Wat is je redenering als ik vragen mag? Ik zal je in ieder geval de mijne geven, hou je vast ;) ik zal even mijn 'brainfart' zoals de jongelui dat tegenwoording noemen op je loslaten

 

Als het over de keuze stek/zaad gaat is die vrij voor de hand liggend: ik heb spint in het hok gehad die je als je ze kunt trainen als waakhond kunt houden. Zo groot, veel en "taai" dat ik de opbrengst eerder in Grspint/W dan Gr/W kon uitdrukken. En ik ken mn middelen wel maar ik kon ze er gewoon niet uithouden. Wat dat betreft komt het kostenplaatje er bijkijken: dit zaad kost 3x zoveel als een (mijn) stek maar daar tegenover staat de som van geinvesteerde tijd&energie x kosten bestrijding x onzekerheid van effect bestrijden x frustratie.

 

je ruimte tot 100% moeten uitsoppen en met name de potten, slangen, buizen etc moeten ontdoen van welke vorm van beestjes dan ook kost tijd.100% uitroeien is ondoenlijk. je probeert het wel maar feitelijk lukt dat gewoon niet wat je ook doet. De enige echte remedie is wachten tot je de cyclus van spint doorbroken hebt. Dat kost dus teveel tijd en start je dus weer met een nieuwe ronde waar de inmiddels overlevende resistente spint een comeback maakt. ergo: elke ronde wordt het effect van bestrijden minder.

 

Daarnaast is er de betrouwbaarheid van levering: door de jaren heen toch al menig maal mee moeten maken dat de stekkenboer werd gepakt, dus zo weer een week verder dan geplanned, op een ander soortje. Ook hebben ze wel eens mijn stekken aan een ander meegegeven: kun je weer achteraan sluiten. opzich ben ik niet zon stressert maar als dat gebeurt rond je zeer zorgvuldig geplande vakantie in jaren dan wordt je daar wel even ziek van. Ook de keren dat de stekken overduidelijk van verschillende moeders kwamen dragen bij aan de overweging om nu eens een ander pad te kiezen.

 

Het risico van een eventuele mindere opbrengst uit zaadplanten is het experiment wel waard. en dat is het ook. voor mij althans. Dit is niet voor niets het hobbyhokje :(

Uit je manier van omschrijven denk ik op te kunnen maken dat je dit te groot vindt voor een zaadkweek? Heb ze al wel "iets" groter gezien?

 

 

Dan het Femzaad: tov regulier zaad is er enkel voordeel? het hele herma argument is wat mij betreft niet van toepassing. mijn laatste rondes uit mobydick stekken hadden had ook onderontwikkelde bananen en zelfs een onderontwikkeld zaadje her en der..is het risico uit femzaad zoveel groter gemiddeld genomen is de vraag die ik mezelf dan stel. ik merkte het niet eens op enkel op de overtuiging dat het bij stekken niet bestond?

 

Het gaat mij grotendeels om de efficiente van een kweek: of ik nu mn planten moet checken en behandelen op spint en andere ellende of die enkelijke mannelijke trekken moet herkennen, ik denk dat die rekensom in mijn voordeel uitvalt.

 

en, ook wel belangrijk, je wilt ook wel eens wat anders. stekken de pot inschoppen wordt ook saai hoor! het begon ooit eens als hobby..hield me van de straat en uit de echte ellende.( jawel opstelten ik had een echte boef kunnen zijn) en wil die nostalgie van vroegah weer beleven.

 

 

 

Ik zeg..... mooi verwoord! ;)

Het is mijn ogen ook zo.... you loose some, you win some!

Stek of zaad heeft allebei zijn voor en nadelen dus afwisselen lijkt mij ook geen probleem toch?

 

Interessant topic trouwens, met een heel mooi kamertie :)

Wel jammer van die ballen weer zeg pff!

 

 

Succes!

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Johnny_Sack: Dank je kerel, erg mijn best op gedaan ook ;)

 

Wat is je redenering als ik vragen mag? Ik zal je in ieder geval de mijne geven, hou je vast ;) ik zal even mijn 'brainfart' zoals de jongelui dat tegenwoording noemen op je loslaten

 

Als het over de keuze stek/zaad gaat is die vrij voor de hand liggend: ik heb spint in het hok gehad die je als je ze kunt trainen als waakhond kunt houden. Zo groot, veel en "taai" dat ik de opbrengst eerder in Grspint/W dan Gr/W kon uitdrukken. En ik ken mn middelen wel maar ik kon ze er gewoon niet uithouden. Wat dat betreft komt het kostenplaatje er bijkijken: dit zaad kost 3x zoveel als een (mijn) stek maar daar tegenover staat de som van geinvesteerde tijd&energie x kosten bestrijding x onzekerheid van effect bestrijden x frustratie.

 

je ruimte tot 100% moeten uitsoppen en met name de potten, slangen, buizen etc moeten ontdoen van welke vorm van beestjes dan ook kost tijd.100% uitroeien is ondoenlijk. je probeert het wel maar feitelijk lukt dat gewoon niet wat je ook doet. De enige echte remedie is wachten tot je de cyclus van spint doorbroken hebt. Dat kost dus teveel tijd en start je dus weer met een nieuwe ronde waar de inmiddels overlevende resistente spint een comeback maakt. ergo: elke ronde wordt het effect van bestrijden minder.

 

Daarnaast is er de betrouwbaarheid van levering: door de jaren heen toch al menig maal mee moeten maken dat de stekkenboer werd gepakt, dus zo weer een week verder dan geplanned, op een ander soortje. Ook hebben ze wel eens mijn stekken aan een ander meegegeven: kun je weer achteraan sluiten. opzich ben ik niet zon stressert maar als dat gebeurt rond je zeer zorgvuldig geplande vakantie in jaren dan wordt je daar wel even ziek van. Ook de keren dat de stekken overduidelijk van verschillende moeders kwamen dragen bij aan de overweging om nu eens een ander pad te kiezen.

 

Het risico van een eventuele mindere opbrengst uit zaadplanten is het experiment wel waard. en dat is het ook. voor mij althans. Dit is niet voor niets het hobbyhokje :(

Uit je manier van omschrijven denk ik op te kunnen maken dat je dit te groot vindt voor een zaadkweek? Heb ze al wel "iets" groter gezien?

 

 

Dan het Femzaad: tov regulier zaad is er enkel voordeel? het hele herma argument is wat mij betreft niet van toepassing. mijn laatste rondes uit mobydick stekken hadden had ook onderontwikkelde bananen en zelfs een onderontwikkeld zaadje her en der..is het risico uit femzaad zoveel groter gemiddeld genomen is de vraag die ik mezelf dan stel. ik merkte het niet eens op enkel op de overtuiging dat het bij stekken niet bestond?

 

Het gaat mij grotendeels om de efficiente van een kweek: of ik nu mn planten moet checken en behandelen op spint en andere ellende of die enkelijke mannelijke trekken moet herkennen, ik denk dat die rekensom in mijn voordeel uitvalt.

 

en, ook wel belangrijk, je wilt ook wel eens wat anders. stekken de pot inschoppen wordt ook saai hoor! het begon ooit eens als hobby..hield me van de straat en uit de echte ellende.( jawel opstelten ik had een echte boef kunnen zijn) en wil die nostalgie van vroegah weer beleven.

 

 

 

Ik zeg..... mooi verwoord! ;)

Het is mijn ogen ook zo.... you loose some, you win some!

Stek of zaad heeft allebei zijn voor en nadelen dus afwisselen lijkt mij ook geen probleem toch?

 

Interessant topic trouwens, met een heel mooi kamertie :)

Wel jammer van die ballen weer zeg pff!

 

 

Succes!

 

 

Heb je zijn reactie hierboven wel gelezen? 16 over van de 45, nou fantastisch is fem zaad hoor. Hoeveel tijd en geld kost dat wel niet?

 

Ik zeg nog steeds niet doen dat fem zaad met meer lamp als 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap de angst voor stekken niet hoor, ik haal ze overal vandaan en mn oogst is er nog van verpest. anderzijds lees je alleen maar over drama rondes met zaadkweken hier op het forum. wanneer het misgaat met stekken is dat 99% van de tijd te wijden aan de kweker.

 

balen, succes met je nieuwe ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...