Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Killing Fields & Somalicious

Recommended Posts

Hallo,

 

Nieuwe ronde!

 

Set-up:

Hortilab 100 (100 x 100 x 200)

400 watt Philips HPI-T voor de groei

Lumatek EVSA 400 watt dimmable

600 watt Philips Son T voor de bloei

Philips VSA 600 watt

Softbox 350m3

Carboriginal airfilter 500 m3

Biobizz All-mix

Biobizz grow

Biobizz bloom

Sannie's schimmels

Sannie's bacto's

Sannies buffertablets

Smartpots 26 liter

Killing Fields feminized

Somalicious feminized

 

Van een kennis heb ik Killing Fields zaadjes gekregen en ik had nog een paar Somalicious zaadjes liggen. De Killing Fields waren helaas van mindere kwaliteit waardoor het ontkiemen zeer moeizaam verliep, wat me echt opviel is dat de zaadjes ligt van kleur en heel klein waren in vergelijking met de Somalicious zaadjes. Ik heb nu 3 mooie planten staan. 2 x Somalicious en 1 KF. Van de KF heb ik stekjes gemaakt. Elke plant heeft een eigen scrog net.

 

Binnenkort zal ik een paar foto's plaatsen

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie strain's!! jammer dat je KF zaden niet echt willen ontkiemen!!

 

ben benieuwd naar de foto's!

 

veel plezier en succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me een leuke topic om te volgen! :smoke

veel succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Piet.

KF is een zeer mooie strain, heb al menig mooi verslag gelezen en dito foto's gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie genitica!

 

kijk zeker eens naar de KF verslagen van krasi, wordt je geil van !!

 

good luck :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soortjes, mooie setup, wat kan er nog misgaan :smoke

 

Succes deze ronde en hou ons op de hoogte :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

somalicious!

 

ben benieuwd! :(

 

succes man! ik ga stiekem mee genieten

 

 

greetz Skunkmonster

 

:smoke

 

 

Edit: k heb ook eens de Biobizz Allmix gehad... die was aardig aan de stevige kant qua voor-bemesting

 

rustig aan met bijvoeden, en/of een buffer tabletje minder dan word aanbevolen zou geen kwaad kunnen :lol:

 

t is maar een tip ;) geen idee of je hier al een beetje rekening mee had gehouden?

als het goed is staat de E.C waarde van de allmix achter op de zak?

 

mooie set-up verder! ben benieuwd naar de foto's!

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze ronde, ik heb ook KF in me tentje staan nu en wat betreft ontkieming, er waren een paar achterblijvers maar het gros kiemde toch voorspoedig?

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Welkom allen bij mijn kweekverslag, ik ga mijn best doen om er iets moois van te maken.

 

@Donnie:, ontkiemen was echt een drama, zaadjes op een schoteltje tussen tissue, had er 1,0 temperatuur ongeveer 20 graden (kamertemperatuur). 8 van de 10 gingen wel open maar daar bleef het ook bij, na 8 dagen was 1 zaadje echt ontkiemt, was een grote teleurstelling. Had deze zaadjes gekregen, ik weet niet hoe goed ze bewaard zijn. Toen over naar plan B, ik had nog Somalicious zaadjes liggen, 2 van de 3 opgekomen.

 

@Skunkmonster: Ik ben ook benieuwd de dames staan er mooi bij! Thanx voor de tip, ik hou gewoon het kweekschema aan van Biobizz, wat die buffertabletten betreft, die had ik eerst in 11 literpotten geduwd, 2 per pot, bacto en schimmels erbij ff ingewaterd en 2 weken laten staan, later heb ik smartpots aangeschaft van 26 liter. Bij het overhevelen van het medium waren de tablets al volledig opgelost, geen spoortje meer van te bekennen! Ik heb geen ervaring met deze tabletten dus ik neem aan dat ze gewoon zijn opgelost en hun werk gaan doen.

 

@Hansworst, Sensi life, Tune, Bart 808 en Pietje Wiet: Thanx, ik ga met regelmaat foto's plaatsen...

 

 

Foto's!!

 

gallery_33629_16016_2839456.jpg

 

gallery_33629_16016_349003.jpg

 

gallery_33629_16016_186200.jpg

 

gallery_33629_16016_1983122.jpg

 

gallery_33629_16016_2041277.jpg

 

 

De Somalicious staan in 11 literpotten en blijven daar ook in staan, de KF's staan in Smartpots van 26 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkieming geschiedt het beste bij 25-26 graden. Mooie planten, had je ze net water gegeven?

 

Gr,

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@donnie: klopt had ze net water gegeven, hoeveel water geef jij ze momenteel per plant ongeveer?

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef niet dagelijks, ik voel aan de potten hoe zwaar ze zijn dus varieert nu nog wel per plant de een - is wat verder als de ander. Op de waterdag zelf probeer ik 2-3x te wateren ipv 1 grote plons :smoke

 

Je planten staan er mooi gezond bij, gaat lekker daar!

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!!

 

Eergisteren heb ik de dames weer vastgebonden aan het scrognet, het net van elke plant begint mooi vol te raken. De KF is de "oudste" plant en dat is goed te zien, ze is vol en potent. De Somalicious dames hebben het ook erg naar hun zin. Ik heb een paar close-up foto's gemaakt van mijn getopte/gefimde dames. De dames staan er prachtig bij, vol, groen, geen spoortje van onder of overvoeding.

Enkele statistieken:

Temperatuur lamp aan 26.7graden ( EVSA staat op 400 watt superlumen)

Temperatuur lamp uit 21.3 graden

Luchtvochtigheid 57%

 

Nog even een paar foto's!

 

gallery_33629_16016_467457.jpg

 

gallery_33629_16016_2346966.jpg

 

gallery_33629_16016_1991166.jpg

 

gallery_33629_16016_2397354.jpg

 

gallery_33629_16016_994824.jpg

 

gallery_33629_16016_829083.jpg

 

gallery_33629_16016_467457.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Gisteren even een grondige inspectie gedaan. Planten staan er prima bij. Ik was al begonnen met gewoon kraanwater te geven om te voorkomen dat ik zou gaan overvoeden (thanx voor de tip Skunkmonster), toch heeft 1 van de jongste dames een heel klein beetje "verbrande" bladpuntjes, dus maar even kalm aan doen met de voeding. Ik geef nu kraanwater met een beetje Sannie's Bacto.

 

De KF in het midden van de tent is het net goed aan het vullen, mooie korte internodes, de bladkleur is vol groen, hier en daar een paarse bladsteel maar ja dat krijg je al snel met dat knak, buig en bindwerk ;). De Somalicious is meer fragiel, knakken, buigen en binden heeft al enkele malen geleidt tot een steeltje dat bijna doormidden brak. Dus die laat ik vanaf nu maar met rust. De bladkleur is iets lichter groen en de vorm van het blad is breed en vol.

 

Over enkele dagen gaat de lamp op 12/12.

 

Nog ff wat pics!

 

Somalicious

gallery_33629_16016_1456097.jpg

 

Somalicious

gallery_33629_16016_2436133.jpg

 

Somaliciouos met geschoren benen

gallery_33629_16016_745335.jpg

 

Samen op de foto

gallery_33629_16016_2779254.jpg

 

En de jongste telg van de familie

gallery_33629_16016_262675.jpg

 

Familie compleet

gallery_33629_16016_1909807.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

 

Niet bang dat je nieuwe babytjes overwoekert gaan worden door de grote boze KF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo..... tijd voor een update.

 

17-08 de klok op 12/12 gezet.

 

De dames staan er echt mooi bij, ik geef nog steeds kraanwater met een een beetje Bacto's. Alles gaat naar wens, de dames groeien goed, diepgroen blad en ze zien er lekker gezond uit. De 3 KF stekken zijn nu goed aangeslagen en groeien als kool. Ik heb de planten een beetje verplaatst zodat de jongste planten nu dichter onder de lamp staan, dit om strekken te voorkomen. Temperatuur is ideaal bij lamp aan en uit (27/21), luchtvochtigheid is 57%, ook prima in dit stadium van deze kweek. de Somalicious is ook een prachtige plant, in mijn vorige ronde heb ik Lavender haze van Soma gekweekt, Somalicious is een kruising van Lavender en LA Confidential maar visueel een andere plant dan de Lavender, het blad is groter en ronder.

 

@Hansworst: thanx! nee... ben er niet bang voor ;) met een beetje knak en buigwerk hoop ik de mama KF een beetje onder controle te kunnen houden, maar de kleine KFjes zijn al aardig op weg om flinke dames te worden.

 

gallery_33629_16016_2234781.jpg

 

gallery_33629_16016_2774631.jpg

 

KF

gallery_33629_16016_3386381.jpg

 

Somalicious

gallery_33629_16016_1866533.jpg

 

KF

gallery_33629_16016_1673698.jpg

 

KFje

gallery_33629_16016_2126898.jpg

 

KF mama

gallery_33629_16016_2980127.jpg

 

 

Zo.. dat was het weer voor deze keer!!

 

Groet Piet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi aan het maximaliseren hoor, ze krijgen ook een mooie kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Leuk dat je meekijkt met deze kweek, weet jij misschien (waarschijnlijk wel :lol: )hoelang de KF nog doorgroeid na de klok om te hebben gezet?

 

Groet van Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Donnie zijn ze nu op dag 29 12/12 en ze blijven nog groeien. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, minimaal 3 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update,

 

Mijn schakelkastje (Davin DV-600W) is kaduuk, loop al een paar dagen te klooien met dat ding. In eerste instantie ging de lamp wel uit maar schakelde de lamp niet meer aan. Het klokje draait en tikt nu ook niet meer :lol: , dus gaan we maar ff terug naar de GS.

 

@ Krasi en Tune: O.k. thanx, dus die groeien de komende 2 weken nog wel, zal ik net als bij de andere planten een eigen scrognetje maken of gewoon laten gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sparta Rotterdam: De KF heeft ongeveer 3 weken voorgroei gehad, daarna heb ik 5 stekken genomen, 2 weken verder zijn de stekken de potten ingegaan, dus al met al zit er zo'n 5 weken tussen. Nadat de stekken goed waren aangeslagen heb ik de klok omgezet. Vandaar ook mijn vraag richting Krasi over hoelang de KFjes nog doorgroeien. Moeder KF is nu ongeveer 8 weken. Ik heb ook heel bewust gekozen om stekjes te maken van de KF omdat de ontkieming van de KF dramatisch was verlopen. Er vanuit gaande dat de KFjes nog wel even doorgroeien zal mijn tentje over een paar weken lekker gevuld zijn! :lol:

 

By the way.... ff naar de GS geweest met mijn kapotte schakelkast... en hup gewoon een nieuwe!

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij een advies geven: De 3 jongste KFjes groeien als kool, ik ben zwaar aan het twijfelen of ik ze nog zal toppen. Inmiddels staat de klok een klein weekje op 12/12. Ik zou graag zien dat de planten de breedte ingaan inplaats van de lengte. Ze zijn nu ongeveer 30 cm hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen kan nog steeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...