Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TriXal0ne

Stoppen/minderen en import/buiten/bio

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Eigenlijk was ik van plan helemaal te stoppen met blowen. Ik rook nu zo'n 3 jaar, al lange tijd dagelijks, en het begint m'n leven een beetje over te nemen. Daarnaast kost het natuurlijk bakken met geld.

 

Nu zat ik gister echt met de ontzettende drang iets te roken (ook gestopt met tabak) en moest opeens aan de buiten/importwietjes denken zoals Thai en Jamaica. Vroeger zou ik er niet aan denken deze te kopen en wou ik het liefst zo sterk mogenijk, maar het fokt je gewoon echt op, daar kan je niet omheen. Meteen ff naar de shop gegaan en een grammetje Jamaican gehaald. Omdat ik al een paar dagen niet gerookt had werd ik er toch wel redelijk stoned van, maar dan veel rustiger, lekkerder en natuurlijker. Ook de geur is veel natuurlijker, een beetje kruidachtig.

 

Ik hoop nu dat ik het bij deze shit kan houden, en dan alleen in het weekend. Dat moet sowieso al een hele verbetering opleveren :smoke

 

Roken jullie deze weleens, en wat vind je hier van ten opzichte van de opgepomte binnen wietjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je hebt een plan, maar daar wijk je vanaf en nu wil je weten hoe je daar het lekkerst van af kan wijken? Vat ik het zo goed samen? :smoke

 

Gewoon zelf een plant in je tuin zetten, ben je van dat hele 'kost bakken met geld' gelul gelijk af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wordt juist para van thai en Jamaica! ik kan namelijk niet tegen sativa soorten.........

 

als je blowen niet kan handelen en het beinvloed je leven kap er dan mee, als je het niet kan volhouden om alleen in het weekeind te blowen dan niet meer doen.....als je het geen probleem vind om elke dag te smoken en je kan dit aan dan is het natuurlijk geen probleem, maar als ik dit zo lees kan je het best even helemaa stoppen om goed na te denken wat je nu precies echt wilt.

 

succes.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vraag is absoluut niet hoe ik het lekkerste van mijn plan kan afwijken, heb je een beetje moeite met begrijpend lezen? :smoke z

Mijn vraag is of jullie deze weleens roken en wat jullie hiervan vinden.

 

En het is niet dat ik het niet kan handelen, meer dat ik een beetje begin te beseffen dat het dagenlijks roken van sterke wiet niet t beste iedee is. Je word er lui/sloom van en het word teveel een gewoonte, het leuke/speciale gaat er een beetje af. Vandaar het plan het in het weekend te houden, wat geen probleem moet zijn. Ik kan namenlijk echt genieten gewoon lekker een jointje te roken met vrienden.

 

Verder ben ik wel entoushast over de importwietjes. Weleens vaker gerookt en genoot altijd van de lekkere smaak, alleen vond altijd dat het wat te ligt was, precies de reden waarom ik het nu dus wel superchill vind :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt er wiet geïmporteerd in NL? :smoke

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smokkelen die jamaicanen onder hun haardoek mee. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter je eigen bio-jamaicaans-thais wietje kweken!

 

nu maak je een ander rijk en 9/10 bewerkte wiet! ga je dood van!

 

met een eigen gezond gekweekt wietje is niks mis!

mss wel gezonder dan tomaten en sla :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of jullie het beseffen, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid zelf te kweken. Uiteraard ben ik het er mee eens dat dit de beste manier zou zijn, maar helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik besef heel goed dat IEDEREEN die WILT kweken, KAN kweken... maar je moet willen!

 

guerilla is daar eentje van :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

thai kan erg sterk zijn hoor! Jamaica ook, als je goed spul koopt kan het sterk zijn en is het dus geen "light"wietje.

Waarom doe je er gewoon niet minder in? en rook met 1-1/4-e vloei, of gewoon klein blauw vloeitje. Wat je ook nog kan doen is een de goedkoopste maroc nemen en daar een paar kruimeltjes er van in doen.

Als ik erg sterke hash heb doe ik er gewoon minder van in, simpel toch, maar ik ben het met je eens dat die opgefokte lampenwiet het beste links kan laten liggen ( er zijn uitzonderingen, goed gekweekte door echte hobbyist bio wietje )

en probeer eens een nl buitenwietje ( alhoewel die ook sterk kunnen zijn zoals de heribei....)

 

en zorg voor een goede shop met goede voorlichting, leg je probleem uit, een goede verkoper kan je adviseren.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel, een reactie waar ik iets aan heb :P

 

Ik zou er idd gewoon minder in moeten doen, maar ik geniet niet alleen van het stoned zijn/worden, maar ook van het roken. Als ik er minder in zou doen zou ik er dus een stuk meer tabak bij moeten doen wat de smaak niet ten goede komt. Ten 2e vind ik het lekker om de hoeveelheid te verdelen over meerdere joints. Als je van die sterkere meer rookt word je alsnog "te" stoned zeg maar. Ja klinkt vaag allemaal ;) En daarbij komt ook nog dat die sterke wiet vaak dus de chemische shit is.

 

En waarom is de thai dan meestal wel de goedkoopste in de shop? Er word verscillende thai verkocht, degene die ik koop is duidenlijk buiten gekweekt en orgineel (zo'n 3,50 p/g). Er zijn ook shops die hem duurder verkopen maar die zien er een stuk "beter" uit, en zullen dus ook wel sterker zijn en binnen/in nl gekweekt zijn. De shop waar ik het nu over hebt verkoopt ook Ketema hasj voor 3,50, ook lekker licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent verslaafd aan de nicotine.

 

Niet aan de wiet.

 

succes ermee... vreet een paar nicotinepleisters op en dan komt het wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer een wietje te scoren waar je actief van word;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventjes eerlijk zijn, meeste onder ons wanneer we een probleem hebben met iets dat we graag doen, in de eerste jaren hebben wij de neiging om altijd een andere weg te nemen zonder veel veranderingen te doen ( onze eigen wijs maken dat, ok ik heb een probleem maar toch waarom niet iets anders proberen, msshien lukt het beter)

 

1 ding is zeker het ligt aan u eigen, nu ga je beginnen met thai te roken, na een duur is die effect ook al weg dan heb je msshien zin voor iets zwaarder, dan rook je iets zwaarder voor een tijdje, en komt je vorige probleem terug te voorschijn.....en zo gaat het maar door.

 

1 ding is zeker; je rookt graag en dat zal niet simpel zijn omdat van je af te krijgen.

 

2de punt; er zijn +- 4000 soorten, elke heeft een andere soort effect, om de juiste soort te vinden voor u, dat is nogal een zoektocht. Stel eerst de vraag van, wat wil je, wat voor persoon ben je en van daaruit zou je moeten baseren welke soort het meest gepast is voor u en je levens stijl.

 

Mijn Raad ; nu we toch zeker zijn dat je graag rookt, misleid u eigen niet en kies de gepaste optie voor u. Als je echt wilt stoppen, vergeet alles en stop er inneens mee, wiet, hash of thai meer

 

Wil je niet stoppen en je weet dat je altijd zin zal hebben voor roken. Dan zal ik je toch een onderzoek moeten doen welke het meest bestemd is voor u anders zal je altijd een soort moeten nemen die in de coffeshop wordt verkocht...deze optie geef je geen enkel garantie dat je je WARE zulte vinden, The one......en dat je probleem zo zal opgelost worden.

 

Of eigen kweekje doen ( beste optie van al)dan weet je wat je rookt

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit gedacht aan puur roken in een bong of een pijpje? Doe het sinds een half jaar en je word er veeeel stoneder van (meer high), het kost je veel minder wiet (en dus geld) en ik vind het lekker om te doen. Ben je ook gelijk van die kut tabak af, een mooie glazen bong heb je al voor 20-30 euro. (Kan ook goedkoper) Ik zou een x bij een shop een bong proberen en dan kijken of het iets voor je is. Kun je van 0.1/0.2 gram amnesia heeeeeelemaal stoned worden als je die dag nog niet gesmoked hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eigenlijk was ik van plan helemaal te stoppen met blowen.

 

Met de nadruk op "was" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij rolt er nog een voor ie stopt........ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er prima mee stoppen, doe dat wel tien keer daags.

 

Zonder gekheid, als je wil stoppen kun je ook beter dit forum vermijden,

want daar ga je alleen maar van kwijlen.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk het grootste probleem is niet stoppen met roken, dat is die fxxx wietforum, er mee stoppen voor een tijdje dat is ietske moeilijker, na een week stoppen met roken krijg je terug zin voor roken

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geniet van het leven, het is maar kort.

 

gallery_1115_3541_318873.jpg

 

Uiteindelijk stoppen we allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_15270_29119.jpg

 

Zeker FoolonTheHill, doe met met je mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan doe ik ook maar mee :wub:

( helaas zonder foto )

 

Nu iedereen elkaar lekker maakt...

Waar ging dit topic ook alweer over :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...