Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Killing Fields & Somalicious

Recommended Posts

Houdt iig je toppen tot het einde in de gaten, je hebt een wat hoge EC gehanteerd dat sneller rot veroorzaakt, niet om je bang te maken, maar wel alert. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amecheesia: Thanx! De geur is redelijk intens, zo'n typische haze geur....mmm

 

 

@Miami: Heb zo'n diepe kleur ook nog nooit gezien, Somalicious is echt een ware beauty.

 

 

@Krasi: Thanx voor de tip, Ik heb afgelopen week al 2 topjes van de Somalicious verwijderd welke sporen van toprot begon te vertonen, ik was er heel vroeg bij, ik zag het aan het blad van een top, deze was een beetje aan het verdorren, toen ik dichter in de top ging kijken zag ik dat het steeltje al een beetje snotterig was. Dit topje heb ik verwijderd. Een andere top van dezelfde plant zag er ook verdacht uit, deze heb ik preventief verwijderd. Ik weet nu in ieder geval voor de volgende ronde dat ik beter moet ventileren in de laatste weken. Bedankt voor je input, wordt erg gewaardeerd.

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aanschouw en kwijl

 

inderdaad!!

 

dit is/was een mooie piet!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink:

 

 

 

gallery_33629_16016_2380169.jpg

 

 

 

Dit is kunst!

 

Ik kan niets anders zeggen.... dan dit is kunst! :whistling :wacko:

 

 

Wat een schitterende foto dit zeg..... ;)

Ik ga deze ook nomineren hoor tjonge jonge

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kf toppen zien er wat groter uit dan de soma's maar zijn deze ook zwaarder?

 

Heb je er al een beetje aan gevoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 68 12/12.

 

De dames zijn bijna klaar, mijn microscoopje doet het weer dus kan ik weer trichoompjes bestuderen :wacko:. De meeste trichomen zijn al milky maar ik zie ook nog redelijk wat heldere trichomen en amber trichomen heb ik nog nauwelijks gespot. De Killingfields zijn behoorlijk aan het vergelen maar in dit stadium van de bloei is dat vrij normaal. Ik denk dat beide soortjes nog een weekje moeten staan. De dochter KFjes hebben verschillende structuren qua topopbouw in vergelijking met de moeder. 1 plant spant daarbij de kroon met een zeer brede open structuur en torentjes vanaf het stammetje, deze plant heeft blijkbaar besloten om detopjes in de lengte te ontwikkelen i.p.v. in de breedte. Moeder KF heeft compactere toppen en voelen stevig aan, ook deze plant is nu kleine torentjes aan het bouwen.

 

De topopbouw van de somalicious is anders, mooie compacte toppen met iets meer bladwerk en veel trichomen. Vorige week heb ik een paar topjes afgeknipt omdat de steeltjes de eerste verschijnselen hadden van toprot (Hoge EC, te weinig ventilatie)De niet aangetastetopjes heb ik te drogen gehangen en gisteren de eerste joint van gerookt.... het effect was een stevige high ;)

 

@Skunkmonster: Haha... ik heb er nog een paar voor je om je aan te vergapen... zie hieronder :whistling

 

@Criticalwidow: Thanx, tis idd een plaatje... zo zie je ze maar zelden.

 

@The-Predator: De toppen van de KF zijn idd groter, ze voelen stevig aan. Ik denk wel dat de KF meer zal opbrengen dan de Somalicious.

 

Nog ff een paar foto's.... het kleurverschil in sommige foto's komt door de verschillende camera's die ik heb gebruikt. (camera en telefoon)

 

gallery_33629_16016_1694283.jpg

 

gallery_33629_16016_855117.jpg

 

gallery_33629_16016_3375465.jpg

 

gallery_33629_16016_39349.jpg

 

gallery_33629_16016_1774669.jpg

 

gallery_33629_16016_706416.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je er met je neus bovenop zit, kan ook niet anders met zulke mooie dames, die wil je niet laten weg rotten.

Succes met de laatste loodjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 70 12/12

 

De somalicious dames zijn omgehakt, mooie milky trichomen dus het moment was aangebroken om te oogsten. Wat een beauties waren deze planten zeg, ik heb er echt van genoten om deze planten te kweken. Ik ben benieuwd naar de opbrengst, ik kan er niet zo goed een inschatting van maken dus nog ff geduld! De Killing Fields zijn ook klaar. deze laat ik nog ff een paar dagen in het donker staan voordat ik ze ga omhakken. Foto's zullen nog komen.

 

Nog ff een foto van de Somalicious voordat deze omver gingen.

 

gallery_33629_16016_786964.jpg

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog verslagje!

 

Dag 1 voor KF en dag 2 voor Somalicious. Geen foto's van de soma...volgende keer weer.

 

En zoals Sannie al zei in bericht #41:Mooi paars is niet lelijk ;)

 

gallery_33629_16016_150534.jpg

 

gallery_33629_16016_2717498.jpg

 

gallery_33629_16016_2291848.jpg

 

gallery_33629_16016_2588863.jpg

 

gallery_33629_16016_3229652.jpg

 

ennuh geachte heren website beheerders...de geplaatste berichten worden nog in de zomertijd weer gegeven :)

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) super mooie toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Piet, paars met wit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ennuh geachte heren website beheerders...de geplaatste berichten worden nog in de zomertijd weer gegeven :D

 

zit in je profiel een vinkje voor

 

mooie planten (Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verslagje om je vingers van af te likken !!!

 

respect!

 

sannie gaat ook wel blij zijn ;)

 

:lol: :D :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige ronde Piet! :D

Gefeliciteerd met je gewonnen prijs. :lol:

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Congratz met je gewonnen prijs Piet.

En hoe gaat het drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer.

 

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

 

@Tune: Het drogen is goed gegaan, al bleek de Somalicious hier en daar nog wel een beetje toprot te hebben, dit is waarschijnlijk het gevolg van een hoge EC, (ik had bijgevoed tijdens de groeifase) en een hoog LV% tijdens de donkerperiode, en een tekort aan ventilatie op bladniveau middels een zwenkventilator of iets dergelijks, maar ja .... dat nemen we weer mee voor de volgende ronde. De Somalicious heeft per plant zo'n 75 gram gedroogde toppen opgeleverd... niet slecht zou je denken maar de planten namen een halve vierkante meter in beslag onder een 600 watter, als ik de plant nog eens zou kweken dan zou ik er een stuk of vier, vijf, zes op een halve meter zetten en niet scroggen, buigen knakken want dat vindt deze plant niet zo fijn, de takken bleken tijdens de groeifase redelijk fragiel (Lees: ik heb een aantal takken afgebroken ipv te knakken :)) en een echte groeier zoals de Killing fields is ze ook niet. Maar...... het is wel een lekker wietje om te roken, nu smaakt een eigen gekweekt wietje zowiezo beter :) Deze wietplant maakt mooie stevige toppen die redelijk dicht van structuur zijn en oh oh oh wat een beauty. Ook de gedroogde toppen hebben een beetje eendonker paarse tint net als het bladwerk. De smaak vindt ik puur een schoon en heeft zeker Lavendel (zie mijn vorige kweek) in zich. De planten zijn organisch gekweekt en dat is heel goed te proeven, lekker aards en rauw en de uitwerking is dik in orde, zeker geen bankhanger...joep doei de mazzel wiet is het niet :) lekker high en geen body stone....dusss.... hahaha :)

 

De Killing Fields is ook droog prachtig om te zien, diep paarse toppen, paars tot op de tak, dikke vette trichomen die goed gevuld zijn met THC, een dikke vette aanrader om te kweken. Niet echt de makkelijkste plant om te kweken, de omgevingsfactoren spelen een hele belangrijke rol bij deze strain. Ook voor voeding is deze plant erg gevoelig. Qua uitwerking is deze wiet redelijk intens :rofl , ik denk dat een niet ervaren roker moeite zal hebben om bij te blijven ;) Lekker fris maar ook een beetje fruitig en zeer prettig om te roken, echt een exclusief soortje. Mijn volgende ronde zal ik wijden aan een volle tent Killing Fields, buigen, knakken, binden, scroggen....het maakt haar niet uit, ze vindt het heerlijk :lol: Op een halve meter bracht de Killing Fields ongeveer 280 gram op, dus op een meter had deze plant 560 gram opgeleverd, dus een volgende ronde waard!

 

@The-Predator: zie hierboven :D

 

Anyway de volgende ronde weer Killing Fields! Bedankt Sannie voor deze geweldige strain en ook bedankt Knutsel voor het uitreiken van de gewonnen prijs van €75.00 euro te besteden in Sannie's shop welke ik zeker op korte termijn ga besteden aan mooie producten voor een nog beter resultaat :D

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb je ook genomineerd. Het is bijna zonde om ze om te zagen. Mooie moeder als kamerplant houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...