Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
macerror

Malware melding Google Chrome

Recommended Posts

hier net hetzelfde verhaal!

 

gallery_16219_14788_1418123.jpg

gallery_16219_14788_907260.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yepp,....ik moet ook via een omweg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan nog wel via chrome hoor.....

 

als je op geavanceerd klikt kan je verder gaan op eigen risico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist een melding gekregen dat wietforum een gerapporteerde aanvalspagina is.

 

Het is me in het recente verleden vaker gebeurd: een website die kritisch nieuws plaatst , en mogelijk een ongewenste cyber-ontmoetingsplaats is voor vrijdenkers en handige jongens WORDT ONTERECHT als ONVEILIGE SITE gerapporteed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

deze bug is opgelost btw .

 

gallery_7335_4882_436436.jpg

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg Sannie of Whazzup helaas niet te pakken.

 

Het is belangrijk dat je een goed werkend virusprogramma hebt. Om zeker te zijn dat je veilig surft nu!

 

Zonder virusscanner is het momenteel niet aan te raden om op het forum te gaan.

 

Meer weet ik op het moment niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niets boeiends. wel irritant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn 2 opties:

 

1. Iemand heeft een post geplaats met links naar sites met malware. Illicit websites... onwaarschijnlijk.

 

2. Zeer waarschijnlijk: Wietforum is gehacked, waarschijnlijk niet goed up to date of een directe aanvaller heeft echt moeite gedaan. Dat wil niet zeggen dat ze info stelen van de webserver, maar ze zijn er in geslaagd om een stukje malicious code te injecteren (meestal via SQL injectie of een bekend gat in de hosting software). Kijk maar in de bron/source code van de paginas waar de waarschuwing over gaat...

 

Ik kom hier alleen via een beveiligde proxy en laad geen scripts... ben redelijk beveiligd maar jullie doen er wel heel makkelijk over.

 

Is NIET een kwestie van 'iemand' die iets slechts rapporteerd maar technisch een feit.

 

Of the 736 pages we tested on the site over the past 90 days, 4 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2013-08-11, and the last time suspicious content was found on this site was on 2013-08-11.

 

Malicious software includes 4 virus, 4 trojan(s). Successful infection resulted in an average of 1 new process(es) on the target machine.

 

Malicious software is hosted on 3 domain(s), including iair.com.ar/, industrialbackups.com/, jjjbc.com/.

 

1 domain(s) appear to be functioning as intermediaries for distributing malware to visitors of this site, including lunakid.com/.

 

De schadelijke software staat dus niet op WF zelf, maar wel een stukje ongewenste code die het laad van die domeinen hierboven. Soms gaat dat via een popup, maar vaak minder opvallend als deel van de pagina.

 

Zoals blowsterke zei, zorg dat je anti-virus (en anti-spyware) software up to date is!! Nadat de admins het opgeschoond hebben en bij google hebben gemeld dat ze 'denken' dat het schoon is checked google het opnieuw en duurt het nog ff voordat die melding weg is. Ook AVG en eventueel andere AV bedrijven (vooral die met een browers bar) informeren want die zullen dezelfde melding waarschijnlijk geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mag wel slordig genoemd worden dat er niemand is die dit probleem tijdig heeft opgelost. Ook alle nieuwe bezoekers en unieke hits worden nu geweerd, wat waarschijnlijk reclame opbrengsten kost.

 

Regelmatig zijn website met gevoelige software het slachtoffer van een sql injectie en tig andere exploits die een hacker (of spammer) kan loslaten.. Dit had eigenlijk niet mogen gebeuren bij goed onderhoud...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde hiero

 

Maatje van me is bruut goed in computers en helaas zit er tog wel een link op het forum wat een achterdeurtje heeft

 

Google chrome en firefox registreren alles op sites iedere dag na een x aantal keer de zelfde foutmelding te krijgen gebeurd er dit

 

Kortom als je geen scanner hebt hoe vervelend het is vermijd het forum

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

First of all, download NoScript, next wil je Malwarebytes Anti-Malware hebben, heeft me voor duizenden keren gered, shit te blockeren via IP bs, heb et wel gekocht.. en voor virusscanner gebruik Ad-Aware, heb nooit meer last van virus'es gehad of wat dan ook. Gewoon een tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben nog aan het zoeken maar het is hoogstwaarschijnlijk een link of externe foto/video die op het forum is geplaatst. Vervelend, maar naar alle waarschijnlijkheid verder geen gevaar. Waakzaam blijven is altijd goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn ermee bezig, maar het is onwaarschijnlijk dat dit een hack is, niets wijst daarop. Waarschijnlijk is het een geplaatste link, afbeelding of video die deze fout heeft veroorzaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen jullie de zoek functie na zoveel tijd ook een keer maken? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik Internet Explorer had dichtgezet met de cookies en wilde inloggen op wietforum kreeg ik de melding dat lunakid.com cookies wilde plaatsen, holand.lunakid.com is ook het domein dat met wietforum verantwoordelijk zou zijn voor de verspreiding van malware. Kan alleen niet nagaan wat of wie lunakid.com is.

 

Maar als er staat holand.lunakid.com wil cookies plaatsen, terwijl je alleen een cookie van WF verwacht doet mij vermoeden dat het toch om een hack of exploit gaat, misschien inderdaad mogelijk gemaakt door de plaatsing van een link of video...

 

Samen met dat lunakid.com cookie waren er nog een paar andere cookies, geen van hen van WF zelf, maar is misschien van de reclame banners.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag een 'thumbs down smiley' in een mail geplakt en de ontvanger kreeg onderstaande melding ... ;)

Ik heb vaker smileys in een mail geplakt en heb daar niet eerder problemen mee gehad.

 

2vwu6mp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
we zijn ermee bezig, maar het is onwaarschijnlijk dat dit een hack is, niets wijst daarop. Waarschijnlijk is het een geplaatste link, afbeelding of video die deze fout heeft veroorzaakt.

Wordt nog aan gewerkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...... Weet iemand een goede scanner voor iPad mini ?.......

 

Ben nog niets tegen gekomen ..ook niet op Vista pc , win7 , Windows Phone 8.0

Met explorer en chrome .

 

BVD

Urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik klikte net dus op de growguide....... Via Google.. En tadaaaa... Daar was de melding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat 't bij mij nu weg is. Kreeg de melding eerder op de middag nog wel, nu niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...