Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Killing Fields & Somalicious

Recommended Posts

DAMN!!

 

 

 

Schitterende kleuren zeg en vrouwke soma en de buurmeisjes mogen er idd ook wezen ja ;)

U mag trots zijn op dit mooie veldje meneer piet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 49 12/12

 

De planten staan er op zich aardig bij, de Somalicious wordt echt een super mooie plant. Ik heb wel een probleempje momenteel. Bij lamp uit loopt het LV % flink op (80%), de dames zijn flink vocht aan het verdampen. Helaas kan ik niet zo hard afzuigen aangezien dat te veel geluid zal produceren, ondanks mijn softbox en geluidsdemper. Dat is tot nu toe het enige nadeel van mijn kweek locatie. Hopelijk krijg ik dit nog onder controle want ik heb geen zin in toprot.

Het blad van moeder KF is echt lichter van kleur geworden, en nog steeds staat het blad naar boven gekruld. Alle planten hebben 9 dagen enkel kraanwater gekregen, daarna ben ik heel voorzichtig weer begonnen met het geven van BAC bloei bio. Ik heb besloten om moeder KF geen voeding meer te geven enkel 1 x per week een beetje Bacto,, ze reageert niet goed (meer) op voeding. Van de dochter KFjes en de Somalicious ga ik de komende dagen de voeding opvoeren volgens het schema van Sannie

 

@Krasi : Ik denk dat die kartel door de luchtstroom komt, ik ben tot de ontdekking gekomen dat alleen de planten rechts een beetje gekarteld blad laten zien dat is precies de plek waar de luchtstroom van de aan het dak van de tent opgehangen ventilator zijn weg naar beneden vindt, ik heb die ventilator op een andere plek gehangen, ik ben benieuwd of dit helpt.

 

@Mr. Wicked: Thanx! I'll keep 'm blooming!

 

@Art: De kleuren zijn idd prachtig...echt herfst in mijn tentje.

 

@Botsautobob: Dat zijn 't!

 

@criticalwidow: Beide strains zijn echt een genot om naar te kijken, maar ze moeten nog wel ff denk ik.

 

gallery_33629_16016_157110.jpg

 

gallery_33629_16016_1108939.jpg

 

gallery_33629_16016_604751.jpg

 

gallery_33629_16016_2182768.jpg

 

gallery_33629_16016_3225851.jpg

 

gallery_33629_16016_3305232.jpg

 

gallery_33629_16016_3351831.jpg

 

gallery_33629_16016_3771175.jpg

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er knap uit piet de wiet.

wat is je nacht temp?

 

Als je nog bij kan verwarmen in de nacht zal de rv% ook wat lager uitvallen.

 

liefste al beginnen met verwamen voor dat de lampen uitgaan. zodat je niet zo'n grote temperatuur schommeling krijgt.

 

Zet um op :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 super mooie strains heb je daar B)

 

Lijkt het nauw zo of zijn de toppen van KF wat lichter van kleur geworden, eerst knalpaars en nu wat lichter..

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miami: de laatste foto's zijn gemaakt met mijn telefoon, de kleur van de toppen is dezelfde diepepaarse kleur gebleven. Het blad van de Killing Fields is wel lichter van kleur aan het worden trouwens. Ik heb 9 dagen geen voeding meegegeven aan het water, en mijn planten hebben 2 keer kort achter elkaar 20 uur in het donker gestaan, ik denk dat de Kfjes dit niet zo fijn vonden. De KF blijkt een erg gevoelige plant te zijn, zowiezo gevoelig voor voeding. De Somalicious is echt een beauty en ruikt heerlijk!

 

Groet Piet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 53 12/12

 

Ondanks de redelijk koude donkerperiode van 16 graden doen de planten het goed. Bij mijn vorige ronde had ik een verwarmde bodem waardoor het medium eigenlijk altijd lekker constant van temperatuur was. Mijn tentje staat in een schuurtje met een betonnen vloer, welliswaar op een piepschuimbodem maar de dames hebben ongetwijfeld koedere voetjes dan de dames van de vorige ronde. Ze zullen het wel overleven maar heel erg veel kouder moet het niet worden. De bodemverwarming van de vorige ronde haal ik binnenkort weer uit de kast om de laatste weken van deze ronde mijn medium constant van temperatuur te laten zijn, zal het bodemleven wel kunnen waarderen denk ik B). De volgende watergift zal enkel kraanwater met een beetje bacto zijn.

 

Hier en daar staat het blad van de Killing Fields nog steeds naar boven gekruld. Zowel van moeder als van de dochters, maar de planten lijken er niet echt last van te hebben, wat me wel opvalt is dat de topopbouw van de dochters heel anders is dan de die van de moeder. De structuur van de toppen van de dochters is veel meer open en lijkt meer te puisten, als deze toppen nog gaan zwellen dan worden het mega dikke toppen, ik ben benieuwd.

 

tot de volgende update.

 

En nog ff wat foto's

 

gallery_33629_16016_2116177.jpg

 

gallery_33629_16016_2380169.jpg

 

gallery_33629_16016_1156503.jpg

 

gallery_33629_16016_934394.jpg

 

gallery_33629_16016_1156528.jpg

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Piet,

prachtige planten! B)

Super-mooie kleuren!

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd echt super mooi dit B)

 

ik heb je gewoon weer genomineerd voor de Oktober pic :lol:

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti: Vet he! Die Somalicious is bijna zwart, nog een paar weken...

 

@Miami: Thanx dude! Ik heb een paar weken om te gaan, dus er zullen nog wel meer fotogenieke KFjes en Somalicious voorbij komen.... waar kan je nomineren trouwens? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn stuk voor stuk erg fotogenieke dames zeg!

 

De toppen van de KF's zien er inderdaad erg losjes uit, maar als dat uiteindelijk goed dichtgroeit heb je toch wel een paar knuppels te pakken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon wauw hè......., wat moet je anders zeggen? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piet!

 

Waanzin B) erg mooi!

Gescrogd met passie!

 

Tette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige foto, paars blad en groene toppen en groen blad een paarse toppen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soma heeft meer van die soortjes, bv Lavender.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soma heeft meer van die soortjes, bv Lavender.

 

Ok, ja anders was er sprake van een flinke overvoeding...

 

Best apart die gekleurde bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 56 12/12

 

Niet zo veel te melden. De Killing Fields planten beginnen nu steeds meer te vergelen, vooral de grote fanleaves van de KF dochters, ik denk dat het bij de dochter KF ondervoeding is en bij moeder KF nog steeds overvoeding. Moeder gaat morgen kraanwater met bacto krijgen en de dochters en de Somalicious krijgen kraanwater met BAC bloei bio (NPK 6-5-6) 2ml per liter.

 

Temp. lamp aan 27.5

Temp lamp uit 16.5

LV lamp aan 40%

LV lamp uit 68%

 

@Sok: de dames moeten nog een week of 3 denk ik, hopelijk groeien ze nog dicht, en idd de dames gaan graag op de foto!

 

@Krasi: Thanx! hahaha.... dat zeg ik ook elke dag :lol:

 

@Dentette: Dit is mij eerste scrog en mijn tweede kweek ever, scroggen heb ik per plant gedaan ( 3 van de 6) voordeel is dat je de planten kan verplaatsen, erg handig bij het zoeken naar de ideale opstelling gedurende de kweek.

 

@Botsautobob: Jaaaaah! hahaha B)

 

@Venasnar: Klopt, Soma is zeker niet de goedkoopste, maar het is wel een super mooie strain!

 

@Hansworst: Mooi contrast he!

 

@The Predator: Had zelf ook niet verwacht dat het blad van de Somalicious zo donker zou worden, maar het is een genot om naar te kijken.

 

@Supernoob: Dat is het

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Ik kwam er gisteren achter dat deze kweek al langer op 12/12 staat dan ik dacht, op 17-08-2013 ging de klok om, dus zit ik al op dag 64 12/12 :whistling :wacko: . De somalicious is volgens breeder Soma klaar met bloeien na 10 weken . Dus nog een weekje te gaan voor de Somalicious!! Helaas zijn de batterijen van mijn micrscoopje leeg dus trichomen checken zit er ff niet in.Gisteren heb ik kraantjes water gegeven met Bacto, de planten krijgen vanaf nu geen voeding meer. De Killing Fields lopen ook tegen hun einde, de planten zijn begonnen met het leegtrekken van de bladeren, helaas heb ik het voedingsprobleem/verdampingsprobleem te laat onder controle gekregen, waardoor het bladwerk enige "schade" heeft opgelopen maar ik ben zeer tevreden over deze ronde.

 

Gisteravond heb ik met mijn telefoon eens wat close-up foto's gemaakt van de dames, echt plaatjes weer. Enuh........nomineren mag!

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=103874&st=0

 

Foto's kunnen zo een glossy in..... Playbud ipv Playboy :blink: !!

 

Aanschouw en kwijl ;)

 

gallery_33629_16016_1793551.jpg

 

gallery_33629_16016_233679.jpg

 

gallery_33629_16016_1371663.jpg

 

gallery_33629_16016_1382399.jpg

 

gallery_33629_16016_544035.jpg

 

gallery_33629_16016_3066061.jpg

 

gallery_33629_16016_362332.jpg

 

gallery_33629_16016_3324850.jpg

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prachtig uit.

die bladeren zou ik me niet zo druk meer over maken. die kan je er zo afknippen met een schaartje ;)

 

het zal wel heerlijk geuren daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bladeren van de Somalicious zien gewoon bijna zwart, echt bizar, maar wel heel mooi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...