Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Killergenetica in de nazomer

Recommended Posts

Amecheesia, ik ga zeker ff kitten, de sigarettest is ook wel een goede.

Waar moet ik hem opsteken, buiten de dichte tent en dan tussen het aanzuig en uitblaasgedeelte?

 

Speedyweedy, haha zou kunnen man, het gaat meer om rupsenvraat mocht het een vrouwtje zijn geweest en deze zou dan eieren hebben gelegd, ik zie um iig niet meer, wanneer ie weer tevoorschijn komt zal ik um diervriendelijk verwijderen. ;)

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua warmte afvoer blaas ik me warme lucht me schuifkast in. Dat is een afgeschermde ruimte maar niet lucht dicht. Laat de warmte ook bovenin uit blazen. De inlaat ligt bij de grond. Helemaal geen hitte probleem meer. de warmte blijft boven circuleren en koelt langzaam af en je trekt verse lucht die kouder is aan de onderzijde aan. Maar ik ben net als jij ook afhankelijk van me omgevingstemperatuur van me kamertje waarin me tentje staat. als dat kamertje boven de 25 graden komt, wat nog wel eens wil gebeuren als de zon er vol op schijnt. kan ik mijn temperatuur beheersing ook wel vergeten.

 

Onderdruk creerden wij in het asbestwereldje als we een containment gingen bouwen. Dat is een luchtdichte tent waarin we dan iets gingen ontasbesten. Je snapt wel dat asbest niet naar buiten mag komen en gecontroleerd moet blijven. daarom maakten we een tent die op onderdruk werd gezet van 30 Pascal. Zo trokken we lucht van buiten de tent in en was er geen sprake van besmetting van asbestdeeltje naar buiten. Je doet met je koolstoffilter eigenlijk precies het zelfde. Alleen dan om andere redenen. Wij gebruikten Hepa filters en grote onderdrukmachines om alle stofdeeltjes naar het filter te transporteren(positieve luchtstroming). Je gebruikt nu een koolstoffilter waarbij je alle geurdeeltjes wil filtreren. Dus je gebruikt nu een lichte onderdruk in je tent om je warmte en je geurdeeltjes gecontroleerd naar je koolstoffilter toe te leiden. Misschien verduidelijkt dit die onderdruk wat beter voor je. Zo en nou een dikke, de blaren staan op me vingertoppen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan het het beste testen op de overloop.

dan zie je of de rook naar binnen(de kamer in) word getrokken.

 

zou trouwens wel ff uitkijken met kitten ivm giftige stoffjes ofzo, dat zie je steeds vaker langskomen op het forum.

zal vast wel iemand zijn die kan vertellen welke kit plantvriendelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronson, leuk klusje dat asbest verwijderen.

De onderdruk in m`n tent is goed, iets minder geworden door de passieve inlaat toevoeging maar voldoende.

De aanvoer van verse lucht is hierdoor wel vergroot.

Ik heb alleen zomers last van hitte, de rest van het jaar kan ik prima draaien, zodra de zon gaat schijnen wordt het warmer in de tent, dat is het nadeel van een kleine ruimte oip het zuiden, een andere mogelijkheid heb ik op de locatie niet.

 

Amecheesia, op locatie geweest en de sigarettest gedaan, de rook wordt gelijk afgevoerd naar de badkamer en verlaat het huis via de centrale afzuiging aldaar.

Dit was op uitblaashoogte, liggend op de grond terwijl de uitblaasslang geheel bovenaan is gaat er wel wat rook de ruimte in.

Ik heb een mooie gifvrije kit gevonden, deze krijg ik eerdaags binnen.

 

http://www.nikoi.nl/fix-seal-(epdm-kit)-zw...-filters-1015-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

aight.

 

ben benieuwd hoeveel het gaat schelen.

 

ik heb zelf een lattje onderaa de deurpost bevestigd, en dan in heel de deurpost plakkende tochtstrips, dan sluit het een stuk beter af.

 

ik schat dat als je alles goed heb gefixt je minimaal 2X825watt kan draaien nu met deze temps(als het niet meer is).

 

had laatst ergens bij iemand met een rolletje tape en een flessje kit de temp van 34 naar 27 gebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach het verdiende lekker toen, ben ook helemaal doorgegroeid in dat wereldje. Bakken met geld maar ja waarschijnlijk ook een stukkie leven ingeleverd. Ben blij dat ik dat niet meer doe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel maar niet afdoende. Ik werkte nog met pbm's die nu ronduit verboden zijn. Laat ik het zo zeggen er worden iets te vaak hoekjes afgesneden wat nog wel eens blootstellingsgevaar opleverde. Daarom ben ik ook blij dat ik dat niet meer doe. Heb er wel toevallig baat bij gehad met de kweek van me plantjes. Nu werk je ook met een soort containment tentje alleen heet het nu een kweektent waar een enorme felle lamp in hangt. ;) verder bijna geen verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe precies hetzelfde als jij krasi en ik heb geen probleem met 3x600 in een 120x240 dienin een kamer staat van 1.60x2.80

Ik zal je per pm fotos sturen hoe ik he heb gedaan

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amecheesia, ik ben ook benieuwd, volgende week maar eens aan de kitspuit. ;)

 

Secret Jardin, ben jij niet toevallig de buurman van m`n kweeklocatie, ik heb daar exact dezelfde afmetingen. ;)

Alleen zegt dat nog niets, ik gebruik andere spullen, wellicht meer slang, andere filter, en dan nog de ligging.

Maar naar je tips heb ik zeker gekeken, je hebt het goed opgelost voor jezelf.

Op mijn locatie helaas niet mogelijk op die manier.

Ik moet gewoon nog heel even geduld hebben dan kan ik voluit gaan knallen hierzo. :(

 

Topic.

 

Weer wat foto`s geschoten, de groei komt er nu mooi in, al hebben ze nog niet voldoende volume om zondag al te switchen.

Dus kijken we weer een paar dagen vooruit.

 

De 2 reserven gaan meer drinken, en door een tijdschakelfoutje hebben ze 1 dag geen donkerperiode gehad, waardoor ze meer dorst kregen en niet genoeg vocht voorhanden was.

Dat heeft ze een klap gegeven, ze werden van lichter van kleur en kregen wat gele bladeren onderin.

Na een goede plensbeurt met voeding knapte ze alweer wat op.

 

De vast opstelling gaat steeds beter, ze krijgen die diepgroene bladeren en groeien.

Gisteren hebben ze allen water met wat orga poeder groeimix gehad.

Ik heb de lampen iets hoger gehangen, ze kregen wat kanoblad.

 

Foto`s van zojuist.

 

Links.

 

gallery_30844_15992_5265246.jpg

 

Rechts.

 

gallery_30844_15992_416532.jpg

 

De grootse en kleinste.

 

gallery_30844_15992_4732813.jpg

 

gallery_30844_15992_4059888.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x660watt, wanneer ze allen zo groot als de grootste waren had ik zondag al geschakeld, nu wacht ik het nog even af. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie vitale dames man!!

ik zou zelf ook nog even wachten met het klokkie omgooien.

nog een paar dagen extra kan geen kwaad.

het is natuurlijk wel zo dat ze op 12/12 ineens een beste groeispeurd maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed ze hebben zich er mooi doorheen getrokken - ik zou ook niet meer te lang wachten met de klok omgooien (misschien nog een dag of 2-3 max), zeker op zulke grote potten gaan ze echt knallen. ;)

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn snel weer bijgetrokken zeg. ;) Ze beginnen nu goed aan te slaan ook. Ik zou ze idd niet te lang meer laten staan. die gaan nu hard de hoogte in. Ga je nog toppen of iets in die trent?. Of wil je 1 grote hoofdtop per plant houden?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd krasi!!

 

k moet zeggen dat ze er wel eens frisser bij heb zien staan in het verleden

maar dit hoeft niks te zeggen over wat nog gaat komen natuurlijk!!!

 

het zijn in iedergeval wel mooie gedronge plantjes!

 

 

ik blijf mee genieten ;)

 

 

 

laat maar komen die dikke toppen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie kroppies sla kras ;)

gaat gelukkig weer de goede kant op.

nog 5 dagen 18-6 ? en dan om ?

ben er nog steeds bij ;)

 

grtn Erazer :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi, als ik t goed begrijp blaas je dus af richting badkamer en dan via centrale afzuiging? is dat een "gesloten"circuit? Dus dat de lucht vanuit de badkamer niet vrij weer terug kan wapperen naar de ruimte? Als je overdruk in je badkamer hebt zou het kunnen gebeuren dat je de warme lucht met dezelfde gang weer naar je ruimte toe perst en/of dat je door de weerstand de capaciteit van je afzuiger benadeeld.

Je moet het zo zien: als je het goed voor elkaar hebt en je doel is maximale koeling dan mag de temperatuur van de ruimte waar je tent staat hooguit een klein beetje opwarmen als je lampen aanstaan. Ik zeg maximale koeling omdat je natuurlijk ook de situaties hebt waar je bewust een deel weer terugblaast om je temps te kunnen halen.

 

Dus als eerste test: hang je uitblaas eens direct naar buiten, dan kun je alle evt. invloeden van je bestaande afvoerconstructie uitsluiten.

Als 2de test met je bestaande opstelling het tempverschil meten in de ruimte waar je tent staat met lampen aan en uit.

Trek ook het filter er eens tussenuit, het ene filter is de ander niet en er zit een niet te verwaarlozen verschil tussen bv een CAN en Carboriginal, zowel in filteropbouw als flensdiameter. Drukopbouw en luchtsnelheid doen er toe.

 

heb hier 2x400W en 1000m3 afzuiging op 20% en kan m nu net op 26C. krijgen, en dat is onder golfplaten op het zuiden! ik blaas dan overigens wel uit door t filter.

 

Als je nu onderdruk in je tent hebt, en je hebt de afzuiger(softbox) helemaal aan het einde van het traject staan dan hoef je je helemaal niet druk te maken over een lekkende flens, hooguit degeen die op de uitblaas zit van je afzuiger. dat kan het verschil nooit maken. Ook de kit is zoiets, de tip is goed bedoeld ik weet het maar gewoon een klein rilletje normale siliconen of welke kit dan ook wat dat betreft voldoet, maar is eigenlijk overbodig.

Gif uit kit is enkel een zorg voor korte tijd als het in contact staat met water. (of als je het op eet, dat zul je wel niet doen vermoed ik).

 

just my 2 cents ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pietje, thanks mate, komt goed kerel, ik bekijk het per dag, ik wil niet te vroeg, maar zeker niet te laat schakelen. :)

 

Donnie, begrijp je?....dat dacht ik dus ook, je moet ze de tijd geven, het zijn krachtpatsers, ik heb ergere starten gehad en dat werden weelderige planten, anyday now. ;)

 

Ronson, dank je, stap voor stap de goede richting in, nog een paar dagen en ze gaan allemaal knallen. :(

 

Skunkmonster, bedoel je deze?

 

s5

 

gallery_30844_14668_2026346.jpg

 

Amnees.

 

gallery_30844_15162_1836623.jpg

 

En dat waren uiteindelijk dikke monsters geworden, echt waar, geef ze ff de tijd.

Ik zie wel eens mensen stressen in een topic met een plantje met enkel 2 a 3 blaadjes en wat geligheid. ;)

Chill, rekensommetje, aanpassen en rustig afwachten.

Als ze genetisch sterk zijn en ik maak geen overdreven grote fouten gaan hier wel leuke blommen aan komen.

 

Erazer, haha thanks man, dat is ongeveer het plan ja, stay tuned for more DS. ;)

 

Groenevingers, bedankt voor je meedenken en verhaal.

Zeer behulpzaam is iedereen en zo hoort dat.

Ten eerste, ik heb echt geen warmte problemen, in de herfst en winter kan ik gewoon lekker knallen.

Het is alleen nog te vroeg nu.

De kamer wordt niet warmer door de tent wanneer de lichten aangaan, maar door de zon die opkomt.

Verder is het een krappe bedoeling, alles past net.

De centrale afzuiging in de badkamer blaast de lucht direct naar buiten.

Met een week of wat knal ik voluit 2x1000watt hierzo.

Wat betreft de kit gaat het meer om gif/weekmakers die voor de plant giftig zijn, door het warm worden komen giftige stoffen vrij die in je tent atmosfeer belanden en ingeademd worden door de plant, die daar behoorlijk ziek van kan worden.

Voorkomen is beter dan genezen. ;)

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ff bij de little ones gekeken, blijkt toch dat ik de meesten heb gefimmed ipv getopt, vandaar ook de tijdelijke stilstand een paar dagen geleden.

Verder gaan ze gewoon goed, ik heb wat bladeren naar beneden gevouwen zodat de nieuwe internoden en kelken meer licht krijgen, ze zijn idd erg gedrongen en beginnen mooie vertakkingen aan te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dat was met recht een Fuck I Missed deze keer ;) Hahaha. Krijgt het begrip Fimmen gelijk weer wat meer invulling en zwaarte. Krijg je wel wat meer hoofdtoppen voor terug. Relaxed ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je houd de spanning er wel in zo ;)

 

Ik zit hier ook stilletjes te juichen voor de planten: "Go dames go!"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je houd de spanning er wel in zo ;)

 

Ik zit hier ook stilletjes te juichen voor de planten: "Go dames go!"

 

Ik juich wat minder still mee

cheering_minions.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronson, psst, ik heb het niet helemaal per ongeluk gedaan, hou het ff voor jezelluf. ;)

 

Wietefras, haha thanks, een beetje toejuiching is nooi weg. ;)

 

SpeedyWeedy, je kan ook overdrijven hè :) ..geniaal, die minions. :(

 

Topic:

 

Fototijd!!!

 

Er komt wat schot in de zaak, en het is waar dat het fimmen meer toppen bovenin garandeert, dit heb ik eigenlijk gedaan om iets minder te hoeven knakken.

Met sativa`s heb ik daar gewoon meer vertrouwen in.

 

Er zijn er nog 2 die ik iets groter wil hebben wil hebben en daarom zet ik de klok woensdag pas om.

Ik heb net alle planten van neem, kelp, humus/fulvine/amozuur voorzien in de vorm van een frisse douche.

 

Vanavond krijgen de big pots plain water, de kleine potjes ga ik nu om de dag van Bac bio groei voorzien, zij lusten meer voeding doordat zij minder medium voor handen hebben en vaker drinken.

 

Links.

 

gallery_30844_15992_810113.jpg

 

Rechts.

 

gallery_30844_15992_2734238.jpg

 

Deze begint nu te drinken, je ziet dat ze dorstig is aan de tips.

 

gallery_30844_15992_1464563.jpg

 

Dezelfde maar dan van boven.

 

gallery_30844_15992_1663439.jpg

 

1 van de gefimden.

 

gallery_30844_15992_2734683.jpg

 

En van boven.

 

gallery_30844_15992_1565951.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze beginnen een beetje op me WW te lijken ;)

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...