Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Killergenetica in de nazomer

Recommended Posts

Hahaha 3.0 zal wel een lekker waterballet geworden zijn. Heb ook gelezen dat die dingen niet goed samenwerken met biologische voeding. Maar met die poeders gebruik je hoofdzakelijk alleen water. Ik zit te denken om een stop in te bouwen zodat ik ze kan afsluiten. En dan handmatig kan voeden. Maar ja dan krijg je weer va de 3e week bloei dat je om de dag BAC bloei moet gaan geven. Nou staat op Bac voeding dat je je vloeistof in het voedingsvat in beweging moet houden en ergens anders heb ik gelezen dat je ook een bruissteentje in je vat moet liggen om je zuurstof gehalte omhoog te houden ivm houdbaarhoud van je mengsel. Of kan het makkelijker door bv cleansystem van Aptus met je voeding mee te mengen. Goh als ik me verhaaltje nu terug lees kan ik net zo goed gewoon handmatig blijven voeden :P . Net zoveel moeite :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb wel eens een 100+ liter vat in een 120x120 laten leeg lopen... :lol:

 

En toen konde de onderburen gratis douche ?? :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, eindelijk tijd voor een update zonder verlichting.

 

Ik heb ze zaterdag getopt, vanochtend bespoten met een neem/humuszuur/fulvozuur/aminozuur/kelp mix.

2 dingen vallen op, de planten worden goed groen vanaf bovenin.

 

Het andere is dat de 2 reservisten harder groeien dan die in de smartpots staan, dit door een hogere ec in de smartpots dan in de kleine potjes waarin alleen lightmix zit en ze alleen water hebben gehad.

Vanavond krijgen de DS alleen weer alleen water na een week van drinkverbod, wel om de dag de bovenlaag nat gemaakt.

 

Ik had al gelezen dat de DS trage groeiers waren op 18/6, ik hoop eigenlijk met een week op 12/12 om te kunnen schakelen.

 

Links.

 

gallery_30844_15992_4889274.jpg

 

Rechts.

 

gallery_30844_15992_370330.jpg

 

De reservisten.

 

gallery_30844_15992_3980151.jpg

 

gallery_30844_15992_748570.jpg

 

De ajoema pepre plant.

 

gallery_30844_15992_3845210.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die peper vind ik het mooiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat je volgende week al kan omschakelen, nog 2 weken wil je het vol hebben :lol:

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzou ze nog ff laten groeien...

ruimte zat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd naar dit soortje. Gaat volgens mij weer een topic met dikke vette (gekleurde??) toppen worden :lol: .

 

... wel heb ik 1 opmerkelijke foto geschoten van een bewoner in de Intense, genietend onder kunstmatig licht, die heeft het voorlopig beter dan buiten. :P

 

gallery_30844_15992_104098.jpg

Pas maar op dat ze geen eitjes gaat leggen ;) . Liever geen tegenslagen deze keer :D .

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo, geef ze de tijd.

 

Miami, dat zeiden ze bij de Uruzghani ook, en toen deed ik het, resultaat was te vol.

 

MRT, ik bekijk het per week, wellicht laat ik de reresves ook staan, ze is nu eenmaal een trage groeier, op 12/12 zou ze flink in omvang toenemen. ;)

 

Beaker, thanks, geen kleuren, alleen groen en bijzonder wit als ik de verhalen mag geloven.

Hoe zie jij dat de vlinder een vrouwtje is, wanneer je er 2 naast elkaar zet is dit vaak te zien door grote en kleur.

Ik ga iig ff zoeken want ie is al 2 dagen spoorloos.

Ik vraag me af of de neem ook effect op vlinders heeft, want op de plant zelf is ie nooit geweest. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet zien of het een vrouwtje is :( , maar als het wel een vrouwtje is en ze legt eitjes, dan heb je straks een groot probleem ;) .

Als ik jou was, zou ik nog maar even goed zoeken en hem/haar voorzichtig vangen en buiten weer vrijlaten :) (en voor de zekerheid je blaadjes inspecteren op eventuele eitjes).

Ik wil niet hysterisch overkomen hoor, maar ik probeer gewoon risico's uit te sluiten ;) .

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kan het nou dat je met 4000M3 aan ventilators de temperatuur niet onder controle hebt met 2x600Watt?

 

ik zou eens kijken of alles wel goed aangesloten zit als ik jou was.

 

hier is het gewoon 28c met 4x600 watt met een 2000M3 afzuiger zonder inblaas in een 300x150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeten nog even groeien maar zien er goed uit Krasi. Die vlinder is al lang tegen je lamp aangevlogen en de pijp uit denk ik. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Jep ff je lampen checken op een zwarte vlek ;)

Zien er voor de rest lekker groeiend uit krasi keep em going

Edited by zODd
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Meester ;)

 

 

Long time no see mate ....

 

Ik lees dat je weer problemen hebt gehad met je rondes ;) hoe ken dat nou joh....

Toch gaat het vast wel weer goedkomen met jou, want jij geeft zoiezo toch nooit op he?

 

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amecheesia, je wil niet weten hoeveel redenen dat kan hebben.

Vergelijken met jezelf is not done, veel verschil in gebruikte apparatuur en materiaal.

Iig is het bij mij zo dat de ruimte waar de tent staat altijd het warmste gedeelte van het huis is.

De ruimte staat op het zuiden, een klein beetje zon is voldoende om de temperatuur te doen stijgen.

Ik kan zonder lichten aan met raam open blijven draaien zonder bij te warmen met een temperatuur van 22C.

Ook is de ruimte zelf klein, net aan groot genoeg voor alle apparatuur.

Ik heb nu 2 pitten aan op 600watt met een temp van 28/29C.

Met een week of twee kan ik wel tegen de 2x1000watt zitten omdat de planten dan zelf ook koelen.

Ik zal proberen vannacht naar 2x660 te switchen.

 

Johnny_Sack, ik heb ff gezocht maar kan niks vinden, misschien is ie een keer met wateren eruit gevlogen, of wellicht is ie door de passieve slang gegaan, of zit ie er nog in, ik denk dat ie zo ook binnen is gekomen.

Is wel een doolhof trouwens.

Zowiezo laat ik ze nog ff groeien, ik ga me alleen niet weer een jungle creëren.......hoop ik. ;)

 

Speedy Weedy, thanks, ook geen vlek op de lamp.......de Hans Klok onder de vlinders. :( :)

 

Crtitical Widow, m`n afgelopen poging was idd mislukt, nou ja, het waren gewoon mannelijke planten.

De ronde ervoor was een jungle, maar wel errug lekkere wiet.

Deze keer moet gewoon weer ff goed, strak houden die meiden, laten zien wie hier nou de ballen zou moeten hebben. ;)

Top dat je weer around bent man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde er niks slechte mee ofzo.

vond het gewoon opmerkelijk dat 2000M3 ventilatie per 600Watt niet genoeg was.

 

ik probeer maar een beetje te helpen he.

heb je je flenzen wel afgekit en staat de kamer waar de tent in staat goed op onderdruk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey no offence Amecheesia, die moet je van mij zowiezo zelden verwachten, je kan bij mij heel ver gaan. ;)

Ik hou wel van discussie aan de andere kant, maar wel netjes.

Iig, ik heb m`n flenzen niet afgekit nee, eigenlijk nooit gedaan ook.

De ruimte op onderdruk?....hoe realiseer je dat dan precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles helemaal afkitten man vooral de flenzen vooral als je ijzeren flenzen hebt.

je blaast waarschijnlijk een deel van je afgezogen lucht weer terug je kamer in omdat de verbinding tussen je flens en box niet luchtdicht is.

 

en onderdruk weet je wel toch ;) zorgen dat het lucht aanvoer gat niet te groot is zodat er vacuum op de kamer komt te staan.

 

-edit: of staat je afzuiger in een andere kamer dan je tent?

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey onderdruk? Dat is iets waar ik je misschien wel iets over kan vertellen. Heb een tijdje in het asbestwereldje rond gelopen dan kan je luchtstromingen, dode hoeken en onderdruk wel een beetje dromen. Ik denk dat je wel al veel weet over positieve luchtstromingen die onderdruk kan je heel simpel verkrijgen. Als je je tentje nou eens afsluit zoals hij dicht is als hij in vol gebruik is, dus met alle luchtgaten open waaruit je je verse lucht trekt. dan toer je je afzuig unit net zoveel op dat je tentje een beetje hol komt te staan niet te veel. Je hebt genoeg capaciteit, das geen probleem. Je creëert dan een positieve luchtstroming naar je afzuig toe. heb je ook geen geur probleem ed meer. de lucht zal altijd je tent in stromen dan. Passieve inlaat word ook nog wel over gesproken. staat je tentje slap of bol (overdruk) heb je helemaal geen gecontroleerde luchtstroming. capaciteit berekeningen gezien mijn oude beroep was lengte x breedte x hoogte x 8 (luchtverversingen per uur). Gezien jouw tentje en jouw afzuigunit moet je makkelijk een lichte onderdruk kunnen creëren. Goed denk dat je heel veel al weet, maar deze Deshi wou de mogelijkheid iets nuttigs terug te geven aan zijn Sensei niet laten liggen.

Arigato ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amecheesia, ik heb plastic flenzen maar ik zak ze van de week eens kitten, zien of dat helpt.

M`n afzuigers creëren een onderdruk in m`n tent maar toch niet in de kamer waar de tent staat, ik zuig af van buiten en blaas uit binnenshuis, richting de badkamer waar de centrale afzuig de lucht verder vervoert.

Verder heb ik in tegenovergestelde ruimten ook de ramen open.

 

Ronson, mooie uitleg man, ik wist wat onderdruk was, ik snapte alleen de redenering niet van onderdruk in de ruimte waar de tent staat, nog steeds niet helemaal.

Ik zuig immers niet af in de in de ruimte maar in de tent.

Maar aan jouw uitleg heeft wel een ieder wat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
M`n afzuigers creëren een onderdruk in m`n tent maar toch niet in de kamer waar de tent staat, ik zuig af van buiten en blaas uit binnenshuis, richting de badkamer waar de centrale afzuig de lucht verder vervoert.

 

je zou dan eigenlijk de deur/wand tussen de kamer waar je tent staat en dan (waarschijnlijk) de overloop waar je de lucht heen blaast luchtdicht maken.

op de manier waarop je het nu doet heb je grote kans dat je afgezogen lucht weer terug je kamer ingetrokken word.

 

is een beetje vaag uitleggen hahaha maar ik ken de situatie natuurlijk niet precies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de passieve aanzuig zou de lucht kunnen her-aanzuigen, maar dat is echt minimaal, de actieve aanzuig is echt puur buitenlucht.

In de winter heb ik, vooral met een goede windrichting op 2x1150watt een temperatuur van 24/25C in de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het zo nakijken. gewoon ff een brandende sigaret erbij houden. dan zie je gelijk waar de lucht wel en niet heenstroomt.

 

ik denk dat je sowiezo al winst behaald met het afkitten van de flenzen.

wat er nog meer beter kan is allemaal bonus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen vlek op de lamp ,mss de afzuiger eens checken dan op stukjes vlinder ;)

Mss vind je er nog een stukje van terug op je filter ;)

Maar goed dacht nu ook niet dat een vlinder in je hok echt kwaad kan is toch ook een roofdier dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi, zal ik je dan maar motiveren om wel sneller te schakelen dan in je vorige rondes ;)

 

Bij deze. Alles beter dan een tent vol fluf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...