Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bambino

2x600 cuultube 2x 350m3

Recommended Posts

Hallo is het mogelijk om 2x600 cooltube met 350m3 afvoer te gebruiken en daarnaast nog 1x 350m3 afvoer, op een ruimte van 0.7x 1.4x1.6 ? L xbxh

Cooltubes in een gesloten systeem, passieve inlaat.

Bedankt

Edited by bambino

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey bambino

 

een hok van dat formaat met 2 x 600 heeft denk ik zo'n 2000 kub afzuiger nodig, met cooltubes 1000?

 

mvg CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bambino

 

Nu ga ik ff flauw doen, maar 't is een beetje afhankelijk waar je hokje/tentje staat en van waar je je lucht pakt,

 

maar ik zeg dat het gaat

 

 

Als je de lucht voor je cool-tubes gelijk van buiten pakt en ook weer naar buiten afvoert zul je aan die 350m3 genoeg hebben

 

Niet vergeten dat je, omdat je je lucht direct van buiten neemt je je cool-tubes regelmatig (bijna elke dag) van binnen zult moeten schoonmaken.

 

 

 

 

Ben benieuwd hoe je 't gaat bouwen...

 

Succes!

 

Grtz Mowgli

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afzuiger die nu draait is een 3000m3, capp. Genoeg dus.

deze draait op 40% bij 2x600 maar maakt naar mijn inziens teveel geluid.

lijkt te komen door de lucht die uit de afvoer komt, een soort werveling.

Heb geen bochten oid in de 250mm iso slang zitten.

Een demper gaat niet passen helaas, vandaar mijn cooltube vraag.

Heb er één liggen maar om er nu nog een te kopen er achter te komen dat de 350m3 het niet trekt..

 

de aan en afvoer komen uit de kamer waar het raam open staat dus indirect van buiten.

Wat een optie is, om te testen, om 1 cooltube te plaatsen met daarnaast een gewone 600w of een 400w

En kijken wat de temperatuur doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor fan-controller heb je bambino?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele aparte ben de naam even kwijt, met grote koperen spoel en draai knop.

Het ligt niet aan de controller want de fan bromt niet het is meer de werveling bij de uitlaat.

45% geeft redelijk wat werveling terwijl.er bij 30% niets te horen is maar het dan te warm word..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste box afziugers mogen gewoon op 30% draaien, echter niet lager zeggen de meeste websites.

 

Kan je niet 1 lamp in de cooltube zetten en dan testen met de 350 cub afzuiger ? (of moet je die nog kopen?)

als die het met 50% nog trekt zal het wel goed zitten lijkt mij.

 

Kan je die lucht die je indirect van buiten af aanzuigt voor de cooltubes niet filteren ? ( misschien een filter-doek die normaal voor filters zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een hele aparte ben de naam even kwijt, met grote koperen spoel en draai knop.

Het ligt niet aan de controller want de fan bromt niet het is meer de werveling bij de uitlaat.

45% geeft redelijk wat werveling terwijl.er bij 30% niets te horen is maar het dan te warm word..

 

 

Bedoel je een Variac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij afzuiging via cool tubes wordt alleen de convectiewarmte afgevoerd. IR-straling/warmte kan niet afgezogen worden. Dus de bladtemperatuur kan toch (te) hoog worden. Er zijn overigens IR-schermen te koop bij PUK-support.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een variac idd haha. Beste optie lijkt me inderdaad eerst met 1 proberen op 50%.

Dat geeft een temperatuur indicatie.

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...