Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

metalbrain

Elf aanhoudingen bij Friese hennepkwekerij

Recommended Posts

Elf aanhoudingen bij Friese hennepkwekerij

Agenten hebben dinsdagmorgen 11 mannen en vrouwen gearresteerd in een hennepkwekerij in het Friese dorp Langedijke.

Foto: NU.nl/Gino Press

 

Dat meldt de politie.

 

Het elftal was bezig met het knippen van henneptoppen in een woning aan de Klokhuisdijk toen de politie daar binnenviel en in totaal ruim 25 kilo aan toppen in beslag nam.

 

De arrestanten zijn tussen de 16 en 47 jaar en komen uit Langedijke, Leeuwarden, Oosterwolde, Sintjohannesga en Joure. Uit onderzoek moet blijken wat ieders rol in de zaak is.

 

Alle kwekerij-apparatuur is in beslag genomen, net als een bestelbus, een auto, drie motoren en een quad.bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeft niet, ik knipte droog bij iemand en heb er nog trauma's van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man langer vast voor hennepbezit en witwassen

Gisteren om 17:21 5 reacties

 

LANGEDIJKE - De 47-jarige man uit Langedijke die op dinsdag 13 augustus is aangehouden in zijn woning, is door de rechter-commissaris voor veertien dagen in bewaring gesteld. Hij wordt verdacht van het bezit van ruim 25 kilo hennep(toppen), diefstal van stroom en witwassen.

 

Bij de huiszoeking is, naast een groot aantal goederen, waaronder auto's en motoren, ruim � 80.000 aan contant geld in beslag genomen. De overige tien personen die op 13 augustus in de woning werden aangehouden, mochten na verhoor het politiebureau weer verlaten. Het OM beoordeelt deze zaken na afronding van het onderzoek. Momenteel is het onderzoek nog in volle gang.

 

Het Expertiseteam Afpakken van de politie en het Openbaar Ministerie is nauw betrokken bij het onderzoek. Het team onderzoekt welke mogelijkheden er zijn om vermogen dat de verdachte heeft verkregen door criminele activiteiten af te pakken.

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze door de geuniformeerde moraalridders uitgevoerde overval heeft hier een paar km. vandaan plaatsgevonden.

Er stond een grote foto van hun huis en een plattegrond met adres in de Leeuwarder Courant.

Ik heb hier in mijn stukje ''Repressie, een dure symboopolitiek '' aan gerefereerd. Het aan de schandpaal nagelen voordat er überhaupt een rechtszaak heeft plaats gevonden. Dit artikel heb ik ook naar de L.C. gemailed.

 

De politie, alhier (Ooststellingwerf), was in 2010 nog voor de vestiging van een coffeeshop.Ik heb me hier toen nog volop mee bemoeid. De stemming in de gemeenteraad was toen 12 voor en 8 tegen. Na de gemeenteraadsverkiezingen lagen de verhoudingen anders en werd de coffeeshop weer afgevoerd. De illegale handel tiert ondertussen welig en nadat hier in het voorjaar iemand in verband met cannabis (in feite geld) is dood geschoten,zijn ze helemaal doorgeslagen.

Burgemeester Oosterman verklaarde; wij hebben hier een probleem met hennep.

Triest, want hennep is natuurlijk nooit het probleem en de problemen die er ontstaan zijn door de overheid gecreëerd. Hoe kan een plant nu ooit het probeem zijn?

Natuur in strijd met de wet!

 

Het is de fucking limit!

 

Vervelende herinneringen uit een duister verleden beginnen zich onvermijdelijk steeds meer op te dringen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doede

 

Ik lees nu regelmatig berichten en artikelenen die je schrijft en ben erg van onder de indruk en kan uw mening met je delen.

 

echter refereer je zoals het bericht hierboven telkens naar een gebeurtenis en/of belevenis van het verleden.

 

 

Ik ben benieuwd waar het in deze omgaat, Als je me dat zou kunnen vertllen wordt het een stuk duidelijker voor mij

 

Zoals het overkomt is het een vervelende kweste maar ik ben toch benieuwd welke, waar kan ik dat vinden, of kun je het me vertellen .

 

Mvg Sinda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het antwoord op jouw vraag in dit mooie stukje tekst kunt vinden ;) . (klik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan dit artikel (zie Beaker) heb ik waarschijnlijk mijn inval in 2010 te danken. Net als in 2011, toen had er ook een bijna pagina grote foto met mij tussen de wietplanten gestaan. Deze vond ik later terug in het politie rapport.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Burgemeester Oosterman verklaarde; wij hebben hier een probleem met hennep.

 

Maar met GEWELD heeft deze man dus nul problemen. ;)

 

en de problemen die er ontstaan zijn door de overheid gecreëerd

 

En maar vragen of zij aub met een oplossing komen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt. Met deze Oosterman heb ik twee keer toe een indringend gesprek gevoerd en vervolgens heeft hij mij tot 3 keer toe een mes in de rug gezet. In 2011 sprak ik maandags met hem en dinsdags werd een inval bij mij gedaan.

Een burgemeester moet voor iedere inval 14 dagen voor de tijd tekenen! Het is een C.D.A. er, dus dan weet je het wel.

 

De politiek laat het ten koste van samenleving volledig liggen.

 

Ik speculeer op een dappere rechter die evenals een officier van het O.M. m.i. een signaalfunctie heeft om misstanden aan de kaak te stellen. Want als je als rechter zo'n tweeslachtig beleid moet uitvoeren, dan kan zo'n laffe houding toch niet tot zelfrespect leiden. Juridisch volslagen incorrect. Als dit het wel doet , dan ben je niet geschikt voor je functie.

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en niet anders

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik speculeer op een dappere rechter die evenals een officier van het O.M. m.i. een signaalfunctie heeft om misstanden aan de kaak te stellen.

 

Sinds dat we hier werken met bv 'minimale straffen', is 'scheiding der machten' al niet meer zo 'gescheiden' als dat wenselijk is. Als het aan 'de politiek' ligt dan was het hele concept 'trias politica' nooit bedacht. Het wraken en hekelen van rechters is door bepaalde politieke kopstukken verheven tot een nieuwe kunstvorm en als we 'de onderbouwing' van bv cannabis wetgeving erbij pakken, dan is het BIZAR te noemen dat die dappere rechter zich nog niet gemeld heeft.

 

Maar goed, dat is ook logisch, want die rechter spreekt 'recht' aan de hand van 'wetboeken', niet aan de hand van 'gerechtigheid'. :lol:

 

Je kan dus wel blijven soubatten met die lui, maar ze zitten allemaal met dezelfde 'beperking'. Daarnaast moet je je sowieso afvragen of je mensen die jurken aantrekken en niet met normale termen aangesproken wensen te worden maar met een of andere bedachte titel, uberhaupt serieus kan nemen. Als ik hetzelfde zou doen en ik vraag of mensen me aan willen spreken met grote blauwe bwana anders krijgen ze straf, dan word ik 'tegen mezelf beschermd' binnen no time. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een rechter kan m.i. wel degelijk het ''niet ontvankelijk'' uitspreken. Ik heb dit nl. zelf in1993 bij het kantongerecht te Heerenveen mee gemaakt. Helaas wilde de officier van het O.M. daar niet in meegaan, waardoor het alsnog niet doorging.

 

Het is natuurlijk heel simpel. Wel wiet verkopen, daar belasting op gaan heffen, de winst tot niet crimineel bestempelen en vervolgens de uitgelokte aanvoer snoeihard bestrijden. Dit beleid staat ook nog eens een keer haaks op het feit dat 129 zetels in de Tweede Kamer de coffeeshops open willen houden.Ondertussen gaat de volksgezondheid ,waarvan het O.M. pretendeert dat ze daar zo beducht op zijn, door het riool.Materiaal genoeg om het niet ontvankelijk te verklaren , dacht ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit hele gedoe omtrent hennep bestrijding nu een prestige kwestie of hoe zit dat? Ook het willen uitbreiden van het bespieden ( drones ) van de mensen vat ik

als een misdaad op en voel de term onderdrukking hierbij aankomen.

 

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een rechter kan m.i. wel degelijk het ''niet ontvankelijk'' uitspreken.

 

Uitspreken wel, maar het ging toch door. :lol:

 

Kijk, ik wil ook wat jij wil, maar de politiek heeft echt een hoop macht bij rechters weggehaald door zich op detail nivo met strafmaat etc te gaan bemoeien en dus recht te gaan spreken alvorens een rechter zich erover buigt. Dat is de afbraak van trias politica en het is feitelijk een schoffering naar de rechterlijke macht toe. Echt hard klagen die rechters daar niet over noch de burgerbevolking, dus ik zou me geen illusies maken.

 

Uitvoerende macht idem. Door te gaan micro managen op politiek nivo wat zo'n agent wel en niet moet doen, krijg je helemaal geen kritisch denkende 'uitvoerders', maar gewoon loonslaven maar dan met zweep, die anderen geweld aandoen onder het motto 'ik doe ook alleen maar m'n werk'. Ik dacht dat we dat specifieke vraagstuk aangaande 'verantwoording' in Neurenberg al opgelost hadden. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ernstige zaak dit. En er klagen opvallend weinig mensen over inderdaad. Maar het houdt een keer op, je kan proberen mensen helemaal uit te persen totdat de vlam in de pan gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...